Jump to content

Socul Automat Tico


Recommended Posts

Pe clapeta de acceleratzie ,undeva dedesubtul ei, se vede un cap de shurub stea(de obicei cu urma de vopsea alba).

 

nu va suparati dar pe clapeta de acceleratie nu este nici un surub!!! explicati sa inteleaga si oameniiiiiiiii !!!!!! poate in spatele carburatorului este un surub cu cap alb dar care este teapan la mine. Nu stiu cu ce naiba sa-l misc, e o pozitie nashpa..cred ca despre surubul ala este vorba ..nu ?

Link to comment
  adostar said:
Pe clapeta de acceleratzie ,undeva dedesubtul ei, se vede un cap de shurub stea(de obicei cu urma de vopsea alba).

 

 

Ca sa fie mai simplu, rogi un asistant sa tina aceleratia la podea si te uiti ca apare un surub. Deci e un surub care se misca o data cu aceleratia. Cel de reglaj relanti la cald e fix, in spatele carburatorului si e mai greu de manevrat, daca e intepenit.

Link to comment

Vad 2 opinii aici, cineva zice ca trebuie schimbat acel bimetal iar altcineva spune ca se poate totul din surubul respectiv.

 

Opiniile se contrazic sau sunt complementare?

 

Acel surub actioneaza acel bimetal modificandu-i caracteristica de raspuns, iar bimetalul se schimba doar daca nu mai exista rezerva la surub?

 

In opinia mea motorul trebuie sa porneasca bine si sa se stabileasca la cald la turatia de relanti de 956rpm, nu-mi plac artificiile gen in spatele blocului cu ridicatul relanti-ului.

 

Astept lamuriri.

 

Merci,

Dolfin

Link to comment

Ha ha ha...vad ca nu prea atzi intzeles. Va ashtept joi la intalnire sa va dau lamuriri

Sau poate nu explic eu chiar bine

 

Deh ... e simplu..dar nu reushesc sa va fac sa intzelegetzi ce face acel shurub , cat trebuie mishcat, in ce conditziishi care ar trebui sa fie rezultatul..

 

 

Joi am sa dau cat de multe lamuriri

 

 

BAFTA!!!! :thumbl:

Link to comment

Nu pot veni joi la intalnire pt. ca sunt din GL. oricum am intzeles cat de cat cam ce e cu surubul ala! daca il dai inapoi, adica in sensul invers acelor de casorinic turatia motorului la pornire nu mai e asa de mare..dar si relantiul devine mai mic cand motorul este cald...daca il dai in sensul acelor de ceasornic motorul se tureaza mai mult cand e rece si la relanti cand este motorul cald sta mai turat. korekt ?! asta am observat eu...problema a fost alta la mine..l-am pus pe un mare fraier sa imi tina pedala de acceleratie apasata si in loc sa o tina apasata mai facea din cand in cand pedala ...om nebun... imi cam innecase motorul din cauza asta facea ca toti dracii :) pana la urma am rezolvat problema!

 

Dar tot nu inteleg ce anume actioneaza surubul ala..sau mai bine zis ce anume regleaza! nici din schmea carburatorului nu imi dau seama, scire doar surub reglaj :-? dar ce anume regleaza?

Link to comment

Surubul de care zice Pepinno regleaza turatia de relanti cu motorul cald! Daca cu motorul cald turatia de relanti este buna nu are rost sa umbli la el! Dupa cate am inteles eu te deranjeaza turatia f. mare la rece , aici este vorba de reglajul din spatele tijei termoelementului de la soc care nu isi mai face cursa intreaga si de aceea motorul se si mentine mai mult la turatie ridicata mai mult timp dupa cum ziceti voi si chiar ramane supraturat,reglajul pt soc se face din surubul de care m-am plans eu ca nu am putut sa-l actionez!!! Daca poti fa niste comparatii cu un alt Tico care functioneaza normal eventual fa niste masuratori (rece ,cald) sa vezi cat iese tija (pistonul)de la termo.Dupa cum am mai spus Shenck a avut aceleasi probleme cred si a inlocuit piesa respectiva (in jur 150 RON ) . :thumbl:

Link to comment

Cum apa din motor circula pe langa termostatul acela, e posibil sa fie obturat circuitul cu depuneri si atunci termostatul lucreaza in alte conditii. O revizie pe acolo e binevenita, altfel la iarna apare aceeasi problema, dar in sens invers. Adica vreau sa spun ca doar o simpla surubareala nu rezolva problema, o amana doar.

Link to comment

Depinde cit de rece e. Ceva mai putin ca o tigare.

 

Daca turatia scade si e turat normal dupa cele 4 min , e OK

Pt scaderea timpului asta ai de invirtit de surubul din spatele termoelementului si mai e o piulita pe care nu am reusit sa o localizez.

Cert este ca eu invirtisem pina la capat , scazuse turatia asta dar nu cit as fi vrut.S-a rezolvat la Autonet in 20 min.

 

Cum e nivelul lichidului de racire? L-ai completat recent?

 

Arunca un ochi si aici:

http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...indpost&p=49374

Link to comment

Daca-l stringi sta mai putin turat motorul cind e rece, scurtezi timpul de deschidere (micsorezi cursa)

 

Daca nu are un efect simtitor, mergi la un service ca e mai mult de bibilit

vezi ca surubul e blocat cu vopsea se misca fff greu si iti trebuei o surubelnita de colt.

Am o poza pusa in lin-ul dat mai sus (aiai facauta-n oglinda)

Link to comment

studieaza mecanismul! Termoelemntul impinge prin intermediul camei/tachet => levierul de deschidere, invers clapeta de la acceleratie (in sensul inchiderii). (11 si 3)

Dilatarea termoelementului e constanta=> daca maresti cursa sta mai mult timp acceleratia. Porneste motorul, da cu marker pe elemntle in miscare si te vei lamuri.

 

Edit1: e o articulatie (in spatelel lu' 4) e invers, exact cum ti-am spus.

Link to comment

eu dupa cate am gandit (uau), "surubul de reglare" este pentru alinierea pargiilor din mecanismul de soc automat, care au niste semne pe ele (pargia 4 si parghia 3), iar surubul de jos "la ce foloseste ( :) )" este pentru reglarea a cat de mult apasa socul pe clapeta de acceleratie.

Am vazut si eu in urma experimentelor facute pe masina mea ca "surubul de reglare" determina lungimea de actiune a termoelementului, dar nu mi-am dat seama axact de ce trebuie 2 suruburi de reglaj, dar o sa studiez problema in weekend si revin cu detalii.

 

P.S. Ati observat ca in general mecanicii de la service-urile Daewoo sunt bata la reglaje, la carburatoarele de Tico. Am gasit raspunsul: ati vazut ce expliciti sunt cei de la Daewoo in manualul lor de fabrica?

Edited by Pedala
Link to comment

"Cine citeste, n-are timp sa castige" sau "noi muncim, nu gandim".

Din pacate tot patronii de service sunt de vina, nu selecteaza pe cei pasionati care au terminat o scoala de specialitate si apoi nu-i trimit la specializare la producatorii de masini. In mod normal, producatorii auto si service-urile ar trebui sa patroneze scolile medii cu specializarea auto pentru a forma "mecanici" adevarati. Ar avea numai de castigat, e drept, nu imediat.

Edited by tolin_afc
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...