VEROTICO Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 (edited) spunea-ti ceva timp in urma de o "metodologie"( privind reglejele socului ) cu care ati cazut toti de acord(ma refer la meseriasi),ce urma sa aiba si niste poze. sa-mi iau gandul? va merg masinile ? mie nu si chiar m-ar ajuta foarte mult ceea ce voi vroiati sa faceti. dar... Edited May 7, 2008 by Mircea Foloseste si majusculele unde trebuie te rugam. Link to comment
codrync Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 Salut. Am achizitionat de curand un Tico fabricatie koreana din 1997 cu 72.000 km. Problema pe care o am este urmatoarea. Indiferent de pornire o ia foarte greu. Dimineata la rece 2-3 secunde. Sa zicem ca incalzesc motorul, il opresc, il las 30 minute, si cand dau sa il pornesc din nou iarasi porneste greu. Daca fac porniri consecutive porneste insa la sfert. Tin sa precizez ca i-am schimbat filtrul de aer, bujiile si fisele, iar acum am cumparat filtru de benzina si capac delco sa le schimb si pe astea. Tind sa cred ca nivelul de benzina din carburator sau pompa de benzina este de vina. Multumesc anticipat. Link to comment
Kinetix Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 (edited) VEROTICO, topicul e plin de idei utile pentru reglarea socului automat si nu numai. Doar trebuie sa citesti. Daca totusi vrei sa primesti ajutor, ar fi bine sa precizezi DE CE nu iti merge bine masina si CUM se manifesta. codrync, daca nu iti scuipa ulei lateral, spre carcasa bateriei, probabil ca pompa e buna. Pornirea la rece se face cu amestec supraimbogatit (datorita socului automat), la fel si pornirea la cald dupa o stationare oarecare. In al doilea caz, pe langa faptul ca socul automat tinde sa revina in pozitia de "rece", vaporii de benzina se acumuleaza in galeria de admisie, asa ca amestecul va fi iarasi supraimbogatit. Daca pornesti la cald imediat dupa oprirea motorului, nu are timp sa se vaporizeze benzina in galeria de admisie si nici sa se inchida clapeta de soc, iata de ce iti porneste mai bine. Daca asa stau lucrurile, pare ca la tine sistemul de aprindere nu reuseste sa se descurce cu amestecurile imbpgatite. Ar trebui sa verifici cu un alt delcou (sistem de aprindere electronica) si/sau o alta bobina de inductie sa vezi daca face la fel. Succes. Edited October 4, 2008 by Kinetix Link to comment
codrync Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 Pornirea la rece se face cu amestec supraimbogatit (datorita socului automat), la fel si pornirea la cald dupa o stationare oarecare. In al doilea caz, pe langa faptul ca socul automat tinde sa revina in pozitia de "rece", vaporii de benzina se acumuleaza in galeria de admisie, asa ca amestecul va fi iarasi supraimbogatit. Daca pornesti la cald imediat dupa oprirea motorului, nu are timp sa se vaporizeze benzina in galeria de admisie si nici sa se inchida clapeta de soc, iata de ce iti porneste mai bine. Daca asa stau lucrurile, pare ca la tine sistemul de aprindere nu reuseste sa se descurce cu amestecurile imbpgatite. Ar trebui sa verifici cu un alt delcou (sistem de aprindere electronica) si/sau o alta bobina de inductie sa vezi daca face la fel. Succes. Am schimbat acum si filtrul de benzina si capacul la Delcou. La pompa de benzina nu se observa nici o scurgere. Totusi azi dimineata a pornit repede la rima cheie, am mers vreo 20 km prin oras, motorul s-a incalzit socul s-a retras complet. Opresc motorul si ma intorc in 15 minute la masina -> pornire grea... nush ce sa- i mai fac pt ca inrest merge super bine. Insa parca imi consuma un pic cam mult pt un tico. Ceva idei mai are careva ??? Nu mi se pare corect totusi cu motorul cald sa dau la cheie 3-4 secunde pentru a porni. Link to comment
