adostar Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Pepinno said: surubul de care vorbeam este...Acesta!!!! <{POST_SNAPBACK}> asta stiu si eu! intrebam ce functie are acel surub si la ce ajuta el! Link to comment
Pepinno Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Mareshte turatzia motorului in soc , Este adevarat ca in momentul in care se incalzeste motorul ,relantiul este un pic mai mare dar acesta se poate regla dupa aceea Link to comment
adostar Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 dar se poate si invers? sa micsoreze turatia motorului in soc. Link to comment
Pepinno Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Procedeul este exact invers, dar cu mare grija shi atentzie...ca exista posibilitatea sa il faci varza Link to comment
Senna Posted September 11, 2005 Author Share Posted September 11, 2005 Adica daca il desurubezi prea mult, e posibil ca la rece sa dea sa moara la relanti (patita de mine) Nu iti recomand sa faci tatonari experimentale, incearca doar sa desurubezi juma de tura si apoi sa studiezi in continuare cum se comporta inainte de a interveni iar. Link to comment
Dolfin Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 Pana sa umblu la bimetal sa-l schimb sau sa-l reglez la service, am schimbat supapa aceea PCV si am observat ca motorul nu se mai opreste dupa prima cheie dimineata, deci pe moment eu mi-am rezolvat problema. Merci, Dolfin Link to comment
Dolfin Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 (edited) Asemenea supapei EGR de la alte masini. EGR=Exhaust Gas Recirculation Supapa care recircula gazele arse la regimuri de turatie reduse. La acceleratii supapa nu mai permite recircularea gazelor arse si permite accesul in carburator numai a aerului curat. Proasta functionare a acesteia face de ex. ca la relanti sa nu recircule cum trebuie gazele arse astfel creste consumul, relanti-ul tacane discret, iar la mers in plin permite din nou sa intre si gaze arse cand ar fi trebuit numai aer curat si masina nu mai trage la fel... Teoria EGR e complexa, poate e bine s-o cititi. Nu stiu ce inseamna PCV, ceva de genul Positive C... Valve, or something. Merci, Dolfin Edited September 12, 2005 by Dolfin Link to comment
Yeti Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 PCV VALVE Definition: The Positive Crankcase Ventilation valve is an emissions control device that routes unburned crankcase blowby gases back into the intake manifold where they can be reburned. The PCV system is one of the oldest emission control. Link to comment
coko1984ro Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 Salut. In legatura cu ce ai zis tu ca il reglezi singur, imi poti spune te rog de unde faci acest lucru, adica la ce surubel umbli. M-am convins eu de mecanicii aia de la Daewoo si cred ca daca bag si eu putin mana sa capat un pic de experienta nu are nimic. Mersi mult! Link to comment
blondu Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 salut, Ieri am fost la Autonet pe Giulesti, unde au umblat putin la asezarea clapetelor, dupa care s-a rezolvat. Acum porneste la prima cheie fara sa mai moara. Daca va duceti acolo intrebati de Alin e super ok, insa ca sa poata rezolva problema trebuie sa lasati masina peste noapte, nu neaparat la ei(eu am lasat-o in afara serviciului pe o starada). Asta ca sa vada pozitiile clapetelor in momentul in care masina e rece. Operatiunea asta am facut-o impreuna cu o curatarea carburatorului ca era negru si m-a costat 1100000 lei. Link to comment
blondu Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Din pacate s-a rezolvat doar pentru cat a fost frumos afara...ca azi dimineata cand sa pornesc masina...simtomele au reaparut. Maine sunt din nou la baietii de la service....(noroc ca sunt langa mione asa ca o sa ma duc in fiecare dimineata pana se rezolva problema) Link to comment
