Jump to content

Al Meu Cielo :)


madkat

Recommended Posts

Felicitari,asa e te simti bine cand iese lucru bun din mana ta.Imi pare rau ca nu am ajuns si eu,insa am fost prins cu munca...stii am vb noi.

 

Dj-ule,mai mult ca sigur e sensorul de viteza.Am patin la fel si avea aceleasi simptome.

Link to comment

@Salex - eu inteleg f bine asta - doar ca mi-era teama de unele lucruri care trebuiau facute la aceasta "operatie".

 

@Dj - e gelozia, clar, toata ziua am bibilit la masina mea, si a ta s-a simtit brusc neglijata. Imi zici daca e nevoie sa iti iau vreo piesa de la Ferdinand. Sau daca vrei numarul de acolo sa vezi daca au ce iti trebuie.

 

In alta ordine de idei, am mers fara probleme azi cei 15km pana la munca - un picut lenesa masina, astept weekendul sa o alerg oleaca pana la tara - unde ii pun si multasteptatii etrieri de Lanos.

Link to comment

Si trecu' un weekend de surubareala.

Am pus in sfarsit etrierii de lanos - diferenta este ENORMA - franeaza neasteptat de bine. Operatiunea a fost destul de simpla - desfacut etrierii vechi, pus etrierii noi, si aerisit franele. Apoi o tura de "asezat" placutele pe discuri. A costat ceva, dar diferenta de comportament a masinii face toti banii.

 

Am uns broastele - in vederea gerurilor de la iarna.

 

Si avand in vedere ca sonda de benzina isi mai revenise, n-am mai umblat la conexiuni/sonda/bord - si conform legilor lui Murphy, in dimineata asta acul s-a dus direct pe opritor, cum am pornit motorul :D . Mai sunt weekenduri...

post-1317-046338700 1288595079_thumb.jpg

post-1317-012617400 1288595086_thumb.jpg

post-1317-087162300 1288595090_thumb.jpg

post-1317-079477600 1288595161_thumb.jpg

post-1317-018148500 1288595174_thumb.jpg

post-1317-086182600 1288595179_thumb.jpg

Link to comment

Da, sunt jante de supernova.

Lichidul era schimbat de la inceputul verii - acum doar am completat cu acelas DOT de s-a pierdut la schimbare.

 

@Dj - apropo de ce ziceam ca e mai puturoasa. Stii ce vorbeam la intalnire - ca poate curelele nu sunt la fel (mai ales ca am avut gates si acum am pus conti) - aia a fost - avansul "la semn" nu se mai potrivea cu cureaua noua. L-am reglat pe drum spre tara - acum e aproape bine.

Edited by madkat
Link to comment

Da, sunt jante de supernova.

 

si cum le-ai centrat pe butuc? la viteza nu-ti tremura cumva si nu stii de ce?

 

PS etrierii aia sunt identici cu cei de Matiz, sistemule cam idiot, o sa zdrangane in timp de la culise.

Edited by argon
Link to comment

Sistemul nu e idiot...

De acord. La Leganza sistemul este similar si nu am avut niciodata probleme cu frinele, nu stiu cum e sa iti zdrangane glisierele. Sistemul este la fel si la Cielo Ex/ Nubira

Link to comment

Sistemul este la fel si la Cielo Ex/ Nubira

 

Corect, asa e si la mine, din fabrica. Chiar zilele trecute am uns cu vaselina siliconica glisierele ( in vederea iernii). Nu zdrangane nimic, stai linistit.

 

Sa te franeze sanatos si mai ales la timp !

Edited by Englishman
Link to comment

Confunzi, nu au nici un resort, cel putin la Leganza si Cielo Ex. La Nubira nu am mai umblat de ceva timp si nu-mi aduc aminte. Sint, totusi, 99% sigur ca si acolo lucrurile stau la fel ! E drept ca Lanos au fost putine insa nu am auzit sa aiba problema asta (zdranganitul respectiv).

Link to comment

Resortul e numai la Espero si vectra A.

 

Etrierul de leganza,nubira si cielo exe e identic si diferit de cel de Espero. Primul se numeste Akebono, celalalt Sumimoto :P .

Personal il prefer pe cel de Espero dar na, gusturile nu se discuta :) , e si cel mai rar intalnit.

Edited by Dj_Dark
Link to comment

Resortul e numai la Espero si vectra A.

si B

 

Atunci nu s-or potrivi gliserele alea de Lanos, Leganza si ce o mai fi la etrierul de matiz? din poze par identice si etriereel si glisierele, poate o fi mai bune daca ziceti voi, si nu mai lasa etrierul sa zdrangane..

Edited by argon
Link to comment

Etrierul de lanos e pe acelasi principiu ca leganza insa putin mai mic. Asta se deduce si din dimensiunea placutelor (matiz). Asa ca nu cred ca se potrivesc si nici resort nu are, asa ca daca la exe , leganza, nubira spui ca ai vazut zdranganind, va zdrangani si asta cand se uzeaza lagarele glisierelor.

 

PS Personal, nu cred acest lucru, glisierele ajuta doar la culisarea etrierului in plan orizontal, forta de franare nu se sprijina pe ele ca la cielo si kadett pentru a se uza. Asta este si motivul pentru care eu am declarat etrierul de cielo foarte prost gandit.

