laurentziu83 Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 Si eu am obiceiul sa tin piciorul pe frana la stop. Nu mi se pare nimic rau. Mi se pare mult mai comod decat sa tot trag frana de mana daca nu e nevoie. NICIODATA nu las masina libera, chiar daca e drumul drept si nu aluneca. Bunica-miu a fost pocnit acum 20 de ani cand statea la stop si, chiar daca tinea piciorul pe frana tot a fost proiectat in cel din fata si si-a rupt si un dinte. Faza cu luminile stop aprinse cred ca e un lucru bun. O ruda de-a mea s-a ales cu fundul la Iveco muci pentru ca a oprit in drum spre Buc la un accident iar un bou cu un cielo a intrat in spate si urma de frana nu a avut pe asfalt. Neatentie. Poate daca ar fi avut franele aprinse ar fi vazut, desi ne indoim si de asta. Link to comment
Zmeul cel rau Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 Stiu ca in Italia pe autostrada cand se formau ambuteiaje si traficul se oprea pur si simplu ( da, pe autostrada ) cel care era oprit cap de coloana aprindea imediat avariile pana ce se oprea alcineva in spatele lui care la randul lui aprindea avariile. Link to comment
NFS Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 Aprinderea avariilor pina se mai opreste careva in spatele tau se practica si la noi, mai ales noaptea sau pe ceatza! In vest, clipocitul din avarii inseamna ca te opresti! Nu multumesc, ca la noi! Link to comment
cchrism Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 Citroen Xsara are un sistem care asta face. Se cheama AFU (Aide Freinage d'Urgence sau cum s-o scrie, franceza nu-i pct. meu forte :"> ) si cand franezi brusc se aprind avariile automat. Nu stiu si nu am probat ce inseamna brusc, dar din alte surse am inteles ca la limita de intrare a ABS-ului automat intra si AFU. Si nu doar in Italia e faza cu avariile, peste tot la vest de noi, si chiar si la noi cum zicea si NFS, in special pe autostrada la opriri din astea de urgenta se pun avariile daca esti ultimul, sa stie si ceilalti ca nu franezi doar asa de la 140 la 100 de exemplu, ci la 0. Link to comment
Rapiduletul Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 Si eu stau cu piciorul pe frana de serviciu sau cu mana pe frana de mana numai atunci cand este nevoie. Si pe mine ma deranjeaza stopurile la semafor, dar numai cele care sunt la nivelul ochilor si de la masini bengoase (stopuri pe leduri). Cel mai tare, insa , ma deranjeaza "cetzishtii" adica cei care stau cu lampa de ceata aprinsa in permanenta. Si pentru cei care nu au sesizat ... va asigur ca nu e placut deloc. Daca mai si stai la semafor dupa unul din asta, cand pleci iti ochii. Link to comment
ticolino Posted January 5, 2005 Share Posted January 5, 2005 apropo de avarii pe autostrada... asa stiu ca e si regulamentul in romania. daca este un blocaj (pe orice drum, nu numai pe autostrada) trebuie sa-ti pui avariile. Link to comment
Satori Posted January 5, 2005 Share Posted January 5, 2005 Eu stau cu piciorul pe frana. Nu inteleg de ce este daunator. Personal consider ca este mai safe asa mai ales acum ca am airbag frontal, chiar nu doresc sa sara acesta daca, Doamne Fereste!, se infige vreunul mai tare in fundul meu si eu ma infig in fundul celui din fata. Link to comment
cchrism Posted January 5, 2005 Share Posted January 5, 2005 La Matiz Airbagul se activeaza peste 30km/h parca (sau 25?) deci slabe sanse sa sara la stop. Plus deceleratia care trebuie sa fie destul de importanta ca sa se declanseze. Deci nu cred ca un pocnit din spate l-ar declansa. Link to comment
aztec Posted January 5, 2005 Share Posted January 5, 2005 daca te loveste unul in spate tare cat sa te impinga in cel din fata, pe cei 1-2 m vei "prinde" viteza necesara declansarii...si decleratia exista destul de mare... depinde de cat de tare vine cel din spate... deci ala 50 (sa zicem) te buseste... conservarea energiei- deformarea tablei= abs Link to comment