adostar Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Eu am observat ca oricat de mult desfac surubul ala nu moare motorul la realnti pt. ca acceleratie nu se duce mai jos chiar daca desfac surubul ala..am impresia ca are o limitare ceva... Link to comment
ToPser Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Il limiteaza surubul de la soc, ala din spate despre care s-a mai discutat!!! Link to comment
Yellow submarine Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Stati putin ca nu inteleg... motorul moare la relanti numa' pana sa incalzeste sau... pur si simplu moare la relanti? Link to comment
Senna Posted November 9, 2005 Author Share Posted November 9, 2005 Am descoperit cauza. Reglaj incorect al socului automat, in sensul deschiderii lui prea timpurie. L-am reglat foarte simplu astfel: in spatele termoelementului exista un surub de reglaj care este blocat cu o piulita in partea din spate a parchiei de tabla. Pentru a se lucra mai usor este bine sa nu existe tensiune in surub, pt acesta se apasa cu o surubelnita parghia de soc in sensul deschiderii ei si se fixeaza intr-o pozitie intermediara intercaland coada unui cleste sau surubelnita. De acum se poate lucra usor la surubul de reglaj. Cu ajutorul unei chei fixe de 7 se slabeste piulitza alfata langa capul surubului si surubul ar trebui sa se miste usor. Pt a se lucra mai comod se poate desuruba surubul cu totul, se muta piulita mai departe de capul surubului si apoi se insurubeaza ansamblul la loc. Trebuie ca in final capul surubului sa ajunga mai indepartat de piulitza. Daca motorul este rece se porneste si se urmareste daca mai da sa moara. Nu insistati prea tare cu desurubarea acestui surub deoarece este posibil sa se atinga efectul contrar si anume sa nu se mai deschida complet clapeta de soc. Eu am deplasat axul spre exterior cam cu grosimea piulitzei si a fost suficient. Succes! Link to comment
Senna Posted November 22, 2005 Author Share Posted November 22, 2005 (edited) Iata ca a trecut aproape un an de cand am deschis acest topic si pot spune in sfarsit ca am gasit cauza. Este vorba de pompa de vacuum (piesa 36) Aceasta deschide fortat clapeta de soc prin intermediul parghiei 32. Deschiderea incepe la doua-trei secunde dupa pornirea motorului si provoaca oprirea motorului. Acum ramane sa mai studiez ca sa descoper eliminarea cauzei; ori prin neutralizarea acesteia ori prin repunerea ei in parametri normali de functionare (mai ambiguu). Prea complicat e acest carburator. Cu cat sunt mai multe repere, cu atat sunt mai multe sanse ca unul dintre ele sa se defecteze. Edited November 22, 2005 by Senna Link to comment
ticolino Posted November 23, 2005 Share Posted November 23, 2005 eh, exact din cauza asta am devenit eu fanul motoarelor in 2t: minim de piese=>maxim de fiabilitate. Link to comment
Senna Posted November 23, 2005 Author Share Posted November 23, 2005 ticolino said: fanul motoarelor in 2t: minim de piese=>maxim de fiabilitate. fftopic: Prin comparatie, un motor de Trabant are doar 5 piese mobile: 2 pistoane, 2 biele si vibrolchenul, se laudau fanii lui. Totusi, exista si segmenti, si role de reducere a frecarii pt paliere si manetoane. Si sa nu uitam si delcoul >- Link to comment
Senna Posted December 12, 2005 Author Share Posted December 12, 2005 Am mai studiat. Daca elimin functionarea pompei de vacuum (piesa 36) dupa circa 10 secunde de la pornirea la rece motorul incepe sa mearga galopant, cu mult fum negru la evacuare, ceea ce inseamna ca socul este prea inchis. Daca o las sa functioneze, deschide prea mult clapeta de socul si se opreste. E posibil sa fie de vina piesa 61 dar nu am gasit pe nicaieri ce cod are, nici macar la autodaewoo.ro. A schimbat-o cineva si a retinut cum se cheama? Link to comment
