VAXXi Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 A fost proiectat initial de Ford, care a vandut proiectul unei companii norvegiene: Th!nk Global. Th!nk Global Are ABS, airbaguri, bare laterale de protectie, caroserie deformabila controlat. Modelul curent de serie, Th!nk City Autonomie 180 km, viteza maxima 100 km/h. Specificatii tehnice Link to comment
Tommy Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 (edited) Pai as vota ultimele doua optiuni ) Greu sa ma satisfaca asa o jucarie, dar apreciez pasul insa nu pentru mine Am tras la 3; 4 e prea perfect pentru mine. Edited April 25, 2008 by Tommy Link to comment
VAXXi Posted April 25, 2008 Author Share Posted April 25, 2008 Nu gandi ca o cumperi in locul Corollei ... ci langa. De sportivitate clar nu se poate vorbi; are 30 kW pe 1400 kg, si 6.5 secunde pana la ... 50 km/h. Link to comment
adrian_r5 Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 Pt. oras ar fi perfecta dar nu-mi place: # Typical charge time – standard electric socket: # 0-100% SOC (state of charge) approx. 10 hours, 230VAC / 14A # 20-80% SOC (state of charge) approx. 8 hours, 230VAC / 14A ... si nici varianta cu baterii de schimb nu merge pt. ca "Battery weight: 245 - 260 kg" Link to comment
EM!L Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 Nu e rau , pe viitor cred ca vor aduce destule imbunatatiri, printre care si unele menite sa reduca timpul efectiv dedicat incarcarii, la fel si unele ce vor creste autonomia. Link to comment
VAXXi Posted April 25, 2008 Author Share Posted April 25, 2008 8 ore e un "peste noapte", teoretic si tehnic daca ajungi la 8 seara acasa, are timp 10-12 ore sa se incarce pana pleci dimineata (si asta presupunand ca ai consumat bateria de tot, cam slabe sanse totusi sa faci 180 km intr-o zi urban). Cat ar veni la bani ... sa calculam grosso-modo: 10 ore incarcare la 14 amperi, inseamna 10 ore in care trage cam 230*14 = 3,2 kW (presupunand curentul de incarcare absorbit a fi constant), deci cam 32 kWh pe noapte (hm, taman aproape puterea motorului, de ce nu ma mir). La Electrica noastra, cu un tarif monom cu pret fix de 0,3991 lei pe kWh, ar insemna 12.77 lei pe noapte, in conditiile in care ai merge zilnic 180 km. Ceea ce nu prea se intampla ... eu cel mai mult am scos 70 km intr-o zi, exclusiv urban, dar hai sa zicem. Deci ar veni estimativ: zilnic 30 km in oras, bateria tine 6 zile; 12.77 lei la 6 zile, deci cam 2-3 lei / zi. zilnic 60 km in oras, bateria tine 3 zile; 12.77 lei la 3 zile, deci cam 4-5 lei / zi. zilnic 180 km in oras, bateria tine 1 zi; 12.77 lei la 1 zi, deci 13 lei/zi Daca luam o masina pe benzina de dimensiuni si capacitati similare, sa zicem un consum urban de 9 pe benzina ... la 30 km parcursi zilnic, cam 3 litri de benzina, deci undeva la 12 lei / zi (fata de 3 lei / zi) la 60 km zilnic, cam 6 litri de benzina, 24 lei pe zi (fata de 5 lei / zi) la 180 km zilnic, 16 litri de benzina, 64 lei pe zi (fata de 13 lei/zi) Ascutitoarea electrica rulez ! Daca bagi incarcare de noapte, poti alege tarif CR3 unde ai 0,1774 lei / kWh sau CR2 unde ai 0,1551 lei / kWh (noaptea), si echivalentul consumului in bani al masinutei se injumatateste si poti ajunge la un parcurs de 60 km/zi urban la un cost de rulare de 2 lei / zi, deci cam ... 60 de lei noi pe luna (1800 km urban) ! Impresionant. Link to comment
Mircea Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 E o singura mare problema cu citadina asta: ce mama dracilor incornorati faci daca stai la etajul 3 si la circa 150 m de parcare? Cum dracii dracilor o incarci? Link to comment
uskt2005 Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 Daca ar fi avut alt design poate , poate...dar la cum arata...nu stiu daca e mai urata decat fiat multipla sau nu Link to comment
