Tommy Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Si a doua mergea bine pe verticala, dadeai impresia de apropiere mai bine Link to comment
Aty Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 (edited) cum trece viata peste noi...si peste cei dragi http://atyqsound.weblog.ro/photoblog Valentin Uritescu Edited March 31, 2008 by atyqsound Link to comment
Apocalips Posted April 1, 2008 Share Posted April 1, 2008 Din seria "Instalatii artizanale" : http://www.metacafe.com/watch/537367/how_t...or_your_camera/ http://www.metacafe.com/watch/1051225/tele..._its_so_simple/ Si din seria "Ma manca undeva sa incerc si eu": http://www.metacafe.com/watch/583863/what_the_eye_didnt_see/ Link to comment
Apocalips Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 M-a rugat un prieten sa-i fac niste poze la masina, si au iesit cam asa: Nu au fost conditiile care le-am vrut dar pana la urma am avut ceva de invatat. Eu am vrut o a 2-a masina si sa pozez din miscare, dar n-a fost sa fie . Mai trebuia sa vina un prieten cu portbagaj mare (in care sa incap eu) dar ala nu a reusit sa se trezeasca la 10... Pt prima data in viata am facut panning intentionat Apoi am invatat de ce e bine sa pozezi in format RAW. Pai sa vedem, eu am gasit doua motive: 1. Te lasa sa modifici expunerea foaaaaaaaaaarte usor si foaaaaaaaarte exact - ca si cand ai face alta poza. e prima data cand am incercat raw si avantajele sunt mari. 2. Conversia pozei in A/N se face mai frumos si nu se pierd din detalii Locatia nu a fost aleasa de mine, pentru ca nu eu am bagat benzina. Prima data am vrut parcare subterana ca sa ma folosesc de neoane, dar am aflat ca in tm nu avem asa ceva . Si am mai vrut sa incerc chestia asta dar aveam nevoie de o sosea acoperita de pomi si presupun ca lumina trebuia sa fie deasupra (deci in jur de ora 3). Daca aveti intrebari si va pot raspunde, intrebati, iar daca aveti sugestii si critici, ascult Link to comment
mike.omega Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Frumos, alte unghiuri?! Din fata nu ai? Asemenea poze se pot face foarte misto pe serpentine Link to comment
Apocalips Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Mai am ceva dar nu-s cine stie ce. Si mai aveam doua din alte unghiuri dar nu le ia imageshack-u pt ca au 6mb Asemenea poze se pot face foarte misto pe serpentine Iti dai seama ce serpentine super avem aici in vest, care sunt facute sa treaca printre campii Din cate am inteles ziua nu prea se fac poze la masini fara filtre. Eu am folosit unu de polarizare circulara da presupun ca profesionistii folosesc alt tip de filtre, probabil ND-uri. Trebuie sa ma interesez ca acuma sunt pornit sa fac poze la masini, mai ales din portbagaj sa iasa botu clar si restu cu motion blurr. Link to comment
mike.omega Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Tu te plangi ca n-ai serpentine?! Eu ce sa mai zic? Eu ma refeream la niste poze in miscare dar surprinse din fata. Adica masina vine si face stanga/dreapta in fata ta Link to comment
Apocalips Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Nu cred ca ar iesi cum trebuie. Cred asta din doua motive: 1. Masina vine spre fotograf, care sta - ceea ce este pe langa masina nu se misca in raport cu fotografu deci e tot un fel de panning 2. fiind panning, apare problema 2 - masina nu se va deplasa de la stanga la dreeapta fata de fotograf ci va avea un traseu oblig catre stanga sau dreapta fotografului iesin din zona de focusare a aparatului si fortant schimbarea focalei. Asta bineinteles in cazul in care vrei ca masina sa iasa in miscare pentru ca la viteze mici masina iese clara, dar nu mai obtii blurr pe margine. Si la viteze mai mari, nu prinzi unghiul ala cu roata din fata intr-o parte. Adica ceva de genu asta: Trebuie sa mai caut informatii despre astfel de poze da nu cred ca e dispus careva sa spuna astfel de "secrete" Link to comment
Tommy Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 (edited) Din ce am vazut eu cat de cat la altii carora le-a iesit, merg pe prioritate de diafragma, si trag in curbe in ac de par (eventual pe coborarea serpentinei as adauga eu).. Greu de scos blur.. dar daca tii neaparat.. nu il poti prelucra apoi? Eu insa nu prea vad foarte tare rostul.. e mai realistic fara, dupa mine. Edited April 4, 2008 by Tommy Link to comment
