muscarul Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Sursa: Gardianul Benzina ar putea ajunge la 5 lei/litru påna la sfårsitul anului 11.03.2008 Benzina ar putea ajunge la 5 lei/litru påna la sfårsitul anului Soferii romåni au toate sansele sa plateasca 4,5-5 lei/litru pentru benzina si motorina comercializate la pompa påna la sfårsitul acestui an, avertizeaza specialistii. Nu trebuie sa dam vina doar pe cresterea cotatiilor internationale ale petrolului. Si deprecierea leului in raport cu euro contribuie din plin la aceasta scumpire a carburantilor, ne-a declarat Liviu Voinea, directorul executiv al Grupului de Economie Aplicata (GEA). Deplasarea cu masina risca sa devina un lux pentru romani pana la sfarsitul anului 2008. Specialistii nu exclud ca benzina si motorina comercializate la pompa sa se scumpeasca accelerat, pana la 4,5-5 lei/litru, fata de media actuala de 4,2 lei/litru. „Nu trebuie sa mire pe nimeni un asemenea pret, daca titeiul va atinge cotatia de 140-150 de dolari/baril, asa cum se preconizeaza. Deja a fost atins nivelul de 106 dolari/baril, la sfarsitul saptamanii trecute“, ne-a declarat Ion Tache, presedintele Asociatiei Benzinarilor Particulari (ABP) – organizatie care reuneste aproximativ 400 de mici benzinarii. Intr-adevar, prognozele referitoare la evolutia pretului petrolului nu sunt deloc optim iste pe plan international. Chakib Khelil, presedintele Organizatiei Tarilor Exportatoare de Petrol (OPEC), a avertizat ca petrolul isi va mentine cotatia la nivelul ridicat consemnat în prezent, pâna la sfârsitul anului, potrivit Reuters, care a citat un interviu din presa algeriana. El a mentionat ca printre factorii care influenteaza piata se numara speculatiile si tensiunile geopolitice, mai ales ca urmare a situatiei legate de îmbogatirea uraniului în Iran si a crizei dintre Venezuela si compania americana ExxonMobil. De altfel, nu numai oficialii OPEC se asteapta la asemenea evolutii. In urma cu cåteva luni, Dinu Patriciu, presedintele Grupului Rompetrol, vorbea despre atingerea cotatiei de 150 dolari/baril, in cursul acestui an, ca urmare a dezechilibrului dintre rezerve si consum. Desigur, avansul pretului petrolului la bursele internationale nu se resimte imediat la pompele romanesti. „Cresterea are loc dupa consumarea stocurilor existente, ceea ce înseamna cel mult un ciclu de productie, adica intre trei saptamâni si 45 de zile“, ne-au declarat reprezentantii Rompetrol. Soferii romani pot face si un calcul simplu. Orice crestere de 10% a pretului titeiului pe piata internationala determina o marire cu 3 - 4% a pretului la pompa în România. Exista insa si castigatori in aceasta scumpire. „Pe langa companiile petroliere, statul se poate numi un castigator sigur, pentru ca mai bine de jumatate din pretul carburantului este reprezentat de taxe si impozite“, ne-a declarat Liviu Voinea, directorul executiv al GEA. Vestile bune, asteptate abia anul viitor Cotatia titeiului ar putea înregistra o scadere în 2009, odata cu îmbunatatirea evolutiei dolarului pe pietele valutare, în urma alegerii unui nou presedinte al SUA. „Fundamentele economiei detin o influenta puternica asupra pietei“, a explicat presedintele OPEC. Leul slab scumpeste carburantul Nu numai avansul cotatiei barilului scumpeste carburantii comercializati in Romania. „Nu trebuie sa uitam ca si cotatia leului in raport cu euro joaca un rol important in aceasta ecuatie, in egala masura. Or, leul isi va continua deprecierea anul acesta, chiar daca oficial se vorbeste despre o revenire a monedei nationale“, este de parere Liviu Voinea. Pâna în luna iulie, Comisia Nationala de Prognoza (CNP) anticipeaza o diminuare a cursului mediu, pâna la 3,41 lei/euro, fata de 3,71 lei/euro, cursul de astazi. Mai departe, moneda nationala se va deprecia în a doua jumatate a anului, rata pentru luna decembrie fiind prognozata la 3,64 lei/euro, potrivit CNP. Directorul GEA spune ca o asemenea evolutie nu este posibila, pentru ca in continuare nu exista fundamente economice care sa justifice intarirea leului. Cu toate ca scumpirea barilului de titei se resimte in toate tarile, Uniunea Europeana este mai putin expusa unor asemenea dezechilibre. „Spre deosebire de Romania, unde leul s-a depreciat fata de euro, celelalte tari europene sunt mai putin vulnerabile, pentru ca moneda unica s-a apreciat fata de dolar“, explica analistul. Link to comment