Kinetix Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 Scoate capatul fisei centrale din capacul delcou si tine-l cu un patent izolat, astfel incat capatul metalic al fisei sa fie la minim 8, maxim 15mm de masa. Masoara exact aceasta distanta. Roaga pe cineva sa dea la cheie. Trebuie sa apara scantei intre capatul fisei si masa. Daca, pentru aparitia lor trebuie sa apropii fisa mai mult de masa, asta poate insemna ca modulul de aprindere electronica nu lucreaza eficient, bobina de inductie e "obosita" sau bateria este imbatranita. Verifica cu atentie si comunica rezultatele. Link to comment
codrync Posted October 7, 2008 Share Posted October 7, 2008 (edited) ... Nu am apucat sa fac aceasta proba dar am observat ca masina porneste dimineata la "sfert". Nu a fost o dimineata in care sa nu porneasca asa de la schimbarea capacului delco. M am gandit sa nu fie de la carburator si am luat o solutie care se pune in benzina pentru curatat intreg sistemul. Bateria este in stare excelenta, are vreo 9-10 luni si am verificat inclusiv sistemul de incarcare. In concluzie pornirea la cald este mai greoaie. Sa vedem ce se intampla dupa ce am pus solutia asta in benzina... poate lucrurile se rezolva. Edited October 7, 2008 by tolin Citare inutila si integrala a postarii anterioare. Foloseste butonul FastReply ! Link to comment
uhd Posted October 17, 2008 Share Posted October 17, 2008 La tico meu in loc de soc automat i-am pus soc de dacie(acel cablu magic). A sarit jumatate de dantura de la piesa de teflon si nu se gaseste nicaieri nici macar un ansamblu care sa aiba piesa respectiva. Un carborator nou costa 2700 lei si nu prea e convenabil... Link to comment
roadMASTER Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 Buna ziua, Am un tico din 1999 pe carburatie, cand e cald afara merge "brici" dar cand e frig si il pornesc nu mai demareaza ca si cand e cald. Cand e frig las motorul 30 de sec sa se incalzeasca, dupa care pornesc, iar acum vine problema: plec de pe loc si chiar daca apas acceleratia pana la fund nu mai are demaraj, motorul parca se inneaca(ca si cand moare motorul) si zdruncina masina(zici ca are un singur piston). Mi se pare ca e ca atunci cand mergi pe bicicleta si dai la pedale dar aluneca lantul. Dupa ce merg 10-15 min isi revine. De la ce sa fie? De la socul automat, de la carburator?(am vazut ca are o maneta cu care comuti vara-iarna(summer-winter) ca sa bage rece sau caldura in functie de anotimp, mentionez ca am folosit-o pe winter cand era frig). Am fost in vreo doua service-uri si toti mi-au zis ca motorul merge foarte bine(au mers cu ea s-au uitat la motor), dar parca tico era incapatanat si nu mai facea "faza" cand eram cu ea la "doctor". Va rog frumos sa ma ajutati, sunt incepator si am masina de trei luni si am mers zilnic cu ea (am facut in jur de 4000 km), si ma ingrijoreaza ca vine iarna si am mare nevoie de masina si nu vreau sa am probleme. Link to comment
Kinetix Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 (edited) Cat motorul e rece, clapeta de soc sta apasata pe intrarea corpului intai al carburatorului. Astfel, la o accelerare mai brusca va tinde sa se inece daca nu e bine reglat (socul automat). Cu motorul oprit, rece: - scoate capacul carcasei filtrului de aer si filtrul de aer; va trebui sa vezi clapeta de soc stand aproape orizontal pe corpul intai al carburatorului; - apasa cu degetul pe partea dinspre parbriz a clapetei de soc: va trebui sa se deschida usor, opunand o rezistenta usoara-moderata, apoi sa revina in pozitia initiala; - trage in sus la maxim de parghia clapetei de acceleratie: va trebui sa observi cum clapeta de soc se deschide vreun milimetru-doi cand clapeta de acceleratie e deschisa la maxim. Fa o poza la carburator/motor (cu filtrul de aer scos). Verifica daca filtrul de aer nu este imbacsit, eventual schimba-l (costa vreo 10 RON). Saraceste un pic amestecul (insurubezi o jumatate de tura surubul de ralanti) la ralanti si vezi daca face la fel. Verifica/schimba fisele, bujiile. Mult succes! Edited October 20, 2008 by Kinetix Link to comment
