Jump to content

Tu Intrebi, AB Raspunde


Recommended Posts

  • Replies 220
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

M-am gandit la solutia cu condensatorul ... dar vroiam sa fiu sigur ca treaba e de la sesizare (fara sa ma apuc sa scot io fire).

acolo e chestie simpla condensator+dioda si cat cuplez demaroru am curent pe sesizor. Daca e chestie de consum (ceea ce mi se pare ciudat deoarece nu mi se reseteaza jucaria) e mai complicat si aici banuiesc ca trebuie sa intercalez o sursa ceva cu un acumulator tampon de min 5A. Apropo stie careva cam cati amperi ar putea sa consume in medie un radiocd de masina ma refer la unu normal fara pretentii de spart boxe (al meu care e un "tevion 2413" -sic nu cred sa fi auzit careva de marca asta-, scoate maxim 4 X15W).

Cat despre schema aia maestre imi pare rau sa aud ca nu te mai ocupi ... hmm poate reusesc totusi sa imi fac timp de ea ca tare folositoare e impotriva penei prostului .. :) (aci vorbesc ca ala care s-a fript cu ciorba odata si sufla si in iaurt).

Multumesc de sfaturi si bune intentii iar maine ma bag oleac pe sub bordu lu tovarashu ticobrontozaur sa vaz ce shi cum ... de data asta sigur am sa scriu sigur daca am sa obtin un rezultat.

Link to comment

Rostul acelui fir pe contact este pentru cand scoti cheia din contact sa ti se opreasca agregatul. Daca intercalezi acel condensator minune si dioda aferenta nu vei mai avea aceasta facilitate, casetofonul mergand in continuare pana se va descarca acel condensator.

Pe langa asta, cand vei introduce cheia in contact data viitoare exista riscul de a "parli" contactul din cauza curentului mare necesar pentru incarcarea condensatorului.

 

Daca nu folosesti aceasta facilitate (cu oprirea la scosul cheii din contact) leaga acel fir la cel permanent si ai scapat de toate problemele. Majoritatea sculelor au chiar mufa speciala pentru asta.

Edited by Dj_Dark
Link to comment

Avand in vedere ca Dl A.B. este interesat de subiect voi continua dicutia in acest topic. Deci presupunand ca problema este de la firul martor ma gandesc la o modalitate de a dezvolta montajul astfel incat sa evit acea scanteie din contact.

Condensatorul il voi alege prin teste suficient de mic sa nu stea scula prea mult in functiune dupa ce plec.

Maine voi testa in primu rand cu firu pus direct la baterie.

P.S. tin sa imi cer scuze daca Dl A.B. se va supara totusi pe noi.

Link to comment

Nu ma supar :)

 

Dioda e obligatorie. Poti pune un 1N4007 (merg si altele, dar asta e mai "solida" si deci mai usor de manipulat fara griji. Tai firul care vine de la plusul prin contact, capatul cu inel argintiu al diodei spre scula si celalalt spre contact. Poti incepe cu un condensator de 100 micro la 25V.

Link to comment

@Dj_Dark -nici nu se pune problema de astfel de probleme :dizzy:

@ bulukuc -radiocdul se opreste pt ca in momentul cand actionezi demarorul,contactul intrerupe alimentarea accesoriilor. Acumulatorul tine fara probleme.

Consumul e de vre-o 5-7A,dar doar in varfuri (bass). Daca il tii incet,e si sub 1A

Link to comment

Revin cu rezultatul testelor care este niegativvv X(

Deci am incercat cu un condensator de 470u apoi 2X470u apoi 2200u shi nika moare instantaneu am uitat sa incerc sa ii pun firu la plusu bateriei sa vaz daca shi asa moare am sa incerc maine asta shi daca nici asa nu mere caut o solutie de sursa tampon cu un acumulator mic de fo 7 amperi (am una care poate scoate maxim 5A)

Ma indoiesc ca troaca mea ajunge sa consume mai mult de 4A avand in vedere ca e un noname care nu cred sa scoata 4X15W.

Link to comment

Am gasit o chestie interesanta si simpla (phuii cum de nu m-am gandit) ia uitati aicilea ... in seara asta ma apuc de treaba daca reusesc sa dau 10 secunde intarziere e arhisuficient (prea mult cred) pun un releu de fo 10 amperi ca am fo doua bijuterii micutze si gata.

fac teste si anunt.

P.S. am pus "schema" aici pentru imbunatatiri si completari.

post-16130-1246255128_thumb.jpg

Link to comment

De ce as avea nevoie sa montez niste led-uri in lampa aceasta? Evident un becoled, ati zice, insa vreau sa-mi fac eu ceva, sa vad daca merge.

Va fi folosita uneori pentru masina, insa cea mai mare utilitate ar fi avut-o in w-e la munte, unde firul scurt m-a impiedicat sa o aduc in cort (se rezolva cu unul siliconic, lung de 7-8 metri).

post-75-1246269606_thumb.jpg

Link to comment

Sa o luam altfel: de... leduri?! :D

 

Nu-mi dau prea bine seama, dar pare ca are o "deschidere laterala" de vreo 270 de grade.