BogdanG Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Asa si ? Benzina este 5.2 RON in Germania iar dieselul este 4.7 RON tot acolo. Ai vazut vreun neamt sa se revolte ? Link to comment
VFX Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Pai da, dar noi nu avem salariile nemtilor. Link to comment
Alezz Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 (edited) Bogdane,ai postat ca sa??? Sa se faca 5 lei,trec pe gaz si gata. Edited March 11, 2008 by Alezz Link to comment
EM!L Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 (edited) Asa si ? Benzina este 5.2 RON in Germania iar dieselul este 4.7 RON tot acolo. Ai vazut vreun neamt sa se revolte ? Da' nici salariu mediu la ei nu e 200euro L.E @Alezz, nici gazu' nu va ramane 2.2Roni/l, doar traim in tara la care facusei referire inainte de edit Edited March 11, 2008 by EM!L Link to comment
closchkutza Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 (edited) Ce tare. Ia sa aiba si nemtii un salariu mediu de ~300E (scrisesem 500, ce optimist sunt...) sa vada atunci bucurie! Edited March 11, 2008 by closchkutza Link to comment
Alezz Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 @Alezz, nici gazu' nu va ramane 2.2Roni/l, doar traim in tara la care facusei referire inainte de edit Ramane sau nu ramane,nu avem ce face. -petrom ia barilul in dolari si nil vinde noua la pompa in euro...numai din asta castiga 15% -platim taxa de drum in benzina si in rovignieta...2x -avem cele mai proaste drumuri din lume -bucurestiul este blocat 10 ore pe zii din cauza nesincronizarii semafoarelor...sa castige benzinarii Ar fi enorm de multe de spus dar tocesc tastatura degeaba. Link to comment
muscarul Posted March 11, 2008 Author Share Posted March 11, 2008 Distribuitorii castiga cam 6% din pretul benzinei, 45% sunt accize si restul tva, impozite etc. Alezz - eu deja caut activ o instalatie GPL - si am Matiz Link to comment
EM!L Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Corect .A fost in Catavencu acu' ceva timp un reportaj despre cat costa real benzina si cat % din pretul ei sunt taxe, accize etc, si constatarea a fost ca mai mult de jumate sunt biruri. Taxe in benzina, taxe de drum, de mediu... "Statu-i un aparat de supt care ne suge, Impozit pe impotenta, Pe rezistenta, Impozit - pe existenta, Impozit - pe cana de apa , Impozit pe tipete dac-ai stat capra, Semianalfabeti în fotolii, Viseaza victorii, ****mea suntem condusi de molii... Parazitii - Definita24378 . Link to comment
muscarul Posted March 11, 2008 Author Share Posted March 11, 2008 Oricum, e groasa treaba. De scazut clar nu scade, ca OPEC-ul vrea sa micsoreze controlat productia... Si oricum, chiar daca se scumpeste GPL-ul, tot nu o sa ajunga benzina. Decat daca iubitii nostri Tari si Vosgi ne pun accize si pe GPL, si atunci sa vezi cum ne plimbam toti cu masinile ca in The Flintstones ) Link to comment
Tommy Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 (edited) Eu astept sa se faca 10 lei. Drumuri mai putin aglomerate, viteza medie mai mare, consum mai mic. Tot acolo ies cu banii, dar castig timp si traiesc intr-o lume mai sigura si mai curata Edited March 11, 2008 by Tommy Link to comment
Salex Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Daca am fi doar noi cu masinile ... adica daca ar fi sa suferim doar de pe urma gaurilor in buget provocate de setea masinutelor noastre, ar mai fi cum ar mai fi. Dar facem pariu ca o sa explodeze in ultimul hal preturile la absolut toate produsele !? Link to comment
Tommy Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Glumeam Dar ce naiba mai e de spus si nu s-a spus? Nu se stie ca ca in pretul carburantului e 70% taxa? Nu se stie ca in urma unor privatizari de mare arta s-a ajuns sa fie controlul in mana unor golani ce scumpesc si cand pretul barilului scade sau mondeda se apreciaza? Link to comment
Alezz Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 (edited) Pai uite ca acum in 2 saptamani sa zicem ca s-a scumpit de 3x cu o valoare de 20 bani/litru iar petromu face o ieftinire de 2 bani ca s-a ieftinit domne... Asa e la noi 20 de pasi inapoi si 2 inainte... Edited March 11, 2008 by Alezz Link to comment
