Zetics Posted December 24, 2004 Share Posted December 24, 2004 Pai ca sa nu se opreasca! La mine face la fel: daca nu ii dau sprituri, porneste dar dupa 2-4 secunde se opreste. Daca ii dau sprituri inainte de a da la demaror, nu se mai opreste! Si regula devine astfel foarte simpla, inainte de pornire se dau 2-3 sprituri si apoi se da cu cheia prin contact! a invatat-o si nevasta-mea... B) Link to comment
Focsa_daniel Posted December 24, 2004 Share Posted December 24, 2004 si la mine face la fel ... o sa incerc maine dimineata treaba cu spritul ... 10x ... poate o imbat ... si nu vreau sa apuce pe cai gresite, mititica Link to comment
Senna Posted December 27, 2004 Author Share Posted December 27, 2004 Am incercat si eu sa-i dau 3 sprituri...a pornit O.K., apoi dupa 5 secunde a inceput sa dea semne de amestec aer/benzina sarac si s-a oprit...Apoi iar porneste repede si iar se opreste... Link to comment
Wolfman Posted December 27, 2004 Share Posted December 27, 2004 A mea se opreste dupa 2 sec doar daca o pornesc din telecomanda sau cu ambreiajul necalcat... Cum calc ambreiajul la pornire, nu se mai opreste. Link to comment
cchrism Posted December 27, 2004 Share Posted December 27, 2004 Ambreiaj necalcat -> moare... Sarcina ceva mai mare pentru motor care-l omoara e ceva in neregula. Ok, de obicei se calca ambreiajul sa mai usurezi sarcina demarorului, dar nu cred ca are voie sa moara daca nu-l calci. Ulei in cutie prea gros? Link to comment
brusli Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 de ce suspectezi un arc? eu cred ca problema e ca nu are benzina in carburator(sau undeva p-acolo) cred ca se scurge cind sta mult. de ce cred asta? cind o pornesti (la rece) porneste instant...intra socul... se tureaza...apoi nu mai are benzina si moare...deci clar socul se ridica...parca ziceai ceva de o supapa...mai repede e aia(poate nu mai poate sa tina benzina...poate nu mai inchide bine)...e prea larga ("> si intradevar daca-i dau sprituri inainte de a o porni nu mai moare. supapa cam cum e la furtunasul de la stropitoare Link to comment
ticolino Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 (edited) si pe unde s-ar scurge bezina din carb? printr-o supapa? as incerca sa verific nivelul benzinii din carb, dar ma tem ca pt asta tb sa demontez tablaria aia de la filtru Edited January 4, 2005 by ticolino Link to comment
Senna Posted January 4, 2005 Author Share Posted January 4, 2005 eu cred ca problema e ca nu are benzina in carburator(sau undeva p-acolo) cred ca se scurge cind sta mult. de ce cred asta? Pai tu crezi ca de pe o zi pe alta, iarna, se evapora benzina din camera de nivel constant? Nu are pe unde sa se scurga benzina din carburator. Daca eu m-am uitat cu filtrul de aer demontat cum se deschide foarte mult clapeta de soc la pornire si motorul moare. Si la Dacie daca bagi socul imediat dupa pornirea la rece iarna moare subit. Eu am gasit o kestie in fata carburatorul care seamana cu o supapa insa nu permite circulatia aerului in nici un sens. Am pus in locul ei supapa unisens de la AC si nu am constatat o remediere a neplacutului fenomen ci dimpotriva, abea mai pornea. Link to comment
Rapiduletul Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 Si eu am aceasta problema, fie iarna sau vara. Am intrebat mecanicii de la Radacini si mi-au spus ca e o problema normala, dat fiindca atunci cand se opreste functionarea motorului acesta este cald. Fapt care datoreaza evaporarea benzinei din carburator, in cantitati mai mari sau mai mici, functie de temperatura exterioara si implicit de timpul necesar pentru racirea motorului. Au mai spus ca aceasta problema este benefica pentru motor deoarece prin functionarea pentru un timp foarte scurt "se rupe uleiul" (asa au definit punerea in circulatie a uleiului prin motor) si prin aceasta se lubrifiaza anumite piese componente care printr-o pornire imediata continua nu ar beneficia de aceasta lubrifiere. Si eu am incercat pontul cu spriturile dar nu tine . Iar prin aceasta parerea mea este ca teoria mecanilor se dovedeste a fi valabila, pentru ca dand sprituri inainte de o pornire la rece se diminueaza si mai mult cantitatea de benzina din carburator. Nu neg ca este posibil ca o anumita piesa sa fie uzata si sa cauzeze aceasta problema, dar nu am reusit sa-mi dau seama care este. Daca cineva reuseste sa identifice si sa schimbe exact piesa care produce problema cred ca vor fi multi cei care-i vor multumi. Link to comment
