Englishman Posted June 30, 2008 Share Posted June 30, 2008 Ab, am un releu de la luminile din bord care se arde mereu...am pus unul de amperaj mai mare, dar degeaba, se arde mereu. Ce naiba are? Cel original, al masinii, era de 20A si era responsabil de : - proiectoare, de luminile de ceata si de luminile din bord +cele din consola centrala . (deci era doar un singur releu responsabil pentru toate astea) Bun. L-am inlocuit cu unul de 30A, dar s-a ars si dumnealui... Mentionez ca masina am luat-o de noua, nu are modificari la instalatia electrica de nici un fel ( doar detectorul de radar pe care l-am legat direct la firele de la bricheta, pe dedesubt...) Am desfacut tabloul de sigurante care contine si releele pe el si am observat ca firele releului cu pricina , pe dedesubt, au izolatiile topite. Ce pana mea se intampla?? M-AM SATURAT DE SCHIMBAT RELEE ! Link to comment
Abram Burel Posted July 1, 2008 Author Share Posted July 1, 2008 Din descrierea ta, banuiesc ca e vorba de releul de iluminare. Mai intai trebuie sa afli ce se "arde" la releu. Sunt 2 chestii, cel putin teoretic: - bobina - contactele Prima nu prea se poate strica decat daca are vreun defect din fabricatie. Contactele in schimb se pot "topi" daca e curent prea mare prin circuitul actionat. Tinand cont de consumatorii ce se afla pe circuitele de iluminare, nu ar fi motiv sa se intample asa ceva in mod normal. Mai degraba ai un "scurt"... imperfect (altfel ti-ar sari vreo siguranta). Mai ramane un motiv stupid si anume un releu cablat incorect. Asta ar insemna ca problema cu el ar trebui sa fie permanenta de cand e masina noua. Nu-ti ramane decat sa iei la puricat instalatia. In manualul de service gasesti releul cu pricina la pagina 14-18, articolul K-3. Verifica: - circuitele lampilor de ceata (fata/spate) - circuitele lampilor de pozitie (fata/spate) - circuitele becurilor de prin bord - sigurantele F2 (iluminare) si F17 (proiectoare ceata) Spune daca gasesti ceva ciudat (de exemplu, suportul unei sigurante topit). Link to comment
Englishman Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Multumesc frumos, Ab. Da, contactele sunt cele care se tot topesc la releele pe care tot le schimb. Ma uit astazi si la sigurante si suportii lor. Din cate am vazut, parca erau niste suporti de siguranta topiti si pe acolo. Am uitat sa spun ca releele se ard dupa ce merg multa vreme continuu cu masina, in jur de 1-2 ore cu luminile de intanlire aprinse, fara sa actionez proiectoarele. Daca le aprind si pe ele simultan cu luminile de intanlire, atunci timpul in care se arde releul este mult mai mic, in jur de 15 minute...Incepe deodata sa miroase a ars si ...gata ! Link to comment
Abram Burel Posted July 1, 2008 Author Share Posted July 1, 2008 Daca e asa, inseamna ca problema este pe unul din circuitele de "iluminare". Cand mai aprinzi si proiectoarele, consumul creste prea mult. Uita-te pe scheme si noteaza toti consumatorii de pe linia 58, apoi i-ai la verificat sistematic. Nu e scurt total ca atunci ti-ai da foc, dar e ceva care iti papa mult curent cand aprinzi luminile. Oricum, firul care duce la locul cu pricina ar trebui sa fie destul de... copt. Link to comment
tolin Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Scuze de offtopic. Verifica, intai, ce puteri ai la becuri, la faza scurta si la proiectoare. Link to comment
Cumnatu Posted July 12, 2008 Share Posted July 12, 2008 Dupa teste fader/balans este evident ca cel putin unul dintre difuzoarele de pe masina e legat in antifaza . Individual toate se aud ok, cand le folosesc impreuna se sparge basul. POt sa le masor cu voltmetru ( firele ) ? Ma gandeam sa verific folosind firul presupus de minus si masa masinii. Caz incare, daca intr-adevar ala e minusul, voltmetrul ar tiuiiii. Dar daca fc + cu minus ( adica scurt ) la firele de la boxa ( nu la papucii de pe boxe ) ce risc sa ard ? ( evident cu motorul si sistemul audio oprit ) Link to comment
Cumnatu Posted July 12, 2008 Share Posted July 12, 2008 NU mai e nevoie de rapsuns multumesc oricum ( evident as fi ars de cateva ori siguranta de dinainte de cas sau poate si mai rau ) ! Really multumesc ( sunt putin paranoic sa nu se interpreteze ca si sarcastica replica de mai sus ) . Multumesc pt ca exista un asemenea topic pt ca datorita lui m-am gandit de 12 ori inainte sa fac orice operatiune si am reusit sa nu ard nimic. Link to comment
