Jump to content

Releu Pentru Claxoane


Recommended Posts

Salutare

Mi-am luat ieri un claxon bitonal, compus din claxon high, claxon low si un releu...

post-3589-1207033504_thumb.jpg

 

AM incercat eu sa le pun pe direct, adica am bifurcat fiecare din cele doua fire (plusu' si minusu') ce merg la claxon si am legat claxoanele (sunt claxoane cu doua fire), dar nu merg, se aude numai un pac in ele. Daca pun unul singur, merge de minune, dar cand le leg pe amandoua, nu mai vrea sa mearga. Desi pe cutie scria ca inauntru sunt si instructiunile de montaj, nu era nimic. M-am dus la tanti aia sa mi le dea, dar a zis ca nu le are, ca ce e in cutie, aia are. Asta deja e caz de OPC, dar pentru 18 lei nu merita efortul, timpul ,meu e mult mai scump.

 

In concluzie, trebuie sa pun releul cu pricina, dar habar nu am cum :D . AM incercat eu una alta, da nu mi-a iesit. Releul e cu 4 picioruse, numerotate astfel: 85, 86, 87 si 30. Mai scrie pe el 12V 30 A (astea stiu ce inseamna :D ). Cand le-am legat pe direct, am pus siguranta de 30A, m-am gandit ca o sa mearga fara releu...

 

Va rog, dragi electronisti, sa ma luminati si pe mine daca aveti stiinta despre aceste minuni :) Unde leg plusu, unde minusu, si unde iesirile care merg la claxoane. Se poate sa fie nevoie de contact intre suruburile de pe spatele claxoanelor, cu care acestea se prind de lamela metalica? Are cate doua borne fiecare claxon, mai trebuie inca un contact intre ele cumva?

 

P.S. Precizez ca masina cu pricina e Matiz, deci plusul permanent si masa pe volan.

 

Atasez mai jos schema care apare pe releu

 

post-3589-1207028252_thumb.jpg

 

LE: AM gasit pe softpedia urmatoarele instructiuni:

La pinul 30 leg plusul permanent

la pinul 85 leg comanda (ma gandesc ca aici este vorba de firul care vine de la volan)

la pinul 87 leg consumatorul - claxoanele

la pinul 86 leg un fir la caroserie, pentru masa

 

Nedumerirea mea: masa in cazul matizului vine de pe volan, mai trebe sa leg si de caroserie deci?

SI al doilea fir de la claxoane (deci unul merge din releu, de pe pinul 87) il leg tot la caroserie pentru masa? Sau unde?

Doamne, greu mai e cu electronica asta electrica :D

Edited by muscarul
Link to comment

Da, te inteleg ca e greu cu asa putine indicatii sa rezolvi problema.

Nu e vina ta, nu e grea electronica, dar nu ai schema completa.

 

Iata atasat o schema dintr-un manual de service Matiz privind conectarea claxonului original de Matiz.

 

Autorii manualului conecteaza comanda claxonului dupa releu,

adica traseul firelor este:

alimentare +12V -> intrare comanda releu (pin 86) -> iesire comanda releu (pin 85) -> intrare comanda claxon ->

iesire comanda claxon -> masa

 

Din cele scrise de tine inteleg ca instructiunile alea prezinta o conectare diferita a comenzii claxonului

(si anume, comanda claxonului se conecteaza inainte de releu),

dar ajungi la acelasi rezultat:

 

alimentare +12V -> intrare comanda claxon ->

iesire comanda claxon -> intrare comanda releu (pin 86) -> iesire comanda releu (pin 85) -> masa

 

Sper ca se intelege din schema atasata ce am zis, daca mai e nevoie, intreaba-ma!

Asadar, in ceea ce propui tu mai sus este o greseala, sper sa o sesizezi.

 

Sfat general pentru cei ce surubaresc singuri prin Matizul lor:

- faceti rost de manuale de service cu schemele electrice pentru modelul vostru.

Am gasit pe net 2 feluri de manuale:

Matiz Euro 2: http://www.anagabriela.ro/Manuale%20Daewoo/

Matiz Euro 3 si Euro 4: http://chevy.mrmax.dp.ua/en/ - dar nu prea mai merge site-ul asta...

M39c_Horns.pdf

Edited by siru
Link to comment

Sirule, multumes boierule, da as avea o rugaminte: daca se poate ca la prosti... :D

Deci, ce am inteles io:

La pinul 30 leg plusul permanent

la pinul 85 leg comanda - firul care vine de la volan

la pinul 86 leg tot un fir cu +, practic bufirc firul cu plus permanent si il bag in 30 si 86

la pinul 87 leg consumatorul - claxoanele

La cealalta borna a claxoanelor leg masa la caroserie

 

Corect?

Link to comment

Nu...era oprit.

M-am gandit si eu ca fara releu, nu are suficienta tensiune cu motorul oprit.

Oricum, in seara asta montez releul, sper sa fie ok :)

 

Domnilor, functioneaza :D

Link to comment

Are releu numa ala cu airbag, asta E nu are.

Oricum, acuma imi amintesc ca atunci cand le-am pus fara releu, au sunat odata, si apoi nu au mai vrut. Motorul era oprit. Probabil nu avea suficienta tensiune, ca din cate am inteles asta e rolul releului, sa asigure tensiunea suficienta.

No, in fine, ieri le-am legat pe releu si merge super, sa vezi ce fug babele care trec prin loc nepermis :) ).

Un prieten care a facut mult TIR a zis ca suna exact ca cele de pe tirul lui, numa nu asa de tare :D . EU mi-s multumit.

Mai greu a fost sa le indes in compartimentul motor, ca e stramt rau pe acolo.

Link to comment

Releul iti protejeaza contactorul de pe volan de consumul claxoanelor, deoarece el comanda acum releul care consuma mult mai putin, si acesta din urma comanda claxonul.

Asta daca nu ai folosit aceeasi linie de alimentare si pentru comanda releului si pentru alimentarea lui :) . In cazul asta l-ai pus degeaba.

 

LE Acum am vazut asta, sory n-am citit bine prima data :P

 

LE: AM gasit pe softpedia urmatoarele instructiuni:

La pinul 30 leg plusul permanent

la pinul 85 leg comanda (ma gandesc ca aici este vorba de firul care vine de la volan)

la pinul 87 leg consumatorul - claxoanele

la pinul 86 leg un fir la caroserie, pentru masa

 

Daca legi claxonul la 87 la 30 pui masa nu plus.

 

Celelalte 2 de alimentare releu trebuie sa fie notate pe el cu + si minus. La + pui plusul permanent iar la - comanda de pe volan.

 

PS. Daca ai reusit, foarte bine.

Edited by Dj_Dark
Link to comment
... Probabil nu avea suficienta tensiune, ca din cate am inteles asta e rolul releului, sa asigure tensiunea suficienta ...

Curent, parinte, nu tensiune.

Link to comment

In fine no, v-am zis io ca nu ma precep tare bine :D . Important e ca functioneaza, hehe.

 

Multumesc de corectura

Edited by muscarul
Link to comment

Hm... necunoscute sunt caile electronicii... (pentru o seama dintre noi :D )

 

@ tolin - desi am facut teologie, nu sunt popa, activez in domeniul managementului :)

Edited by muscarul
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...