Jump to content

Al Meu Cielo :)


madkat

Recommended Posts

La mine asa s-a intamplat. Bucsile de la elementele in miscare de la cel nou sunt dintr-un plastic prost care la mine a cedat intr-un final.

Link to comment

Oricum la mine are joc foarte mare axul din stanga - s-ar putea si restul sa fei la fel de muci... Gandeste-te ca e ansamblul original - nu s-a umblat niciodata acolo.

Link to comment

Pozele din timpul operatiunii.

Se vede mp3-ul folosit - este cel mai mic cu usb si sd pe care l-am gasit, si totusi si cu telecomanda.

Se alimenteaza cu 5Vcc - am folosit o sursa dintr-un modulator FM, dar se poate face usor cu un LM. 12V pentru stabilizator am luat chiar de la alimentarea fostului motoras de cass.

 

Semnalul intra in casetofon direct pe placa dupa preamplificatorul de cap, pe care l-am separat complet din circuit.

 

comutatorul 0/1 schimba de pe radio pe mp3.

 

Nu am folosit cassul stock de cielo pentru ca are placa de circuite dublu imprimata - si ceva mai greu de umblat pe ea, si putere mai mica de iesire.

post-1317-0-08342700-1306955916_thumb.jpg

post-1317-0-76187900-1306955922_thumb.jpg

post-1317-0-91669900-1306955930_thumb.jpg

post-1317-0-89290900-1306955938_thumb.jpg

post-1317-0-29643700-1306955951_thumb.jpg

Edited by madkat
Link to comment

Pai asta nu e cassul stock de cielo. E cass de nubira 2.

 

Cassul de cielo are un 2x25W finalul - (parca 8210), impartite in 4 canale prin potentiometrul de fader.

Cassul de nubira2 are final de 4x22w. Are toate controalele bas/tre/bal/fad printr-un integrat, nimic mecanic. Si deci 4 canale separate de aprox 22W bucata.

 

Deci fata de cel stock asta are putere aproape dubla.

Link to comment
  • 1 month later...

Nu, doar ca are o varsta, si nu vreau sa ajung sa investesc mai mult decat e cazul.

Mi-am facut socotelile cat trebuie ca bani si mai ales timp sa o aduc la stadiul la care as vrea.

Prefer banii sa ii dau pe ceva mai nou. Cu vreo 7 ani.

Edited by madkat
Link to comment
  • 4 weeks later...

Sa spun ca iarasi m-am razgandit?

Se vor gasi destui sa faca misto de chestia asta. Dar m-am intors din concediu. Concediu pe care l-am facut cu Alfa. Dupa care eram hotarat sa bat palma pentru masina "inlocuitoare" de Cielo.

Si am mers cateva zile la munca cu ea.

 

Si pe langa ratiunea care imi spunea: motor super in regula, garnitura chiulasa noua, ambreiaj nou, frane fatza noi, interior in stare excelenta, rugina moderata etc = de ce naiba sa o dau? - s-a adaugat felul in care se conduce masina asta. Cum se sta in ea, cum se simte pe drum, cum raspunde motorasul asta micut, dar vioi, etc etc ...

 

Nu o tin in continuare din pricina banilor, nu din "pasiune" (dupa topicul de pe cafenea...) - ci pur si simplu ca e o masina pe care ma simt execelent conducand-o - si nu mi-e rusine cand merg spre sau dinspre ea intr-o parcare.

Link to comment

Eh, prima dragoste...ce sa-i faci.

Recunosc, sunt masini bune, dar ca proprietar de Matiz, Cielo nu ma incanta prea mult. Insa iti recunosc pasiunea...doar simt si eu acelasi lucru pentru a mea.

Link to comment

Nenea, este o masina ieftina de intretinut si aia 1500 euro pe care ii iei nu reflecta calitatea ei deloc.

 

Unde gasesti 3000 sa ii dai pe un golf mai gasesti 1500 fara sa o vinzi pe asta, zic eu. Cel putin pe a mea nu o voi vinde niciodata din mai multe motive printre care si asta expus mai sus. Imi voi lua alta eventual (ceva diesel mic fara valente sportive si consum mic(gen logan dci) :D ) si pe asta pun sfi cu mana mea (s-au ieftinit rau) si o voi tine doar de distractie vara. Restul (suspensii, frane, roti) s-au rezolvat, masina e gata de transplant acum ;)

Asta este tot ce-i mai lipseste sa fie masina care ar fi trebuit sa fie de la inceput (adica Opel Vectra A mult mai aratos ca aspect) :)

Link to comment
  • 2 weeks later...