Apocalips Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 Din ce am vazut eu cat de cat la altii carora le-a iesit, merg pe prioritate de diafragma, si trag in curbe in ac de par (eventual pe coborarea serpentinei as adauga eu).. Ceva mai concret nu sti? Diafragma, Shutter speed, focala... pozitia fata de masina, viteza masinii etc Altfel sunt nevoit sa testez prea multe posibilitati si... nu e benzina mea. Ideea este ca trebuie sa stiu cateva chestii esentiale inainte de a incerca sa fac o astfel de poza si din pacate sun prea putine aspecte pe care le cunosc. Greu de scos blur.. dar daca tii neaparat.. nu il poti prelucra apoi? Nuuuuuuuuuuuu, cum sa il adaug eu? Gata, nu mai e voie cu astfel de modificari in photoshop ca acuma nu ma pot plange de aparat si ca reduc din handicap (al meu si al aparatului) folosind photoshopu. Gata, acuma nu mai am scuze si trebe sa invat sa folosesc cat mai putin photoshopu, sau macar sa nu-l folosesc la efectul de miscare. Eu insa nu prea vad foarte tare rostul.. e mai realistic fara, dupa mine. Pai tu vezi mai realistic fara tocmai ca iei in calcul metoda photoshop dar pt mine ambele sunt realistice De-obicei se ingheata imaginea atunci cand roata arunca pietre, sau masina e inclinata, sau franeaza etc etc. If you're at a road course, autocross or test track, you can use a very fast shutter speed to freeze everything (instead of blurring it). This is the preferred technique for some race photographers, such as Richard Chenet and Ron Lewis. The idea is to show the suspension and the tires working really hard with lots of body lean. The trick here is to set the camera on aperture priority and select the lowest f-stop available. This will guarantee the fastest shutter speed and will reduce the depth of field to bring the eye right to the car. Use the auto-focus feature on your camera or pre-focus on the corner's apex. The downside to this is that if the car isn't cornering hard or spitting out crap from the tires, your photo will look like a static shot and what's the point in that? Link to comment
Tommy Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 (edited) Eu as spune asa: incearca sa te plasezi in interiorul curbei pentru a-l prinde pe viteza minima, la sfarsitul perioadei de franare, te asezi la cativa metri (5-10), daca drumul nu e asfalt curat cu caldaram eu zic ca viteza nu ar trebui sa fie mare, daca ai soare pune pe prioritate de diafragma F/8 - F/9 (la un 15-20 de metri mai maresti si tu diafragma.. un 11 sa zicem), focala 18-21 mm, ar trebui sa-ti iasa shutter speed undeva pe la 1/250-1/200secunde, ceea ce zic ca e ok in miscare nu foarta rapida. Dar tu daca ai model, pune-l sa intre cu ce viteza vrei, cred ca un 30 ar fi ok pe pietris, caldaram.. si se ridica si praf berechet Focusul automat pe servo continuu l-as punem, manual nu vad cum ar putea fi vorba. Chiar sa incerc si eu in weekend pe undeva, mi-ai dat o ideee de distractie. Nu ma pasioneaza prelucrarile, nici nu prea stiu PS de altfel. Edited April 4, 2008 by Tommy Link to comment
Satori Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 Ceva mai concret nu sti? Diafragma, Shutter speed, focala... pozitia fata de masina, viteza masinii etc 1/60, 1/25 sau 1/15, in functie de viteza cu care merge masina - zice "expertul" casei. Mie mi-a setat aparatul pentru niste skiori la 1/60 si a functionat super. Trebuie sa il pui pe rafala. Si tragi si tragi si tragi... si ies doua trei din zece. LE: Vorbeati de panning, nu? Uite un exemplu: Link to comment
Apocalips Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 (edited) LE: Vorbeati de panning, nu? Da, dar de panning-ul ala in curba nu cel obisnuit cand subiectu se deplaseaza de la stanga la dreapta (sau invers) - deci masina vine si spre tine, nu doar trece pe langa tine. La ala dintr-o parte in alta e usor, totul se face din buric . Greseala care am facut-o la inceput a fost sa intorc capul dupa subiect, si nimeream cum ziceai tu, 2 din 10. apoi ma miscam de la mijloc si mergea cam din prima. Edited April 4, 2008 by Apocalips Link to comment
