sarbocul Posted July 24, 2008 Author Share Posted July 24, 2008 am fost la service : - calitatea uleiului e buna , dupa analiza vizuala ( nu cred ca exista service-uri care controleaza altfel ) - au resetat intervalul de service ; becul nu se mai aprinde nota : la Opel Vectra si Skoda aveam tot un astfel de indicator de info despre schimb ulei ; imi arata cat mai am pana la schimb ulei totusi : de ce computerul masinii m-a anuntat de schimbul de ulei abia acum , la 21.000 km ? Link to comment
EM!L Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Probabil ca, asa cum a zis @Mircea aici, cei din service n-au resetat martorul, dupa schimbul de ulei. Link to comment
Tommy Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Porbabil la modelul tau trebuie sa reseteze vreun contor din scaner, si au uitat astia la revizie, iar limita o fi de 21 de mii setata din fabrica. Citeste si tu in carte cand se aprinde becul respectiv, mai mult ieri ai spus ca e becul de ulei. Link to comment
sarbocul Posted July 24, 2008 Author Share Posted July 24, 2008 1. cum sa-mi dau seama daca masina are senzor calitate ulei ? 2. " daca nu ai senzor de calitate ulei inseamna ca martorul care ti s-a aprins reprezinta lipsa presiune ulei in rampa. Ceea ce este grav si IMEDIAT trebuie completat nivelul cu 1-2 litri de ulei " - nivelul de ulei e ok ; am mers normal , nu am dat tare in masina , drumuri in oras + autostrada 3. " Citeste si tu in carte cand se aprinde becul respectiv " - nu am gasit unde scrie in carte ; ma poti ajuta cu info suplim ( unde sa caut ) ? Link to comment
Tommy Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Pai te-as ajuta cu placere.. dar eu nu am carte de captiva Link to comment
alx Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Ce scrie in carte la descrierea martorului respectiv? Link to comment
Mircea Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Alx & all - Captiva, Epica si Lacetti diesel au senzor de calitate a uleiului. Este un martor galben pe care scrie Change Oil Soon. Acest martor este dual: tine cont de calitatile uleiului si de un interval de service prestabilit. El se aprinde fie daca uleiul este depreciat, fie daca intervalul de schimb al uleiului a fost depasit cu o anumita valoare prestabilita. Este motivul pentru care, la schimbul de ulei el se reseteaza. Resetarea se face fie cu scanerul, fie cu un cod de apasari pe pedala de acceleratie si contact on/off (procedura descrisa in manualul de utilizare). In consecinta, in cazul de fata, maimutele din service au uitat sa reseteze contorul. Sa fie oare vorba de DiBAS? Link to comment
sarbocul Posted July 24, 2008 Author Share Posted July 24, 2008 in carte scrie ca masina " ar putea fi echipata " cu senzor calitate ulei ; nu specifica exact daca are / nu ; nu-mi dau seama cu sa aflu daca are sau nu mai scrie ca , dupa ce s-a schimbat uleiul , trebuie resetat contoarul in alt paragraf mai scrie ( si nu e f clar ) ca acel indicator se poate aprinde si daca uleiul e slab calitativ concluzie , martorul s-a aprins daca : 1 . nu s-a resetat contoarul ; probabil ca nu au facut-o la mom respectiv ; 2. uleiul a ajuns la o calitate slaba si trebuie schimbat la service mi-au resetat contoarul ( posibil sa fi uitat cand au schimbat uleiul ) acum ma tot gandesc ca aprinderea s-ar putea datora si calit slabe a ulei ? ce idei de verificare aveti ? Link to comment
Mircea Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 E foarte simplu: iei cartea, vezi care e martorul si vezi daca se aprinde. Iti zic eu ca are Link to comment
sarbocul Posted July 24, 2008 Author Share Posted July 24, 2008 pun o poza , mai veche : martorul care a ramas aprins este cel din dreptul 160 km / h Link to comment
Mircea Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Da, la Captiva ala e martorul pentru schimb ulei. Ti-am zis, nu-ti fa griji, idiotii au uitat sa-l reseteze. Link to comment
sarbocul Posted July 24, 2008 Author Share Posted July 24, 2008 atunci e ok ; azi am fost la service si i-am rugat sa verifice uleiul ( ca si calit ) + au resetat km schimb ulei . martorul nu a mai ramas aprins . intrebare ptr Mircea : intr-un mesaj anterior ai scris " au senzor de calitate a uleiului. Este un martor galben pe care scrie Change Oil Soon " ; chiar asa scrie pe indicator ? este altul decat cel care mi s-a aprins mie ? Link to comment
