Costi VLN Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Felicitari,asa e te simti bine cand iese lucru bun din mana ta.Imi pare rau ca nu am ajuns si eu,insa am fost prins cu munca...stii am vb noi. Dj-ule,mai mult ca sigur e sensorul de viteza.Am patin la fel si avea aceleasi simptome. Link to comment
madkat Posted October 27, 2010 Author Share Posted October 27, 2010 @Salex - eu inteleg f bine asta - doar ca mi-era teama de unele lucruri care trebuiau facute la aceasta "operatie". @Dj - e gelozia, clar, toata ziua am bibilit la masina mea, si a ta s-a simtit brusc neglijata. Imi zici daca e nevoie sa iti iau vreo piesa de la Ferdinand. Sau daca vrei numarul de acolo sa vezi daca au ce iti trebuie. In alta ordine de idei, am mers fara probleme azi cei 15km pana la munca - un picut lenesa masina, astept weekendul sa o alerg oleaca pana la tara - unde ii pun si multasteptatii etrieri de Lanos. Link to comment
madkat Posted November 1, 2010 Author Share Posted November 1, 2010 Si trecu' un weekend de surubareala. Am pus in sfarsit etrierii de lanos - diferenta este ENORMA - franeaza neasteptat de bine. Operatiunea a fost destul de simpla - desfacut etrierii vechi, pus etrierii noi, si aerisit franele. Apoi o tura de "asezat" placutele pe discuri. A costat ceva, dar diferenta de comportament a masinii face toti banii. Am uns broastele - in vederea gerurilor de la iarna. Si avand in vedere ca sonda de benzina isi mai revenise, n-am mai umblat la conexiuni/sonda/bord - si conform legilor lui Murphy, in dimineata asta acul s-a dus direct pe opritor, cum am pornit motorul . Mai sunt weekenduri... Link to comment
cristidavid Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Ai schimbat cumva si lichidul de frana sau pur si simplu, doar etrierii? P.S. Astea-s cumva jante de care am vazut la Supernove? Link to comment
madkat Posted November 1, 2010 Author Share Posted November 1, 2010 (edited) Da, sunt jante de supernova. Lichidul era schimbat de la inceputul verii - acum doar am completat cu acelas DOT de s-a pierdut la schimbare. @Dj - apropo de ce ziceam ca e mai puturoasa. Stii ce vorbeam la intalnire - ca poate curelele nu sunt la fel (mai ales ca am avut gates si acum am pus conti) - aia a fost - avansul "la semn" nu se mai potrivea cu cureaua noua. L-am reglat pe drum spre tara - acum e aproape bine. Edited November 1, 2010 by madkat Link to comment
argon Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 (edited) Da, sunt jante de supernova. si cum le-ai centrat pe butuc? la viteza nu-ti tremura cumva si nu stii de ce? PS etrierii aia sunt identici cu cei de Matiz, sistemule cam idiot, o sa zdrangane in timp de la culise. Edited November 1, 2010 by argon Link to comment
Dumitru Cristian Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Interesanta modificarea Sistemul nu e idiot.. calitatea e poate idioata la piesele de matiz Link to comment
Salex Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Sistemul nu e idiot... De acord. La Leganza sistemul este similar si nu am avut niciodata probleme cu frinele, nu stiu cum e sa iti zdrangane glisierele. Sistemul este la fel si la Cielo Ex/ Nubira Link to comment
Englishman Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 (edited) Sistemul este la fel si la Cielo Ex/ Nubira Corect, asa e si la mine, din fabrica. Chiar zilele trecute am uns cu vaselina siliconica glisierele ( in vederea iernii). Nu zdrangane nimic, stai linistit. Sa te franeze sanatos si mai ales la timp ! Edited November 1, 2010 by Englishman Link to comment
argon Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 Ia uitati-va la alea de le mentionati voi ca au un resort in partea din fata care tine etrierul tensionat si nu zdrangane, ala face diferenta. 1 Link to comment
Salex Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 Confunzi, nu au nici un resort, cel putin la Leganza si Cielo Ex. La Nubira nu am mai umblat de ceva timp si nu-mi aduc aminte. Sint, totusi, 99% sigur ca si acolo lucrurile stau la fel ! E drept ca Lanos au fost putine insa nu am auzit sa aiba problema asta (zdranganitul respectiv). Link to comment
Dj_Dark Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 (edited) Resortul e numai la Espero si vectra A. Etrierul de leganza,nubira si cielo exe e identic si diferit de cel de Espero. Primul se numeste Akebono, celalalt Sumimoto . Personal il prefer pe cel de Espero dar na, gusturile nu se discuta , e si cel mai rar intalnit. Edited November 2, 2010 by Dj_Dark Link to comment
argon Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 (edited) Resortul e numai la Espero si vectra A. si B Atunci nu s-or potrivi gliserele alea de Lanos, Leganza si ce o mai fi la etrierul de matiz? din poze par identice si etriereel si glisierele, poate o fi mai bune daca ziceti voi, si nu mai lasa etrierul sa zdrangane.. Edited November 2, 2010 by argon Link to comment
Dj_Dark Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 Etrierul de lanos e pe acelasi principiu ca leganza insa putin mai mic. Asta se deduce si din dimensiunea placutelor (matiz). Asa ca nu cred ca se potrivesc si nici resort nu are, asa ca daca la exe , leganza, nubira spui ca ai vazut zdranganind, va zdrangani si asta cand se uzeaza lagarele glisierelor. PS Personal, nu cred acest lucru, glisierele ajuta doar la culisarea etrierului in plan orizontal, forta de franare nu se sprijina pe ele ca la cielo si kadett pentru a se uza. Asta este si motivul pentru care eu am declarat etrierul de cielo foarte prost gandit. PS2. Gata, ultima poluare in topicul omului . Continuam la frane daca vrei (desi cred ca am mai zis si pe acolo, eu sau altii). Link to comment