Satori Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 Pai si care e problema cu curba, atunci? Panning cu zumu si gata. Asta imi iese mai bine decat skiorii pe care ii nimeream nimeream 2 din 10 pentru ca viteza lor varia. Si daca asta nu e suficient, se mai si apropiau si departau si nu erau mai niciodata acolo unde credeam ca o sa fie. Nu cred sa ai probleme din astea cu o masina. Link to comment
Cristaky Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 Urmareste si link-ul asta, apoi si site-ul aferent . Poate te ajuta. Link to comment
Tommy Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 (edited) Ceea ce ai e distanta (si eventual viteza), eu zica ca de aici scoti cam distanta de focalizare. Si atunci mergi pe prioritate de diaframa, nu de timp, desi una iese din cealalta, deci problema ramane de focalizare. Atat 1/60 la focala mi se pare prea putin deschisa.. cat si 1/60 sec eu as spune ca e mult timp.. Ies si eu la dat cu norocul si vedem ce iese Bun de incercat si pe modul sport cum zice Sato, macar de test. (mi-am dat si eu cu presupusul, nu trageti ) Edited April 4, 2008 by Tommy Link to comment
Cumnatu Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 (edited) Domnii experti, astea sunt trucate sau e un procedeu fotografic ? Pare de jucarie masina dar va asigur ca nu e, acum nu garantez ( aici voi va pricepeti ) daca e introdusa in imagine sau e posibil de pozat asa. Cel putin ciudat in poza din dreapta e ca totul in afara de masina e defocalizat iar masina e focalizata perfect din fata pana in spate, asta nu pricep. Sau e bagat blurr pe contur dupa poza ? Edited April 4, 2008 by Cumnatu Link to comment
Zmeul cel rau Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 Aici e introdus in PS. A explicat alinake chiar in topicul asta cum se face. Sau era Viper? Link to comment
Satori Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 Bun de incercat si pe modul sport cum zice Sato, macar de test. (mi-am dat si eu cu presupusul, nu trageti ) Mai, eu am zis pe Shutter nu pe Sports. Link to comment
Tommy Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 (edited) Scuze, ora. Am vazut si in poza ca l-ai pus pe prioritate de timp, a iesit foarte bine de altfel. Edited April 5, 2008 by Tommy Link to comment
Apocalips Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 @Sato, e vorba de asa ceva: Am pus poza si mai sus dar nu stiu de ce nu apare. Deci, daca nu e a 2-a masina trebuie sa dai din zoom (spre tine si un acelasi timp sa urmaresti masina nu sa modifici focala pregatindu-te pentru panning) si atunci balangani aparatu in toate partile. @Cristaky: Ala e vizualizat de mult. Dar spune numa de panning-ul simplu. @Cumnatu: Sunt prelucrate, dar exista si filtre care au un cerculet clar in mijloc si restu sunt cu blurr. @cei care vor sa testeze: Incercati pe manual si vedeti la ce ora faceti pozele ca poate F8 e cam luminos sau shutter speed-u selecteaza un F4.5 Link to comment
Satori Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 Cum adica daca nu e a 2-a masina? Si de ce sa modifici focala? Link to comment
Apocalips Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 (edited) Cum adica daca nu e a 2-a masina? Pai trebuie sa te misti si tu pe langa masina ca sa iasa ca poza de mai sus sa pastrezi o distanta egala intre tine si subiect. Daca stai pe loc masina nu mai are o direstie stanga-dreapta ci vine spre stanga sau dreapta ta. Si de ce sa modifici focala? Ca masina vine spre tine si ca sa ramana in cadru trebuie sa schimbi focala. Cel putin asta e teoria mea pana acum FARA SA INCERC. Pe mine ma deruteaza timpul la care a fost facuta poza de mai sus, 15 secunde.. EDIT: Pun un articol util despre pozatu masinilor (dar in care nu este explicata faza cu masina care vireaza) http://www.popularhotrodding.com/features/..._phr/index.html Edited April 5, 2008 by Apocalips Link to comment
Satori Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 Nu stiu, e prea dimineata, nu inteleg. Probabil trebuie sa incerc. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now