 

PS2. Gata, ultima poluare in topicul omului :D . Continuam la frane daca vrei (desi cred ca am mai zis si pe acolo, eu sau altii).

Link to comment

Nu e vorba de forta de franare, etrierul doar apasa pe placute, iar acestea preiau forta de franare prin suportul lor, ci pe liber la drum rau, cum pun frana tace tot...macar de Lanos de s-ar potrivi, ca marimea etrierului e la fel ca la Matiz, tot jante de 13 au ambele, daca ma duc sa iau glisere de Matiz, 5000 km max e liniste, apoi iar troncane.

 

Ai dreptate, am terminat cu offtopicul.

Edited by argon
Link to comment

Jantele se potrivesc la fix pe butucul de cielo. Testat si la 180 pe ceas. Si iti imaginezi ca inainte de a le lua studiasem sa vad ce modele de jante merg fara compromisul inelelor de centrare.

 

Am pus poze cu etrierii in posturile de mai sus - ca sa va dati seama daca au arcuri au ba :D . Eu nu am vazut nici un fel de arc - Doar placutele au un soi de cleme. Ce m-a intersat pe mine a fost - sa am frane mai eficiente, sa scap de mizeriile de glisiere de la etrierii stock, toate astea ramanand cu jante pe 13'. Zgomot? Zdranganit? Habar n-am, oi vedea eu.

Link to comment

Nu se potrivesc la fix, Supernova are 57.1, iar Cielo 56.6. Mie imi vibra volanul si nu stiam de ce, nu se centrau jantele..pana nu am pus o tabla de 0.25 taiata corespunzator pe butuc inainte sa pun jantele, nu s-a rezolvat @-)

Link to comment

Ete ... (nu zic ce imi vine ca mi-o iau de la Mircea :D )

 

Cand ai drum pe la Bucuresti sa vezi cum vin jantele. Probabil ca uzura fierului butucului (sau cat s-a pierdut prin ruginire) a compensat diferenta.

 

Btw - dupa dimensiunile date de tine ar trebui sa intre prea lejer - atunci cum explici ca janta intra fest pe butuc.

 

Anyways - nu conteaza, cat timp jantele se potrivesc si nu bat nici macar la viteza maxima.

Link to comment

E bine atunci, poate de la rugina aia ce se face pe butuc s-a majorat fix cat trebuie si intra la fix..io destept am curatat bine butucu inainte si o fi ajuns la dimensiunea de fabrica b-(

Link to comment

 

Eu nu am vazut nici un fel de arc - Doar placutele au un soi de cleme. Ce m-a intersat pe mine a fost - sa am frane mai eficiente, sa scap de mizeriile de glisiere de la etrierii stock, toate astea ramanand cu jante pe 13'. Zgomot? Zdranganit? Habar n-am, oi vedea eu.

 

Clemele pe placuta au rol de arc, de fapt- nu permite jocul liber al placutelor nici dupa uzarea acestora. Deci nu vei "vedea" zdranganeli, nici poveste.

Link to comment

Si la Matiz placutele au arcul ala, stau fix, nu joaca, problema e ca joaca etrierul cu totul cum am reprezentat in poza, se slabesc culisele alea in care sta el post-3429-009196200 1288686415_thumb.jpg

 

 

 

La Espero sunt tot culise de genul, dar exista o sarma otelita, care e lipsa in poza, dar am reprezentat-o eu plin de talent, si intra in gaurile alea, si apoi se opintesc sus si jos in partea fixa, tinand etrierul in tensiune, si nu joaca nimic.

post-3429-049294300 1288686736_thumb.jpg

Edited by argon
Link to comment

Da, stiu ce spui - si la tractor am etrieri cu arcul ala de care spui. Si in fata si in spate.

Intr-adevar astea de le-am pus eu nu au arc - dar s-ar putea - dupa cum zice Englezu - ca acele cleme ale placutelor sa faca oleaca treaba arcului. De fapt sunt sigur ca asa e - pentru ca, la montaj eu am impins pistonul etrierului - si inainte de a aerisi, juca partea etrierului prinsa in culise - nu aia pe care ai pus tu sagetile. Si la prima apasare a pedalei a facut un clac si s-au asezat placutele, etrierul acum stand aproape fix. E posibil dupa un timp, combinatia culise uzate si placute uzate sa dea unele zgomote.

 

Partea pe care ai pus sagetile este prinsa de fuzeta cu cei doi imbusi mari - nu aia capata joc. Sistemele am senzatia ca sunt diferite - daca la etrierii de lanos este prins etrierul (partea cu pistonul) de fuzeta si ghidajele exterioare sunt prinse in culise, la espero (si asa am si la tractor) pe fuzeta este prins rigid "cadrul" - si in culise sta prinsa partea cu pistonul. Si pentru schimbarea placutelor se procedeaza diferit - la sistemul de la espero se desface o culisa si se "rabate" etrerul - la astia de lanos am senzatia ca trebuie scos etrierul de pe fuzeta... Sau demontata complet "rama"

Edited by madkat
Link to comment

Partea pe care ai pus sagetile este prinsa de fuzeta cu cei doi imbusi mari - nu aia capata joc.

 

Adica portetrierul, ar fi nasol sa capete ala joc, ala se strange la un cumplu destul de mare de fuzeta, acolo sta multa forta la franare. Ce capata joc e doar etrierul, ala ce sta in culise.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...