mr_ Posted March 13, 2008 Share Posted March 13, 2008 @Tolin Comunitatea are metode mai democratie sa descurajeze masinile, nu va discrimina amaratii pentru ca-s multi si se joaca cu focul. Se reduc locurile de parcare, se scumpesc, se pun taxe la intrarile in oras... insa care se aplica la toata lumea. Metoda despre care discutam atat e indreptata clar impotriva unei anumite categorii sociale. Si se face un sistem de transport in comun cat de cat civilizat... si separat de strazi. Autobuzele au benzi speciale, tramvaiele la fel (si nu pot ajunge pe linia de tramvai nici jipanele), asa devine tentant sa mergi cu transportul in comun cand stii ca dai 1.2E si faci 15minute pana la destinatie, in timp ce cu masina faci o ora, cauti loc de parcare inca juma' de ora, si apoi platesti parcarea doi euro ora. Link to comment
tolin Posted March 13, 2008 Share Posted March 13, 2008 Metodele de descurajare n-au legatura cu democratia (facem referendum), sunt tot o tiranie, dar cu manusi de matase. Nu-i cinism sa doresti moartea cuiva, dar cand il determini sa si-o doreasca singur, da. Nicaieri nu exista democratia ateniana, atat de fals invocata. Ai doar dreptul de a alege pe cineva ca apoi dicteaza, in defavoarea ta, in majoritatea timpului. Fiecare este liber sa numeasca asta democratie. In rest, eu nu inteleg, masura afecteaza, daca se ambitioneaza, doar, pe proprietarii de masini non-euro, care, oricum, circula cand pot. In plus, se acorda, pana acum, un termen de 3 ani. Povestea despre pensionarii care n-au cum sa-si reinnoiasca masina m-a inlacrimat pro fund, cand n-au bani de medicamente si de intretinere nu se mai pune problema sa fie proprietari de masina, sa mai si circule cu ea. Link to comment
Satori Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 L.E.: Mult, bun si aproape pe degeaba nu se poate . Unde ai auzit tu de salariu pe credit?! Tu vrei mai intai sa te platesc baban si dupa aceea sa dai rezultate (atentie, rezultate, nu stat la munca!!!)? Atunci... asteapta Link to comment
Amentys Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 (edited) N-ai inteles. Chiar daca muncesti ca prostu', tot salariu de mizerie primesti in RO, fata de majoritatea tarilor din UE. Asa ca nu inteleg de ce te plangi ca nu avem randament, si, logic, ca avem productie slaba. In principiu, societatea noastra se aseamana cu feudalismul de acu' 300 de ani. Adica sa muncesti cat mai mult, ca mare parte din castig sa ti-l ia shefii, ca asa vrea mushii lor . Stim bine cine sunt sefi in tara asta . Au facut bine romanii care au plecat din tara. Edited March 14, 2008 by Amentys Link to comment
muscarul Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 EU cred ca pana la urma tot acolo ajungem, treptat o sa ne interzica si pe cei cu Euro, EUro I, Euro II,,, Mai, cam cat consuma un scuter? ) Link to comment
alexinno Posted March 14, 2008 Author Share Posted March 14, 2008 (edited) M-am adresat unui reprezentant din domeniul auto al Comisiei Europene pe aceasta tema si iata raspunsul ( previzibil,de altfel,tinand cont de manariile care se fac in Romania): Bonjour, Personnellement je ne connais pas un projet de la Commission, qui voudrait d'interdire la circulation des voitures "Euro 0" a partir d'une certaine date. Mais il est evidemment possible qu'un Etat Membre prend certaines mesures nationales (tant qu'elles ne sont pas en conflit avec la legislation europeenne) pour assurer la qualite de l'air, ou localement ou sur tout son territoire. Ca peut se faire par exemple pour etre en conformite avec la legislation europeenne, qui existe ou est proposee a cet effet (voir par exemple http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction...guiLanguage=en). Jur ca nu voi vota pentru Citroen in niciun clasament ( ) ! Nu-mi plac caracter...isticile marcii ! Edited March 14, 2008 by alexinno Link to comment
