Senna Posted December 2, 2004 Share Posted December 2, 2004 La prima pornire a zilei, in cateva secunde, daca nu sprituiesc scurt tinand pedala apasata cat mai putin timp posibil pt a evita sa intre mult aer in motor, se opreste. Dupa circa 10 secunde de manevre de sprituit isi revine la normal, motorul ramane putin turat dar nu prea mult. Cand era noua era exagerat de turat si nu puteam sa fac frana de motor cand plecam cu ea pe zapada. Pt mine n-ar fi o problema ci pt sora-mea care pana sa plece cu ea de pe loc dimineatza o opreste de vreo trei ori. Ce as putea face la socul automat fara sa stric mai rau? Repet, daca pornesc masina chiar si la opt ore de la pornirea cu nabadai nu se mai opreste singura. 1 Link to comment
aztec Posted December 2, 2004 Share Posted December 2, 2004 fenomenul se observa cand e mai rece afara.. nu/ si cate-odata daca apesi pedala, scade turatia si moare.. si la mine se intampla.. Link to comment
Senna Posted December 2, 2004 Author Share Posted December 2, 2004 Fenomenul se intampla in orice alt anotimp decat vara. dupa circa 1-2 minute merge O.K. Ce s-ar putea face? Link to comment
aztec Posted December 2, 2004 Share Posted December 2, 2004 nu stiu... ca e nu i-am facut nimic pana acum... m-am obisnuit cu ideea..parca s-a mai postat pe aici, dar nu gasesc.. sa asteptam alte raspunsuri Link to comment
Shenck Posted December 2, 2004 Share Posted December 2, 2004 In mod normal intra socul si tien loc de spritzurile care le dai tu. Incearca sa-i maresti un pic relantiul pe perioda rece si vezi cum se comporta. Ai trecut pirghia de pe vara pe iarna? Link to comment
Senna Posted December 2, 2004 Author Share Posted December 2, 2004 Am trecut-o pe iarna. Dar s-a constatat ca aerul cald scade randamentul motorului deoarece e mai putin dens...pe de alta parte aerul rece provoaca o vaporizare mai proasta a benzinei...deh..e cu dus si intors... Link to comment
Senna Posted December 2, 2004 Author Share Posted December 2, 2004 Ce sa conteze parghia, fenomenul neplacut se petrece in primele 30 sec de la prima pornire cand oricum nu conteaza pozitia clapetei de aer cald Link to comment
nicubarbu Posted December 4, 2004 Share Posted December 4, 2004 Din pacate pentru tine, cred ca vinovata este termocupla (reperul 46 din schita alaturata). Nastrushnika asta costa 1.7 milioane. Inainte de a cumpara termocupla, incearca sa schimbi supapa unisens (costa cam 120.000) si supapa 61 din schita (costa cam 200.000) Link to comment
aztec Posted December 4, 2004 Share Posted December 4, 2004 si zici ca de la asta e../ la ce folosesc piesele astea? [pai daca costa atata... sa astepte ca dau la cheie pana o ia 1 Link to comment
Senna Posted December 9, 2004 Author Share Posted December 9, 2004 nu am gasit nimic alaturat Link to comment
Senna Posted December 9, 2004 Author Share Posted December 9, 2004 scuze am vazut intr-un tarziu schema alaturata. am sa verific supapa unisens manual. revin Link to comment
brusli Posted December 14, 2004 Share Posted December 14, 2004 la mine asa face de cind e noua...dar numai iarna(dimineata)......... uite cum se face: eu o pornesc...intra shocul...o las...se opreste...3 pedale...din nou cheie...si gata ..nu se mai opreste...cred ca n-are benzina suficienta in carburator. daca vreau sa nu se opreascqa deloc: o pornesc si ii dau pedale sa-i vina benzina si nu se mai opreste. cind nu e frig afara n-am asa probleme.. Link to comment
