Sam Chuck Yin Posted February 20, 2009 Share Posted February 20, 2009 Multumesc Catalin. Link to comment
yoyo91294 Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Inca nu am schimbat termoelementul la masina, desi ar trebui.Din cate am vazut acolo, exista un surub (cheie de 10 parca) care fixeaza termoelementul in locasul sau. Dupa ce il desfaci, s-ar putea sa mai aiba o siguranta inelara spre tija lui. Daca e asa, ar trebui sa o scoti si pe aia, apoi piesa ar trebui sa iasa prin tragere dinspre tija lui. Il bagi pe cel nou inapoi, pui siguranta, strangi surubul si... gata! Succes! mie-mi cure antigel pe la acel surub ,merge sa-i schimb garnitura ? Link to comment
extazy Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Asa arata termoelementul de la socul automat demontat bucatele! "> sper sa va ajute 1 Link to comment
soryn1979 Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 ajutatima cu o poza a acelei rotite de plastic k nu stiu cum vine .;am un ticolino Link to comment
Pedala Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 ajutatima cu o poza a acelei rotite de plastic k nu stiu cum vine .;am un ticolino Rotita de plastic are pe ea un semn (o gaurica mai exact) care trebuie sa se alinieze cu semnul de pe cama metalica. Alinierea reperelor se realizeaza din surubul marcat cu rosu, iar semnul de pe rotita de plastic se afla pe marginea marcata cu albastru. Link to comment
mugurjeru Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 am un tico si are urm buba:cand il pornesc si e motorul rece trebuie sa il tin turat vreo 3-4 min altfel nu tine relantiul. are cineva idee despre ce e vorba? Link to comment
Kinetix Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 Salutare. Toti cei care citesc cu atentie topicul asta si cel despre reglarea carburatorului au habar. Cei care nu citesc, nu au... Probabil ca ai turatia de ralanti la rece prea mica. Reglezi asta din "surubul lui Pepino". Citeste topicul si te lamuresti. O alta posibilitate este sa ai infundat traseul de incalzire a termoelementului socului automat. Verifica cele doua furtunase si stuturile termoelementului. Succes. Link to comment
tutulup Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Salutare ! Sunt si eu nou in lumea Tico. Am si eu aceleasi probleme pe care le-am vazut pe aici si la altii (dimineata ii dau 2-3 chei ca sa ramana la relanti/nu ma deranjeaza, pentru 10-15 min merge cam turata/nu ma deranjeaza dar sa-mi consume 10-12 in oras/ma innebuneste) In rest nu am probleme, dupa cele 15 min motorul merge foarte frumos, trage bine, nu trepideaza, sunt mul;tumit de el. Va rog mult poate, sa ma ajute cineva in legatura cu consumul ??? Link to comment
Kinetix Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 (edited) Salut. Sta prea mult turata. De aceea iti consuma mult. Chiar pe vreme rece, ar trebui sa revina la turatia de ralanti normala dupa vreo 5 minute. Reciteste topicul asta si cauta recomandarile pentru reglarea clapetei de soc. Regleaza si amestecul la ralanti la cald dupa instructiunile de pe topic. Ai grija sa ramana aprinse ledurile verde si galben (portocaliu). Succes. Edited March 11, 2010 by Kinetix Link to comment
ToPser Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 In functionarea socului automat de mare importanta este debitul de apa care trece prin termoelemnt.Multi posesori de Tico acuzau ca acul de la temperatura lichid racire sta prea jos , am inteles cum sta treaba dupa ce am vazut o galerie de admisie demontata si am refacut traseul apei prin socul automat si prin galerie,iata care este acesta : din chiulasa apa intra la termoelementul socului,mai departe intra in galeria de admisie sub carburator unde exista o cavitate in care sunt introduse cele doua sonde de temperatura ,iese din acea cavitate si se "inteapa" in unul din stuturile caloriferului de incalzire !Orificiile stuturilor traseului descris mai sus sunt f mici in jur de 8-10 mm si in timp au loc obturari cu depuneri !Precizez ca dupa curatirea completa a traseului apei am obtinut o deschidere completa a socului si o indicate corecta a temp apei adica aproape la jumatatea scalei.De asemeni dupa efectuarea acestei operatii am scapat de efectul de pornire greoaie(inecare ) vara dupa 05-1 h de stationare ,motivul fiind tot socul care incepea sa se inchida prea devreme !