argon Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 (edited) Nu e vorba de forta de franare, etrierul doar apasa pe placute, iar acestea preiau forta de franare prin suportul lor, ci pe liber la drum rau, cum pun frana tace tot...macar de Lanos de s-ar potrivi, ca marimea etrierului e la fel ca la Matiz, tot jante de 13 au ambele, daca ma duc sa iau glisere de Matiz, 5000 km max e liniste, apoi iar troncane. Ai dreptate, am terminat cu offtopicul. Edited November 2, 2010 by argon Link to comment
madkat Posted November 2, 2010 Author Share Posted November 2, 2010 Jantele se potrivesc la fix pe butucul de cielo. Testat si la 180 pe ceas. Si iti imaginezi ca inainte de a le lua studiasem sa vad ce modele de jante merg fara compromisul inelelor de centrare. Am pus poze cu etrierii in posturile de mai sus - ca sa va dati seama daca au arcuri au ba . Eu nu am vazut nici un fel de arc - Doar placutele au un soi de cleme. Ce m-a intersat pe mine a fost - sa am frane mai eficiente, sa scap de mizeriile de glisiere de la etrierii stock, toate astea ramanand cu jante pe 13'. Zgomot? Zdranganit? Habar n-am, oi vedea eu. Link to comment
argon Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 Nu se potrivesc la fix, Supernova are 57.1, iar Cielo 56.6. Mie imi vibra volanul si nu stiam de ce, nu se centrau jantele..pana nu am pus o tabla de 0.25 taiata corespunzator pe butuc inainte sa pun jantele, nu s-a rezolvat Link to comment
madkat Posted November 2, 2010 Author Share Posted November 2, 2010 Ete ... (nu zic ce imi vine ca mi-o iau de la Mircea ) Cand ai drum pe la Bucuresti sa vezi cum vin jantele. Probabil ca uzura fierului butucului (sau cat s-a pierdut prin ruginire) a compensat diferenta. Btw - dupa dimensiunile date de tine ar trebui sa intre prea lejer - atunci cum explici ca janta intra fest pe butuc. Anyways - nu conteaza, cat timp jantele se potrivesc si nu bat nici macar la viteza maxima. Link to comment
argon Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 E bine atunci, poate de la rugina aia ce se face pe butuc s-a majorat fix cat trebuie si intra la fix..io destept am curatat bine butucu inainte si o fi ajuns la dimensiunea de fabrica Link to comment
Englishman Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 Eu nu am vazut nici un fel de arc - Doar placutele au un soi de cleme. Ce m-a intersat pe mine a fost - sa am frane mai eficiente, sa scap de mizeriile de glisiere de la etrierii stock, toate astea ramanand cu jante pe 13'. Zgomot? Zdranganit? Habar n-am, oi vedea eu. Clemele pe placuta au rol de arc, de fapt- nu permite jocul liber al placutelor nici dupa uzarea acestora. Deci nu vei "vedea" zdranganeli, nici poveste. Link to comment
argon Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 (edited) Si la Matiz placutele au arcul ala, stau fix, nu joaca, problema e ca joaca etrierul cu totul cum am reprezentat in poza, se slabesc culisele alea in care sta el La Espero sunt tot culise de genul, dar exista o sarma otelita, care e lipsa in poza, dar am reprezentat-o eu plin de talent, si intra in gaurile alea, si apoi se opintesc sus si jos in partea fixa, tinand etrierul in tensiune, si nu joaca nimic. Edited November 2, 2010 by argon Link to comment
madkat Posted November 2, 2010 Author Share Posted November 2, 2010 (edited) Da, stiu ce spui - si la tractor am etrieri cu arcul ala de care spui. Si in fata si in spate. Intr-adevar astea de le-am pus eu nu au arc - dar s-ar putea - dupa cum zice Englezu - ca acele cleme ale placutelor sa faca oleaca treaba arcului. De fapt sunt sigur ca asa e - pentru ca, la montaj eu am impins pistonul etrierului - si inainte de a aerisi, juca partea etrierului prinsa in culise - nu aia pe care ai pus tu sagetile. Si la prima apasare a pedalei a facut un clac si s-au asezat placutele, etrierul acum stand aproape fix. E posibil dupa un timp, combinatia culise uzate si placute uzate sa dea unele zgomote. Partea pe care ai pus sagetile este prinsa de fuzeta cu cei doi imbusi mari - nu aia capata joc. Sistemele am senzatia ca sunt diferite - daca la etrierii de lanos este prins etrierul (partea cu pistonul) de fuzeta si ghidajele exterioare sunt prinse in culise, la espero (si asa am si la tractor) pe fuzeta este prins rigid "cadrul" - si in culise sta prinsa partea cu pistonul. Si pentru schimbarea placutelor se procedeaza diferit - la sistemul de la espero se desface o culisa si se "rabate" etrerul - la astia de lanos am senzatia ca trebuie scos etrierul de pe fuzeta... Sau demontata complet "rama" Edited November 2, 2010 by madkat Link to comment
Salex Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 Eu, de pilda, rup acele cleme de indata ce scot placutele din cutie . N-am avut niciodata zgomote de la etrieri. Link to comment
argon Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 Partea pe care ai pus sagetile este prinsa de fuzeta cu cei doi imbusi mari - nu aia capata joc. Adica portetrierul, ar fi nasol sa capete ala joc, ala se strange la un cumplu destul de mare de fuzeta, acolo sta multa forta la franare. Ce capata joc e doar etrierul, ala ce sta in culise. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now