Jump to content

Nubira I 1.6 Vs 2.0


Nubira I  

66 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Momentan am o Nubira I 1.6 de 105 cp la 5.800 rpm. Imi place extrem de mult, fooarte multumit de ea, foarte fiabila, raspunde extrem de bine la comenzi... Masina e din 1998 luata de taicamiu de noua... Eu inca nu am 18 ani :wallbanger: :wallbanger: . La 18 ani vreau neaparat sa merg cu o Nubira si nu stiu daca sa raman cu asta sau sa iau una de 2.0.

Care din cele 2 e mai buna, se simte mult diferenta? In afara de motorul mai mare, frana pe disc pe spate mai sunt si alte diferente? Care motor e mai fiabil?

Se poate transforma usor o Nubira I de 1.6 in una de 2.0 ??

Multumesc mult :osanale: :osanale:

Edited by Dumitru Cristian
Link to comment
1. La noi in tara nu s-a comercializat Nubira cu motor de 2 litri

2. Exista frane pe disc pe puntea spate pe Nubira II CDX

3. La consum te-ai gandit?

 

1. Nu stiam :-?

2. E Nubira II... la asta de 1.6 are tamburi pe spate, azi i-am reconditionat...

3. Nu ma intereseaza foarte mult consumul!

Link to comment

Am Nubira II cu motor de 1,6 ... si am condus Nubira II cu motor de 2,0. Diferenta exista si ... e mare.

 

Numai ca cele de 2 litri s-au vandut numai in tarile cu apa calda :( La noi vei gasi doar aduse de afara.

 

Daca tii neaparat, du-te in vest si adu una, desi deja nu se mai fabrica de ceva timp si nici nu s-au fabricat foarte multe.

 

Cat despre consum, diferenta, daca exista nu ar trebui sa fie mare. E vorba de un motor cu 25% mai puternic pe o masina cu o greutate comparabila.

Link to comment

Eu sunt unul din putinii care am avut Nubira de 2L. Iar George a si condus-o :D

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...t=0&start=0

 

Are un motor relativ puternic, e usoara si are o cutie scurta, combinatie care o ajuta sa aiba demaraj foarte bun. E insa zgomotoasa. Acum am dizal si e mai silentios.

Motorul nu mi-a dat nici un fel de bataie de cap pe perioada pe care am avut-o (am luat-o cu 85k si am dat-o cu 175k), singura reparatie fiind schimbarea unei garnituri (care nu era oricum neaparat necesara). Plus o fulie de la alternator schimbata odata cu distributia de niste mari meseriasi de la reprezentanta.

Nu mi-au mers stopurile de ceata de la inceput, mi s-a spart caloriferul, m-au sacait franele, frana de mana, suspensiile, greierii... Totusi nu e o masina rea, iar in Romania e foarte ieftin de intretinut, probabil cea mai avantajoasa la capitolul asta.

De consum, in mod suprinzator, nu ma plang. In primul rand, am folosit-o aproape exclusiv pe gaz, si scotea un consum destul de ok. Pe benzina am facut doar cateva teste, pe autostrada (traversand tari gen Austria sau Ungaria fara GPL), si consumul a variat intre 6.5 si 8.5, ceea ce pentru o masina cu pretentiile ei e mai mult decat ok. Acum cu un diesel cu 45CP mai slab scot pe autostrada intre 5.5 si 6.3... In oras nu am facut niciodata consumul pe benzina.

Oricum, daca mergi pe nubira, iti recomand sa pui gaz.

Edited by mr_
Link to comment

Multumesc mult!

De gas sau diesel nu vreau sa aud :mrgreen:

Apropo, eu momentan stau in Belgia (aaaa, abia acuma am vazut ca suntem vecini :D ) ... si sigur experienta traita aici ma va ajuta la gasirea unei masini bune daca nu noua..

Mai sunt sanse sa gasesc o Nubira I 2.0 noua?? :redface:

MR, frumoasa masina/masinile!!

Edited by Dumitru Cristian
Link to comment
1. Nu stiam :-?

2. E Nubira II... la asta de 1.6 are tamburi pe spate, azi i-am reconditionat...

3. Nu ma intereseaza foarte mult consumul!

Inainte de a te lansa in modificari si presupuneri, ar fi bine sa te informezi mai bine asupra dotarilor acestor masini.

Exista 2 variante de echipare: SX si CDX.