Satori Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 N-ai inteles. Chiar daca muncesti ca prostu', tot salariu de mizerie primesti in RO, fata de majoritatea tarilor din UE. Eu n-am inteles? Mai, eu muncesc, uneori ca prostul chiar, dar salariul meu nu e deloc de mizerie. Dar am fost prost, mai intai am muncit si pe urma am cerut. Dobitoc de-a dreptul. Nu am stiut ca exista varianta sa ma plang ca baba la sushea si sa nu fac nimic in asteptarea ploii de EUR. Link to comment
Tommy Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 Eu am auzit ca in 2011-2012 vine sfarsitul lumii: http://www.revistamagazin.ro/content/view/201/21/ Daca e asa.. cu masina ori fara.. tot aia e "> Link to comment
Amentys Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 Eu n-am inteles? Mai, eu muncesc, uneori ca prostul chiar, dar salariul meu nu e deloc de mizerie. Dar am fost prost, mai intai am muncit si pe urma am cerut. Dobitoc de-a dreptul. Nu am stiut ca exista varianta sa ma plang ca baba la sushea si sa nu fac nimic in asteptarea ploii de EUR. Esti una dintre exceptii. Cine mai are Civic ? Sincere felicitari pentru munca prestata si pentru salariul multumitor. Ce am vrut sa spun e ca munca in Romania, in general, nu e platita cum trebuie. Multe nu sunt cum trebuie in tara noastra. Te-ai gandit cat ai putea sa castigi in strainatate pentru acelasi volum de munca ? In fine.. poluam topicul. Si asa.. se pare ca stirea a fost o mare gogoasa. "Sursele guvernamentale" au mancat rahat din nou. Cum a comentat si dobitocul ala de Vosganian, cand zicea ca Renault si Ford isi vor retrage investitiile din Romania, daca taxa de prima inmatriculare va fi scoasa . Si multe alte rahaturi de genul asta ! Link to comment
ice_wm Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 Ba eu nu cred ca a mancat nimeni rahat. Se tot inmultesc sursele de unde se aude si nu cred ca e o conspiratie la mijloc sa sperie tot posesoru de Dacie. Vezi un articol in Cotidianul de azi: http://cotidianul.ro/trei_milioane_de_sofe...sini-42505.html Si chestiunea se va repeta apoi dupa un numar de ani cu Euro 1, 2 samd. Daca mai exista indoieli ca proiectul asta nu va intra in aplicare in UE da-mi voie sa ti le spulber inca de acum, acolo lumea *chiar doreste* asa ceva, nu ca la noi. Pe de alta parte ar fi bine daca UE s-ar uita mai bine pe la noi in ograda si ar trage de urechi guvernantii pentru tot felul de barbarisme gen taierea padurilor la ras, constructia pe banda rulanta a partiilor de schi fara nici un studiu de mediu, curse cu ATV-ul sau snowmobilul prin spatiul public si altele. Nu la problema masinilor vechi stam noi cel mai prost. Una peste alta o sa-mi para rau sa ma despart de ticul meu, sper sa apara pana atunci o masinuta urbana la fel de reusita. Link to comment
Amentys Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 Din 2010, in Berlinvor circula exclusiv masini cu standard Euro 4 si mai mare. Asta-i tare ! Ce rai sunt nemtii! Cand se va lua aceeasi masura in Bucuresti si-n Iasi? Bun. Deci masinile non-euro vor deveni istorie. Dupa articolul respectiv, inseamna ca vom vedea doar jumatate din numarul actual de masini ruland pe sosele , iar parcarile vor fi pe jumatate goale. De fapt, rationamentul se va modifica in acesti 2.5 ani. Insa cu ce vor merge cele 3 milioane de soferi + inca 3 (cel putin) de pasageri? Link to comment
Tommy Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 (edited) Eu ma intreb altceva.. cine in 2011-2012 va mai baga bani intr-o masina non-euro sa circule cu ea, exceptie masinile de epoca, masini cu care nu prea se circula de fapt? Acuma serios.. mai merita sa intretii sau sa circuli cu o masina de 15 ani sau mai mult? Cat de sigura mai este o masina de asa vechime, se stie de exemplu ca la tico se cam "dezintegreaza" lonjeroanele, ca loganul dupa 2 ani incepe sa rugineasca.. etc. Edited April 3, 2008 by Tommy Link to comment
