NanuTz Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 De mult timp am observat un anumit 'TZAC-matalic' atunci cand fac manevra de parcare. Locul unde parchez este in usoara panta, langa o bordura nu prea inalta. Atunci cand dau cu spatele (la mersul cu fata nu am observat),ma opresc langa bordura, o tin din ambreiaj, si in momentul cand motorul dezvolta suficienta putere si incepe urcarea bordurii, se aude acel TZAC,din dreapta fata, un foarte mic 'zvac'....si gata a urcat. Ma gandesc ca ceva nu este in regula si in timp ceva se va strica mai rau. Tare imi este teama sa nu fie ceva pe la ambreaj. Nu cred ca este o problema des intalnita, dar ii rog pe cunoscatorii de mecanica sa-mi dea un sfat. Si speculatiile sunt bune. Multumesc Link to comment
closchkutza Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Sunetul asta se aude mai de jos sau mai de sus? Ambreiajul nu are cum sa fie, nu este in dreapta ci in stanga, jos. Link to comment
Mircea Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 In primul rand la ce ai prin torpedou, apoi la ce loveste de bordura cand urci. Link to comment
NanuTz Posted May 5, 2008 Author Share Posted May 5, 2008 Scuze, m-am dezorientat... este in partea STANGA jos, si nu poate fi vorba de nici un zgomot din torpedou, sau de plastice din interior. Se aude clar de afara, din stanga. Masina este in panta,cu spatele oprita langa bordura cu frana de mana, si in momentul cand sincronizez acceleratia -frana de mana -ambreiaj ca sa urc usor bordura, intai face tzac, simt acel mic zvac ...si ma umplu de spume. Imaginatia mea imi spune ca discul patineaza, iar la momentul oportun cand discul cupleaza, eu simt acel zvac, dar de ce aud si zgomot? Ceva nu e bine prins? Se 'pocneste' placa de presiune cu discul de ambreaj? Link to comment
EM!L Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Cu toate ca nu sunt mari sanse sa fie de aici, totusi, etrierii sunt in regula? Link to comment
tolin Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Regleaza pedala de ambreiaj mai sus. Link to comment
NanuTz Posted May 7, 2008 Author Share Posted May 7, 2008 Am reglat-o, putin mai sus, dar nu era de acolo. Cu ocazia asta am vazut ca piulita era slabita, si am adaugat si o a doua piulita, sper sa fi facut ok! Am verificat din nou, am dat cu spatele cu rotile maxim dreapta, iar cand puntea fata s-a ridicat peste bordura de 5-6 cm ...tzac metalic ca de ceva tensionat care atunci scapa si loveste in alt metal...ca de un cricket caruia ii scapa un dinte... Cu toate ca nu sunt mari sanse sa fie de aici, totusi, etrierii sunt in regula? Ma gandesc ca daca ar fi slabiti, ar vibra si in alte conditii...la pornirea motorului, la gropi, etc... Mi-e teama ca este ori de la ambreiaj,daca schimb viteza la turatie mai mica am senzatia ca ambreajul nu cupleaza o perioada, iar apoi parca primesc un sut in fund (parca sunt incepator pe masina noua, nu simt pedalele si am motoru rece!!!) Mai suspectez planetara stanga, volanul fiind maxim virat... Link to comment
andrei_xxl Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Ar putea fi de la planetara, dar ala e mai mult un "trac" nu un "tzac". Daca mergi cu rotile bracate la maxim iti face doar o data sau de mai multe ori? Am patit-o si eu o data, tot un "tzac" metalic, dar la mine a fost mai nasol, am avut traversa care uneste lonjeroanele in fata (aia lata de sub radiator) pe jumatate rupta si a trebuit sudata. Inspecteaza cu atentie lonjeroanele si traversa aia, eu am sudat de 2 ori pe la lonjeroane si pe la traversa. Link to comment
closchkutza Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Man, daca tacul respectiv este sincronizat cu momentul in care cupleaza ambreiajul, atunci de la asta provine, ambreiaj. Incearca sa faci acelasi experiment cu rotile nebracate, daca poti, ca sa elimini planetarele din ecuatie(desi ma indoiesc ca de acolo ar fi). De lonjeroane nu cred ca poate fi vorba, masina e din 2007! Link to comment
NanuTz Posted May 8, 2008 Author Share Posted May 8, 2008 Ar putea fi de la planetara, dar ala e mai mult un "trac" nu un "tzac". Daca mergi cu rotile bracate la maxim iti face doar o data sau de mai multe ori?Am patit-o si eu o data, tot un "tzac" metalic, dar la mine a fost mai nasol, am avut traversa care uneste lonjeroanele in fata (aia lata de sub radiator) pe jumatate rupta si a trebuit sudata. Inspecteaza cu atentie lonjeroanele si traversa aia, eu am sudat de 2 ori pe la lonjeroane si pe la traversa. Nici nu vreau sa ma gandesc ca trebuie sa sudez ceva. Nu face decat o data. Ma duc sa mai arunc o privire. E voila... am dat cu ea prin parcare peste borduri,incet,cu rotile drepte si nu se mai aud decat trosnituri (banuiesc de la caroserie - se tensioneaza cand o tin din ambreiaj sa urce bordura. Exact acelasi sentiment cand incerci sa pleci cu frana de mana. Ma dau jos,urc masina pe cric, si norocul meu ca las motorul pornit, iar atentia imi este atrasa de (scuzati cuvintele nu stiu exact cum se numesc) o ureche metalica a cutiei de viteze care trebuia sa fie fixa (banuiesc eu!) intr-o bucsa. Aceasta trepida in voie fara sa atinga bucsa.poza 1. Ma gandesc ca nu poate fi acel tzac de aici sa ma pun sa misc de roata, si aud PAC-PAC; repet operatiunea si meru se aude PAC-PAC. poza 2. Ma apuc la miscat piese pe acolo, si spre intristarea mea descopar: planetara miscata pe directia roata-cutie scoate acel zgomot spre cutie.poza 3 Acum va rog sa ma ajutati cu raspunsuri: 1. Ma bag sa strang acea bucsa? Le pot face 'in curtea scolii?' ? Mai sunt si altele? 