tico_RS Posted December 23, 2004 Share Posted December 23, 2004 am si eu o intrebare la care sper sa mi se raspunda mai serios decat la weight reduction ca altfel imi iau campii: am observat ca matizul are frane mult mai bune decat tico, desi e mai greu, in timp ce al meu nu prea exceleaza la capitolul asta. ma intreb oare ce as putea face sa imbunatatesc sistemul de franare? aveam o idee cu schimbatul discurilor cu tot cu etrieri de la matiz, dar e celebru bug-ul cu etrierii la matiz si mi-a trecut. oare matizul are aceeasi servo si pompa ca si tico sau o fi mai buna? stie cineva? Link to comment
VAXXi Posted December 23, 2004 Share Posted December 23, 2004 La frânare, ai doar câteva elemente (e simplu sistemul): - pompa şi circuitul trebuie să facă presiune: pompă mai puternică, etanşare apropiată de perfecţiune în sistem şi circuit aerisit, lichid de frână schimbat - etrieri mai mari sau mai mulţi cu plăcuţe racing, şi discuri de frână îmbunătăţite - foarte important: cauciucuri de cea mai bună calitate, `lipicioase' ... degeaba frânează roata dacă aderenţa lor e slabă Link to comment
tolin Posted December 23, 2004 Share Posted December 23, 2004 Bine le zice waxxi. Decat sa faci investitii scumpe si riscante mai bine verifici (schimbi) garniturile de etansare de la cilindrii din pompa si faci o buna aerisire. Sistemele sunt cam la fel, dar precis difera la vreo cota. Mai bine faci o revizie generala la discuri si tamburi. Pentru asta e bine sa ai un mecanic priceput la frane. Trebuie dat jos totul, luate la curatzat (depuneri serioase pe marginea discului si pe tamburi), schimbate garnituri, lamele, placutze (la mine nu erau uzate, dar erau usor curbate, astfel incat nu mai calcau pe toata suprafatza). Important este si lichidul, dar mai ales aerisirea (a trebuit sa aerisesc de 3x pana am fost multumit). 1 Link to comment
tico_RS Posted December 24, 2004 Author Share Posted December 24, 2004 sistemul de franare in afara de faptul ca am lichid romanesc dintr-o prostie, este in parametri: placute noi, saboti asisderea, caucioace fata de 3k km, dar ma intereseaza ceva mai mult. de exemplu merg frecvent cu matizul unui prieten si la frane este mult peste a mea si orice tico condus de mine pana acum, si ma intrebam de ce: este mai greu, deci ar trebui sa franeze mai nasol daca e acelasi sistem, deci rezulta ca nu e acelasi, si ma intrebam ce difera, si daca pot sa-l pun pe tico pentru ca piesele de tico/matiz nu sunt criminal de scumpe, as putea spune chiar comparabile cu dacia. apropo de lichid, dati-mi si mie o sugestie: care e cel mai shmecher lichid de pe piata (lume) ? Link to comment
Lucman Posted December 24, 2004 Share Posted December 24, 2004 Si eu aveam frane de toata jena la Tico, asa ca am dezansamblat tot sistemul de franare. Dupa ce am schimbat sabotii si placutele am constatat ca cilindrii de pe spate erau un pic blocati, nu mai efectuau cursa cum trebuie. Dat jos tot, curat pe interior, pus lichid de frana de la Lifrom, merge acum de n-ai aer; te arunca cu mecla in parbriz la cea mai mica ciupitura. Link to comment
tico_RS Posted December 24, 2004 Author Share Posted December 24, 2004 lifrom e romanesc?, nu stie nimeni o supermarca de lichid de frana? Link to comment
aztec Posted December 24, 2004 Share Posted December 24, 2004 lichidul de frana sa zicem mai prost si superbun nu are mare implicare capcitatea de a opri masina, ci sa nu roada la garnituri, sa nu se deterioreze in timp. asa stiu eu . deci si cel romanesc e bun , atata timp cat nu e apa goala. Link to comment