papie Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 Am votat pct. 3. Chiar daca o gandim strict ca masina de oras, tot nu ai (intodeauna) posibilitatea unei surse de curent electric (locuinta la bloc, la curte dar fara acces in curte si fara garaj, etc.). Autonomia este socotita per km. dar care ar fi media cand stai cate 30 min. intr-o intersectie, folosesti climatizarea, farurile, stergatoarele? Link to comment
andreib Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 (edited) Iti faci bransament mai aporape de parcare. Hai a nu cautam motive sa spunem ca nu se poate, solutii sunt infinit de multe. Eu sincer mi-as cumpara un dracusor din asta, mi se pare f fain pt oras si pt regimul in care exploatez eu masina . Daca pretul va fi ok si apare pe paiat in max 1 an-2 cred ca o sa ne luam o jucarie din asta, mi se pare geniala. In loc sa stau cu balena in trafic sa ard gaz degeaba numai ca sa invart motorul, stau cu jucaria linistit, plus ca poate fi parcata in modul ,,smart'' . Edited April 25, 2008 by andreib Link to comment
zeneseu Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 Banuiesc ca introducerea unui astfel de autoturism pe piata s-ar face concomitent cu creearea unor "statii" de alimentare. Problema e ca la bloc ar trebui sa faci o gramada de astfel de statii ceea ce la noi ar fi cam greu. O alta chestie nasoala -dupa parerea mea- e aceea legata de durata de viata a bateriilor. Daca vor fi ca acele de la telefoanele mobile... mai bine nu iau masina. Link to comment
andreib Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 Totusi, daca bateriile au doar 200-250kg de ce naiba jucaria in total are 1.4 tone? E o greseala la specificatii sau cum naiba, nu cred ca motorul eletric poate fi chiar atat de greu . Link to comment
VAXXi Posted April 25, 2008 Author Share Posted April 25, 2008 Este ... adauga si caroseria obisnuita, sistemele de siguranta, incalzirea, aerul conditionat, samd. ZeNeSeule, daca se vrea, bateriile pot tine destul de mult. Link to comment
EM!L Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 Din pacate, dupa parerea mea, va mai trece ceva timp pana sa vedem pe strazi asa ceva. In primul rand cred ca sunt interese foarte mari sa nu se lanseze asa ceva prea curand, sau daca se lanseaza sa nu ajunga prea "performanta". Apoi mai e mentalitatea multora, in special la noi (si nu neaparat numai la noi in tara) care nu ar renunta la jeepurile lor sa mearga cu o "ascutitoare" de genul asta. Link to comment
zeneseu Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 ZeNeSeule, daca se vrea, bateriile pot tine destul de mult. Intrebare este: se va dori lucrul asta? Link to comment
andreib Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 Este ... adauga si caroseria obisnuita, sistemele de siguranta, incalzirea, aerul conditionat, samd. Ei da, ca o fi un motor electric ai greu decat unul termic... Cat despre sistemee de siguranta si confort (o rezistenta de 4kw nu are decat cateva sute de grame...), alea sunt si pe masinile folosite drept ,,etalon''... Link to comment
Immortal Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 (edited) Asta-i "verdeata care nu e verdeata", cel putin in tarile 'civilizate' in care energia eoliana/solara nu ofera nici 1% din totalul consumat. )"> Nu mai scoti gaze TU, pe esapement, le scoate dita furnalu' ca sa-ti dea tie curentu' necesar incarcarii bateriilor. Asta ma enerveaza, mama ei de tehnologie. De 100 de ani folosim acelasi principiu, iar acum, cand avem nanotehnologii, ajungem pe Soare si iesim din galaxie, tot ce se poate face e un compromis...si ala, groaznic. E mai economica, si o idee mai verde. Dar nu e verde, nu poate fi mai comfortabila, de performante nici vorba... Parca vad threadul asta an de an. Ce'i in plus aici si pierd cu vederea?! Edited April 25, 2008 by Immortal Link to comment
