Jump to content

Captiva - Impresii, Probleme


Recommended Posts

am fost la service :

- calitatea uleiului e buna , dupa analiza vizuala ( nu cred ca exista service-uri care controleaza altfel )

- au resetat intervalul de service ; becul nu se mai aprinde

 

nota : la Opel Vectra si Skoda aveam tot un astfel de indicator de info despre schimb ulei ; imi arata cat mai am pana la schimb ulei

 

totusi : de ce computerul masinii m-a anuntat de schimbul de ulei abia acum , la 21.000 km ?

Link to comment

Porbabil la modelul tau trebuie sa reseteze vreun contor din scaner, si au uitat astia la revizie, iar limita o fi de 21 de mii setata din fabrica. Citeste si tu in carte cand se aprinde becul respectiv, mai mult ieri ai spus ca e becul de ulei.

Link to comment

1. cum sa-mi dau seama daca masina are senzor calitate ulei ?

 

2. " daca nu ai senzor de calitate ulei inseamna ca martorul care ti s-a aprins reprezinta lipsa presiune ulei in rampa. Ceea ce este grav si IMEDIAT trebuie completat nivelul cu 1-2 litri de ulei " - nivelul de ulei e ok ; am mers normal , nu am dat tare in masina , drumuri in oras + autostrada

 

3. " Citeste si tu in carte cand se aprinde becul respectiv " - nu am gasit unde scrie in carte ; ma poti ajuta cu info suplim ( unde sa caut ) ?

Link to comment

Alx & all - Captiva, Epica si Lacetti diesel au senzor de calitate a uleiului. Este un martor galben pe care scrie Change Oil Soon. Acest martor este dual: tine cont de calitatile uleiului si de un interval de service prestabilit. El se aprinde fie daca uleiul este depreciat, fie daca intervalul de schimb al uleiului a fost depasit cu o anumita valoare prestabilita. Este motivul pentru care, la schimbul de ulei el se reseteaza. Resetarea se face fie cu scanerul, fie cu un cod de apasari pe pedala de acceleratie si contact on/off (procedura descrisa in manualul de utilizare).

In consecinta, in cazul de fata, maimutele din service au uitat sa reseteze contorul. Sa fie oare vorba de DiBAS?

Link to comment

in carte scrie ca masina " ar putea fi echipata " cu senzor calitate ulei ; nu specifica exact daca are / nu ; nu-mi dau seama cu sa aflu daca are sau nu

 

mai scrie ca , dupa ce s-a schimbat uleiul , trebuie resetat contoarul

 

in alt paragraf mai scrie ( si nu e f clar ) ca acel indicator se poate aprinde si daca uleiul e slab calitativ

 

concluzie , martorul s-a aprins daca :

1 . nu s-a resetat contoarul ; probabil ca nu au facut-o la mom respectiv ;

2. uleiul a ajuns la o calitate slaba si trebuie schimbat

 

la service mi-au resetat contoarul ( posibil sa fi uitat cand au schimbat uleiul )

 

acum ma tot gandesc ca aprinderea s-ar putea datora si calit slabe a ulei ?

 

ce idei de verificare aveti ?

Link to comment

atunci e ok ; azi am fost la service si i-am rugat sa verifice uleiul ( ca si calit ) + au resetat km schimb ulei .

 

martorul nu a mai ramas aprins .

 

intrebare ptr Mircea : intr-un mesaj anterior ai scris " au senzor de calitate a uleiului. Este un martor galben pe care scrie Change Oil Soon " ; chiar asa scrie pe indicator ? este altul decat cel care mi s-a aprins mie ?

Link to comment

la Captiva nu scrie , doar apare semnul cu cheia ; nu au mai avut bani in buget

 

final : bine ca a fost doar resetarea nr km si nu a fost ceva legat de calitatea ( slaba ) a uleiului ( am parcurs doar 7.000 km din total 15.000 , intre revizii ; am notat - intervalul se poate micsora , dat cond de mers )

Link to comment
... final : bine ca a fost doar resetarea nr km si nu a fost ceva legat de calitatea ( slaba ) a uleiului ( am parcurs doar 7.000 km din total 15.000 ,

Si cum s-a stabilit ca uleiul mai pastreaza calitatile necesare, s-a trimis o proba la un laborator ?

 

Ce este mai important: faptul ca mecanicii incearca sa traga o teapa sau certitudinea ca uleiul din motor este bun ? Prin rezolvarea de mai sus problema a ramas "ca in tren".

Link to comment

Tolin de regula , service-urile din Ro , au toate cate un laborator chimic , ptr testarea calitatii uleiului ; asta la care am fost eu , din pacate nu avea

 

doar l-au verificat optic si tactil dupa care au facut operatia ( resetare ) pe care , se pare , au uitat sa o faca la mom schimbului de ulei .

 

Tolin : tu ai perfecta dreptate in ceea ce spui , dar totusi , de regula , aprinderea martorului se datoreaza resetarii ; de acord cu tine ca poate fi si din cauza calit slabe , la acel mom , a uleiului

tu cum ai fi procedat sa afli cum e cu uleiul ?

Link to comment

NU vad necesitatea schimbarii uleiului (apropos sarbocule, nu ai spus ce caracteristici are uleiul din masina - ai zis ca te uiti pe bidonul ramas) decat in cazul in care se mai aprine martorul ala.

 

Tolin, nu mai fii carcotas, doar in cazuri de garantie se expertizeaza vreun fluid...

Link to comment
... Tolin, nu mai fii carcotas, doar in cazuri de garantie se expertizeaza vreun fluid...

@alx > cred ca erai intr-una din zilele acelea, altfel nu-mi explic cum ti-a scapat ironia.

Link to comment

Prin rezolvarea de mai sus problema a ramas "ca in tren". - cam asa a scris Tolin

 

Tolin : cam de cate ori ai verificat calitatile uleiului folosit ? si , cam cum ? unde ?

 

chiar m-ar interesa cum ai refuzat tu , vreodata , un ulei , in service ? sau cum ai reclamat dupa schimb ca uleiul nu e bun ?

Link to comment

1- un ulei asupra caruia exista dubii se schimba, valoarea lui este cea mai mica pierdere;

2- n-ai cum sa reclami un ulei pe care l-ai dus 7000 km;

3- eu am schimbat un ulei dupa doar 2000 km cand mi s-a parut ca nu este bun pentru motor si nu sunt singurul in aceasta situatie, orice om cu judecata procedeaza asa;

4- orice prestator de servicii face asa cum cere cel care plateste acele servicii, pe romaneste: cel care plateste, comanda.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...