valdi Posted July 16, 2008 Share Posted July 16, 2008 As avea si eu 2 intrebari pentru cei care folosesc DVD-uri auto, cunosc si doresc sa-mi raspunda -SD cardul se introduce complet in slotul de la auto-DVD şi dacă da, cum se scoate după aceea - am montat o antena interioara alimentata de la plafoniera, dar nu da rezultate, in sensul ca nu prind nici radio si nici tv. As putea introduce mufa modificata (mufa pentru antena exterioara este mai ingropata decat la cea interioara) a antenei interioare in mufa antenei exterioare. Cu multumiri si pentru eventuale directionari in acest site sau in altul Link to comment
pretender Posted July 16, 2008 Share Posted July 16, 2008 (edited) Legat de antena nu cunosc, dar cardul odata intrat in slot, ar trebui sa iasa prin apasarea lui. Il apesi, si el o sa fie aruncat cativa milimetri afara, suficient cat sa il apuci. Daca introduci cardul invers e posibil totusi ca mecanismul de ejectare sa se strice. Edited July 16, 2008 by disturbed Link to comment
darky Posted July 16, 2008 Share Posted July 16, 2008 fftopic: imi cer mii de scuze dar chiar nu am pe cine intreba ... cum se numeste tablita aia cu multe gaurele in care se bag leduri, rezistoare ... etc si unde pot gasi multumesc si imi cer mii de scuze Link to comment
tolin Posted July 16, 2008 Share Posted July 16, 2008 (edited) - cablaj pentru teste; - magazin de piese electronice. Edited July 16, 2008 by tolin Link to comment
darky Posted July 16, 2008 Share Posted July 16, 2008 - cablaj pentru teste;- magazin de piese electronice. magazin de piese electronice = unu prin sectoru 3 stii ?? ms frumos Link to comment
tolin Posted July 16, 2008 Share Posted July 16, 2008 In S2 nu e bine: http://www.conexelectronic.ro/ Link to comment
luisspeed Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Am si eu o intrebare pt AB daca se poate...rog frumos la el sa ma ajute cu o banalitate . Mi-a venit prin cap sa fac unele prostii pe la masina si... vreau sa folosesc niste leduri. Dar nu stiu de ce nu merg! precizez ca ledurile sunt bune! cum trebuie sa le leg? Mai trebuie vreo rezistenta cu ele? (am incercat in serie..3 buc sa nu se arda, ca din cate imi aduc eu aminte...un led duce undeva pe la 5v..sau poate ma insel) oricum, te rog..daca poti..sa ma luminezi si pe mine. Ms anticipat. Link to comment
strumfuadi Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 RUGAMINTI PENTRU TOATA LUMEA! Am doua topice. Unul e asta, care precum vedeti e la Bursa si care este legat de ceea ce va pot oferi, gata facut. Mai e unul cu Q&A, unde puteti sa ma intrebati una, alta. VA ROG sa respectati "semantica" acestor topice. Desi oricine se poate baga in seama, ar fi frumos ca cei ce AU RASPUNSURI, sa-si deschida si ei niste topice Q&A, incitand astfel nestiutorii la intrebari. Daca, dintr-un motiv oarecare, nu le place topicul, sa faca plangere la moderatori Off-topic @ strumfu Legi contactul de la frana de mana la contactul de la centura. Banuiesc ca acesta este topicul de Q&A, asa ca scriu aici. Scuze, dar nu am stiut ca sunt doua topicuri, mea culpa. Asa, deci: contactul de la centura nu blingane nimic, e doar pentru a aprinde becul in bord. Eu ma refeream daca pot lega cumva contactul de la frana de mana de bling-blingu'ul impotriva uitarii farurilor aprinse. Sarumana! Link to comment
Abram Burel Posted July 23, 2008 Author Share Posted July 23, 2008 @ luisspeed Alimentarea ledurilor de la o baterie se face intotdeauna cu o rezistenta de limitare a curentului. Pentru aplicatii auto, adica la +12V, de fapt intre 12V si 14,4V, ai asa: - Pentru leduri albe, albastre, verzi - tensiune pe led 3,1V (3,0-3,3) - 1 led -> R = 680 ohmi - 2 leduri -> R = 470 ohmi - 3 leduri -> R = 300 ohmi - Pentru leduri rosii, galbene - tensiune pe led 2,0V (1,9-2,2) - 1 led -> R = 750 ohmi - 2 leduri -> R = 680 ohmi - 3 leduri -> R = 510 ohmi - 4 leduri -> R = 390 ohmi Cele 2, 3 sau 4 leduri se leaga in serie si cu ele rezistenta. @ strumfu Cu buzz merge, dar nu se pot combina cele 2 functii (avertizor de faruri si avertizor de frana). Pentru avertizor de frana, trebuie pus un fir (LIT) la contact (nu pe accesorii) si un fir (DOR) la intrerupatorul de la frana de mana (sau la becul indicator, unde e mai comod). Celalalt fir (ACC) nu se foloseste. Link to comment
