TBird Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 Foarte inteligent ce sa zic Eu astept parerea domnului mult mai avizat de cat tine in domeniu. "> Link to comment
augustinionut Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 Daca ziceam ca , pentru a obtine efectul de fader , e suficient sa pui plusul la caroserie pe undeva prin masina ,luam iar warn? Link to comment
tolin Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 Cert, din lipsa, unii confunda umorul cu mistoul. Link to comment
adrian_r5 Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 pui un releu si le comuti pe o baterie descarcata pe care o porti in portbagaj. Dar daca releul ala incepe sa amplifice ? Link to comment
Abram Burel Posted August 15, 2008 Author Share Posted August 15, 2008 Ar merge Dar numai pe scurta, ca altfel nu mai poti da flash-uri Vorbim maine Link to comment
bulukuc Posted August 17, 2008 Share Posted August 17, 2008 Revin la capitolul intrebari: am un tico sl cu sonda de benzina pe un fir ... stiti foarte bine ca acest model nu are indicator optic de rezervor gol. Ei bine in acest caz am 2 solutii 1. Sa schimb sonda de benzina cu una care are si iesire pentru martor luminos sau un montaj ca cel de la adresa asta http://www.westol.com/~beaurega/gas.htm pe care in schimb pentru a-l adapta la tico imi trebuie cateva detalii pe care nu le-am gasit nicaieri respectiv .. care este impedanta sondei de benzina in regim de rezervor plin respectiv gol si a doua, stiu ca ceasurile din bord sunt alimentate printr-un montaj, banuiesc ca un stabilizator de tensiune, ei bine ma intereseaza daca circuitul ala da 12 V sau mai putin ... deoarece nu vreau sa demontez bordu pentru atata lucru. Dupa schema din cartea tehnica de tico imi pare ca sonda chiar functioneaza ca un divizor de tensiune.. daca ma insel imi cer scuze. PS daca la bord m-as apuca sa il demontez, oricum o voi face pana la urma, .. nici nu ma gandesc sa dau sonda jos asa ca daca are cineva idee sau daca are o sonda nemontata pe care sa o masoare raman dator. Link to comment
Abram Burel Posted August 17, 2008 Author Share Posted August 17, 2008 Nu am fazut semnul de intrebare, dar ar fi cate ceva de zis: 1. Sonda functioneaza ca o rezistenta variabila, determinand un curent la randul lui variabil, ce determina miscarea acului instrumentului "proportional" cu nivelul de combustibil. Chestia asta complica putin lucrurile, pentru ca, de fapt, indiferent care e nivelul de combustibil, pe sonda "cade" cam toata tensiunea data de sursa aia de tensiune stabilizata. Prin urmare, "detectarea" unui anumit nivel cu un comparator de tensiune cum se sugereaza in articol, e cam improprie. Cu toate astea, exista o dependenta a tensiunii pe instrument (sau pe sonda, e totuna, avand in vedere ca tensiunea pe ansamblu e constanta, de la sursa, doar "sensul de variatie in raport cu nivelul de combustibil e pe dos la una fata de cealalata), care poate fi folosita pentru a o compara cu o referinta. 2. Nu poti utiliza un comparator simplu, ca cel din articol, pentru ca, oricat de bine ar fi construit rezervorul, tot vei avea variatii ale nivelului indicat de sonda pentru un anumit nivel. Este necesara utilizarea unui asa numit comparator cu histerezis (se gaseste in foaia de catalog a lui 741 din cate imi aduc aminte si in a altor circuite integrate ce contine amplificatoare operationale sau comparatoare). 3. Iti recomand folosirea lui LM258, in loc de 741. Motivele principale sunt ca functioneaza si la temperaturi negative (si 741 practic va merge, dar n-ai "garantia" producatorului) si se si gaseste usor. In plus, e conceput sa mearga cu o singura sursa de tensiune (741 in principiu se alimenteaza "diferential", cu + si - fata de o masa comuna). LM258 are de fapt doua amplificatoare operationale in el. Cu primul poti face un simplu "repetor de tensiune" si abia cu al doilea faci comparatorul. Daca pui un condensator la iesirea repetorului, poti imbunatati "stabilitatea" montajului, astfel incat becul sa se aprinda "ferm" doar cand e cazul. Si asta fara a influenta indicatia instrumentului. 4. Chiar daca vei afla rezistenta sondei "in gol", tot nu te lamuresti. Pe tine te intereseaza rezistenta sondei la, sa zicem, 5 litri. Ori asta nu poti sa o faci decat turnand 5 l intr-un rezervor gol. Empiric, daca cunosti consumul masinii, ii faci plinul, apoi mergi cat crezi ca ar fi sa-ti mai ramana 5 l si masori sonda. Apoi faci din nou plinul si verifici daca erai la "minimul" dorit. Daca nu, data viitoare mergi un pic mai mult Link to comment