Diferenta intre ele este data de:

frane cu discuri spate - CDX

2 airbaguri - CDX si SX DAB

sistem audio cu CD, radiocas si 6 boxe - CDX

climatizare automata - CDX in tarile cu apa calda

jante aliaj - CDX

Motorul de 2l este cel de pe leganza, cu 133 CP, Nubira 2 2.0 Hatchback fiind cea mai rapida masina din gama daewoo pana in 2004.

 

Masina pe care a avut-o Mr_ era o nubira 2 CDX Hatch, cu motor de 2 l. Pe GPL :D In realitate, diferentele dinamice intre doua nubira sedan, echipate cu motoare diferite nu sunt foarte mari, dar sunt. La capitolul consum, cred ca in oras iesi mai bine cu 1.6 intr-un regim corect de exploatare, iar la deplasarile in afara mult mai bine cu cel de 2.0, motorul mai puternic avand evident un randament mai bun la viteze mari.

De ce au suferit nubirele:

- zgomot destul de mare in habitaclu la viteze peste 130 kmh, datorat in principal evacuarii care intra intr-o rezonanta suparatoare in gama 130-160 kmh. La viteze mai mari era mai liniste.

- consum destul de mare pentru un motor de 1,6. Parerea mea este ca 1.6 era un motor prea mic pentru dimensiunea masinii.

- suspensie barcuta, moale, setata pentru confort => comportament ciudatel in curbe, in ciuda suspensiei independent multilink pe fata si duallink pe spate. Rezolvabil cu un set de amortizoare tari, gaz/ulei.

- suspensie subdimensionata pe fata, tot timpul sunt probleme cu bucsile basculelor si bieletele antiruliu. La nubira 3 - Lacetti au rezolvat problema, montand alte amortizoare, alte bascule si alte bielete (mai groase), precum si o bara antiruliu mai groasa.

- frana de mana la modelele cdx (cu discuri pe spate) greu de reglat si tinut in parametri. Problema exista la toate masinile cu disc pe spate si tambur si sabot pentru frana de mana.

 

Acum, trecand la altele, eu in locul parintilor tai, nu ti-as da pe mana o masina de peste 75 de CP in primii 20.000 de km facuti dupa ce iti iei permisul :)

Link to comment

@Dumitru Cristian

Confirm intru totul cele spuse de Mircea, masina mea e cea din avatar. Am fost nevot dupa 1 an de zile sa refac reglajul sabotilor franei de mana. Nu e greu, da 2 ore tot trebuie pentru un tipicar. De la 7-8 dinti ajunsese la 11-12 intr-un an de tras frana de mana. Din iunie voi fi si eu rezident prin Belgia vreo 3 anisori, la Mons mai exact, asa ca daca vrei putem tine legatura. Daca nu reusesc sa vand salupa probabil ca o s-o vezi in carne si oase acolo.

Suspensie setata un pic prea mult pe confort, bucse bascula care ma lasa si pe mine cat de curand, consum ok extraurban daca stii sa mergi cu ea, cam marisor in urban.

Motorul nu se aude pana in 3000 de ture, schimbatorul are cursa oleaca maricica dar precisa. Confortul si functionalitatea masinii sunt ok, in conditiile incare fostul proprietar nu prea a avut grija deloc de ea. Puterea si cuplul motorului il simti de la 2500 in treptele inferioare si de la 3500-4000 in cele superioare. Desi de generatie mai veche si mai gurmand, motorul are atuul fiablilitatii.

Nu o pot compara momentan cu alte masini, m-am dat cu Opel Astra 2.0 dti si m-a disperat lagul turbo si masajul renal obligatoriu prin gropile Buzaului. M-am dat cu Focus 1.8 TDCi si ala a plecat de pe loc ca o benzinara, dar s-a plafonat cam repejor in ture.

Sfatul meu pentru tine e un Daewoo Lanos hatch motor 1.5 16 valve. Masina usoara, are oleaca de valente sportive, ieftin de intretinut, buna pentru un incepator. Toate cele bune, mai tinem legatura.

Link to comment
Inainte de a te lansa in modificari si presupuneri, ar fi bine sa te informezi mai bine asupra dotarilor acestor masini.

Exista 2 variante de echipare: SX si CDX.

Diferenta intre ele este data de:

frane cu discuri spate - CDX

2 airbaguri - CDX si SX DAB

sistem audio cu CD, radiocas si 6 boxe - CDX

climatizare automata - CDX in tarile cu apa calda

jante aliaj - CDX

Motorul de 2l este cel de pe leganza, cu 133 CP, Nubira 2 2.0 Hatchback fiind cea mai rapida masina din gama daewoo pana in 2004.

Nu prea am avut de unde ma informa...

Deci astea sunt toate diferentele intre SX si CDX 1.6 si 2.0 ??

