mariustotel Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 (edited) Domnilor, o problema mai neobisnuita. Proaspat posesor de Maty SH ma duc eu voios la o revizie, sa fiu sigur de ulei, bujii, etc. Fac eu toate astea si daca tot eram acolo zic sa reglez si tachetii ca parca-mi tacaneau (cine m-a pus...). Vine un nene cu un inbus, desface toate suruburile mai putin unul pe care l-a fortat si l-a rotunjit, in interior. Si zic, pai acum ce fac, hai renunt la reglat tachetii dar daca voi avea de umblat la motor cu alta ocazie? Iar omul a inceput sa zica de dalta si alte instrumente iar eu mi-am pus mainile in cap. Faza cea mai urata e ca e surubul din spate dreapta, ala inghesuit. Ce ziceti, a mai patit cineva asa ceva? Edited April 16, 2008 by tolin Link to comment
Mircea Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 (edited) Primo, nu-i de la chiuloasa, e de la capacul culbutorilor. Si da, se mai intampla, dar si nenea a fost batut in dovleac de a fortat atat. Se poate scoate, variantele mergand de la taiat si apoi extras din chiuloasa, incalzit, etc. Edited April 16, 2008 by Mircea Link to comment
mariustotel Posted April 16, 2008 Author Share Posted April 16, 2008 Asa e, de la culbutori, scuze. Da, avea fata de batut in cap dar faptul e consumat. Ce ma ingrijoreaza pe mine e ca accesul e dificil la acest surub dar mai bine sper sa nu ajung sa desfac motorul . Multumesc pentru reply atat de prompt, este foarte util acest forum, aseara am stat pina la 2 citind, inveti chiar daca ai impresia ca esti invatat. Link to comment
andreib Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Cu o mini freza (sau o panza de bomfaier) ii faci un canal pe mijloc si il desfaci cu u surubelnita mare apoi pui unul nou in loc. Daca e intepenit poti da pe el cu WD40 sau alt degripant. Link to comment
tolin Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 ... Ce ziceti, a mai patit cineva asa ceva? Sigur, au mai patit si tot cu dalta s-a rezolvat pentru ca, daca surubul este in spatele, n-ai acces. Dupa care au fost schimbate toate suruburile cu unele cu cap hexagonal ca pe viitor sa nu mai existe probleme din acestea. Link to comment
smailmiami Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 (edited) Sunt foarte nenorocite suruburile alea. In primul rand, trebuie demontata galeria de admisie, care si aia se da mai dificil jos. dupa aiai ai 3 solutii: 1) O dalta bine ascutita si un ciocan. E o metoda destul de folosta cand dai de suruburi din astea care nu se desfac. 2) Daca nu da rezultate metoda cu dalta, pasul urmator este sa sudezi un surub de 6 cu cap hexagonal in capul surubului buclucas. 3) Daca nici cu 2-l nu faci nimic, tai capacul culbutorilor. SH sunt destul de ieftine, pe la 30 RON ... Toate metodele astea le-am experimentat personal ... Bine, nu eu, ci mecanicul personal ... Edited April 16, 2008 by smailmiami Link to comment
siru Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 (edited) Solutia 4): daca ai access la surub, cu o panza de bomfaier subtire tai in carnea surubului o linie prin centrul lui, de adancime cat mai mare si apoi desfaci cu o surubelnita cu gura lata. Daca e greu sa nimeresti din prima cu panza de bomfaier pe centrul surubului, dai mai intai cu o pila din acelea mici si subtiri din truse chinezesti, apoi largesti si adancesti urma pilei cu panza. Edited April 17, 2008 by siru Link to comment
tolin Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Nu trebuie sa demontezi nicio galerie de admisie si nici sa te chinui cu vreo panza. Iti slabeste orice mecanic surubul cu o dalta si un ciocan, loc este suficient pentru asta si apoi schimbi surubul cu oricare altul de dimensiunea lui. Nu-i nevoie sa aiba acelasi cap de cheie, poate fi si hexagonal. Nu conteaza forma capului, important este sa-ti ofere spatiul necesar utilizarii unei chei. Link to comment
lupulnebun Posted April 18, 2008 Share Posted April 18, 2008 Majoritatea matizelor au sunetul de tacheti nereglati la motor. Cand mi-am cumparat matizul asta a fost una din preferintele mele, sa aleg unul fara tacanit. Si nu am avut probleme la motor cu ea. Link to comment
closchkutza Posted April 18, 2008 Share Posted April 18, 2008 Din ce am vazut eu pana acum, cam toate matizurile au tacanitul ala, e drept ca la unele se aude foarte tare si strident. Sincer la a mea, nu stiu ce tacane, tachetii sau injectoarele, nu pot deosebi intre ele. Link to comment
k-tlyn Posted April 18, 2008 Share Posted April 18, 2008 Stai linistit ca am patit si eu. Am fost la mecanic tot pentru a regla tachetii. A desfacut toate suruburile, mai putin cel din stanga. A fost o operatiune foarte migaloasa deoarece capul ala de imbus era cam tocit. S-a chinuit el ce s-a chinuit dupa care a luat masina de gaurit si cu un burgiu i-a rupt "capul". Dupa ce am dat jos capacul de la culbutori, ramasita (filetul) din chiulasa l-am scos la mana. Dupa asta am hotarat sa inlocuiesc toate suruburile cu unele care au forma hexagonala. Link to comment
smailmiami Posted April 18, 2008 Share Posted April 18, 2008 (edited) Nu trebuie sa demontezi nicio galerie de admisie [...] Daca tu reusesti sa fixezi o dalta in surubul spate dreapta si sa si lovesti cu un ciocan fara sa demontezi galeria de admisie, atunci probabil ca Houdini ar mai fi avut de invatat niste smecherii ... Edited April 18, 2008 by smailmiami Link to comment
tolin Posted April 18, 2008 Share Posted April 18, 2008 (edited) Exact acel surub nu l-am putut desface cu cheia si a trebuit luat la dalta. Impreuna cu vecinul meu Victor l-am desfacut si am inlocuit toate suruburile, avea o colectie bogata. PS banuiesc ca este vorba de dreapta cum lucrezi la motor. Edited April 18, 2008 by tolin Link to comment
smailmiami Posted April 18, 2008 Share Posted April 18, 2008 Da, de acela e vorba ... In sfarsit, daca zici ca l-ai desfacut, inseamna ca l-ai desfacut ... Link to comment
tolin Posted April 18, 2008 Share Posted April 18, 2008 (edited) Acela e cel mai dificil de desfacut, in orice situatie, asa ca, in buna traditie, a fost lasat ultimul. Si dupa inlocuirea cu unul cu cap hexagonal, nu se putea roti cu o cheie fixa in zona aceea. Noroc ca vecinul, harsait vreo 30 de ani in activitati din acestea, isi facuse un dispozitiv prelungitor care-ti aducea cheia deasupra nivelului capacului si asa se putea umbla la surub. Acesta-i si motivul pentru care au folosit acest cap de surub, din lipsa spatiului de rotire a unei chei. Pentru desfacerea lui s-a folosit o dalta subtire, lunga, ce a fost fixata in muchia exterioara-superioara a capului. Evident, fara sculele unui mecanic de meserie n-ai sanse sa desfaci acel surub. Edited April 18, 2008 by tolin Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now