bulukuc Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 Mii de scuze pentru formularea precedenta ... de asemenea mii de multumiri pentru sfaturi cat despre ultimul punct, avand in vedere ca sunt un mare lenes, ma gandeam folosind parametrii maxim si minim sa fac o regula de trei simplu (cu volumul maxim si minim de benzina) si sa reglez fin in jurul valorii obtinute. Cred ca totusi pana la urma cea mai buna solutie este masuratoarea pe rezervor deoarece valorile vor fi exacte. Si acu daca tot mi-ai povestit cate ceva poti sa pui si tu o schema in detaliu cu modificarile vazute de tine, nu de alta dar eu cu electronica am ramas inca la nivelul de rezistenta si condensator si ar fi pacat sa stric piese pe incercari aiurea Multumesc anticipat, si imi cer scuze ca incerc sa iau toata mana (dupa ce mi s-a oferit deja degetul). Link to comment
Abram Burel Posted August 19, 2008 Author Share Posted August 19, 2008 Scuze de intarziere, abia maine vei avea schema (m-a intrerupt un bulangiu de sef in toiul creatie si a rapas pe computerul de la servici ) Link to comment
Abram Burel Posted August 20, 2008 Author Share Posted August 20, 2008 Sa vedem si schema: - IN se conecteaza la sonda; tensiunea se masoara implicit fata de masa (GND); asa si trebuie - V+ se leaga la firul de la sursa de alimentare, care duce la instrument; astfel montajul se alimenteaza cu tensiune stabilizata; n-am habar ce tensiune scoate sursa aia, dar montajul asta merge de pe la vreo 3 V in sus - R1, D1 si D2 sunt pentru protectia intrarii; nu e obligatoriu, dar nici nu strica - jumatate de IC1 (IC1A) amplifica tensiunea citita de pe sonda cu 2 (factorul de amplificare); daca elimini R3, atunci doar o va "repeta" la iesire; daca micsorezi R1, atunci factorul de amplificare creste (=1+R2/R1); ai in felul asta un mecanism prin care poti creste tensiunea citita de pe sonda, daca e nevoie - C1 este pentru a filtra eventualele variatii relativ rapide; nu e obligatoriu, dar nu strica - cea de-a doua jumatate a lui IC1 (IC1B) este un comparator; cand tensiunea pe + depaseste tensiunea pe -, iesirea devine "activa" si ledul se aprinde si... viceversa; sonda are o rezistenta cu atat mai mare cu cat rezervorul e mai gol, astfel incat ne asteptam ca tensiunea pe ea sa fie mai mare (si curentul mai mic, deci acul instrumentului e deplasat mai putin) si... viceversa; deci e asa cum trebuie - R7 si R8 stabilesc tensiunea de referinta la 1/2 din cea data de sursa - R4 permite reducerea tensiunii obtinute de la sonda si amplificata sau nu de IC1A; prin urmare va trebui ca tensiunea data de sonda pentru nivelul minim dorit sa o amplificam (prin modificarea R3 ca mai sus) sau tensiunea rezultata dupa IC1A sa o micsoram prin reglarea lui R4, astfel incat sa devina egala cu tensiunea de referinta; inca un pic daca mai creste (nivelul de benzina scade), ledul se va aprinde - R5 si R6 introduc histerezisul de care vorbeam, facand ledul mai insensibil la variatiile nivelului de benzina ce nu au legatura cu consumul; daca micsoram R5, montajul devine mai sensibil si... viceversa - R9 limiteaza curentul prin LED Cam asta ar fi Link to comment
bulukuc Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Nu pot decat sa ma plec in fata ta maestre si sa iti multumesc inca o data. Avand in vedere explicatiile detaliate nu am cum sa gresesc. Am sa ma apuc de treaba si cum obtin un rezultat te anunt. Link to comment
CZB Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 (edited) Salut, Am si eu o intrebare, n-am gasit raspuns prin search. Am un Matiz cu radio-casetofon, problema este ca acum doua luni de zile nu stiu cum am ramas fara baterie, am putut pornii masina fara sa o imping, dar dupa vreo 20 de secunde. Dupa ce am pornit la casetofon imi cerea un cod. Am tot incercat f multe combinatii de numere si nu am reusit. Ai idee cum pot trece de cod ? Sau ce cod pot baga ? Multumesc ! -EDIT- Am gasit un thread mai mare referitor la treaba asta, o sa il citesc. Edited August 20, 2008 by CZB Link to comment
Abram Burel Posted August 21, 2008 Author Share Posted August 21, 2008 Sper sa te lamuresti de acolo, ca eu nu le prea am p-astea cu codurile Link to comment
mmkelemen Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 Salutare Maestre! Te rog ajută-mă şi pe mine întro problemă în care nu mă descurc. Am montat închiderea centralizată iar acum vreau să montez unitatea de la alarmă doar pt. acţionarea închiderii/deschiderii portierelor: 1. Cum fac ca după dezarmarea alarmei (deschiderea uşilor), după aproximativ 30 sec. acesta să nu se armeze automat (închiderea uşilor); 2. Unde să leg "întrerupătorul manual" (firele alb şi maro) de pe schema închiderii centralizate, vreau să montez un buton din care să pot acţiona închiderea/deschiderea uşilor din interior. Cu respect! Link to comment
CZB Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 Nici o problema. Si eu sper Am trimis mesaje la niste baieti care zic ca au codurile dar vad ca nu au raspuns. Link to comment