CARABUSU Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 Mai fratilor,deci uitati care e problema la mine:atit vara cat si iarna motorul e foarte turat dupa pornire,iarna e si normal dar vara? Cand am fost cu ea la ITP,asta prin august,ziceai ca-si ia zborul motorul,era foarte turat si statea asa,nu scadea turatia,cand l-a adus o ruda de-a mea in oras ca sa-i schimb parbrizul,junioru a trecut clapeta aia pe iarna si nu mai merge asa de turat dar parca tot nu e asa cum ar trebui sa fie. Deci pe scurt:-foarte turat vara sau cand e inca cald afara si nu ar trebui sa intre socul Eu ma gandeam ca ar fi ori termostatul ori socul dar e posibil sa se rezolve doar din reglaje in cazul meu? Astept raspuns Link to comment
Kinetix Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 Verifica integritatea furtunaselor de la valva albastru cu alb. Regleaza "surubul lui Pepino" si surubul reglaj ralanti la cald. Sunt poze pe topic si indicatii. Succes! Link to comment
CARABUSU Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 (edited) Am mai citit azi dupa ce am venit de la masa si cred ca pina la urma am sa cumpar o termocupla noua cand ajung in Piatra,cat o fi o fi,da macar sa mearga ca oamenii,daca nici dupa ce o schimb nu mere ca normal am sa mai bibilesc un pic si carburatorul da asta cand oi avea timp Edited November 5, 2008 by CARABUSU Link to comment
Kinetix Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Nu cred ca are legatura cu termocupla. Aia e legata de pornirea electroventilatorului, din cate stiu eu. La carburator ai un termoelement al socului automat care deschide progresiv clapeta de soc si inchide progresiv pe cea de acceleratie. Succes. Link to comment
CARABUSU Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Termoelement...nu-s de ce tot ii spun termocupla. Am sa-l iau nou,sa-l schimb si daca mai face urat bibililm carburatorul. Link to comment
CARABUSU Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 Am gasit,tre sa cumpar... Intrebarea e:a incercat cineva sa il schimbe singur si cum a facut daca l-a dat jos? Link to comment
d81cristian Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 Mai fratilor,deci uitati care e problema la mine:atit vara cat si iarna motorul e foarte turat dupa pornire,iarna e si normal dar vara?Cand am fost cu ea la ITP,asta prin august,ziceai ca-si ia zborul motorul,era foarte turat si statea asa,nu scadea turatia,cand l-a adus o ruda de-a mea in oras ca sa-i schimb parbrizul,junioru a trecut clapeta aia pe iarna si nu mai merge asa de turat dar parca tot nu e asa cum ar trebui sa fie. Deci pe scurt:-foarte turat vara sau cand e inca cald afara si nu ar trebui sa intre socul Eu ma gandeam ca ar fi ori termostatul ori socul dar e posibil sa se rezolve doar din reglaje in cazul meu? Astept raspuns Salutare la toata lumea,am avut pana astazi o problema la tico cu soclul automat,nu se oprea ,"turbojet" nu alta,indicatorul la apa abia se ridica un pic la linie si daca ma puneam in miscare,sufletu,scadea de tot,indiferent de cat mergeam cu el,de pornire ce sa zic...nasol rau,in sfarsit... am vazut ca in partea stanga la carburator sunt 2 furtunase care duc la pistonasul de soclu,tur-retur,le-am scos pe rand si cu o sarma de cupru am curatat gaurile care duc si vin de la cilindru/pistonas...minune,am pornit motorul si indicatorul de apa a si inceput sa imi indice temperatura la apa,exact cat trebuia,turatia s-a linistit si merge foartebine(pana acum)diseara ma bag sa fac vre-o 50 km de viteza cu masinuta. Scuze de invalmaseala cu care v-am scris toate astea dar sunt foarte fericit!!!! Nici un mecanic nu a reusit sa rezolve problema pana acum,in constanta,toti dadeau vina pe termostat etc... 1 Link to comment