(din aceasta cauza mergeam vara cu socul blocat pe deschis ) Sper ca m-am facut inteles si ce am scris eu aici sa va fie de ajutor ! 1 Link to comment
Uncle-Sam Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Si la mine se opreste la cateva secunde dupa pornire, dar doar la temperaturi negative. Cand e ceva mai cald (0-5 grade), nu are loc decat o scadere de turatie in loc de oprire. Interesant este ca pe gaz nu se opreste si nici nu sta prea turata, cum face pe benzina. Link to comment
crystygye Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 (edited) Revin si eu cu o problema. La prima cheie dimineata, "al meu Tico" porneste fara probleme. Dar in cursul zilei se intampla ca atunci cand vreau sa plec, masina sa traga ca si cum ar porni, dar sa nu vrea deloc sa porneasca. Am schimbat acum 2 luni bobina de inductie, si problema disparuse, dar acuma a aparut iarasi. Ce poate sa fie? Pompa de benzina? Ca nici nu stiu ce a mai ramas de schimbat pe partea de aprindere (sunt schimbate urmatoarele: bobina inductie, electromotor , fishe, bujii, filtre) Edited August 4, 2010 by crystygye Link to comment
Dr.L Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 Asta nu era o problema de la soc? Oricum,sigur s-a mai scris despre asta Link to comment
Den Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 Sa nu fie ceva mai sfant:placa de presiune ) Link to comment
Carabusu junior Posted August 7, 2010 Share Posted August 7, 2010 (edited) Daca ar fi de la soc ar porni, ce-i drept mai greu, dar ar porni. Problema sigur e din alta parte ... Edited August 7, 2010 by Carabusu junior Link to comment
ToPser Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 (edited) Ati dat-o de la soc la placa de presiune ) este drept ca nu prea se intelege prea multe dupa exprimarea colegului nostru ! Deci motorul porneste dimineata bine iar in cursul zilei porneste foarte greu ? Daca da din curiozitate dupa cat timp de la oprire ? S-a discutat pe aici de n ori ,calpeta de soc nu se deschide complet si de aceeea se inchide foarte devreme ,adica cu motorul cald ce a ce face sa ai pornire greoaie cu fum negru (motor inecat ) Inainte de pornire verifica pozitia clapetei de soc !pe timp de vara poti sa o blochezi in pozitia deschis ! PS asta este problema electrica ? Edited August 8, 2010 by ToPser Link to comment
crystygye Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 (edited) Problema la clapeta de soc este. Nu se mai inchide/deschide cum trebuie.. Arcul din poza atasata este de vina cred. Cand misc clapeta, zici ca nici nu exista arc...deci ceva la arc s-a dus clar. Stie cineva cum pot bloca clapeta si cam ce trebuie sa fac sa schimb arcul ala? Multumesc Edited August 13, 2010 by crystygye 1 Link to comment
Kinetix Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Clapeta de soc are un joc liber normal. E foarte putin probabil ca arculetul sa aiba ceva. Daca nu ai umblat la tablita aia pe care sta axul rotitei dintate, nu vad cum ar putea fi afectat arcul. Asa cum au spus si colegii, verifica daca dupa cateva minute de la pornire, cand motorul s-a incalzit, clapeta de soc sta vertical, si putin tensionat pe pozitie. De asemenea, cand motorul este rece, verifica daca clapeta de soc sta inchisa. Tensiunea elastica in aceasta pozitie trebuie sa fie destul de mica, comparabila cu forta necesara pentru a apasa tastatura calculatorului, eventual un pic mai mica. Verifica asta si revino cu detaliile problemei. Succes. Link to comment