Abram Burel Posted August 21, 2008 Author Share Posted August 21, 2008 @mmkelemen 1. Nu prea poti, decat daca ai vreo optiune de programare a alarmei (care ar trebui sa se gaseasca in manual). O astfel de functie este realizata in microcontrolerul alarmei si nu poate fi anulata "manual". 2. Pai, lasi modulul de inchidere asa cum e de la mama lui si vii cu schema "negativa" de la alarma peste "intrerupatorul manual". Nu-mi dau seama din schema care e deschis si care e inchis, dar trebuie sa legi pe alb si maro de la buton, alb si alb/negru de la alarma. Daca vrei sa eviti riscurile date de posibilitatea de deschidere prin telecomanda centalizatei (desi asta se poate dovedi un avantaj la o adica), atunci desfaci centralizata si "omori" antena. Link to comment
tolin Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 (edited) Sa vedem si schema ... In cazul montajului tau, LED-ul se aprinde cand benzina din rezervor se afla peste un anumit nivel ? Nu era mai bine sa fie invers, sa legi LED-ul la + tensiunii de alimentare in loc de masa ? Edited August 21, 2008 by tolin Link to comment
mmkelemen Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 @mmkelemen 1. Nu prea poti, decat daca ai vreo optiune de programare a alarmei (care ar trebui sa se gaseasca in manual). O astfel de functie este realizata in microcontrolerul alarmei si nu poate fi anulata "manual". 2. Pai, lasi modulul de inchidere asa cum e de la mama lui si vii cu schema "negativa" de la alarma peste "intrerupatorul manual". Nu-mi dau seama din schema care e deschis si care e inchis, dar trebuie sa legi pe alb si maro de la buton, alb si alb/negru de la alarma. Daca vrei sa eviti riscurile date de posibilitatea de deschidere prin telecomanda centalizatei (desi asta se poate dovedi un avantaj la o adica), atunci desfaci centralizata si "omori" antena. Multumiri pentru raspunsuri. Link to comment
Abram Burel Posted August 21, 2008 Author Share Posted August 21, 2008 @tolin Eu am logicat ca e bine. Hai sa mai repet. 1. Presupun (adica asa parca stiam) ca cu rezervorul gol am rezistenta maxima la sonda si cu el plin minima. 2. Presupun de asemenea ca rezistenta indicatorului este constanta. Nu vad de ce nu. 3. Din cele de mai sus, rezulta ca tensiunea pe sonda (care e la masa) creste cand nivelul scade. 4. Deci creste, este eventual amplificata, apoi comparata "neinversor" cu referinta. 5. Cand depaseste referinta, atunci comutatorul trece in "plus" si aprinde ledul. Daca 1 e fals, adica daca e pe dos, atunci: da, ledul va trebui pus cu catodul la rezistenta din iesirea lui IC1B si cu anodul la V+. Deci: cum e cu sonda? Link to comment
papie Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Nu cunosc exact cum sta treaba la tico, dar mai mult ca sigur este pe dos. Rezervor plin = rezistenta minima = curent mare prin bobina acului indicator = idica nivel mare; rezervor gol = rezistenta minima = curent mic prin instrumentul de masurare. Este cea mai simpla realizare a unei sonde (asa are si dacia la care becul de nivel minim se aprinde printrun contact pozitionat putin inainte dea plaja de minim a cursorului). Link to comment
Abram Burel Posted August 22, 2008 Author Share Posted August 22, 2008 Singura problema in dizertatia de mai sus, scuze daca bat campii: rezistenta minima inseamna curent mare... I = U/R. Ale naibi legi ale electricitatii. Oricum, nu se va supara nimeni Link to comment
snacke Posted August 26, 2008 Share Posted August 26, 2008 (edited) Salut! Am un polizor unghiular(flex) pe care vreau sa-l folosesc pentru polishare.Problema este turatia mare la care acesta functioneaza. Se poate face ceva pentru reducerea turatiilor acestuia,o schema simpla care se poate realiza acasa,si fara costuri mari? Multumesc frumos! Edited August 26, 2008 by snacke Link to comment
papie Posted August 26, 2008 Share Posted August 26, 2008 @Abram Burel Exact asta am scris si eu "Rezervor plin = rezistenta minima = curent mare prin bobina acului indicator = idica nivel mare". Link to comment
Abram Burel Posted August 26, 2008 Author Share Posted August 26, 2008 @snake Cel mai simplu este sa iei regulatorul de turatie de la alta masinarie, il pui intr-o cutiuta si il folosesti si la masina originala si la flex si la ce-o mai fi. Daca vrei scheme, cauta pe net "ac motor speed control schematic". @papie Eu am citit doar partea de jos a postului, adica: "rezervor gol = rezistenta minima = curent mic prin instrumentul de masurare" Totusi, nu mi-ai explicat de ce e pe dos ce am propus eu Link to comment
papie Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Eu ma gandeam ca ar fi cam asa: Link to comment
Recommended Posts