Jump to content

Imbunatatire Motor Cielo ( Euro 2)


Recommended Posts

Stie cineva cum poti imbunatati motorul pentru a corespunde macar normelor EURO 2? Exista un asemenea atelier de montaj? Nu de alta dar cu noua taxa de drum care se aplica de la 01.01.2005 si poate cu alte taxe la masinile fara EURO cine stie unde ajungem.

Link to comment

Cred ca mai orice service Daewoo poate face modificarile pentru ca masina ta sa corespunda Euro 2 sau 3, dar trebuie sa te interesezi foarte bine de pretzuri, pentru ca e o operatiune de anvergura. Cu siguranta n-o sa scapi deloc ieftin, ai grija...

Link to comment

Nu e vorba doar de taxa de drum. Spre exemplu la Shell Plevnei nu se mai gaseste benzina premium sau inlocuitor. Cu benzina fara pb parca nu ai aceeasi putere. Ma intereseaza si pe mine toata afacerea asta.

 

PS: Puteti schimba titlul si sa mai bagati pe langa Cielo si Espero. (Nu e vorba de al meu ca al meu e deja Euro2)

Link to comment

Modificarea implica schimbarea ECM-ului ,montare sonda lambda si catalizator si multe altele care duc la cateva sute euro,apoi mai trebuie si re-omologat motorul ,deci alti bani si multa multa durere de cap.Cred ca solutia ar un up-grade cu alta masina mai noua euro 2 sau 3 din fabrica.

Link to comment
  • 3 years later...

La ITP mi-au zis ca din 2010 nu se mai da ok la masinile non euro, oare este adevarat? Eu nu vreau sa ma despart de masinuta mea si ma gandeam sa-i pun catalizator si ce mai trebuie ca sa o fac euro 2.

Link to comment

E un topic aici legat de ce ti-au zis cei de la ITP.

Parerea mea e ca nu merita sa-ti faci probleme, sau sa te complici cu modificari de genul asta. Cum s-a mai zis, optiunea cea mai buna ar fi un up-grade.

Link to comment
  • 1 month later...

Salutare, am si eu o intrebare, rugaminte. Vreau sa cumpar un cielo din 1997 (2000E), Korean am inteles. Vreau sa ii fac setul motor, pot sa cumpar de GM setul motor sau zic vreo prostie ? , cum aflu ce norma e masina, si daca platesc ceva in plus prin Europa in caz ca nu e nici Euro 2 ? Mersi

 

Si inca ceva, ii pun GPL, asta schimba cu ceva norma motorului, sau taxele in Europa?

Link to comment

Du-te lao statie ITP si intreaba. iti spun sigur. Probabil este Euro1. Erau scrise si peaici codurile, dar trebuie sa cauti ... Pentru motor este preferabilsa cumperi piese GM, dar cel mai important este ca sa teduci la un vanzator de incredere ... Nu platesti nimic in plusprin europa ... GPL-ul nu modifica norma de poluare, doar poluarea ...

Link to comment

Intrebare intrebatoare care ma chinuie de ceva timp:

Care sunt diferentele intre motorul meu 1.5 Dohc non euro si 1.5 dohc Euro 2 de pe cielo 2000? Eu personal, in afara de un furtun de vacuum (albastru) in plus si probabil catalizatorul montat unde eu am doar o teava, alte modificari nu am mai vazut. Stie cineva? ECM diferit, vre-o sonda lambda in plus?

Link to comment
Intrebare intrebatoare care ma chinuie de ceva timp:

Care sunt diferentele intre motorul meu 1.5 Dohc non euro si 1.5 dohc Euro 2 de pe cielo 2000? Eu personal, in afara de un furtun de vacuum (albastru) in plus si probabil catalizatorul montat unde eu am doar o teava, alte modificari nu am mai vazut. Stie cineva? ECM diferit, vre-o sonda lambda in plus?

 

-Furtunul acela de vacuum albastru vine de la canistra de vapori benzina(obligatoriu la euro 2)

-ECM-ul este de la daewoo lanos

-Sonda lambda pentru benzina fara plumb

-Catalizator

-Omologare RAR

 

Costuri aproximative 2000 euro :)

Link to comment

Motorul meu non euro are tot o singura sonda lambda inainte de catalizator :) . Tocmai de-asta intreb. La mine suplineste rolul potentiometrului de CO de la cielo.

Edited by Dj_Dark
Link to comment
Hmm :-W . Tot n-am inteles dar.. oricum imi lua din puterea motorului :P .

Pai intai spune ce vrei sa faci ? Nu se merita de nici un fel sa faci schiumbarile astea ... Mai ales oficial, caci te costa o gramada omologarea individuala ...

Link to comment

Pai plecand de la ideea ca cielo euro 2 are aproape acelasi motor, vroiam sa stiu concret care sunt diferentele dintre cele 2 motoare. Poate vreodata o sa am nevoie de euro2. Chestia cu omologarea rar deocamdata nu ma intereseaza. Si inca o chestie. Exista espero de 1.5 euro 2? Dar de 1.8?

Link to comment

pai cum a zis si Ovi...

ECM care sa "stie" euro 2 - adica interpretarea diferita a cvalorilor date de sonda lambda, controlul supapei canistrei de recirculare

canistra + circuitul aferent

fagurele cu toba cu tot (ala care ia putere de la motor :) )

 

in rest nu ar trebui sa fie alte schimbari...

 

demersul il inteleg... ca m-am gandit si eu acum vreo 2-3 ani dar costurile (in special mizeria cu omologarea la rar - scris cu litere mici intentionat) m-au descurajat...

Edited by madkat
Link to comment

Aha. Trebuie studiat sistemul canistrei de vapori fiindca neavand, nu sunt familiar cu el. Asta trebuie sa fie, controlul supapei canistrei lipseste de la ECM-ul meu. Cum naiba sa interpreteze altfel sonda lambda? :)

:thumbl:

Edited by Dj_Dark
Link to comment

pai... sistemul de recirculare al canistrei de vapori... e un furtun care intra in admisie, cu o electrovalva pe el - si ECM-ul o deschide in conditii de el stiute sa mai fasaie ceva gaz pe-acolo... :)

nu m-ar mira ca ECM-ul de non-euro sa fie mai destept decat credem noi si sa aiba "preechipare", eventual avand nevoie doar de o reprogramare - sau resoftare cu un firmware de euro "tz"

am avut doua benzinare cu acest sistem si arata la fel - si logica deschiderii in ambele manuale de service era "under certain preset circumstances" ... care or fi alea, nu pot decat sa fac supozitii

 

interpretarea valorilor sondei lambda - pai aia la ce foloseste de fapt? la dozarea amestecului in functie de compozitia gazelor evacuate - la euro2 se intampla un pic diferit decat la non-euro - adica il saraceste mai des si mai repede. Chestie care impreuna cu prezenta filtrului ceramic la evacuare aduce side-effect-ul de reducere a puterii motorului pe masura ce creste norma de poluare :)

 

e posibil sa fie si mai complexa treaba - dar atat stiu eu

Edited by madkat
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...