Englishman Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 (edited) Mda. M-am boldit degeaba la membrana, efectiv nu exista diferente de ridicare si coborare indiferent de inversarea firelor. Pana la urma, alta varianta? Sau sa fac proba cu niste difuzoare imense unde directia de deplasare a membranei e mult mai vizibila ? Edited April 7, 2009 by Englishman Link to comment
tolin Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 Boldeste-te pe iesirile din amplif si identifica firele. Link to comment
Englishman Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 (edited) ) . E greu, maitre, firele sunt ascunse bine si nu sunt vizibile decat la iesirea de sus, din bord, iar CD-playerul e prins la locul sau de un profesionist, nici el insusi nu cred ca ar mai fi in stare sa-l demonteze de acolo. Edited April 7, 2009 by Englishman Link to comment
tolin Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 Dar tu ce ai facut, ai vrut sa inlocuiesti difanele existente ? In cazul acesta, cand le-ai desfacut, nu te-ai uitat la sarme, care unde merge ? Link to comment
cris06 Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 (edited) Englishman: - Fata stanga: (+) Alb/Verde - papuc mare; (-) Galben - papuc mic; - Fata dreapta: (+) Alb/Maro - papuc mare; (-) Gri - papuc mic; - Spate stanga: (+) Maro; (-) Galben; - Spate dreapta: (+) Albastru; (-) Alb/Albastru. Culorile sunt la capetele firelor dinspre difuzoare, din instalatia originala pe care o am pe masina mea. Ce ies din spatele radio CD (cas) sunt altele. In cele doua scheme pe care le posed (Cielo si Nexia) culorile nu bat 100% cu cele scrise mai sus. Edited April 7, 2009 by cris06 Link to comment
Englishman Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 Dragii mei colegi, CD playerul a fost inlocuit cu multa vreme in urma cu un sistem destul de bunicel, un Sony Explode top of the range. Operatiunea a fost executa de catre un profesionist. Omul a prelungit firele pe acolo ca sa-i iasa lui ploile, dar le-a pus de o singura culoare ambele si nu a stat sa-mi explice ce si cum a facut pe acolo. Dupa o vreme, am inlocuit eu singur boxele din fata ( tot Sony Explode) cu o pereche de Boshmann-uri de 10 cm, care se aud super bine dar am unele retineri ca am respectat plusul cu minusul, ceea ce duce la reducerea drastica a performantelor de care sunt in stare. Player-ul nu poate fi scos de la locul lui nici batut, parca este sudat acolo, nu se poate detasa decat fata sa, atat. Deci, din pacate, codul culorilor nu ma ajuta absolut deloc. Multumesc de intentie, Cris. Link to comment
cris06 Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 Scuza-ma dar un profesionist nu lucreaza cu fire de aceeasi culoare. Cum adica sudat? Nu l-ai prins (ma rog l-a prins) in suruburi in carcasa originala a masinii? Daca are siguranta separata in spatele aparatului si se arde ce faci? Bagi percutanta? ) Du-te la tovaras sa-ti dea "scula" jos de pe masina, fa legaturile cum trebuie, "trage" schema pe o hartie si bucura-te de ... sound! Link to comment
Abram Burel Posted April 7, 2009 Author Share Posted April 7, 2009 Atunci sa trecem la aprecierea auditiva Dai drumul a o muzica cu un spectru cat mai bogat si dinamica larga 1. Asculti pana iti formezi... referinta. 2. Inversezi firele 3. Daca se aude mai rau, atunci: a) inversezi firele si la celalalalt difuzor b) daca se aude mai bine decat prima oara, atunci STOP c) daca nu, atunci refaci schema initiala si STOP 4. Daca se aude mai bine, atunci: a) inversezi firele la ambele difuzoare b) daca se aude mai bine, atunci STOP c) daca se aude mai rau atunci inversezi firele la loc si STOP Evident vei opri scula inainte de a umbla la fire. Chiar daca sculele au protectie, e mai bine sa nu te joci cu... focul. Link to comment
Dr.L Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 CD-playerul nu e bagat in bord pe o sanie? Daca e asa,ai nevoie de cheile de extragere,vezi in orice manual de instalare Sony despre ce e vorba Link to comment
Englishman Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 (edited) Am rezolvat, multumes tuturor pt implicare. Am masurat intre fire si masa cu ohmetru. Firul la care valoarea a fost O a fost declarat negativ, iar celalalt care nu a iesit O, e pozitiv, bineinteles. Edited April 7, 2009 by Englishman Link to comment
Den Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 A fost tare asta,nimeni nu s-a gandit.Deci iesire fata de masa..slab final,pe mine m-a dezamagit solutia..e prea simpla ) Link to comment
tolin Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 A fost tare asta,nimeni nu s-a gandit ... Poate n-ai citit postarea #175 ... Link to comment
Englishman Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 (edited) Da, se aude super. Clar, profund, fara distorsionari de nici un fel. Evident ca solutia nu-mi apartine, nici nu mi-a trecut prin cap asa ceva. Ma bucur in schimb ca nu a trebuit sa desfac consola in firelor si ca totul a fost facut "oral"...adica sus, deasupra bordului. Se auzea binisor si pana acum, cu toate ca unul dintre difuzoare s-a dovedit a nu fi legat corect, dar acum, daca va puteti imagina imposibilul, SE POATE obtine bass la Cielo in partea din fata, in locasurile alea minuscule, fara alte modificari, cu boxe de 10 cm. Si asta fara urlete si zbierete aiurea care sa deranjeze in afara masinii. Culmea culmilor stiti care e? ca acul de la turometru a inceput sa "danseze" in ritmul muzicii in momentul in care masina stationa si faceam probe. M-am si speriat putin vazand acolo activitate motorul nefiind pornit, dar m-a si amuzat momentul. A urcat la 1500 RPM, a oscilat odata cu bassul si a coborat dupa vreo 10 secunde, fara sa mai para a fi deranjat apoi de muzica. Edited April 7, 2009 by Englishman Link to comment