tico_RS Posted December 24, 2004 Author Share Posted December 24, 2004 am citit intr-un topic referitor la capacitatea de franare a cielo-ului si se concluzionase ca are mare importanta lichidul de franare. si totusi guzu chim nu imi inspira cine stie ce inalte standarde de calitate. si nu stiam care este chestia cu standardele dot 3 dot4, stiu ca era ceva referitor la punctul de fierbere, dar speram sa ma lamureasca cineva mai competent. Link to comment
VAXXi Posted December 24, 2004 Share Posted December 24, 2004 tico_RS said: nu stiam care este chestia cu standardele dot 3 dot4 Păi, ca întotdeauna, Gugle ne ajută http://www.stoptech.com/whitepapers/brakefluid1a.htm http://www.babcox.com/editorial/bf/bf40142.htm http://brickboard.com/FAQ/700-900/BrakeFluidComparison.htm http://www.neosyntheticoil.com/bkfluid.htm http://www.synlube.com/brake.htm http://www.csaa.com/global/articledetail/0...57C2026,00.html Link to comment
tolin Posted December 25, 2004 Share Posted December 25, 2004 Asa este, gugle ne ajuta. 10x caractere. Dot3 , Dot4, ce sunt astea ? Nu conteaza ce bagam, doar apa sa nu fie !.......... Treziti-va baieti, suntem in 2005, exista standarde in lumea asta ? Noi unde suntem ? Romania, pamant romanesc ? Link to comment
Leutzu Posted December 27, 2004 Share Posted December 27, 2004 Pt Guzu Chim garantez eu. Stiu pe cineva care ucreaza pt ei si cumpara produse pt masina proprie numai de la el. Si nu pt ca este obligata ci pt ca au o calitate mai buna decat celelalte la acelasi pret. Link to comment
tico_RS Posted December 27, 2004 Author Share Posted December 27, 2004 multumita lui vaxxi am lecturat link-urile de mai sus si m-am lamurit cat de cat in legatura cu dot-urile, dar am si observat din manual cum ca tico are dot 3 ca si dacia-nashpa- nu m-am lamurit daca pot sa pun dot 4 . unii spun ca nu ar trebui schimbata specificatia, dar la multe lichide de "racing" spune ca se pot combina si chiar inlocui cu orice-unele- sau cu majoritatea -altele- lichid dot3. unii ziceau ca garniturile pot sa reactioneze negativ la esteri. cert este ca lichidul de frana este f. important si ca la tico el chiar se poate up-grada serios. in alta ordine de idei am gasit la augsburg discuri brembo 40 euro bucata si placute ferodo la 25 e setu. discurile cred ca sunt urmatoarea investitie dupa evacuarea borla(63 de euro cu montaj, 55 fara). Link to comment
cchrism Posted December 27, 2004 Share Posted December 27, 2004 Nu dati cu parul daca zic vreo prostie si nu trebuie luat de bun ceea ce voi enunta in continuare dar din cate stiu eu: - DOT 3 si DOT 4 sunt upgradabile (Se poate pune DOT4 in loc de 3). - DOT 5 nu se poate pune in loc de 3/4 (are alta compozitie si trebuie sistem de franare special pt. DOT5, conducte, garnituri alea, alea) - DOT 5.1 se poate pune in loc de DOT 3/4 (cica trebuia sa se numeasca DOT6 dar cum varza a fost facuta deja cu upgradeul de DOT 5 care nu prea e upgrade, au zis sa sporeasca confuzia si sa-i zica 5.1). DOT 3/4/5.1 sunt pe baza de glicol iar DOT 5 e bazat pe silicon. Link to comment
aztec Posted December 27, 2004 Share Posted December 27, 2004 (edited) ia cititi aici http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=1501&hl= am primit raspunsul de la daewoo. Nu stiu ce au cei de la daweoo, dar cred ca sant printre putini care mai si dau raspunsuri clientilor... pana la urma am luat DOT 3 "marca "2+2 de la cora. """ Stimate Domn, Conform Manualului de Utilizare, inlocuirea lichidului de frana se face la 40.000 km sau la 24 de luni, indiferent care interval survine primul. Inlocuirea se face cu lichid frana original Daewoo sau echivalent cu specificatia DOT 3 . Utilizarea lichidului de frana cu specificatia DOT 4 in instalatii proiectate pentru utilizarea lichidului DOT 3, prezinta riscul deteriorarii foarte rapida a garniturilor de cauciuc ce compun instalatia. Ca urmare va recomandam sa utilizati numai lichidul de frana cu specificatia DOT 3. Privitor la uleiurile de motor si cutie de viteze acestea se recomanda sa aiba specificatiile cuprinse in Manualul de Utilizare, dar consideram ca puteti utiliza fara probleme uleiurile achizitionate de dumneavoastra. Cu stima, ing. D. Mitrea Biroul Satisfactie Clienti Service Daewoo Automobile Romania S.A. tel: 0251-544187; fax: 0251-590.067 www.daewoo.ro """ Edited December 27, 2004 by aztec Link to comment