2. Pot remedia eu acel joc la planetara, sau e necesar un service? 3. Cineva din Bucuresti care lucreaza la vre-un service sa baga sa-mi verifice articulatiile,bucse,suruburi? Dau o sticla de 'uischi'... multumesc, astept cateva sfaturi...deja fierb. Link to comment
closchkutza Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 Bucsa aia este de la prinderea motorului(cutiei) de caroserie si nu are nimic. Asa distantata este si la mine. Aia intra in ecuatie doar cand se aud zgomote/simti vibratii mari dinspre compartimentul motor. Daca am inteles bine, masina ta este din 2007. Nu ai garantie la ea? Daca intr-adevar planetara are un joc mai mare decat cel normal(mi se pare ca exista o toleranta) atunci nu e chestie de reparat, ci se inlocuieste axul planetar. Din ce luna in anul 2007 este masina? Te intreb pentru ca vad ca a inceput rugina... Link to comment
NanuTz Posted May 8, 2008 Author Share Posted May 8, 2008 (edited) ...ianuarie totusi, sa nu strang bucsa? planetara in ce bate in cutie? poate sa strice ceva, sau e doar zgomot? Edited May 8, 2008 by Mircea Nu mai cita inutil mesajul anterior. Foloseste butonul Fast Reply si Add Reply. Foloseste majuscule la inceput de fraza/propozitie. Link to comment
ToPser Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 La bucsa nu ai ce sa faci ,este vorba de o prindere elastica a cutiei de viteze si arata normal daca masina este ridicata pe cric (in aceea poza . La planetara jocul acela este normal (trebuie sa culiseze in oala ctiva centimetri ) . Gandindu-ne ca se aude doar atunci cand o ridici pe bordura (apare o miscare sus jos a ansamblului fuzeta amortizor ) tebuie sa cauti in alta parte ! Verifica daca este stransa piulita amortizorului de sus de la contraripa ! Link to comment
NanuTz Posted May 8, 2008 Author Share Posted May 8, 2008 (edited) Stai sa ma lamuresc...adica deschid capota, si cele 2 piulite care tin amortizoarele in bucsa-flansa? Sau pe dedesubt? Edited May 8, 2008 by Mircea E greu cu butoanele? Il chem pe Jiji? ;)) Link to comment
ToPser Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 Da, sus deschizi capota si verifici strangearea !(slabesti contrapiulita inatai ,ca sunt doua ) Link to comment
NanuTz Posted May 8, 2008 Author Share Posted May 8, 2008 Nu este decat o singura piulita la fiecare amortizor,iar la amortizorul de pe partea stanga bucsa nu mai este lipita de caroserie, asta sa fie? uite si pozele, o singura piulita, si priveste ce luft intre cauciuc si flansa. nu arata prea bine, nu-i asa? Link to comment
ToPser Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 Daca ai strins bine pe acolo nu e nici o problema !suspenda roata pe cric si trage de roata in plan vertical sus jos ,ar trebui sa se auda ceva ! Link to comment
Gizmo Posted May 9, 2008 Share Posted May 9, 2008 (edited) Salut, Nanutz du-te cu masina in service. Spatiul acela pe care il vad in poza (pare a fi peste 5 mm) este prea mare. Trebuie corectat acel spatiu in sensul ca nu are voie sa existe spatiu mai mare de ~1mm (ideal ar fi sa nu ai spatiu deloc). Din cauza asta ai tu zgomotele pe care spui ca le ai. Acolo ai niste piese pe care se aseaza amortizorul (scaun montura amortizor) care este dus si trebuie inlocuit. Verifica daca ai acest spatiu si pe partea cealalalta ca s-ar putea sa ai acelasi lucru si acolo. Aceiasi problema ca a ta a mai aparut la alt coleg de forum (Alexino) si dupa ce m-am uitat la masina lui, l-am sfatuit sa se duca in service apoi... totul a fost ok. Teoretic ar trebui sa auzi acelasi zgomot si atunci cand treci cu viteza peste denivelari. Numai bine Edited May 9, 2008 by Gizmo Link to comment
NanuTz Posted May 9, 2008 Author Share Posted May 9, 2008 Multumesc, o sa vad cum ajung cat mai repede in service pt amortizoare.(eu nu am reusit sa le strang) Mai rezista cateava zile pana ajung in service, sau e cazul sa nu mai merg cu masina? Am ridicat iarasi masina pe cric, in acelui zgomot suspect. Cu roata ridicata si maneta schimbatorului pe liber, aceasta se invarte; Cand o bag in viteza ar trebui sa fie imobila? Am remarcat ca ea se poate roti putin in ambele sensuri,are putin joc. Daca fac mai energic aceasta operatiune,la capat de cursa se aude TZAC. Zgomotul se aude de la intrarea planetarei in cutia de viteze. Intrebare: e normal ca roata sa aiba joc atunci cand este in viteza? multumesc. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now