VAXXi Posted April 25, 2008 Author Share Posted April 25, 2008 Nu-i adevarat. Concentrarea producerii energiei electrice in anumite puncte duce la reducerea poluarii. E mai eficient sa optimizezi si sa mentii randamentul unei centrale decat randamentul a 1000 de vehicule deservite de acea centrala. Link to comment
Lucian M Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 Am votat pentru varianta 2. De ce? Fac naveta 2x5 km zilnic. O jucarie din asta o pot parca sub copertina de langa casa, lasand hatch-ul in garaj. Deci nu m-ar incurca prin curte. Nu ma mai complic cu alimentarea la pompa, nu stau sa incalzesc motorul (30-60 secunde). "Carburantul" ar fi o chestie f la indemana, la pretul asta n-am ce comenta. Sa zicem ca ar avea autonomie de 150 km- asta inseamna 15 zile de naveta- adica 3 saptamani. Suna super. Design-ul nu e o problema mare, mie imi plac masinile mici. Deci, daca a fi similara la pret cu o citadina, as da banii pe ascutitoarea aia. La naiba, merge si la plimbareala prin zonele f apropiate, nu numai pt naveta. Pentru distante mai mari, scot rosioara din garaj si consumam ceva benzina, sa auzim motorul. Link to comment
Immortal Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 @Vaxxi: nu am negat cum ca ar fi MAI verde. Am afirmat doar ca NU E VERDE. Cel putin nu la noi, pt ca pe la ei ma gandesc ca's mult mai folosite hidrocentralele. Nu te poti pune cu nevoie umana de comfort. Intocmai definitia tehnologiei e data de un comfort sporit - nu va renunta nimeni cu una cu doua. Eu incerc sa fiu "verde" de cate ori am ocazia, iar cel putin 'constient' is destul de rarute 'dezastrele' pe care le produc; insa, cu toata seriozitatea, genul asta de masini, momentan, is destinate doar sclifositilor care si-au facut din verdeata un tel in viata sau a celor ce tre' sa dea bine si, departe de paparazzi, conduc un Hummer. In tarile nordice e oricum o cu totul alta mentalitate si economie, asa ca ma gandesc ca ar prinde... La noi insa, in afara de'un Tariceanu si'un Geona rârâit, nu multi ar conduce asa ceva. Poate doar cele care, in timpul liber, se dau cu Touaregul. Link to comment
elprypas Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 despre preturi nu s`a specificat nimic? sincer as alege varianta cheala, dar cu ac, la ce imi trebe airbag daca nu depasesc o vit de 60km/h urban. oare jucaria asta nu se poate alimenta si singura? sa zicem ca adaugam un alternator aditional ce sa se ocupe de incarcare bateriei in mers... Link to comment
adrian_r5 Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 oare jucaria asta nu se poate alimenta si singura? sa zicem ca adaugam un alternator aditional ce sa se ocupe de incarcare bateriei in mers... ... si o botezam "perpetuum mobile" Link to comment
elprypas Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 (edited) razi tu razi harap alb dar teoretic se poate. iar practic nu se vrea nu zic ca sa se incarce complet in mers doar sa ii mai creasca din autonomie, pt ca e practic imposibil sa fac un perpetuum mobile, o alta varianta ar mai fi inlocuirea plafonului cu panouri solare. Edited April 25, 2008 by elprypas Link to comment
Immortal Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 Si dupa ce ti-l iei te plangi ca nu s-aude nimic, ca nici nu stii cand/daca e pornit motoru', ca ai uitat sa-ti cari bateriile la incarcat, ca la deal n-ai demaraj, ca te-a facut un tico si lista continua... Nu ca nu mi-as lua, dar...nu asa ceva. E un scuter cu acoperis totusi. Link to comment
vmlinuz Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 (edited) Poate offtopic aici, dar tot masina electrica este: http://www.teslamotors.com/ 0-100 km/h in 3.9 secunde. Problema e pretul... Edited April 25, 2008 by vmlinuz Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now