Guest Mecmar Posted January 5, 2005 Share Posted January 5, 2005 Am tot respectul ptr. dv. Ce eficienta are pedala pe care dv. o tineti apasata (Forta de apasare este mica) la semafor in conditiile in care (presupun - dar posibilitatea este foarte mica) poti fi lovit din spate cu o viteza de peste 40 km/h? . Poate actiona airbag-ul la o viteza mai mica? Daca tineti apasata pedala de frana, diminuarea impactului cu cel din fata dv. este foarte mic si coliziunea are loc ca urmare a vitezei celui care v-a lovit din spate (intervine inertia celui care va loveste). Accidentul este inevitabil si ca urmare a distantei mici (1-2m) pe care o aveti fata de cel din fata, doar avariile sunt cu putin diminuate. In cazul in care nu aveti pe nimeni in fata, proiecarea dv. este serioasa si puteti fi aruncat in intersectie. Nu cred ca puteti evita impactul, decat sa-l diminuati intr-o proportie foarte mica. Despre lumina stopurilor am afirmat ca este daunator ochilor. Recunosc faptul ca este o masura pozitiva ptr. atentionarea celui care vine din spate, mai ales in conditii meteo nefavorabile. ,,Avariile" in Romania au o cu totul semnificatie decat cea care ii este atribuita. Intotdeauna Romanul este tare inventiv. Tot romanul este poet. Aceasta este parerea mea si o respect pe a domniilor voastre. "> Link to comment
Satori Posted January 5, 2005 Share Posted January 5, 2005 Eu cred ca diminuarea impactului este mai mare decat spui tu ca ar fi. Avand in vedere ca airbagurile se deschid la un impact la 35kmh sau mai mult mi se pare ca un 5-10kmh conteaza, asa ca... qed. La puncte negative s-a notat aspectul optic dpdv al celui din spate. Altceva? Link to comment
laurentziu83 Posted January 5, 2005 Share Posted January 5, 2005 A, si sa nu uit. La orice oprire pe marginea drumului noaptea (pana de tufis) aprind avariile. E foarte logic: cel ce vine din urma realizeaza mult mai repede ca are in fata o masina oprita decat daca as lasa numai pozitiile. Va recomand si voua. Link to comment
ticolino Posted January 6, 2005 Share Posted January 6, 2005 da, la asta cu avariile subscriu si eu. sunt mult mai vizibile. apropo, am fost aseara in drum spre casa atent la stopuri. nu m-au deranjat la nici un semafor, mult mai enervante mi se pareau semnalizarile celor din fata, care-mi clipoceau direct pe creier. in plus, am mers in urma unuia cu becu de ceata aprins, si intr-adevar e mult mai luminos dar nu intr-atat incat sa ma deranjeze. poate din cauza ca drumul era luminat... Link to comment
alx Posted January 6, 2005 Share Posted January 6, 2005 da mai dar ala nu avea logan... la logan orice te deranjeaza, iti spun eu. ce bine era pt unii daca nu egzista... ) fac misto, nu e nevoie de replici serioase... Link to comment
MikeTekRacing Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Citroen Xsara are un sistem care asta face. Se cheama AFU (Aide Freinage d'Urgence sau cum s-o scrie, franceza nu-i pct. meu forte :"> ) si cand franezi brusc se aprind avariile automat. Nu stiu si nu am probat ce inseamna brusc, dar din alte surse am inteles ca la limita de intrare a ABS-ului automat intra si AFU. Are si l-am testat (involuntar) eu. Avariile se aprind daca franezi VIOLENT. Am franat de la 140 tare (pt un dobitoc care schimba benzile degeaba, probabil de plictiseala). In prima instanta am crezut ca il pocnesc, apoi frana a fost extraordinara, masina aproape ca s-a lipit de asfalt si cand m-am uitat pe vitezometru mai aveam 80km/h. Am consatat ca avariile mergeau, deci AFU intrase in functiune. On Topic acum: NU tin pe frana cand e inutil. Prefer sa ma loveasca