cpop Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 In primul rand, nu se specifica nicaieri ce se va intampla cu vehiculele de epoca! Nicaieri in lume nu se interzice circulatia pe drumurile publice pentru vehicule de epoca pe motiv ca polueaza! Din moment ce corespund tehnic si vizual, nu li se poate interzice dreptul de circulatie. In Romania masina de epoca = 30 ani vechime. Si eu am 2 unchi cu Dacia fabricatie 1977 si Skoda 1975... Singura metoda de "scoatere din uz" ramane revizia tehnica obligatorie! In orasele mari din Europa va incepe sa se introduca dreptul de circulatie pe baza de "timbru verde". Link to comment
rm.popa Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Sunt foarte de acord. Dacă se poate, chiar şi de mâine. N-am decât de câştigat: aer mai curat şi loc mai mult în trafic şi în parcări. DAR... să dispară în primul rând toate hârburile de camioane, utilaje, autocare, autobuze şi alte nenorociri care te îngroapă când trec pe lângă tine şi abia apoi Dacia şi Skoda lu' unchiu'. În Bucureşti, cel puţin, camioane de jj'de ani mai au în special instituţiile şi societăţile de stat. Deci ăştia să se rezolve primii şi apoi proprietarii de autoturisme. Dar presimt că or să găsească cine ştie ce chichiţă legală/ constituţională ca să nu se aprobe/ aplice aşa ceva... Pentru proprietarii de non-euro, la întrebrările "Ce vină am eu?" şi "Da' eu ce să fac?" am următoarele răspunsuri: "Mă poluezi" şi "Nu-mi pasă". În rest, numai de bine. Cât despre maşinile de epocă, cred că se poate găsi o formulă de înscriere în circulaţie ca "maşină de epocă", pe baza unor criterii clare, funcţionale şi estetice. Că altfel şi trabantul din fundul curţii, pe care l-au mâncat porcii sârbilor, poate fi considerat maşină de epocă, pe criterii de vârstă... Link to comment
alexinno Posted April 3, 2008 Author Share Posted April 3, 2008 E adevarata chestia cu cele 3 orase germane,dar numai in centrul lor!! http://209.85.135.104/search?q=cache:5QGnHYumI-wJ:masini.ro/stiri/citeste_stire/3644/germania-interdictii-pentru-autovehicule-fara-insemn-ecologic.htm+interdictie+masini+berlin&hl=en&ct=clnk&cd=6&client=opera Link to comment
mortymer Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 ... sigur se vor interzice... scria in libertatea, can-can, clik... si pe jetix parca am vazut ceva... n-aveau unii subiect intr-o zi si... hai sa ne gandim la ce se inflameaza rumanii???... masinile si norma de poluare... ca tot e taxa proaspata... Link to comment
pisca Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Eu ma intreb altceva.. cine in 2011-2012 va mai baga bani intr-o masina non-euro sa circule cu ea, exceptie masinile de epoca, masini cu care nu prea se circula de fapt?Acuma serios.. mai merita sa intretii sau sa circuli cu o masina de 15 ani sau mai mult? Cat de sigura mai este o masina de asa vechime, se stie de exemplu ca la tico se cam "dezintegreaza" lonjeroanele, ca loganul dupa 2 ani incepe sa rugineasca.. etc. Daca o sa mergi in provincie, ma refer la mediul rural, o sa vezi ca aceia care nu au emigrat inca in Spania se folosesc de dacii berline, dacii papuc si altele asemenea. Nu isi permit nici macar un amarat de logan pentru ca nu sunt eligibili la banci, si asta pentru ca nu s-a inventat banca care sa considere ca venit patrunjelul vandut prin piete. Sunt oameni care schimba uleiul in fata portii, mai leaga o sarma si gata revizia! Si nu cred ca in 2011 isi vor permite altceva! Totusi cat de costisitoare este trecerea la o treapta euro superioara? Ma refer la un cielo non euro! E posibil? Link to comment
tolin Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Aia n-o sa-si permita nici in 2050 o masina euroX, daca nu se inchid carciumile. Niciunde nu-i obligatoriu sa se plimbe cu masina cineva care nu-si permite asta. Cu scepticismul asta mioritic n-am fi intrat in randul statelor civilizate nicicand. Link to comment
ToPser Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Daca ITP-ul s-ar face ca la carte ,discutiile astea nu ar fi existat multe masini nu ar fi circulat si chiar si multe E2 si E3 ! Link to comment
EM!L Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Totul se leaga, si nu neaparat de la Itp pleaca totul, dar are un rol decisiv aceasta usurinta cu care se trece inspectia tehnica. In ultimul timp am inteles ca s-a mai imbunatatit un pic situatia (in sensul ca e cat de cat mai strica), poate in viitor se va face asa cum trebuie. Link to comment