crystygye Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 (edited) Deci problema este urmatoarea: prima data dimineata masina porneste fara probleme.Dupaia, in aceasi zi, a devenit imposibil sa nu am probleme cu ea. Dau la cheie (totul trage cum trebuie, doar ca nu porneste) pana ma satur.Cateodata porneste la a 2-3 cheie (cu pedala de acceleratie apasata in podea...si tinuta asa cateva zeci de secunde...adica fortez clapeta din carburator sa se deschida si probabil dasta o ia) iar cateodata dabea la a 20-30 cheie sau trebuie impinsa...Undeva este o buba si m-am cam saturat de impins masina.. Cineva mi-a spus ca dupa ce porneste, din toba iese fum negru. Deci cred ca de la clapeta din carburator este. Maine verific si clapeta la cald + rece (daca e posibil pe vremea asta).De undeva este problema si sincer nu stiu ce sa mai fac.. Am nevoie de ajutor (folosesc masina si ziua la firma, si e enervant rau sa stau mereu sa ma rog sa porneasca..) Edited August 15, 2010 by crystygye Link to comment
Den Posted August 15, 2010 Share Posted August 15, 2010 (edited) Eu zic sa verifici intai aprindererea.Legi o bujie noua la masa,sau o lasi efectiv sa faca contact cu masa.Scoti fisele pe rand si le infigi in ea.Verifica scanteia,ar trebui sa o vezi cu ochiul liber si ziua. Daca ai scanteie,inseamna ca ai o problema de alimentare.Verifica pompa. La mine clapeta e permanent deschisa.Eu nu mai am acel arc,am rupt rotita si pana la noi ordine ramane asa.Cu toate acestea functioneaza normal,stau umpic pe loc cand pornesc motorul(nu mereu).Pornirea o fac apasand acceleratia odata si apoi contact. Mai verifica sa nu ai ulei,mazga sub filtrul de aer care sa poata ajunge in carburator. Edited August 15, 2010 by Den 1 Link to comment
Kinetix Posted August 15, 2010 Share Posted August 15, 2010 Asa cum a zis si Topser: fum negru inseamna amestec prea bogat in benzina. Verifica mai intai clapeta de soc asa cum am scris mai sus. Abia dupa aia te uiti la aprindere. Dar cred ca nu va fi nevoie, mai ales ca ai mentionat pornirea cu acceleratia apasata. Ce-i asa de greu sa scoti capacul filtrului de aer si elementul filtrant si apoi sa analizezi pozitia/tensionarea clapetei de soc? Daca aici treaba e buna, treci la verificarea sistemului de aprindere, asa cum spunea si Den. Succes. Link to comment
crystygye Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 (edited) Se pare ca de la clapeta de soc era. Acum merge ok. Stie cineva cum pot rezolva problema cu clapeta? La prima pornire dimineata, cand motorul este rece, trebuie sa tin 1-2 minute piciorul pe acceleratie ca altfel moare imediat motorul (pana se incalzeste)...Nu ma deranjeaza , dar la iarna vor fi sigur probleme. Edited August 18, 2010 by crystygye Link to comment
Den Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 (edited) Tot e ceva ciudat.Inseamna ca,clapeta sta permanent deschisa?Spune clar in ce pozitie e dimineata. Eu nu am nevoie decat de a da un singur sprit la pedala,Cateodata plec imediat cu ea,mai da in nas pe drum,dar nu e cazul sa tin piciorul pe acceleratie. Verifica cele doua furtunase care intra in soc sa nu fie infundate.Socul ala nu actioneaza numai asupra clapetei...Desii daca ar fi infundate ar trebui sa mearga turata in draci. Fa un semn cu un marker cu motorul rece pe aceea roata zimtata.Vezi daca dupa ce s-a incalzit motorul aceasta s-a deplasat si cam cu cat.Daca roata nu misca deloc,inseamna ca reglajele pe la carburator sunt facute dupa alte standarde.. Edited August 18, 2010 by Den Link to comment
CatalinC Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 iar nu ar trebui sa dea in nas deloc,porneste la sfert si plecat esti. Link to comment
augustinionut Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Un montaj cu cablu ca la socul de dacie va avantajeaza? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now