Mircea Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 La lacetti scrie asa. Si daca nu ma insel parca l-am vazut si la epica. Doar la captiva apare cheia aia. Link to comment
sarbocul Posted July 24, 2008 Author Share Posted July 24, 2008 la Captiva nu scrie , doar apare semnul cu cheia ; nu au mai avut bani in buget final : bine ca a fost doar resetarea nr km si nu a fost ceva legat de calitatea ( slaba ) a uleiului ( am parcurs doar 7.000 km din total 15.000 , intre revizii ; am notat - intervalul se poate micsora , dat cond de mers ) Link to comment
tolin Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 ... final : bine ca a fost doar resetarea nr km si nu a fost ceva legat de calitatea ( slaba ) a uleiului ( am parcurs doar 7.000 km din total 15.000 , Si cum s-a stabilit ca uleiul mai pastreaza calitatile necesare, s-a trimis o proba la un laborator ? Ce este mai important: faptul ca mecanicii incearca sa traga o teapa sau certitudinea ca uleiul din motor este bun ? Prin rezolvarea de mai sus problema a ramas "ca in tren". Link to comment
sarbocul Posted July 25, 2008 Author Share Posted July 25, 2008 Tolin de regula , service-urile din Ro , au toate cate un laborator chimic , ptr testarea calitatii uleiului ; asta la care am fost eu , din pacate nu avea doar l-au verificat optic si tactil dupa care au facut operatia ( resetare ) pe care , se pare , au uitat sa o faca la mom schimbului de ulei . Tolin : tu ai perfecta dreptate in ceea ce spui , dar totusi , de regula , aprinderea martorului se datoreaza resetarii ; de acord cu tine ca poate fi si din cauza calit slabe , la acel mom , a uleiului tu cum ai fi procedat sa afli cum e cu uleiul ? Link to comment
closchkutza Posted July 25, 2008 Share Posted July 25, 2008 (edited) Eu l-as fi schimbat si i-as fi pus sa reseteze si chestia aia, asa pentru linistea mea. Edited July 25, 2008 by closchkutza Link to comment
sarbocul Posted July 25, 2008 Author Share Posted July 25, 2008 asta ar fi fost varianta completa ; numai ca service-ul nu e chiar asa de " negru " eu zic ca a fost doar ne-resetarea Link to comment
alx Posted July 25, 2008 Share Posted July 25, 2008 NU vad necesitatea schimbarii uleiului (apropos sarbocule, nu ai spus ce caracteristici are uleiul din masina - ai zis ca te uiti pe bidonul ramas) decat in cazul in care se mai aprine martorul ala. Tolin, nu mai fii carcotas, doar in cazuri de garantie se expertizeaza vreun fluid... Link to comment
sarbocul Posted July 25, 2008 Author Share Posted July 25, 2008 am zis ca trimit specificatia si nu m-am tinut de cuvant iat-o GM genuine , 5 W - 30 , super synthetic GM LL 025 , ACEA A3 , B3 , B4 , GM - LL - B - 025 API SL / CF Link to comment
tolin Posted July 25, 2008 Share Posted July 25, 2008 ... Tolin, nu mai fii carcotas, doar in cazuri de garantie se expertizeaza vreun fluid... @alx > cred ca erai intr-una din zilele acelea, altfel nu-mi explic cum ti-a scapat ironia. Link to comment
sarbocul Posted July 25, 2008 Author Share Posted July 25, 2008 alx : ce e cu uleiul ? ti-am trimis caracteristicile ( ceea ce scris pe bidon ) Link to comment
sarbocul Posted July 25, 2008 Author Share Posted July 25, 2008 Prin rezolvarea de mai sus problema a ramas "ca in tren". - cam asa a scris Tolin Tolin : cam de cate ori ai verificat calitatile uleiului folosit ? si , cam cum ? unde ? chiar m-ar interesa cum ai refuzat tu , vreodata , un ulei , in service ? sau cum ai reclamat dupa schimb ca uleiul nu e bun ? Link to comment
tolin Posted July 25, 2008 Share Posted July 25, 2008 1- un ulei asupra caruia exista dubii se schimba, valoarea lui este cea mai mica pierdere; 2- n-ai cum sa reclami un ulei pe care l-ai dus 7000 km; 3- eu am schimbat un ulei dupa doar 2000 km cand mi s-a parut ca nu este bun pentru motor si nu sunt singurul in aceasta situatie, orice om cu judecata procedeaza asa; 4- orice prestator de servicii face asa cum cere cel care plateste acele servicii, pe romaneste: cel care plateste, comanda. Link to comment
sarbocul Posted July 25, 2008 Author Share Posted July 25, 2008 Tolin : 1. ai dreptate 2. ok 3. cum ai avaluat uleiul ca nu e bun ? 4. cel care plateste, comanda : as ar trebui sa fie ; din pacate nu tot timpul e asa ; tu nu locuiesti in Ro ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now