Tommy Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Daca ITP-ul s-ar face ca la carte ,discutiile astea nu ar fi existat multe masini nu ar fi circulat si chiar si multe E2 si E3 ! Pai sa o luam logic.. e mult mai probabil ca o masina non-euro sa fie intr-o stare mai proasta decat una euro 2-3 , prin prisma vechimii/tehnologiei, intrucat eu gasesc aici relatie directa, statistic vorbind. Link to comment
ToPser Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Nu are nici o legatura ,depinde de propietarul masinii ! Tehnologia este tot aia de acum 50 de ani ! Link to comment
VAXXi Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Depinde. Ideea de baza e tot aia din 1876, evident, dar de-atunci au aparut multe imbunatatiri: injectia de combustibil, perfectarea sistemului de vaporizare a combustibilului (injectoare mai bune), sisteme mai bune de aprindere, diverse sisteme de filtrare. Non-EUR este si o masina de WRC, dar si o masina din 1990-1995 cu sonda lambda si injectie multipunct; insa nu se pot compara din punct de vedere al poluarii. Link to comment
Tommy Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 (edited) Nu are nici o legatura ,depinde de propietarul masinii ! Tehnologia este tot aia de acum 50 de ani ! Hahhahaha, daca tu imi explici cum o dacie sau alta troaca din 90 si ceva poate polua mai putin decat un cielo, nubira euro 2, eu ma dac sa imi iau si eu un cazan sa am grija de el Idem, cum sa fie aceeasi tehnologie ca intr-o masina pe injectie controlata de computer, cu doua axe cu came, cu catalizator, etc etc. Repet, am vorbit statistic ceea ce inseamna ca majoritatea cazanelor polueaza mai mult ca majoritatea masinilor euro 2. Faptul ca pot gasi una euro 2 cu catalizatorul busit, nu face obiectul majoritatii cazurilor. Viceversa, oricat de bine ai ingriji un rebut nu o sa polueze mai putin decat o masina intretinuta si exploatata normal, nu bibilita ca oricum nu serveste asta nimanui. Edited April 7, 2008 by Tommy Link to comment
ToPser Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 (edited) Sunt o gramada de BMW-uri si Passat-uri cu catalizatoarele anulate si cu cate 2-300.000 de Km la bord! Polueaza cumva mai putin decat un Tico de 800 cmc !? Nu mai luati Berlina drept etalon de poluare ! Mai nou poluarea se masoara dupa gramele de CO2 / 100km Deci in curand norma nu va mai avea relevanta ! Cei care nu pot sa-si tina masina in parametri sunt de acord sa dispara ,dar restul sa fim lasati in pace ! Normal ca vor dispare si astea (dar sa lasam selectia naturala si ITP-ul sa-si faca treaba ) asa cum vor dispare si masinile cu E3 peste cativa ani . Marea poluare vine din alta parte dar interesele comerciale dicteaza altceva ,capitalistii astia nu vor decat sa ne ia banii din buzunare ! ) Ceea ce ma uimeste este ca cu toata aceasta gargara cu poluarea se exarcerbeaza incurajarea consumului punand pe piata motoare mari si puternice chiar de fabricanti caraora nu le statea in obicei sa faca asemenea masini , Deci unul care -si plimba hoitul intr-n SUV de 2 tone prin oras cu un motor de 3 litri are voie sa circule ca are motor modern si unul cu o masina mica de 800 cmc nu are voie ca vezi domne este non-euro ! Hai sa privim chestia asta cu poluarea si prin alta prisma ! Oare care poluaeaza mai mult ? In ceea ce priveste tehnologia motoarelor cu ardere interna e normal s-au schimabat multe (Tommy sa stii ca nu-s venit cu pluta ) s-a adaugat multa electronica (dupa mine prea multa ) principial nu difera mult ,sa stii ca si in anii 40-50 s-au realizat minuni tehnologice ,motoare ce rivalizeaza la perfomante cu motoarele de azi ! Intre un motor de Tico si unul de Matiz vezi vreo diferenta din punct de vedere mecanic ? Hai ca suntem fftopic: daca vrei ne mutam in alta parte ! Edited April 7, 2008 by ToPser Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now