Celtic Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Concernul indian Tata a inregistrat un nou record. Dupa ce au lansat cel mai ieftin model, NANO, acum vor produce si sportive de lux, sub marca Jaguar si automobile 4X4, sub numele Land Rover. Pentru 2 miliarde de dolari, indienii au achizitionat doua nume de traditie din Marea Britanie. Din cauza problemelor financiare concernul american Ford a fost nevoit sa vanda cele doua nume catre Tata Motors. Indienii au platit mai bine de doua miliarde de dolari iar Ford s-a obligat sa plateasca 300 de milioane de dolari, datoriile celor doua firme. Ford incearca sa isi redreseze situatia financiara din America de Nord, unde numai in ultimii doi ani au avut pierderi de 15 miliarde de dolari. Ofensiva asiatica pe piata auto este tot mai puternica. Ramane de vazut ce vor face cu cele doua marci. Link to comment
Immortal Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Britanicii n-au mai ramas cu nimic. Nici Austin Martinu' nu e numa' al lor. Sunt curios ce mai lauda al nostru Clarkson, parca mai curios decat 'ce jaguar iese' din mana celor de la TATA... Link to comment
Immortal Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Mdap, de ce nu?! Austin Martin si Aston Powers. Multumesc de corectura. Link to comment
VAXXi Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Era preconizata miscarea, am vazut mai demult un interviu cu ceva sef de la Rover care zicea ca nu mai pot concura financiar cu China si India. Iar Tata .. e pe val! Link to comment
Mengelaus Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Nu cred ca utilizatorii finali(cumparatorii) vor simti vreo diferenta prin faptul ca Jaguar apartine de TATA si nu de Ford.E prea putin probabil sa apara vreun Jaguar Nano si oricum au stricat americanii de ajuns renumele marcii cu Jaguar Estate(a se vedea break). Link to comment
ToPser Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Sau jaguar diesel... Nu m-ar mira ,daca se cere ! Credea cineva ca va apare Porsche cu 4 usi ? Link to comment
Mengelaus Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Sau jaguar diesel... Pai sa mai reduca si Casa Regala din cheltuieli ca prea exagereaza... Link to comment
VAXXi Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Jag diesel exista de ceva vreme: http://www.honestjohn.co.uk/road_tests/?id=136 http://www.honestjohn.co.uk/road_tests/?id=102 Link to comment
Mircea Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Bre, jag-ul a fost limuzina sport. Benzina, motoare mari, esapamente mari care duduie, forme de felina. Da-o-n puii mei de treaba globalizarea asta o sa ne faca sa cumparam in curand mere cu gust de banane ca se cer! Cine face masini de teren si stie sa faca masini de teren nu autobuze, cine face masini sport sa faca msini sport nu suv-uri si asa mai departe... Link to comment
VAXXi Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Admirabil, dar ce te faci daca asta cere piata ? Link to comment
EM!L Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Pai parca Mondeo avea motorul (cel de 2.2 diesel) de pe Jaguar, la fel si sasiul era comun, daca nu ma insel Link to comment
Mengelaus Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Piata cere masini diesel pentru ca nu consuma mult si masini break ca sa intre tot familionul.Dar piata nu cere "Jaguar break", asta e doar o idee proasta a unui american si mai prost(imi cer scuze).Daca tu ca si concern care inglobeaza 19 marci de masini te gandesti sa corcesti fix Jaguar pentru a oferi ce iti cere piata inseamna ca ai o problema. Link to comment
Salex Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Cineva facea misto, nu demult, pe topicul legat de soarta Automobile Craiova, de faptul ca e posibil sa vina TATA la Craiova. Si uite unde a ajuns TATA ... si uite ca nu se sperie nimeni de lucrul asta ... Ca fapt divers, Ford vinde Jaguar si Land Rover, in schimb cumpara Daewoo Craiova Link to comment
Pedala Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Tot ce sper este sa nu urmeze parcursul marcii ROver Link to comment
zeneseu Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 (edited) Cineva facea misto, nu demult, pe topicul legat de soarta Automobile Craiova, de faptul ca e posibil sa vina TATA la Craiova. Si uite unde a ajuns TATA ... si uite ca nu se sperie nimeni de lucrul asta ... Ca fapt divers, Ford vinde Jaguar si Land Rover, in schimb cumpara Daewoo Craiova Hai bre ca aici compari mere cu pere. Daca venea TATA la Craiova, sau ca a venit Ford, fii sigur ca nu mai produceau/produc Cielo, Nubira...etc. Pe cand Ford iar acum Tata a produs si va produce in continuare Land Rover si Jaguar. Tata va pastra liniile tehnologice si va continua trendul impus deja. Edited March 27, 2008 by ZeNeSeu Link to comment
Mircea Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 Pariu ca o sa apara si corcituri? Link to comment
zeneseu Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 Motorizare de Tata pe Jaguar sau Land Rover? Ma cam indoiesc. Corcituri vor apare probabil pe parte de design. Nu ar mai avea cine sa-i dea in judecata pentru copierea modelelor de Land Rover sau Jaguar. Pe de alta parte, pur si simplu achizitionarea acestor marci va fi un mare plus de imagine pentru Tata, iar ca sa nu piarda cu ele, vor fi nevoiti sa respecte standardele de pana acum. Link to comment
andreib Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 Va fi in primul rand si o achizitie majora de tehnologie si know-how. Daca va uitati la motoarele tata veti vedea ca nu sunt tocmai ultimul racnet (nu sunt nici pentru anii 80 deaaltfel...). Nici restul masinii nu e cu mult mai stralucita... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now