@Madkat Felicitari pentru decizie. Ca fost posesor de Cielo(Korean) si acum ma intreb ce o fi fost in capul meu cand aproape l-am impins pe tata sa il vanda acum ceva ani.Masina merge si acum si are 232k km. Im momentul in care scrisesei ca il vinzi imediat mi-a dat prin cap sa ti-o ofertez pe a mea la un 3300e.Intre timp a primit niste kyb-uri noi(gaz :D ) ambreiaj sachs pompa benzina noua si distributie completa. Cand ai o masina peste care au trecut ceva ani instictul de a o vinde apare cu orice noua investitie insa ca tot zicea cineva de vw golf mai sus, sa vezi cum e sa investesti intr-un golf de nevoie bani si ma refer la din alea grave:caseta directie, catalizator, imobilizator s.a.m.d. Proprietarul masinii disperat de investitiile necesare in cei 173k km a ramas socat cand a mers cu masina mea pe acelasi drum pe care merge si el de obicei (Bucuresti-Alexandria-Rosiori) A zis ca ori i-am inventat eu km in plus ori am mers doar in strainatate cu ea. Lauda m-a determinat si pe mine sa revin asupra deciziei de ofertare :)

Link to comment

De-asta am si zis sa o tin. Merge bine, are frane practic noi, ambreiaj nou, garnitura de chiulasa si distributia noi etc.

 

In alta ordine de idei - a "devenit disponibil" Accentul lui taica-meu... Masina din 2007 cu vreo 20k km la bord. Dizal. Pe care daca n-ar fi bug-ul arhicunoscut al coloanei de directie (pe care asta totusi nu il are inca) l-as tine...

 

In fine... voi vedea ce fac...

Link to comment

Am ajuns la o cifra rotunda :)

 

Ocazie cu care am facut si schimbul de ulei si filtre. Am mers tot pe GM dexos2 5w-30 (sintetic) - nu l-a mancat, nu ramanea aprins becul la cateva secunde dupa porniri, deci nici un motiv de a nu mai pune acelas fel de ulei.

 

In rest "nimic de semnalat". La vreo 50km dela "eveniment" - am luat Hyundaiul de care ziceam mai sus la alergat, i-am rezolvat incurcatura cu actele, si l-am luat sa vad daca ma pot obisnui cu el. Cu restul masinii adica, pentru ca CRDI-ul este un motor excelent.

post-1317-0-82855100-1315398676_thumb.jpg

Edited by madkat
Link to comment

S-a decis.

Raman cu Hyundai-ul - am avut de alergat mult prin oras saptamana trecuta, plus un drum in provincie - de l-am incercat pe toate tipurile de drum.

Nu e la fel de comod, scaunele sunt mult mai rigide, insa are destule plusuri, principalul fiind varsta si numarul de Km.

 

Trebuie doar sa rezolv cu duplicatul de talon (pierdut pe munte acum vreo luna si mai bine, si umblu cu copie :( ) - si o pun la vanzare.

Voi posta un bilant al celor 14 ani - si apoi topicul se va putea inchide.

Link to comment

Cum au decurs cei 14 ani - si ce probleme au fost:

 

Masina a primit in primii aprox 7 ani, pana la 40-50k km ulei 10W-40 (atata stiam pe vremea aia), apoi 0W sau 5W - dupa ce am bagat niscai motor flush, sa curat urmele de ulei mineral. Nu au fost niciodata probleme cu consumul de ulei.

Benzina - doar 95 - cu 99 nu am simtit diferente notabile, asa ca am ramas la 95.

Toate lichidele se schimbau la 2 ani, 2 ani jumate, doar de cel de la circuitul de comanda al ambreiajului am uitat - chestie care m-a costat si pompa si cilindrul... Garnituri deteriorate (descrise pe aici in topic)

 

Astea sunt "premizele" - acum ce probleme au fost:

Cea mai importanta - acum 10k km garnitura de chiulasa - cedata in locul "clasic", in rest pe la motor nici o problema.

Ambreiajul si-a dat duhul la 85k km aprox, dintr-o inexplicabila dezintegrare a rulmentului - discul si placa fiind inca bune.

Circuitul de ambreiaj - stricat datorita cauzei mentionate mai sus

Problemele clasice la etrierii pe glisiere - culminate cu schimbarea acum 10k km cu etrieri noi de Lanos - de atunci nici o problema

Macarale usi fata - cate una din fiecare, si o data motorasul stanga (carcasa fisurata)

Arcurile spate rupte - inlocuite cu Kilen, care in combinatie cu amortizoarele KYB au schimbat radical comportamentul masinii. Cele Boge originale erau inca ok, dar cu clasicul comportament de barca...

Antena, evident, si-a dat duhul acum vreo doua luni :)

Fise de bujii - cam 11 ani au tinut cele originale, de atunci am schimbat doua seturi :(

Aerul conditionat a mers aproape 13 ani fara interventii, dupa care a pierdut freonul. Nu stiu pe unde, si nu m-a interesat. Urme nu se vad, si inauntru n-a putit, deci posibil doar o refreonare sa il rezolve. Nu m-a interesat problema, oricum il foloseam foarte putin.

Nu s-a ars nici macar un bec - am schimbat doar pe cele de la faruri din cauza de "ingalbenire".

 

Cam atat - alte probleme nu au mai fost, electricele au mers si merg impecabil, trenul de rulare este, in afara arcurilor si amortizoarelor spate cel original.

 

Ne-a dus prin toata tara, a ajuns si la Babele, si in Maramures, si prin Apuseni. Nici pe autostrada nu m-a facut niciodata de rusine.

 

In concluzie, o masina excelenta, care foarte putin isi arata varsta, si care inca este o placere de condus. Doar faptul ca Hyundaiul de il am acum este practic nou, si efectiv nu isi are sensul sa vand o masina de 20k si un pic de km, ma face sa renunt la acest Cielo.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...