CARABUSU Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 Eu n-am probleme cu pornirea,pleaca la sfert da sta a naibii de turat,deci buba e socul,sau mai bine zis,termoelementul acestuia. 1 Link to comment
Kinetix Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 Inca nu am schimbat termoelementul la masina, desi ar trebui. Din cate am vazut acolo, exista un surub (cheie de 10 parca) care fixeaza termoelementul in locasul sau. Dupa ce il desfaci, s-ar putea sa mai aiba o siguranta inelara spre tija lui. Daca e asa, ar trebui sa o scoti si pe aia, apoi piesa ar trebui sa iasa prin tragere dinspre tija lui. Il bagi pe cel nou inapoi, pui siguranta, strangi surubul si... gata! Succes! Link to comment
CARABUSU Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 Aha...Deci dau carburatorul jos si nu desfac toate draciile alea de acolo,desfac numa surubelul din capul termoelementului si sig care o are ca eu ma gandeam ca tre sa dau jos si parghia aia care face legatura cu rotita dintata si altele... Merci mult! Link to comment
Kinetix Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 Ba s-ar putea sa ai dreptate. Eu m-am referit strict la termoelement, dar pentru a-l putea extrage de acolo cred ca trebuie sa demontezi si piesa cu sectorul dintat si tablita laterala care se tine in doua suruburi. Ai grija ca este un arc foarte puternic acolo. O sa fie greu la montat inapoi. Toate cele bune. Link to comment
mariancd Posted November 11, 2008 Share Posted November 11, 2008 Salutare la toata lumea,am avut pana astazi o problema la tico cu soclul automat,nu se oprea ,"turbojet" nu alta,indicatorul la apa abia se ridica un pic la linie si daca ma puneam in miscare,sufletu,scadea de tot,indiferent de cat mergeam cu el,de pornire ce sa zic...nasol rau,in sfarsit... am vazut ca in partea stanga la carburator sunt 2 furtunase care duc la pistonasul de soclu,tur-retur,le-am scos pe rand si cu o sarma de cupru am curatat gaurile care duc si vin de ... Nu imi ramane decat sa-ti multumesc D81cristian. Dupa ce am bajbait o saptamana pe partea electrica rezolvarea problemei mele a venit tocmai de la furtunasele amintite de tine. Inafara de ac cazut, aveam si un consum de 8%. Pe cat de mic pe atat de complicat este Tico asta ... Nu ar fi rau daca s-ar aduna aceste informati pe probleme. Ar fi mult mai usor pentru cei cu probleme la masini sa urmareasca solutiile ... Multumesc inca o data ... Link to comment
luxornet Posted November 12, 2008 Share Posted November 12, 2008 De vreo 2 saptamani vad ca nici Tico-ul meu Euro 2 nu mai porneste intotdeauna decat dupa 2-3 spritzuri date din acceleratie. Totul pare in regula altfel. Cand nu vrea sa porneasca, indiferent de cate ori ii dau cheii, parca efectiv nu ar avea benzina in carburator. Am citit oarecum tot acest topic dar fiind foarte incepator sunt depasit de datele tehnice. Imi puteti rezuma in cateva cuvinte de ce carburatorul ramane fara benzina? Nu intotdeauna a fost frig afara (de vreo doua ori erau in jur de 15 grade Celsius). Multumesc. Link to comment
lucilus5 Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 tico al meu dimineata are pedala de acceleratie tare,zici ca ai o caramida sub picior si pleaca super turat. stie cineva de unde ar fi problema. tico al meu dimineata are pedala de acceleratie tare,zici ca ai o caramida sub picior si pleaca super turat.stie cineva de unde ar fi problema. Link to comment
Sam Chuck Yin Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Incearca sa-i maresti un pic relantiul pe perioda rece si vezi cum se comporta. Ai trecut pirghia de pe vara pe iarna? Unde se afla aceasta parghie? Link to comment
CatalinC Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 cand deschizi capota te uiti in partea stanga,vezi ca pe furtunu ala de metal care vine din evacuare la capatu stang e parghia Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now