Jump to content

Zgomot Urat In Ultima Faza Warm-up


Recommended Posts

Cu cat temperatura este mai scazuta durata de warm-up (shock automat) la motorul de Matiz este mai mare. In ultima ei faza, cand turatia motorului incepe sa scada incet se aude un zgomot strident, metalic, ce nu poate fi localizat (de ex. ultimele 20 sec dintr-o durata de 90 sec). La apasarea pedalei de ambreaj zgomotul dispare, dar si turatia creste. La ridicarea pedalei zgomotul reapare, dar nu imediat, exista o intarziere de vreo 1-2 secunde. La sfarsitul warm-up, cand turatia revine la valoarea de ralanti, zgomotul dispare brusc. Tentatia este de a suspecta rulmentul de la placa de presiune, dar zgomotul apare doar la prima cheie si in sezonul rece. Altfel, un astfel de zgomot nu mai apare. In plus, un zgomot asemanator am auzit si la un avans prost reglat (dupa ureche) cand aveam dacie. Zgomotul l-am remarcat dupa primul an de garantie. Acum fac 6 ani si 53.000km.

A mai patit cineva asa ceva sau ma poate ajuta cineva cu un sfat ?

Link to comment

Este un zgomot care se aude din carcasa ambreiajului si provine de la priza directa a cutiei de viteze.De obicei apare dupa cateva zeci de mii de km dar se intalnesc cazuri si la masini noi.Mai pe romaneste:joaca axul(priza) cutiei de viteze in butucul discului de ambreiaj.

Link to comment

Mai scade turatia motorului si se mai subtiaza uleiul din cutie(perioada de tranzitie)

.Unele bat numai la rece altele incep rau la cald cand turatia motorului e mica.Remediarea e de obicei schimbarea discului cand ai vine timpul sau cand zgomotul de motor diesel la relanti (cald) te da afara din masina.Fenomenul apare de obicei cand masina e fortata la plecari de pe loc in forta dar subturata.

Link to comment

Azi a fost cea mai friguroasa dimineatza. Am plecat de pe loc imediat dupa pornirea motorului, intentionat. Dupa 1 km am oprit la un stop. Warm-up nu se terminase si la eliberarea pedalei de ambreaj, dupa ce "am pus-o la punctul mort", s-a auzit din nou zgomotul acela. "Priza" c.v. trebuia sa fie calda pentru ca schimbasem de vreo 8-10 ori treptele cutiei pana atunci, din cauza terenului si a traficului. Cand s-a terminat faza de warm-up (au mai fost citeva secunde) zgomotul a disparut, desi n-am mai apasat ambreajul (stopul era lung). Si aceasta experientza ma face sa cred ca zgomotul nu este din carcasa ambreajului. Apoi, fie ca este de la un avans prost setat in ECM, fie ca este de la ambreaj, acest fenomen trebuie sa mai apara si la alti posesori de Matiz cu peste 20.000 km pe ceas, daca le functioneaza IAC-ul. Parerea mea, motiv pentru ca mai astept si alte pareri. Mai fac o proba: micsorez avansul initial, sa vad daca mai apare zgomotul.

Link to comment

Pai mie imi face din momentul in care am pornit motorul (rece fiind) pana cand se incalzeste. Numai ca in orice moment daca apas ambreiajul, zgomotul inceteaza, acesta revenind cam la 1-2 secude dupa ce am eliberat pedala de ambreiaj.

Link to comment

In cutia de viteza nu exista nici un rulment iar uruitul provine de la rulmentul de presiune si zgomotul dispare in momentul in care apasati ambreiajul. Daca au inceput aceste probleme pregatiti-va sa schimbati discul de ambreiaj care in curand va incepe sa patineze. Rulmentul de presiune apasa pe discul de ambreiaj, el nu este in cutia de viteza si are doar rol de cuplare.

Link to comment
  • 4 years later...

Si eu intampin aceasta problema, sau asemanatoare, adica: la rece se aude strident bataia dinspre cutia de viteze, cand se incalzeste se reduce din intensitate(auzi doar daca ciulesti urechea). La mine se aude doar la relanti si indiferent daca este apasat sau nu ambreiajul. La cald se aude pentru o secunda mai bine la inceputul "sprits-urilor". Cand motorul este turat nu se mai aude. Ce-o fi, ce-o fi?

Edited by ioandi
Link to comment

Si la mine se aude un zgomot metalic cand e frig afara, si se accentueaza cand dau drumul la consumatori: faruri, dezaburire; problema mea a fost rulmentul de la alternator, care nu stiu de ce, cand era frig afara zdranganea, iar cand aparea o sarcina electrica ca faruri si dezaburire incepea sa zdrangane si mai tare.Acest lucru numai la relanti.In timpul mersului, cand motorul e mai turat nu se auzea nimik. momentan am rezolvat-o cu WD40(un ulei spray) si vad ca de 3 sapt nu mai face acel zgomot.

Edited by adisoru
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...