unul din spate FARA sa tin pe frana, sunt daunele mai mici. Eu la scoala de soferi am invatat ca la stop tb sa stau a.i. sa vad rotile celui din fata. Cred ca daca stai la distanta aia nu te poate proiecta nimeni in el asa tare...totusi am o masina de 1 tona...cu cat ma poate lovi sa ma arunce asa tare in el!? Cei care stau pe frana mi se pare ca o fac degeaba.. De asemenea am mai auzit ca nu e f bine pt discuri, ele sunt incalzite si poti avea prob cu ovalizarea daca stai pe frana. Nu stiu cat e banc si cat e real. In rampa stau pe frana, FOARTE rar frana de mana (daca ma aplec, aranjez covorasul etc)...altfel frana de serviciu si plecat direct. Nu ma deranjeaza insa cei care stau pe frana la stop...e treaba lor... Link to comment
Leutzu Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 Si eu sunt unul din cei care stau la semafor cu piciorul pe frana. De ce?? Pai pt ca sa fiu sigur ca daca vine un bou din spate si intra in mine sa nu spuna ca nu a vazut ca oprisem (a patit un amic) si sa nu alunece masina pt ca la greutatea ei de bicicleta o iau la vale si in denivelarile facute de RATB. Singura data cand nu tin piciorul pe frana este atunci cand opresc eu la o trecere de pietoni sau daca opresc mai brusc la semafor, in aceste cazuri am masina bagata in treapta 1-a si stau cu piciorul pe ambreiaj -cum zicea cineva rookie- era sa o patesc si pana nu sunt sigur ca a oprit si ala din fata mea nu o scot la pct mort . Chestia asta o fac doar uneori pt ca alteori raman blocat cu piciorul pe frana din reflex Link to comment
arp Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Stau cu piciorul pe frana la orice stationare in oras, in orice moment in care am motorul pornit si nu am frana de mana trasa, nu m-au deranjat niciodata stopurile celor din fata indiferent de masina...chiar e asta o problema? Si in definitiv pe ce sa-mi sprijin piciorul drept? Pe acceleratie? )"> Link to comment
Rapiduletul Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 Alaltaieri seara, de la intersectia Mosilor cu Eminescu, pe Eminescu, pana la semaforul de la Romana, am stat in spatele unei doamne cu un Hyundai , nu mai stiu ce model, avea blocul optic in forma triunghiulara (varful in sus) cu lampile de ceata in partea de sus pe amblele parti. Credeti-ma pe cuvant ca la Romana nu mai vedeam bine ! Am reusit sa ma strecor langa dansa, in dreapta, si am rugat sa stinga lampile de ceata. A fost atat de uimita si dezorientata incat au trecut cateva zeci de secunde pana sa faca operatiunea. Nu stiu cum se percep lampile de ceata la masinile mai inalte, dar la Tico marea majoritate sunt in dreptul ochilor (doar daca nu e un alt Tico in fata ) si pe mine ma deranjeaza enorm. Link to comment
panzer Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 Eu ca la carte: in panta cu frana de mana! (am vazut taximetristi care trag frana de mana la fiecare oprire la semafor) La semafor cu piciorul pe frana pt ca am fost intr-o dacie cand unul din spatele meu se certa cu nevasta si nu s-a prins ca plecam de la semafor doar pt 5-6 metri. El a crezut ca plecam de tot. Si nu va vine sa credeti dat: s-au rupt scaunele din fata la dacie din cauza impactului din spate. Si asta pt ca ne-a busit un Audi care era cel mai probabil in viteaza 1! Bineinteles ca ne-am dus taras si in ala din fata! Deci piciorul in frana, mai ales cand toti din fata par a lua piciorul de pe frana. Iar astia din spate care se plang ca ii orbesc stopurile cred ca au nevoie de ochelari heliomati sau contra radiatiilor. Link to comment
kAndrei Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 pentru a fi mai vizibili! pentru ca unii zmei ai soselelor sa vada maca in al 12-lea ceas ca ala spre care se indreapta e stationat si sa nu-l loveasca in spate. penteu ca la stop se fac denivelari dinalea pe asfalt si o mai ia masina inainte, inapoi... oricum nu are legatura cu experienta la volan. Link to comment
