Guest Mecmar Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 Mi se pare foarte ciudat ca in momentul opririi la stop (cul. rosie) cu precadere seara, foarte multi conducatori auto tin piciorul pe frana, in special cei cu masini ,,serioase" si unde stopurile lor sunt foarte puternice provocand fenomenul de orbire. Ii inteleg pe cei care au masini hidramate, dar toate sunt cu. c.v. automata sau semiautomata? Imi dau seama ca nu au masini hidramate dupa faptul ca in momentul in care semaforul are cul. verde, stopul masinii se stinge instantaneu cu introducerea intr-o treapta de viteza si plecarea de pe loc. Care este motivul ptr. care ei tin piciorul pe frana? Neindemanatici? Nepricepere? Rautate? Link to comment
NFS Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 Imi dau seama ca nu au masini hidramate dupa faptul ca in momentul in care semaforul are cul. verde, stopul masinii se stinge instantaneu cu introducerea intr-o treapta de viteza si plecarea de pe loc. Pai si la una automata cind se sting stopurile?!? Si de unde stii ca respectivul chiar "baga in viteza"? Poate doar apasa pe acceleratie! Link to comment
VIPER Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 Daca scoatem din calcul masinile cu cutie automata si situatiile de drum in rampa/panta, mie mi se pare nepricepere, sa nu zic mai mult... Chiar daca au masini smekere, nu e usor pentru peste 80% din soferi (parerea mea personala) sa stea cu un picior pe ambreiaj si unu pe acceleratie, tinand astfel masina pe loc... @NFS; eu la Opel stateam numai cu piciorul pe frana, nu puneam pe pozitia N(eutral), chiar daca asta insemna obosirea cutiei si a franelor. Efectul era superb (avand si lamaia in geam) cand la verde eu plecam iute, avand ambele maini pe volan... Link to comment
NFS Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 ... Chiar daca au masini smekere, nu e usor pentru peste 80% din soferi (parerea mea personala) sa stea cu un picior pe ambreiaj si unu pe acceleratie, tinand astfel masina pe loc... Sa mor daca am inteles ce vrei sa zici! Un picior pe ambreiaj si unu pe acc ?!? Care-i scopul? Link to comment
VIPER Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 Pai cred ca 80% dintre soferi isi tin masina din frana de mana pe un drum in rampa cand masina sta (la stop, in cazul de fata). Ei bine, eu nu suport ideea si o tin din ambreiaj si acceleratie... Asa era sa pic si examenul, ca nu mai stiam faza cu frana de mana si eram in deal la Adesgo pe piatra cubica cand m-a pus ala sa plec... Link to comment
Guest Mecmar Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 De acord cu tine Viper, dar se cam duce discul de ambreiaj daca o tii din acceleratie si ambreiaj. Ceva experienta pe sosele cam am de vreo 15 ani, insa chestia asta chiar nu am inteles-o si in momentul in care pleaca de pe loc observ in oarecare proportii miscarile pe care le executa. Daca este hidramata tine amandoua mainile pe volan, dar asta nu este o regula si totodata ruland in spatele lui observ cum schimba vitezele pe parcursul a 100 m. Link to comment
NFS Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 Te contrazic, Vipere! In Romania am observat ca nu trage nimeni frina de mina la semafor chiar daca e rampa/panta. Pe nici un sofer cu care am mers (eu fiind in dreapta) nu l-am vazut sa traga frina de mina (am mers cu destui). Majoritatea scot "la punctul mort" si stau cu piciorul pe frina... repet in caz ca e panta/rampa, altfel doar scot din viteza si stau relaxati. In schimb am vazut unii care stau la semafor cu un picior pe frina si altu pe ambreiaj si bagati in viteza! Semn bun ca sunt "rookie" > Cica sa fie "gata" cind se pune verde, phahahahaa Ca fapt divers... nici in Turcia nu se trage frina de mina in cazurile mentionate... si astia au drumuri in panta la greu, numa dealuri, cel putin in Ankara. Iar in Bosnia aia trag frina de mina chiar daca nu e panta! Cica asa-i invatza la scoala!!! ) Link to comment
