Jump to content

Electroventilator Matiz


Recommended Posts

Ca tot vorbiti de racirea de la Matiz. Va dau un sfat. Cand mergeti pe drumuri noroiase e preferabil sa mergeti cu AC-ul pus (care are). Eu am mers prin noroaie (pana m-am impotmolit) fara AC, a intrat noroi la ventilator (oprit) s-a uscat si, cand am incercat sa abordez un deal de lut umed si patinam a pornit cu noroiu' pe el si a inceput sa faca ca toti dracii (fiind descentrat). Pana n-am fost la spalatorie si le-am spus sa bage la greu jet la ventilator n-am scapat de zgomot. Cand porneam AC-ul, pornea si ventilatorul si tremura masina din toate incheieturile (bine ca nu s-au rupt paletele). asta e punctul slab al ventilatorului, faptul ca poate sa ajunga noroi la el si sa se buleasca. Adevarul e ca nu a mai intrat nimeni cu Matizu prin ce noroaie am intrat eu asa ca nu sunt probleme prea mari (ca nu am mai iesit decat tractat, partea a doua).

In rest racirea e foarte eficienta la Matiz, in sensul ca nu se modifica iarna-vara pozitia acului, am pus carton la radiator asta iarna si la peste 10 grade, cand erau, nu sarea acul termometrului.

Link to comment
Cred ca e mai bine asa ... si apropos', de ce ai pus carton asta-iarna?

 

"apucaturile" de daciist se sterg greu... :(

nu ai cautat cumva shi clapeta dinaintea filtrului de aer care trebuie pusa pe pozitzia "Iarna"?? :D

Link to comment
Cred ca e mai bine asa ... si apropos', de ce ai pus carton asta-iarna?

 

"apucaturile" de daciist se sterg greu... :(

nu ai cautat cumva shi clapeta dinaintea filtrului de aer care trebuie pusa pe pozitzia "Iarna"?? :D

Vezi ca iti pui in cap posesotii de Tico... ca ei au clapeta d-aia la filtru' de aer! :afro:

Link to comment

EU SINT CURIOS DACA I S-A INCALZIT MOTORUL MAI REPEDE ASTA-IARNA, RESPECTIV DACA S-A FACUT CALD MAI REPEDE INAUNTRU ... chiar sint foarte curios ...

Link to comment
EU SINT CURIOS DACA I S-A INCALZIT MOTORUL MAI REPEDE ASTA-IARNA, RESPECTIV DACA S-A FACUT CALD MAI REPEDE INAUNTRU ... chiar sint foarte curios ...

 

Felix, am pus eu carton asta iarna de curiozitate. Nu este absolut nici o diferenta. Nu se incalzeste mai repede. Este exact la fel.

Link to comment

Cartonul ala se justifica doar daca plecati la drum lung si e foarte frig. In oras mi se pare frectie. De fapt nu frectie, ci chiar mai rau, pt ca punind cartonul ala, am avut surpriza sa imi porneasca ventilatorul, iarna la minus citeva grade. E vorba despre Tico.

Link to comment

Felix eu inca nu stiu caum draq e circuitul de racire la Mati!..Da' oricum impresia mea este ca si radiatorul de la Mati e mai mare deact cel de Tico..Incalzirea motorului la Tico e mult mai rapida cred ca si asta e o cauza a diferntzei in consum!!!.....Iarna viitoare sa dea draq imi pun si eu carton!!!

Link to comment

Mai zeule, ce-ti casuna cu consumul? ca numa' de asta te plingi ... LA MATIZ CONSUMUL E DIRECT PROPORTIONAL CU GREUTATEA PICIORULUI DREPT AL SOFERULUI ... si am impresia ca tu ai piciorul greu ... cam asta e!

Link to comment

Lasa mah Felix ca si la Tico aveam piciorul greu da'ma duceam mult mai rara pe la pompa!....Si cum sa nu ma oftic mai cand vad 5.3 iarna la Brusli si io am bagat si 8,5 iarna asta ca sa merg 100Km in oras!..Puii mei e cam aceeasi masina mai!!!......

Link to comment

Da mai Felix ai dreptate da'puii mei dk astia n-am mai facut tico ca din ala mi-as fi luat clar!!!Gata hai ca se syupoara lumea pe noi !..Si totusi ceva e si legat de racire !..Iti zic io sigur !!..Treb sa fie ceva prea rpd se incalzea Ticutza si prea greu se incalzeste Mati!!!....