ticolino Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 avand in vedere ca un tico nu trebuie sa faca asa, ci trebuie sa porneasca la cheie (fara sa atingi nici o pedala), fie iarna fie vara, e clar ca e ceva defect. mecanicii zic ca e normal, pt ca nu stiu de la ce e, si "merge si-asa". Link to comment
Senna Posted January 4, 2005 Author Share Posted January 4, 2005 Pai hai sa incercam sa pornim masina si dupa 2 minute s-o oprim ca sa nu se incalzeasca si a doua zi sa vedem daca se mai opreste. Eu unul nu cred in teoria lui rapiduletzul deoarece o las 3 ore oprita si la repornire se comporta normal, 3 ore in care ar fi trebuit sa see evapore 95% din benzina care s-ar putea evapora de pe o zi pe alta. Link to comment
ticolino Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 ok... am facut un mic test... am pornit masina acu o ora (15:05), dupa ce statuse 5 ore si ceva degeaba. pe frigu asta eu zic ca tot ce era de evaporat s-ar fi evaporat cat a fost cald motoru. si a pornit imediat, fara sa apas deloc acc. s-a poticnit vreo 2-3 secunde, apoi a intrat socul si s-a turat frumos. am mai facut vreo 3-4 porniri si a facut exact la fel. deci... de ce se poticneste la inceput ?! si de ce uneori (chiar si vara, la o intalnire, dupa ce a stat doar vreo 2 ore) nu porneste? faza cu evaporarea eu zic "cacade", ar mai ramane "scurgerea" ...misterele laurei... Link to comment
brusli Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 deci tot la scurgerea mea ajungeti... ) e forte clar...porneste ...intra socul ... ridica... si surpriva :nu mai are benzina. deci se scurge >- Link to comment
Rapiduletul Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 Pai hai sa incercam sa pornim masina si dupa 2 minute s-o oprim ca sa nu se incalzeasca si a doua zi sa vedem daca se mai opreste. Eu unul nu cred in teoria lui rapiduletzul deoarece o las 3 ore oprita si la repornire se comporta normal, 3 ore in care ar fi trebuit sa see evapore 95% din benzina care s-ar putea evapora de pe o zi pe alta. <{POST_SNAPBACK}> Nu este teoria mea, este a mecanicilor de la Radacini. Si am mai spus ca Si eu am incercat pontul cu spriturile dar nu tine . Iar prin aceasta parerea mea este ca teoria mecanilor se dovedeste a fi valabila, pentru ca dand sprituri inainte de o pornire la rece se diminueaza si mai mult cantitatea de benzina din carburator. si m-am referit la faptul ca i-am dat sprituri inainte de a o porni, dar dupa 1-3 sec tot se opreste. Am banuit atunci, in urma teoriei lor ca se evapora, ca daca mai si dau sprit se imputineaza si mai mult benzina din carburator. Eu nu sustin parerea lor, doar ca incercam sa caut argumente pt ea. Oricum, daca se scurge, atunci pe unde si de ce ? Eu am patit treaba asta numai cand e rece afara, nu si vara. Poate fi un indiciu ? Link to comment
brusli Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 si la mine este valabil doar iarna...vara nu se intimpla asa ceva. cred ca vara ...fiind cald...exista vapori pe teava si creed ca de la aia nu se opreste...fiindca oricum da senzatia ca s-ar opri dar apoi isi revine...si se ridica socul Link to comment
Senna Posted January 5, 2005 Author Share Posted January 5, 2005 Pai vara e si normal sa nu avem probleme, ca motorul nu are nevoie de soc ca sa functioneze (alte masini cu carb pleaca vara tot fara soc si nu se opresc decat cand vrei sa pleci repede de pe loc) Nu vad ce ne mai batem capul, eu am vazut CLAR cum se deschide largc clapeta de soc si motorul moare. Daca o tin cu mana pe pozitia care o are cand porneste motorul nu se mai intampla nimic deosebit. Deci intaresesc teoria cu arcul spiralat. Link to comment
Focsa_daniel Posted January 6, 2005 Share Posted January 6, 2005 Spritzurile nu mi-au rezolvat problema ... ci doar au " amanat-o ". #-4 spritzuri inainte, merge motorul 10 secunde, se opreste, dupa care a doua cheie o ia mai greu. Dar o data pornita a doua oara, nu se mai opreste ... Ideea este ca nu ma deranjaza pt ca nu am posibilitatea s-o pornesc din telecomanda sau cine stie ce ... deci metoda cu cea dea doua cheie ma multumeste. DAR avand in vedere ca suntem aici pentru a despica firul in 4 trebuie gasita o solutie ... PS. mecanic : " Domne, asta-i boala tuturor masinilor Tico, porneste-o si dumneata a doua oara si e OK " sau " Domne, asta-i boala tuturor masinilor Tico, ce daca haraie dimineata cutia, nu se uzeaza nik ... tine si dumneata ambreiajul apasat cateva minute pana cand se face uleiul ala mai fluid " etc Link to comment
rusu andrei Posted January 6, 2005 Share Posted January 6, 2005 Nu stiu cat de necesare sunt aceste spritz-uri.Doar nu este Dacie.Toti stim ca Tico are un carburator ceva mai evoluat (undeva intre granita carburator ordinar si injectie) fiind gandit pt un consum econom. Eu pornesc simplu...fara apasarea in vreun fel a pedalei de acceleratie.O data ce electromotorul este activat...socul a intrat in functiune si nu mai tb sa apesi acceleratia.La mine porneste usor ...! Incercati fara spritz..!bafta >- Link to comment