Guest Mecmar Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 Pai dr. NFS la urma urmei, de ce tin piciorul pe frana ca tot nu m-am lamurit? "> Link to comment
brusli Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 eu ...in general trag frina de mina Link to comment
Guest Mecmar Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 De fiecare data cand stai la stop? Link to comment
NFS Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 Pai dr. NFS la urma urmei, de ce tin piciorul pe frana ca tot nu m-am lamurit? Stai jos, 4! Pai aia de care ziceai tu inainte sa incepem noi sa aberam, parerea mea ca din prostie! Da' asta e doar parerea mea, ca fiecare om are dreptul la o parere, a lui! ) Link to comment
Guest Mecmar Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 Parca ar fi primul 4! Iti impartasesc ideea, dar sincer nu n-am dus la nici unul sa i-o spun. Hi! Hi! Nu vreau sa jignesc pe nimeni, totul este de amuzament. Link to comment
cchrism Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 No, ma bag si eu in seama. Eu tin piciorul pe frana cand e panta/rampa, si in general la semafor se formeaza rampe chiar daca sunt mici simt cum o ia masina din loc, cel putin pe traseul pe care circul eu. Frana de mana o folosesc doar in parcare si cam atat. Iar tinutul din ambreiaj si acceleratie, no way, mi-ajunge sa fac dimineata militariul (desi acum parca e mai relaxat putin) de la Valea Lunga la Lujerului doar din ambreiaj (nici macar acceleratie cate o data). Link to comment
Lucman Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 Ca se tine piciorul pe frana sau se trage frana de mana e chestie de optiune personala. Eu franez masina la semafor pentru ca o ia la vale invariabil. Cea mai mica si micuta panta o face sa demareze Din cate am auzit in Anglia e obligatoriu; daca te snopeste unul din spate sa nu omori si pietonul din fata ta de pe trecere. Link to comment
aztec Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 si eu de multe ori tin piciorul pe frana pt ca masina parca ori oi ia in fata ori in spate.. daca e panta mai pronuntata trag frana de mana ... ca sa nu am probleme, si plec mai bine asa.. de obicei mai tin frana apasata sa vada mai bine cei care vin din spate ca sant oprit ca altfel... si daca o buseste unu sa-mi distruga decat spatele ca daca am si spate si fata... aleluia... raman fara masina... dar de obicei sant obositori cei ce au mai sus stopurile. cele mai enervante sant luminile de ceata decat stopurile Link to comment
Zmeul cel rau Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 Eu stiu ca soferilor "de firma" de la Shell le este impus sa traga frana de mana cand stau la semafor. De ce? Nu stiu, poate imi explicati voi! Link to comment
strumfuadi Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 dintr'un singur motiv, vazut cu okii mei: daca te loveshte vreunul in spate sa nu te arunce in cel din fatza sau, doamne fere, in vreun pieton pe trecere.. nici eu nu obishnuiam, dar a cam inceput sa'mi intre in re-flex (shi nu e nepricepere.. ) Link to comment
ticolino Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 mai fratilor, nu inteleg cum adica va orbeste ala din fata cu stopurile ?! nu poate sa faca asta decat daca-i noapte, iar atunci aveti si voi farurile aprinse care bat in stopurile si in masina lui! iar in plus, noaptea sunt cele mai utile, ca sa fii mai vizibil si sa opreasca ala ce vine din spate la timp. un coleg a patit-o asa din cauza unuia cu dacie cu lumini in spate ingalbenite, si care nu avea stop-urile aprinse, nu l-a vazut la timp, si a intrat in el. si conducea un peugeut 307, deci nu se pune problema de frane. pe mine unu chiar ma enerveaza astia din fata mea care nu stau cu picioru pe frana. mi-e frica mereu sa n-o ia usurel in spate si sa se propteasca in mine (am patit-o). in plus, mi se pare util cand ma aflu in spatele unui mai mare, si nu vad cand porneste coloana, pt ca atunci cand se sting stopurile inseamna ca a bagat in viteza si urmeaza sa plece, asa ca ma pregatesc si eu. deci, la recapitulare, de ce tin eu picioru pe frana: - ca sa fiu mai vizibil pt ala care vine din spate - ca sa nu alunece masina - pt ca niciodata nu m-am simtit orbit de ala din fata si nu inteleg cum poti sa fii Link to comment