Link to comment
Ia suie-le pe cintar si vezi cit sint de aceeasi masina ... si doar nu crezi ca CP aia in plus se hranesc cu ozon ...

 

Pai Matizul nu are acelasi motor de Tico? (bine, cu mici imbunatatiri, dar aceeasi cai).

Link to comment

Tico - motor F8C (carburator sau injectie monopunct)

Matiz - motor F8CV (injectie multipunct)

Am impresia ca Matiz are vreo 10CP in plus ... 51CP fata de xxCP (sa spuna un Ticolos ...)

Link to comment
Cred ca e mai bine asa ... si apropos', de ce ai pus carton asta-iarna?

Da merci Flex ! Mai multa bascalie de Melebica al meu nu puteai sa faci? Oricum, lasa :beerchug: Am incercat si eu ca omu'. La cite Matizuri taxi am vazut cu cartoane la radiator... De fapt nici macar nu despre carton era vorba, ci de noroiu' care-mi intrase la ventilator. Interesant e ca nimeni de pe aici nu am mai avut problema asta. Sunt eu singurul care a facut tractor din Matiz? Oricum va zic ca e mai bun decat Dacia la drumuri cu noroaie avand garda la sol mai ridicata. Pe unde am intrat eu cu ea nu intra o Dacie, asta-i sigur.

Link to comment

laurentiu83, iti dau cuvintul meu ca nu faceam nici o bascalie :oops: , pur si simplu mi-a sarit in ochi amanuntul cu cartonul :shock: si eram curios daca are vreo eficienta pe frig crincen, deoarece mi se pare ca se incalzeste cam greu motorul :roll: ... ma rog, astept in continuare opinia ta despre carton, deoarece esti cam singurul care a a incercat asa ceva :D .

Link to comment

Am mai spus ca am vazut o groaza de taxiuri Matiz prin Is cu cartoane la radiator, deci nu sunt singurul. Cine nu ma crede sa vina la Is (da la iarna, nu acu) si sa vada. Mie mi s-a parut ca mi se incalzeste putin mai repede motorul, dar nu semnificativ si chiar inexplicabil pentru ca ventilatorul nu merge la rece (poate pentru ca nu mai intra aerul rece direct la motor). Temperatura de regim era identica. Cartonul l-am pus IN FATA RADIATORULUI DE AC, nu intre cele doua radiatoare, adica l-am pus din exterior printre fantele de la grila. L-am avut cam vreo luna timp in care am mers cam 1000 km sau mai mult (nu mai stiu) afara si oras. Precizez ca afara din oras NU VAZUT SA-MI CREASCA TEMPERATURA APEI FATA DE NORMAL. Dupa testul asta am ramas cu impresia ca Matizul nu are nevoie de sistem de racire :) .

Link to comment

Asta iarna am pus carton si la un mertzan .. cand am mers prin tara.. erau pe camp undeva minus 10 cu brio si viscolea. Se intampla totusi ca de la o anumita temperatura in jos, sa nu mai faca fata sistemul de incalzire.. adica pur si simplu dai pe cald .. si vine aerul calai .. ceva de genul asta.

La dacie mai era o treaba .. un punct vulnerabil .. carburatorul care sta breaz aiurea in vant .. si daca incghetza ala in camp .. ala erai .. d;aia eu cand mai fac iarna un drum de baia mare , am grija sa'mi pun o bucatica de carton pe furtunul de benzina exact in fata carburatorului ca sa'l mai feresc putin de aerul rece.

Link to comment
  • 3 years later...

Am un Matiz Euro 2 din 2004 si de ceva timp ma confrunt cu urmatoarea problema: nu mai imi porneste elctroventilatorul sub nici o forma. Adik risc sa-mi creasca temp la apa si el nu vrea sa porneasca! Nu stiu care ar putea fi problema. L-am incercat si functioneaza! Releul din cutia de sigurante este ok, siguranta la fel, a mai ramas sonda din chiuoasa sa o inlocuiesc! Alte cauze ar mai putea fi?

Edited by Mircea
Nu mai folosi limbaj IRC
Link to comment

Termocupla defecta. Pune electroventilatorul pe direct pana o inlocuiesti, punand cele 2 fire de la termocupla cap in cap. Astfel electroventilatorul va functiona non stop, cu riscul unui consum ceva mai mare de benzina, insa nu risti arderea garniturii de chiuloasa.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...