Daca vrei sa lumineze cat mai de jur-imprejur, iti trebuie placute de 3-4 leduri (daca-s 3, merg toate in serie, daca-s 4, 2-cate-2, plus rezistente de rigoare pe fiecare grup) montate in "lung" si pe urma le pui sa incapa cat mai multe pe o sectiune poligonala. Ar putea sa intre vreo 4 dupa cum pare din poza, daca pui Piranha (d-alea de becoleduri :) ). Asta probabil e si cel mai bun compromis performanta/cost. Ai putea sa pui si te miri ce smd-uri, dar creste costul.

Daca te intereseaza doar o iluminare mai directionala, pui o placuta cu cate leduri incap lipita de reflectorul ala.

Link to comment

Ca cam asa arata dumnealui (in principiu). De cautat ... pai unde sa-l cauti? La motor nu, in porbagaj nu in usa bineinteles. Scuza-ma ca sunt ironic dar nu m-am putut abtine. Chiar nu se poate sa gandim putin, este foarte logic si usor de dedus ca acel mecanism electric este situat in interiorul usii si ca avem acces la el prin demontarea fetei de usa (tapiteria).

post-8639-1246296654_thumb.jpg

Edited by papie
Link to comment

IUPIII acu m-am intors de la masina am facut o versiune a acelui montaj si merje impecabil. am folosit un releu de 10 A, singura modificare a fost ca am pus 2 condensatori de 2200 in paralel ca sa imi tina cam 10 secunde in rest fluiera

Link to comment

Salut, vin si eu cu o intrebare pentru dl. AB, iata despre ce este vorba: azi am observat ca in cazul in care semnalizez dreapta sau stanga dreapta totul e ok (logic) dar daca in acelasi timp dau drumul la faruri sau apas frana, semnalizarea incepe sa clipeasca de 2 ori mai frecvent, deci si releul cupleaza de 2 ori mai repede. Ce poate cauza acest comportament si ce pericole pot fi? A da, si cum as putea rezolva problema?

 

LE, o alta chestie e ca in una din zilele trecute am auzit pe subb bord un releu declansandu-se singur in mod repetat... :(

Edited by raven84
Link to comment
Am gasit o chestie interesanta si simpla (phuii cum de nu m-am gandit) ia uitati aicilea ... in seara asta ma apuc de treaba daca reusesc sa dau 10 secunde intarziere e arhisuficient (prea mult cred) pun un releu de fo 10 amperi ca am fo doua bijuterii micutze si gata.

fac teste si anunt.

P.S. am pus "schema" aici pentru imbunatatiri si completari.

...

IUPIII acu m-am intors de la masina am facut o versiune a acelui montaj si merje impecabil. am folosit un releu de 10 A, singura modificare a fost ca am pus 2 condensatori de 2200 in paralel ca sa imi tina cam 10 secunde in rest fluiera

"Mi-a zburat porumbelul"! Cu schema asta imi fac un montaj pt functia Follow-me!

 

 

In manualul meu nu gasesc nimic referitor la lumini de ceata fata - proiectoare!

Edited by martiz
Link to comment

@raven84

Cand semnalizarea face cum zici, se aprind doar becurile de semnalizare?

Pentru releul declansator repetat, baga o mana pe ici pe colo si pipaiele pe toate ca stau bine in soclu. Nu strica sa le scoti si sa le pui la loc de vreo cateva ori (pentru a "zgaria" un eventual oxid care s-a format pe contactele din soclu)

Link to comment
@raven84

Cand semnalizarea face cum zici, se aprind doar becurile de semnalizare?

Pentru releul declansator repetat, baga o mana pe ici pe colo si pipaiele pe toate ca stau bine in soclu. Nu strica sa le scoti si sa le pui la loc de vreo cateva ori (pentru a "zgaria" un eventual oxid care s-a format pe contactele din soclu)

 

Deci, la un studiu mai atent al problemei (care nu apare tot timpul) se evidentiaza urmatoarele aspecte:

 

1. Problema apare numai pe semnalizarea dreapta

2. Apare numai la apasarea franei sau aprinderea farurilor. La apasarea franei clipicitul este mult mai des decat atunci cand aprind farurile

3. La scoaterea becului din soclul de semnalizare dreapta spate, clipicitul apare cu frecventa maxima fara a apasa frana sau a da drumul la faruri

 

Mentionez ca tripla dreapta spate nu este originala si inca nu am incercat cu instalatia de la vechea tripla

 

Multumesc anticipat pentru sfaturi si informatii :)

Link to comment

Problema dublarii frecventei la clipirea semnalizarii este legatura de masa din tripla. Ia si verifica toate conexiunile electrice din acea tripla (sunt sigur ca e facuta in PRC :) ) ) pt ca o sa ai surprize. Multe au legaturile de masa la soclurile becurilor facute prin rasucirea conductorului litat pe o spira a arcului care tine becul in soclu (sub discul cu contactul central al becului). Nu mai zic de legaturi inversate! Chiar sapt. trecuta am vazut la un matiz ca semnaliza stanga cu lampa de ceata iar lampa de frana se aprindea in locasul celei de semnalizare! Oricum, atentie la piese contrafacute!

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.

 

×
×
  • Create New...