Nicotine Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 Pentru a consuma prematur durata de viata a becului si apoi pentru a plati 50 k pe un bec + 250k ora de manopera pentru inlocuire. Link to comment
steph Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 e adevarat unele stopuri sunt deranjante dar lucru asta mai depinde si de starea de oboseala a celui ce le priveste ... cat despre picior de frana e un factor de protectie pt. masina ca sa vada bou din spate care e calare pe tipa din dreapta probabil sau isi cauta actele pe vbancheta din spate ... cat si pt. saracul pieton acre trece prin botul masinii tale pe trecere si un impact usor peste picioare ii poate da multe batai de cap ... eu ma intreb de ce oare nu sta toata lumea cu masini in treapata I pt. a putea pleca cat mai repede??? multi nu shtiu ca in bucuresti o secunda de somn a unui idiot inseamna o masina in plus care mai prinde stopu` odata. oare o fi asa de greu sa vezi cand se pune rosu la pietoni si sa te pregatesti? Link to comment
NFS Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 ... cat despre picior de frana e un factor de protectie pt. masina ca sa vada bou din spate ... Ai perfecta dreptate cu vazutul, foarte bine daca apesi frina pina se opreste si ala din spate... da' aici era vorba de tinut piciorul pe frina in continuu! Pt. ce (daca nu esti in panta)? eu ma intreb de ce oare nu sta toata lumea cu masini in treapata I pt. a putea pleca cat mai repede??? ... Bravoooo Esti tare! Tine-aproape! Pai, 1: se duce rulmentul de presiune! si 2. asa a dat unu peste mine pe trecere la romana! A uitat bolovanul ca e in viteza, a luat piciorul de pe ambreiaj, masina a zvicnit inainte, noroc ca i s-a oprit motorul tocmai cind se urcase pe piciorul meu! Niciodata sa nu faci asa ceva! Mai bine pleci cu 5 minute mai devreme de acasa! Link to comment
steph Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 cu riscul de a o da un pic in fftopic: ma ashteptam la reactii gen se duce nujtiu ce la ambreiaj dar daca o luam pe calea asta hai sa oprim si motoru la interminabilele cozii de prin centru ca il uzam si pe el ce naiba ... ma intreb cand vezi k s-a pus rosu la pietoni oare dauneaza asa de mult masinii acele cateva secunde de stat pe loc in treapata I eu recunosc ca in majoritatea cazurilor ma incadrez aiurea pe diferite benzi tocmai din considerente de timp si rup masina in 2 numai pt. a nu-l deranja pe cel ce s-a incadrat ok deci in multe din cazuri stau cu masina in viteza tipicul soferului adormit ... se face verde ii dai flashuri claxoane ... ia picioru` de pe frana se uita mirat la stop (de parca toata coloana era nebuna) mai calca odata frana ... baga in viteza si intr-un finel demareaza si uite asa cativa soferi care poate au treaba si nu se plimba de placere mai prind rosu odata cat despre cel ce a scapat-o din viteza ... nu i-ai zis ceva de dulce? Link to comment
NFS Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 tot fftopic: Ca sa nu ne contram aiurea... citeste matale in manualele de utilizare sa vezi ca se specifica A NU SE TINE AMBREIAJUL CALCAT DECAT CIND SCHIMBI VITEZA! Doua mesaje mai sus, n-ai specificat ca e vorba numai de citeva secunde, de cind se pune rosu pt pietoni! Am inteles ca stai cu picioru pe ambreaj cit tine semaforu! Ca am vazut si din astia! Deci iti dau dreptate, normal ar fi, cind se face rosu pt pietoni, toti sa bage in viteza, ca sa poata pleca cind se pune verde! (de ce oare nu se face si la noi Rosu>Galben>Verde, ca in restu lumii?!? ) Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now