aztec Posted January 6, 2005 Share Posted January 6, 2005 zilele astea iau un spray de curatat carburatoare si o sa dau cu el la greu, sa vad daca rezolva ceva, macar curata depunerile? a reolvat cineva asa preoblema? Link to comment
ticolino Posted January 6, 2005 Share Posted January 6, 2005 (edited) @rusu andrei: stim si noi cum ar trebui sa porneasca... la mine nu porneste nici la a 4-a cheie daca nu-i calc acceleratia. asta testat si vara, la o intalnire daewooclub... eu mai am o problema, dimineata am bateria pseudo-descarcata si nu-mi permit sa-i dau multe chei, ca nu tine bateria. asta din cauza ca dimineata n-are timp sa se incarce ca lumea (mai nou fac doar 20min pana la servici) iar seara, cu faruri, dezaburire, climatizare si stopuri aprinse la semafoare, mai rau o descarc @aztec: eu unu ma indoiesc, dar cine stie de unde sare iepurele? Edited January 6, 2005 by ticolino Link to comment
rusu andrei Posted January 6, 2005 Share Posted January 6, 2005 for ticolino... Poti sa te indoiesti de modul meu de pornire ..dar eu spuneam aici o realitate ...chiar am fost si eu surprins de pornire (trecand de la dacie) !Problema poate fi la carburatorul tau sau la aprindere..! Faza cu descarcat baterie...la un releu bun...faza asta nu exista!alternatorul face fata la toti consumatorii..nu consuma din baterie...!Spui ca circuli 20 min,e deja suficient ca alternatorul sa incarce bateria cu curentul consumat sa zicem pt pornire. Link to comment
ticolino Posted January 6, 2005 Share Posted January 6, 2005 mai, eu nu ma indoiesc ca tie-ti porneste... sa-ti traiasca! >- dar nu inseamna ca si la noi porneste frumos. pornirea la tico e o problema pentru multi (de pe forum si nu numai), iar negarea ei nu ne ajuta la nimic . acu cu bateria... azi dimineata avea 10.8v iar cand am ajuns la servici avea 11.8. deci s-a incarcat oleaca, dar nu suficient in plus, am mai facut un test acu cateva sapt, bateria avea 12.7 (deci era full), dar cu motoru pornit si toti consumatorii tensiunea ajungea la 12.3-12.4 (fara consumatori era de 14) Link to comment
rusu andrei Posted January 6, 2005 Share Posted January 6, 2005 da-mi voie sa iti spun tensiunile normale la o baterie! motor pornit (fara consumatori)=> 13,8 V motor pornit (cu toti consumatorii) =>13.5 V daca scoti mai putin...ai releul defect...sau alternatorul(f ff rar ) Link to comment
alx Posted January 6, 2005 Share Posted January 6, 2005 mai, eu nu ma indoiesc ca tie-ti porneste... sa-ti traiasca! >- dar nu inseamna ca si la noi porneste frumos. pornirea la tico e o problema pentru multi (de pe forum si nu numai), iar negarea ei nu ne ajuta la nimic . acu cu bateria... azi dimineata avea 10.8v iar cand am ajuns la servici avea 11.8. deci s-a incarcat oleaca, dar nu suficient in plus, am mai facut un test acu cateva sapt, bateria avea 12.7 (deci era full), dar cu motoru pornit si toti consumatorii tensiunea ajungea la 12.3-12.4 (fara consumatori era de 14) io bag mana in fok ca trebuie sa schimbi bateria... asa o testam si eu pe a mea cu voltmetru dar uitam o chestie: o bateria varza poti sa o incarci si ea va arata 14v libera dar daca o pui in sarcina, tensiunea scade mult si atunci d-aia moare. deci: sfatul meu, ia-ti bateria. cat despre pornire, si mie imi porneste perfect, chiar si pe frigul asta, dar la -10 sau -15 grade trebuie sa-i dau un mic shpritz si sa o intretin din acceleratie primele 30-40 secunde. Link to comment
ticolino Posted January 6, 2005 Share Posted January 6, 2005 da, si eu zic tot bateria... cred ca-i aia originala, dar nu scrie nicaieri vreun an pe ea cu pornirea: mai stii cand am testat-o amandoi? eu eram la prima intalnire, de-abia imi luasem masina, prin august, vorbisem inainte cu tine pe pm... apropo, tie nu ti-a facut niciodata probleme? (pornirea) din pacate, carbu de tico e prea complicat, si mecanicii nu stiu ce sa-i faca, de asta zic ca e normal sa mearga asa... la aprindere am schimbat bujii, fise, capac delcou, deci nu-i de la asta la mine vara ca sa porneasca nu-i trebuie sprituri, ci doar sa tin acc usor apasata cand pornesc. ceea ce inseamna ca nu are suficienta benzina ca sa porneasca, si tb sa tin conducta larg deschisa... acu iarna nu se mai multumeste cu atata, cere sprituri. altfel moare imediat cum porneste. nu o ia nici macar la a 3,4-a cheie Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now