adostar Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 Eu dimineatza inainte sa-i dau cheie ai dau 2-3 pedale si tin apasat ambreiajul vreo 20 secunde dupa ce porneste motorul. porneste perfect nu trebuie sa-i dau pedala decat daca debraiez pre repede..atunci moare motorul si e normal fiind foarte rece afara. Link to comment
tribunul Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Am avut si eu o problema cu socul la tico, ramanea turata si dupa ce se incalzea motorul. Pana la urma nu a trebuit sa schimb nimic. Azi am fost in service, astept sa mai treaca ceva timp sa vad cum se comporta. UN SFAT, e bine sa verificati, cu mana, cele 2 furtune cu apa care intra in carburator, (turul si returul) trebuie sa fie cam la fel de fierbinti, la mine returul era mai rece. Am scos cele 2 furtune si am suflat prin orificiile respective. Dupa aceasta operatie s-a incalzit si returul. Link to comment
dantebis Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Salut Am si eu Ticulet din nov. 2005 (e masina firmei de fapt). Si eu am aceeasi problema: la pornire se opreste motorul dupa 3-4 sec. Apoi ii trebuie 1-2 chei si totul e OK. Daca motorul e cald merge din prima. Mai grav e ca am patit sa moara pe drum, mai exact la intersectii, cand e la relanti. Si sa te trezesti in mijlocul intersectiei fara motor e naspa rau. Daca apuc s-o turez, at. cand simt ca moare, e OK. Dar am patit-o si la munte, mergeam la Revelion, si pe traficul ala, pe serpentine s-a oprit de 3 ori ("> . Am incercat s-o turez, dar nu puteam tine si frana si acc. si foloseam frana de mana, dar erau sa ma buseasca aia din spate ca nu vedeau stopurile. Am citit prin forum tot felul de idei, dar tot n-am inteles care-i buba! HELP! Link to comment
Senna Posted January 28, 2006 Author Share Posted January 28, 2006 dantebis said: Am incercat s-o turez, dar nu puteam tine si frana si acc. si foloseam frana de mana, dar erau sa ma buseasca aia din spate ca nu vedeau stopurile. Am citit prin forum tot felul de idei, dar tot n-am inteles care-i buba! HELP! In astfel de cazuri grele, pana la rezolvarea problemei iti recomand sa te antrenezi sa franezi cu piciorul stang. Prima frana va fi zdravana dar apoi te obisnuiesti tu. Pe timp friguros, buba se poate numi jivrajul carburatorului, mai bine zis al traseului de relanti. Priza de aer cald este activata? Ar ajuta mult la evitarea acestui fenomen. La mine problema s-a mai ameliorat, am sugrumat furtunul de vacuum marcat cu 9 in figura (de la dispozitivul numit "ansamblu deschidere soc (8)" astfel dezactivandu-se treapta a 2-a a socului, care ar trebui sa se activeze numai la temp peste 20 grade, comandata de B.V.S.V. Acum e nevoie doar de 2 chei ca sa obtin un relanti stabil si sa pot pleca la drum Link to comment
marius_eugen Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Salutare ! Am o amica cu un Ticozaur si are probleme mari la pornire dimineata , cand e frig . Ii porneste abia dupa 5-6 chei si se mai intampla asa cum spuneti si voi ca se opreste dupa 4-5 secunde de mers . Apoi iar mai da vre-o 2-3 chei si abia pe urma se tureaza de-i sar pistoanele si incet-incet scade la relanti . Odata incalzit motorul , nu are nici un fel de probleme si merge bine . Masina are vre-o 67.000 si a cumparat-o din targ ... de ... femeile ... I-am schimbat uleiul , filtrul de aer , i-am curatat carburatorul si ce se mai curata cu Injector & carburator Cleaner , am cumparat bujii noi dar inca nu le-am pus . Problema mare este la pornire ! Exact la primul ger nu a mai vrut sa porneasca deloc si pana la urma i-am schimbat si bateria . Ce sfaturi imi dati pentru pornirea de dimineata ??? Daca nu da vre-o 4-5 sprituri nu vrea deloc ... se invarte motorul bine , dar nu vrea sa o ia . Ciudata masinuta ticozaurul asta ... Merci mult ! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now