Vlad Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Sa o faca. De abia astept. Ma omoara tata ca i-am zis sa isi ia V6. ) Cat despre mine, oricat fac benzina tot o sa iau ca nu am ce face. Asa ca deja nu mai urmaresc stiri din astea neinteresante. Link to comment
matias Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 O sa fie jale si vad ca nimeni nu se grabeste cu alternative serioase... Link to comment
cata30 Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Pe cand masini electrice cu acumulatori ?? Link to comment
muscarul Posted March 11, 2008 Author Share Posted March 11, 2008 Pai vezi ca la sectiunea Diverse parca este un topic despre masini electrice,este reprezentanta la Bucuresti parca. Link to comment
Cumnatu Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 (edited) Benzina ar putea ajunge la 5 lei/litru p?na la sf?rsitul anului Bei, termnina cu glumele astea ! Trebuie sa imi renegociez contractul de munca sa nu mai fie inclusa o anumita suma in transport ci o anumita cantitate de combustibil. Totul se va scumpii ffff mult insa nu se va simtii decat fff putin pe strada, la putinele dacii 1310 ramase in circulatie care nu au ( proprietarii ) bani de benzina. Amintiti-va ( eu nu stiu cat dar stiu ca era fff jos ) car era benzina acum 5 ani. In ciuda scumpirii au aparut mai multe masini, motoare mai mari samd. Placerea de a sta in propria masina ( pt ca multe alta placeri oricum nu iti permiti ) nu va fi combatuta de pretul benzinei. Oricum, din punctul meu de vedere orice om care circula mai mult de 1000 km/luna ar trebuii sa treaca pe gaz. Asta am si eu de gand sa fac. Principiile sunt 3 : 1. La cine are consumul mic scuteste bani 2. La cine are consumul mare scuteste bani si castiga si autonomie ( daca e consum mare nu te tine mai mult de 500 km rezervorul dar daca ai zi benzina si gaz la un drum lung s-ar putea sa mergi 800-900 fara reumplere ) 3. Valoarea de revanzare a oricarei masini cu GPL creste indiferent de masina. ( spre deosebire de orice modificari de ordin estetic sau fonic ) In concluzie, in termen de 2 luni maxim ( adica sa intru pe gaz in vara ) am de gand sa pun gaz. Ma gandesc ca daca ne mai strangem 3-4 insi putem obtine si un oarecare discount de la firma montatoare ( daca le punem la pachet ) Sunt putin offtopic ( sau mai mult ) dar, ce ziceti ? Edited March 11, 2008 by Cumnatu Link to comment
ovidiuc Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Va reamintesc de din 90 pana azi pretul la benzina a tot crescut.De asemena si numarul de masini.Cine cred ca numarul de masini va scadea odata cu scumpirea benzinei se inseala. Link to comment
BogdanG Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Alezzule termina cu prostiile, pur si simplu nu ai bani, nu mergi cu masina. Exista metrou si RATB pt Bucuresti, enjoy . Se poate ca salariul mediu sa fie mai mic decit in Germania dar m-am saturat sa aud romanii cum se plang, daca vreti salarii fratilor faceti cum fac nemtii. Schimba 10-20 joburi pana ies la pensie, iar romanu sta la acelasi patron si se plange de bani . Asta e soarta romanului. Revenind la benzina trebuie (re)spus ca petrolul este un zacamant, orice zacamant este FINIT, adica se termina. Un lucru bun care se termina este speculat de cei care-l vand si care considera ca acum este momentul . Masini electrice nu prea curand Link to comment
muscarul Posted March 11, 2008 Author Share Posted March 11, 2008 @ cumnatu Cumnate draga, sunr perfect de acord cu rationamentul tau,drept pentru care o sa imi pun gaz. Se amortizeaza cam in 25. 000 de km, merita. Link to comment
ing3r Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Pe gaz e mult mai convenabil...Dar oricum se duce repede, nu il simti! Eu stiu Link to comment
robertinoo Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Ar fi bine sa reduca taxele statul, dar avand in vedere ca numarul de masini este in crestere nu cred ca se va intampla asa ceva. Si la cum merge economia, nu m-as mira sa creasca accizele la benzina cum cresc si la tigari. Link to comment
tolin Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 ... Si la cum merge economia, nu m-as mira sa creasca accizele la benzina cum cresc si la tigari. Tu de unde stii cum merge economia, stai cu ruleta si-o masori ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now