tico_RS Posted December 27, 2004 Author Share Posted December 27, 2004 pana la urma am luat DOT 3 "marca "2+2 de la cora. si ai observat vreo diferenta? e bun de ceva? mersi pentru citat aztec, chiar vroiam sa scriu la daewoo, m-ai scutit de mai multe click-uri. Link to comment
aztec Posted December 27, 2004 Share Posted December 27, 2004 (edited) am cumparat ce am scris dar cand am ajuns in service mecanicul mi-a pus unul shell care pun ei pe mai toate, pe care scria ca e si dot 3-4, ami ales ca am scos totul din instalatie, si cred ca mecanicul stia ce face ca e service daewoo(city centrer) si ala l-am lasat lui. pana una-alta am trecut de itp si cu franele, mai trebuie aerisit putin pe spate dar e ok. uleiurile in cauza sant "aral basic tronic 10W40(3sticle de 1l)si pt cv aral EP synth 75W90(4 st6icle la 0.5). total 1.554.000... m-a rupt..." Edited December 27, 2004 by aztec Link to comment
cchrism Posted December 27, 2004 Share Posted December 27, 2004 Legat de uleiul de CV, de acelasi EP Synth Aral 75W90 am intrebat si eu (BTW, e GL4/5 compatibil) pt. Matiz. Quote GL5 este o clasa inalta in evolutia nivelului de performanta alubrefiantilor pentru transmisii. Deci: 75 W 90- GL5 este foarte bun. Cu stima, ... Link to comment
dsign Posted December 27, 2004 Share Posted December 27, 2004 ) ) bai nene, acuma vad... satisfactia clientilor... asta e ca aia de la dacia: V.C. : vocea clientului... scuze de off topic, nu m-am putut abtine Link to comment
brusli Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 on topic: 1. cind e ploaie afara sau ud pe jos sau iau o balta sau cind e masina rece(la prima frina dupa ce pornesc).........am niste frine exceptionale...altfel sint obisnuite. 2. probabil ca ar trebui aerisite frinele si curatate p-acolo ca sa frineze ca la punctul 1 Link to comment
Shenck Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 Bruzli, ia pune niste gume noi si vezi asa Link to comment
dsign Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 pai cum vine aia ca ai frine mai bune cind e ud pe jos?????? adica la tine o frinele bune trebuie sa blocheze rotile sau cum??!! voi aveti discuri ventilate ca eu nu stiu...?? Link to comment
brusli Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 deci cind e ud pe jos...la aceeasi apasare de pedala de frina (ca la uscat) prinde frina mult mai repede si mai brusc...adica mai de sus(nu mai trebuie sa apas asa de mult...cursa e mai scurta) nu stiu daca avem discuri ventilate Link to comment
tico_RS Posted December 31, 2004 Author Share Posted December 31, 2004 (edited) n-avem, sunt ca la berlina Edited December 31, 2004 by tico_RS Link to comment
tico_RS Posted January 5, 2005 Author Share Posted January 5, 2005 am tot cautat prin magazine si nu mai gasesc dot3 decat 2+2(=tot 4 ) si unele care scriu ca sunt si dot3 si 4 si ca sunt miscibile cu orice lichid ce indeplineste respectivele specificatii, sunt in pom, ce sa fac? am vazut si shellu de care vorbea cineva mai devreme dar si pe el scrie ca e si 3 si 4, decvi nu cred ca mai exista unu doar 3. pleaseeeeeee heeeeeelp Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now