Senna Posted December 14, 2004 Author Share Posted December 14, 2004 La mine porneste repede dupa ce se opreste fara sa-i mai dau sprituri. Dar prefer sa-i dau sprituri inainte sa moara. Azi am demontat filtrul de aer si am urmarit cum lucreaza clapeta de soc. Cand pornesc motorul este inchisa, apoi incepe sa se deschida si urmeaza oprirea motorului. Am verificat supapa unisens si era blocata in ambele sensuri. Am "imprumutat" supapa unisens de la aer conditionat (cea negru cu rosu) si am montat-o in locul celei originale (negru cu verde). A functionat O.K. Revin maine si va spun cum a pornit la rece Link to comment
ticolino Posted December 15, 2004 Share Posted December 15, 2004 scuze, am si eu o intrebare: care e supapa unisens in schema? Link to comment
Senna Posted December 15, 2004 Author Share Posted December 15, 2004 este piesa cilindrica, dispusa orizontal, cu doua stuturi si se afla chiar in fata carburatorului, montata in serie pe un furtunas care ajunge in stanga intr-un T. Ai gasit-o? nu stiu ce are dar am vazut schema foarte rar. Link to comment
Senna Posted December 15, 2004 Author Share Posted December 15, 2004 deci supapa unisens nu e piesa 61? inseamna ca am schimbat altceva??? Link to comment
brusli Posted December 15, 2004 Share Posted December 15, 2004 auzi n-ajungi joi la intilnire sa ne arati si noua? Link to comment
Senna Posted December 15, 2004 Author Share Posted December 15, 2004 Incerc sa vin dar nu promit. Iau o cheie de 10, dau filtrul de aer cu tot cu toba lui metalica jos si va arat minunatia Link to comment
ticolino Posted December 16, 2004 Share Posted December 16, 2004 aha, deci tu ai crezut ca supapa unisens e 61? pana la urma, stie cineva care adevarata mama omida aaaa... supapa unisens? :-D Link to comment
brusli Posted December 16, 2004 Share Posted December 16, 2004 Incerc sa vin dar nu promit. Iau o cheie de 10, dau filtrul de aer cu tot cu toba lui metalica jos si va arat minunatia haide poate ajungi...ca am eu cheie de 10 Link to comment
Senna Posted December 17, 2004 Author Share Posted December 17, 2004 Dar cheie de bujii ai? Adu-o daca da, le-as cam schimba... Link to comment
Senna Posted December 20, 2004 Author Share Posted December 20, 2004 Am descoperit de ce moare motorul imediat dupa pornirea la rece, am descoperit ca clapeta de soc se poate deschide mai mult decat pozitia sa normala pt a nu se imbogati prea tare amestecul cand o calci la rece. Este vorba de un arc spiral care la mine este foarte slabit si astfel clapeta de soc se misca liber. A schimbat cineva pana acum acest resort? Eu am mai intrebat pe la magazinele de piese dar nu gasesc ce piesa as vrea pe motiv ca "astea nu se strica" Am cautat valva PCV si la daewoo grivita costa 225.000 am auzit ca baga adaos de 100% jnapanii. Link to comment
Senna Posted December 24, 2004 Author Share Posted December 24, 2004 Pt cei carora li se opreste motorul imediat dupa pornirea la rece am descoperit ca motivul este un arc spiralat care permite o deschidere mai accentuata a clapetei de joc. Acest fenomen ar trebui sa se intample doar la ambalarea motorului dar din cauza slabirii arcului in timp fenomenul se intampla imediat dupa pornirea motorului, cand turatia mare la care tinde sa functioneze creeaza un vacuum care o deschide nedorit, apoi urmeaza oprirea motorului. Nu m-am interesat inca, la magazine deobicei nu se gasesc piese "care nu se strica" A incercat cineva sa schimbe sau sa intareasca acest arc? Link to comment
Zetics Posted December 24, 2004 Share Posted December 24, 2004 Mai ieftin iesi daca dai 2-3 shpritzuri inainte de a o porni. Nici nu omori bateria. Link to comment
Senna Posted December 24, 2004 Author Share Posted December 24, 2004 Sprituri nu e nevoie sa dau ca sa porneasca, ci ca sa nu se opreasca pornirea se face O.K., apoi clapeta de soc se deschide deliberat si urmeaza oprirea motorului, spriturile tinand loc de soc. Si apoi e prea complicat s-o invat pe sora si pe mama cum sa procedeze Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now