Edited by Dumitru Cristian
Link to comment
  • 10 months later...

@Sorin1983

Ba da, versiunea CDX include discuri spate la ambele generatii de Nubirici. Daca nu are si scrie CDX, inseamna ca doar sigla e de la model, si CDX Nubira 1 se livra cu radio-CD+casetofon, modelul 2DIN. Asta e nitel offtopic, dar ca sa identifici un CDX fals. 3 tetiere si proiectoare ceata mai sunt deosebirile intre SX si CDX. A, era sa uti, jante de aliaj pe 14, daca nu le-a schimbat cumva, eu am avut CDX da cu jante de tabla.

Link to comment

Desi sunt off topic (oricum nu pot raspunde la poll pt ca nu am avut una 2.0 si pe asta o am de cateva zile) eu am cdx din 99 si are tamburi pe spate... e posibil? sau a fost schimbat ceva acolo? in rest vorba samsarilor: full fara piele :)

Link to comment
  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Eu am avut Nubira CDX hatch cu motor de 2L :) . Modelul CDX are si clima automata. Avea si faruri cu lupa, insa nu era mare branza de ele in materie de lumina. Daca te chinui, gasesti si in BE. Eu pe a mea am vandut-o cu 2500€, poti lua relativ usor una in stare buna f ieftin.

Link to comment
  • 4 weeks later...
  • 5 weeks later...

Hm, pt doar atat nu cred ca renteaza foarte mult sa adaptez alta coloana de directie, dar ramane de vazut, daca prind o oferta buna n-are rost sa zic nu :mrgreen:

Airbagul ar fi ceva care ar merita adaptat, de fapt as vrea sa schimb instalatia electrica cu una de CDX dar sa gasesc una mai intai.

 

Cu motorul pana la urma m-am gandit, am studiat piata si am sa merg pe motorul C20SED (ca al lui Salex, pe calea asta ii si multumesc pt toate informatiile acordate :happywave :) , care dezvolta 146 CP curati, m-au sfatuit baietii de pe daewootech ca daca ii pun si niste axe sport, ma joc putin cu compresia iese ceva frumos, daca ne suparam si turbo e o varianta, si ce mai varianta... Chestia cu schimbatu masinii pica... dupa cat am lucrat la ea si cat o sa mai lucrez ar fi stupid sa o dau pe cateva mii si sa iau alta doar pt ca are un motor cu capacitatea mai mare, o sa fac schimb de motor si daca jegosii aia de la RAR o considera drept modificare artizanala, sunt in stare... atunci va fi ceva mai greu din punct de vedere legal, ca practic se rezolva usor si repede. La cutiile de viteze am o gama super-larga pot spune cu care ma pot juca, si 6 trepte, si 5 trepte super lungi si 5 trepte super scurte...

 

Se pare ca la fiabilitate chiar a avut dreptate "sondajul" si dupa spusele baietilor de pe daewootech, care recunosc ca motoarele de 2.0 ar fi ceva mai nefiabile ca cele de 2.0 dar asta e, si performanta si super fiabilitate nu se prea poate asa usor.

 

Ma gandisem inainte de cel de 2.0 litrii la cel de 2.2 de Leganza... care are blocul mai lung cu ~ 1 cm si tura pistonului, dar acestea nu au fost omologate pe Nubira asa ca legal e destul de greu de realizat, dar daca contrat se va dovedi usor de omologat, poate oricand sa reintre in joc cel de 2.2.

 

Trapa la Nubira sau la Woo in general, stiti daca se poate monta daca nu are din fabrica? (sa zicem ca gasesc o Nubira care are trapa, o iau si vreau sa o pun pe a mea) Stiu ca usor nu e, dar e posibil daca se taie plafonul, ornamentul de pe interior, se pune si instalatia originala... Mai au ceva alea cu trapa, o ramforsare, ceva??

Link to comment

Depinde de trapa. A mea are 2 sine prin care gliseaza, sine ce au lungimea tavanului. Alta ranforsare nu are. Tavanul nu e taiat pur si simplu, tabla este si indoita (ambutisare), are o buza de cca 1 cm pe care se sprijina chederul trapei. Un alt aspect pe care trebuie sa il ai in vedere este capitonajul tavanului. Asta are o alta forma, urmeaza un alt profil ceea ce iti micsoreaza spatiul pentru cap cu cca 10 cm ! Eu unul te sfatuiesc sa nu iti pui trapa. De fapt, pe mine ma enerveaza teribil, nu-i neaparat necesar sa fie la fel si in cazul tau.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...