ticodriver Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 Sunt perfect de acord cu ticollino. Si pe mine ca enerveaza aia care nu tin piciorul pe frana la stop, din motivele enumerate mai sus. Mai bine sa ma omoare cu lumina de stop la oki decat sa se propteasca ditamai Jipanu in ticozauru meu > Link to comment
strumfuadi Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 mda, deci conform recapitularii lui ticolino nu e doar un singur motiv, cel expus de mine.. sunt de acord shi cu motivele lui, cu mentziunea ca uneori sunt al dreaq de orbit noaptea de stopurile unei serii 7 sau alte ozn'uri.. astea pe leduri sunt puternice rau, imi inroshesc pata galbena.. ) Link to comment
Guest donraulo Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 1. nu trag niciodata frana de mana la semafor...numai in situatiii exceptionale, cand ma aflu in coloana si in RAMPA foarte mare... ceea ce se intampla destul de rar... 2. tin piciorul pe frana, chiar o apas de cateva ori pt a vedea cel din spate care se apropie ca am oprit la semafor... dupa care (dupa ce a oprit si cel din spatele meu, daca masina este stabila, nu mai tin frana apasata) Link to comment
alx Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 eu sunt unul dintre prostii care tin piciorul pe frana la stop. de ce? pt ca m-a lovit o proasta o data la stop in cuvânt_urât si m-a proiectat in altu, si ala se tinea scai de mine sa-i platesc eu bara indoita. si eram cu un microbuz iar proasta cu un cielo. eu personal cred ca e mai rau sa NU tii piciorul pe frana ca, de ex, esti pe tineretului la intersectia de la sincai sa mergi spre unirii. te loveste unul cu 60 la ora in cure. te proiecteaza in mijlocul intersectiei de unde vine alt meserias cu 80 la ora (pe verde) ca vine de pe deal. te omoara fiindca te loveste exact in usa. ai ramas destept ca nu ai apasat frana la stop dar ai murit. succes! ps: sunt asa de multe marlanii prestate de soferii romani incat nu inteleg cand aveti timp sa remarcati chestii de genul ma deranjeaza ca sta ala din fata cu piciorul pe frana sau ca merge cu stopul de ceata aprins... get a life! Link to comment
Shenck Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 Obisnuiesc sa stau cu piciorul pe frina pentru ca e aprope impozibil sa nimeresc un drum perfect plan si masina sa stea acolo unde m-am oprit. Trag frina de mina doar daca stiu stopul si stiu ca mai dureaza, sau panta/rampa este mai mare. Chiar daca ma aflu pe un drum plan, daca vad ca vine unu tare din spate apas frina din 2 motive: 1 sa vada ala exact ca stau pe loc si in caz de bum sa nu se faca trenuletu Link to comment
NFS Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 In primul rind vreau sa-mi cer scuze pentru remarca de mai inainte... cu prostia. M-a luat mina pe dinainte. Eu unul nu stau cu piciorul pe frina daca nu e nevoie. Iar cind vad ca vine unu mai tare din spate, atunci calc nitel frina, ca sa vada ca sunt oprit, iar daca vad ca nu se prinde (sau se prinde mai greu), stau pregatit sa bag a I-a si s-o tai intr-o parte. Nu rideti, am evitat doua accidente in felul asta, numai pt ca m-am dat juma de metru mai in fatza si nitel in stinga! Ultima oara chiar cind veneam de la Moeciu, pe furtuna aia! Link to comment
brusli Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 eu ...in general trag frina de mina ...daca nu sta masina singura <{POST_SNAPBACK}> Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now