Abram Burel Posted April 8, 2009 Author Share Posted April 8, 2009 Interesanta masuratoare... Etajele finale sunt in mod normal in punte (mai ales ca vorbesti ca ai... scula ) Nu prea-mi dau seama de ce ar trebui sa arate "masa" pe vreun fir. In fine, practica dixit! Link to comment
augustinionut Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 Nea Abramburel,ma intereseaza o schema (eventual modificari pe placa) pentru diminuarea intensitatii afisajului la lasarea intunericului pt un ceas digital de cielo(m-am jucat cu o fotorezistenta,intre plus si borna ILL a ceasului,si in lumina ambientala scade intensitatea afisajului:exista o poarta inversoare ceva pe placa ceasului ca sa creasca intensitatea la scaderea rezistentei?). Link to comment
koss_x_treeme Posted May 3, 2009 Share Posted May 3, 2009 (edited) Sal. cati amperi are un alternator de cielo model 96, delco remy stie cineva?? poate sa duca o statie sony de vreo 350 W rms cu un subwoofer? As vrea sa fac investitia si ma gandesc sa nu cumva sa crape. Momentan in sarcina proiectoare aprinse, faza lunga , stopuri ceata spate, aerul la treapta 4 imi palpaie cd playerul si se tureaza motorul, se cam forteaza, in plus se aude un scartait la alternator, defapt scartaie si cureaua dar foarte putin se opreste cand se tureaza mai mult. Ma gandeam ca daca mai pun si statie sare in sus. E posibil? Tin sa precizez ca doar ce am schimbat grupul de diode fiindca s-au ars. Edited May 3, 2009 by koss_x_treeme Link to comment
Viktor Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 De obicei este scris pe alternator citi amperi (A) are.Cred ca acolo gasesti raspunsul corect. Link to comment
MiculGigant Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 Salut , din cate am observat esti "tatic" in domeniul electronica , de curiorizate si cu scopul de a imi cumpara.! Ce subwoofer si ce statie sau ce " set audio " mi sar potrivi pentru portbagajul " Micului meu Gigant " ?? Tin sa te anunt ca am 2 boxe fata lateral Sony Explode si 2 In spate tot Sony Explode , si intetionez sa mai pun in spate lateral 2 boxe si in portbagaj un subwoofer si o statie , iar Cdplayerul este Sony Explode ! Mult respect , sa ne auzim cu bine ! Link to comment
cris06 Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 fftopic: iti recomand sa-i faci si o intaritura la tablaraie, nu de alta, dar s-ar putea sa ti le indoaie! Cu ocazia asta poate pui si o baterie suplimentara. Cred ca banuiesti de ce! Link to comment
augustinionut Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 Ar trebui ca mr. Abramburel sa fie si "tunner audio" pe deasupra Link to comment
stoeanp Posted May 24, 2009 Share Posted May 24, 2009 sal maestre! am o rugaminte cu un regulator de tensiune de pe un alternator de tico. ai cumva o schema la el? ma intereseaza cele 2 picioruse la care vine excitatia. mersi mult. Link to comment
bulukuc Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 Buna ziua tuturor si bine v-am regasit. Am 2 intrebari catre dl A.B. prima: Acu ceva vreme l-am rugat sa imi conceapa o schema de rezervor gol pentru un tico banuind ca voi dispune de timpul necesar sa il fac, ei bine iata ca a trecut aproape un an si schema aceea se "prafuieste" intr-un director la mine in calculator. Avand in vedere cele precizate mai sus intreb .. cam cat m-ar costa montajul ... daca dl AB e de acord sa mi-l faca (asta cred ca e offtopic si imi cer scuze de asta) a doua: se poate sa se fi discutat despre asta pe alte topicuri dar eu nu am gasit raspunsu, deci atunci cand pornesc motorul (cand "dau cheie") pret de o secunda doua mi se opreste radiocd-ul pe masina, lucru care ma enerveaza teribil (deoarece mai dureaza cateva secunde pana se aude si sonorul deh asta e hiba jucariei), as vrea sa gasesc o solutie sa nu se mai intample lucrul acesta, banuiesc ca problema e de la firul care sesizeaza ca s-a pus contactul. (banuiesc ca daca s-ar taia alimentarea la jucarie si-ar pierde memoria). Nu as vrea sa leg firu pe direct la plusul bateriei daca asta ar putea fi o solutie. Va multumesc anticipat. Link to comment
Abram Burel Posted June 25, 2009 Author Share Posted June 25, 2009 1. Scuze, nu mai am timp de scheme. E drept, nu chiar de un an, dar... Scuze! 2. E un comportament normal. S-a mai cerut parca chestia asta pe undeva. Chiar si pe mine m-ar interesa. Cum inca nu am facut asa ceva, poti trage singur concluzia Link to comment
augustinionut Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 1. Scuze, nu mai am timp de scheme. E drept, nu chiar de un an, dar... Scuze!2. E un comportament normal. S-a mai cerut parca chestia asta pe undeva. Chiar si pe mine m-ar interesa. Cum inca nu am facut asa ceva, poti trage singur concluzia Un condensator gras pe post de bufer?? Link to comment
Recommended Posts