robert333 Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Am mutat intrebarea pentru usurinta d-voastra ,A.B ,si pentru ca astept raspuns de la un "membru electronist" SALUT A.B ! Am o lada frigorifica de 75 w si vreau si eu o modalitate de a o lasa la priza masinii (atunci cand ies de prin Bucuresti la un gratar ceva ) fara a ma teme ca termina bateria si dupa aia nu mai porneste masina ! Astept raspuns ! Iti iei o alta baterie sau un generator. Ce vrei tu nu se poate. Mircea tocmai de asta ma temeam si de aceea cer parerea lui AB. Un panou de celule fotovoltaice ? Presupun ca mergi la un picnic cand este soare afara. PS am vazut ca la topicul acesta raspunde AB in travesti. Tolin multam de informatie,ar fi o investitie bunicica ,dar oare merge sa fie in acelasi timp si panoul si "+" consumatori ? PS : A.B scuze daca am gresit cu ceva in a transfera intrebarile si a raspunde aici. ? Link to comment
Abram Burel Posted July 23, 2008 Author Share Posted July 23, 2008 75W la 12V inseamna vreo 6A. Pentru o baterie de 45Ah inseamna ca ai putea sa alimentezi lada cel putin vreo 6 ore, daca bateria este initial complet incarcata. Un panou solar care sa dea 6A este destul de mare si scump, nu cred ca merita. Un generator auxiliar mi se pare ciudat - masina are si ea motor Insa, daca lada e izolata bine si pui in ea alimente sau bauturi deja racite, nu vad nevoia de a o alimenta in permanenta. Daca o mai "asezonezi" si cu vreo 2 "acumulatori termici" (folositi la lazile "pasive") congelati bine, faci un picnic pe cinste. In concluzie: - raceste in prealabil "obiectele" puse in lada - adauga (daca ai spatiu) 1-2 acumulatori termici - tine lada cuplata cat te deplasezi la picnic - umbla cat mai repede cand iei ceva din ea - in stationare, cupleaza lada la baterie pentru maxim 4-5 ore - evident tine lada la umbra cat mai deasa - daca ai un rau in preajma, nu te sfii sa scufunzi lada in el cat se poate - eventual, daca ai o "lopatica mica de infanterie" poti sa sapi o gaura racoroasa Eu am o lada pasiva cu 4 acumulatori termici si nu am avut probleme la picnicuri de 4-5 ore. Link to comment
luisspeed Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Multam fain dupa ce imi termin nebunelile...daca iese ceva macar ok...iti arat..si poate... faci tu mai multe pt cine mai vrea Link to comment
snacke Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Salut! Am si eu problema de aici: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...st&p=366687 Iti multumesc frumos daca ma poti ajuta cu un sfat! Link to comment
robert333 Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 75W la 12V inseamna vreo 6A. Pentru o baterie de 45Ah inseamna ca ai putea sa alimentezi lada cel putin vreo 6 ore, daca bateria este initial complet incarcata.Un panou solar care sa dea 6A este destul de mare si scump, nu cred ca merita... ...Eu am o lada pasiva cu 4 acumulatori termici si nu am avut probleme la picnicuri de 4-5 ore. Multam si numai bine A.B ! PS: Panoul ala din poza de pe site-ul lui TOlin parea cat un parasolar Link to comment
chucki1703 Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Buna seara tuturor. Rezolvarea problemei cu lada frigorifica a fost delicioasa ; mai trebuia adaugat (in mod foarte serios) si montajul unui batok ca sa fie vizibila starea baterie si cat se mai poate tine lada alimentata. Un montaj care isi face treba. Prin amabilitatea domnului AB un astfel de montaj lucreaza si in masina mea si o face chiar bine.Dar dupa atita reclama as mai avea si eu o intrebare (mai mult cer recomandare din partea maestrului AB):unde pot sa-mi montez si eu o alarma(sau la cine; nu-mi trebe factura dar un pret mic ar fi de ajutor) cu pornire motor , pager ? Mentionez ca alarma o am iar masina este un cielo '96 cu alarma dar fara telecomenzi. Link to comment
Abram Burel Posted August 12, 2008 Author Share Posted August 12, 2008 Pai, asta e recomandare... comerciala, nu... profesionala Chiar nu stiu n-am avut de-a face. In bucurecti sunt destule ateliere specializate in astfel de instalari. Stiu una pe Timisoara, dincolo de Mall, si una dupa Lujerului spre Crangasi, cum se termina blocurile pe stanga. Habar n-am insa cat sunt de buni sau cat costa. Sorry! Link to comment
TBird Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 Domnule Abram Burel, o intrebare o fi prosteasca nu stiu dar cel putin mi se pare interesanta tare ) . Nu se poate combina un DRL cu un Fader... sa se stinga farurile treptat ? Sa se faca toate culorile sa zica lumea ca am ramas fara baterie Link to comment
tolin Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 Ai dat singur solutia cea mai simpla: pui un releu si le comuti pe o baterie descarcata pe care o porti in portbagaj. Link to comment
Recommended Posts