Nicotine Posted December 24, 2004 Share Posted December 24, 2004 Am observat ca nivelul lichidului de ambreiaj era pe minim. Am completat cu lichid de frana DOT 3 cum scrie si pe borcanul pe unde se completeaza lichidul de ambreiaj. E ceva normal sa scada acest nivel in timp? Ca ambreiajul+placa de presiune+ ax a fost schimbat acum 1 an. Din ambreiaj se aude un zgomot care dispare cand calci ambreiajul. Link to comment
VAXXi Posted December 24, 2004 Share Posted December 24, 2004 Nu, nu e normal să scadă aşa mult. Dacă nu mă înşel, lichidul e comun cu instalaţia de servo, mie îmi picură pe la servodirecţie de exemplu dar în 2 ani a pierdut cam un sfert din borcănaş. Link to comment
Nicotine Posted December 26, 2004 Author Share Posted December 26, 2004 Nu lichidul de ambreiaj (dot 3 adica de frana)nu este comun cu cel de servodirectie (dexron II). Am facut rost de manualul de utilizare si citez "nivelul scazut poate indica o scurgere in sistemul ambreiajului". Tinand cont ca am schimbat deja placa, disc, ax ramane partea hidraulica de banuit cilindru, pompa nu? E dupa ce am completat de aprox 2 saptamani nu am observat o scadere a lichidului. Link to comment
ovi_jer Posted December 26, 2004 Share Posted December 26, 2004 Constructorul nu recomanda schimbarea lichidului de frana din instalatia ambreiajului dar este bine sa fie schimbat macar la 2 schimbari de lichid din instalatia de frinare.Daca nu e schimbat lichidul incepe sa capete o culoare neagra,pedala incepe sa mearga greu si daca trece mult timp incepe sa si piarda pe la pompa de ambreiaj. Link to comment
Nicotine Posted April 1, 2005 Author Share Posted April 1, 2005 (edited) Puteti sa-mi confirmati si mie? Cand ambreiajul incepe sa tina din ce in ce mai sus e semn ca e pe duca ? (eu asa stiam) alte simptome : - zgomot ce dispare la calcarea ambreiajului si care este atenuat cand eliberezi cu multa grija pedala - pedala de ambreiaj cand este apasata spre capatul cursei parca agata ceva, sau loveste in ceva Un numar pt tractare mai ieftin, in caz de ... EDIT: On topic : Dupa completare nivelul lichidului nu a mai scazut, dar au aparut alte probleme Edited April 1, 2005 by Nicotine Link to comment
ovi_jer Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Cati km ai de cand ai schimbat kitul de ambreiaj?A fost schimbat si rulmentul de presiune? Link to comment
Vlad Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 eu nu am schimbat niciodata lichidul de la ambreiaj.masina are 7 ani. probleme nu am dar pedala e tare. Oare e bine? Link to comment
ovi_jer Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Ar trebui schimbat lichidul din instalatie. Link to comment
Vlad Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 am inteles OVI_JER...da operatiunea cum se realizeaza? eu iau DOT3 da smecherasii de la service ce trebuie sa faca? pur si simplu ii dau drumul (pe unde?) si pun lichidul nou? luni sunt la service sa il schimb Link to comment
ovi_jer Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Cilindrul ambreiajului are aerisitor.Se da drumul sa curga si se completeaza lichid in pahar cand acesta e aproape de golire.Se face treaba asta de 3 ori apoi se strange aerisitorul se face pedala de cateva ori apoi se mai da drumul odata cat sa curga inca un pahar de lichid. Link to comment
Nicotine Posted April 1, 2005 Author Share Posted April 1, 2005 (edited) Cu actualul cam 30 - 35 kkm; si cronologic ar fi treilea in 140,000 km: - 1) disc cu un arc rupt, inlocuit decat discul cu unul SH de la un mecanic (schimbat in strada) - 2) cedeaza si discul si placa, se schimba si rulmentul - 3) cedeaza disc, placa, a trebuit sa astept de la Craiova furca( sau ax nu mai retin, care era stramba si care conform explicatiilor primite ele ar fi fost vinovate de cedarile succesive ambreiajului. Cu 2 saptamani am luat o groapa atat de adanca cu stanga fata (unde stiu ca este localizata si volanta, placa) incat am zgariat spoilerul si troncane ceva prin fata cand merg prin denivelari mici si dese, dar parca n-ar fi pivot. Masina a fost cumparata de noua si n-a fost scoala sau taxi cum am mai fost intrebat. Edited April 1, 2005 by Nicotine Link to comment
Vlad Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 multumesc mult! deja am inceput sa pun sticlele in remorca 2 a camionului de bere pe care am sa ti le dau! :"> Link to comment
ovi_jer Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Vlad operatia e simpla si nu necesita experienta sau neaparat service.Obligatoriu sa folosesti furtunas de recuperare a lichidului pentru a nu curge sau sari lichidul de frina pe tabla sau alte piese. Nicotine cred ca si de data asta te invarti de un rulment de presiune si o furca sau axul acesteia. Link to comment
Nicotine Posted April 1, 2005 Author Share Posted April 1, 2005 Discul de Cielo e Luk sau Valeo la conceptie ? Trist dar adevarat: shit happens Link to comment
adig Posted April 4, 2005 Share Posted April 4, 2005 Rulumentul de presiune face zgomot de obicei cand este pedala de ambreiaj apasata el preluand miscarea de rotatie a motorului. Daca pedala este libera rulumentul nu se mai invarte ci arborele primar din cutia de viteza. De asemenea agatarea care se simte la apasarea pedalei de ambreiaj poate sa fie din cauza uzurii premature a placii de presiune. La numarul de km care il ai cu discul nou e posibil sa fi fost prost reglata cursa minima a ambreiajului (prea mica sau deloc )- ceea ce duce la uzura placii de presiune in primul rand si a rulumentului de presiune in al doilea rand. Link to comment
sorin77 Posted May 23, 2005 Share Posted May 23, 2005 Tehnic vorbind care este diferenta dintre lichidele de frana DOT3 si DOT4 ??? Un element pe care l-am observat ar fi punctul de fierbere mult mai ridicat pt DOT4 ...dar mai stiti si alte diferente? Intreb fiindca la Cielo se recomanda lichid de frana DOT3, dar daca DOT 4 e mai bun, atunci as pune DOT 4! -sau asta mananca prematur garniturile de frana ??? Link to comment
ovi_jer Posted May 23, 2005 Share Posted May 23, 2005 Merge DOT4 dar sa fie compatibil DOT3. Link to comment
bella Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 (edited) Am schimbat si eu in week-end lichidul de ambreiaj. Am folosit OMV 5.1, cam 400ml(pentru spalarea instalatiei). Procedura este simpla(cea descrisa de Ovi) insa rezultatul nu a fost extraordinar. Recunosc insa ca nu aveam niciun fel de problema insa lichidul era foarte murdar si asta a fost motivul schimbarii. Totusi, acum vreo luna, am completat cam 30-40ml. Oare unde s-o fi dus ca nu am vazut scurgeri? Edited March 12, 2007 by bella Link to comment
Wolfman Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Lichidul scade odata cu uzura placutelor de frana, posibil sa fie asta o cauza. Link to comment
bella Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Barosane, vorbeam de ambreiaj Link to comment
Wolfman Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Mea culpa, am uitat ca nu e circuit comun, ca la Leganza. Link to comment
bella Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Data viitoare te tin toata noaptea langa gratar cu bere si palinca de la romulus pentru greseala asta. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now