florin77 Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Salut . Am un Lacetti , 1.6 . Pe drumul spre casa am o bucata de 1 km dus intors pe care trebuie sa merg cu a1a sau a2a . Daca o las sa mearga la relanti este ok . Daca o turez putin ( 10 km/h ) am senzatia ca merge in suturi . A mai avut cineva senzatia asta ? Link to comment
Alex.T Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Sunt foarte sensibile in treapta I. Daca nu reusesti sa mentii o turatie constanta ai senzatia asta de "mers in suturi". Si la a mea este la fel. Link to comment
Akon Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 La fel face si la mine in treapta 1 parca smuceste. Link to comment
bucata Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Si a mea face la fel. M-am obisnuit. Link to comment
Razv Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 (edited) Toate masinile fac asa ... Edited May 15, 2008 by Razv Link to comment
robert_11 Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Da. Inclusiv a mea. Se declupeaza. Link to comment
tolin Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 (edited) Toate fac asa cand au bujiile prea reci (cifra termica). Cautati niste bujii Bosch cu 75 sau 78 prin codul lor, care sa aiba cifra termica cuprinsa intre cifrele 7 si 8 (valabil la Kalos/Aveo,doar, pentru motorul de 1,4L 16V si la motorul de 1,6L). Edited May 15, 2008 by tolin Link to comment
Abram Burel Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Eu daca merg in taras fortat, o tin intr-a doua si, daca ajung la viteza/turatie prea mica (... 1000 ...1200, eeei, hai 1400 o mai ajut un pic din ambreiaj. Intr-a-ntaia nu-mi face figuri d-aste decat daca sunt "neglijent" la mangaiatul pedalei, dar nu inteleg de ce as merge cu a-ntaia daca masina se misca Link to comment
tolin Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Pai, daca mergi intr-a doua, calci mai mult pedala, deci, consumi mai mult. In plus, rulajul in ambuteiaj presupune multe porniri si tot atatea opriri, de cele mai multe ori nu treci de 20-25 km/h ca sa treci intr-a doua. Link to comment
Abram Burel Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Daca trebe' sa opresti, asta e. In cazul asta, eu zic ca oricum consumi mai mult (cu pornirea de pe loc), decat dca o lasi sa se tarasca, asa... preventiv. Desigur nu merge mereu chestia, iar pedala calcata nu e aia de acceleratie, ci aia de ambreiaj, cat sa "scoli" motorul de la turatia aia, intr-un soi de accelerare lesinata, cat sa mentii distanta sa nu se uite lumea chioras la tine ca o... loganesti Ma gandesc ca diferenta de comportament (ma refer la absenta zvacurilor reclamate) se datoreaza datorita curbei de avans diferite intre sarcina pe care o resimte in acelasi regim de mers, dar in trepte diferite. Nu prea ma pricep ca chestia asta, dar asa-mi suna mie la ureche Link to comment
perfidus Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Nu cred sa fie o problema de bujii. Pur si simplu trebuie "concentrare" mai mare sa nu misti pedala intr-a'ntaia, cand drumul e plin de hartoape si masina se zgaltaie. La Lacetti se simte si cum misca MTIA in pedala in astfel de situatii. Link to comment
tolin Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 ... Desigur nu merge mereu chestia, iar pedala calcata nu e aia de acceleratie, ci aia de ambreiaj, cat sa "scoli" motorul de la turatia aia, intr-un soi de accelerare lesinata, cat sa mentii distanta sa nu se uite lumea chioras la tine ca o... loganesti Pe langa ca-i nociv pentru rulment, rulajul cu piciorul pe pedala de ambreiaj mi se pare irational, doar ca sa pastrezi masina in treapta a doua, la o turarie prea mica pentru motor. Eu nu pot recomanda cuiva stilul acesta, doar, pentru a face economie la miscarile soferului, ambreiajul nu-i construit pentru asa ceva. Link to comment
VFX Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 ...ambreiajul nu-i construit pentru asa ceva. Conclusion: You need to pass on an AT... Link to comment
Lucian M Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Si a mea face la fel. Insa eu nu-s eu masochistul care sa-si faca de lucru cu ambreiajul doar ca sa nu schimb treptele. Nu imi place sa subturez motorul. Oricum, cand e motorul cald, pot merge cu treapta I la viteza mica fara nicio smucitura. Am 21k km. Link to comment
Abram Burel Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Am impresia ca nu cunoasteti limitele... inferioare ale masinii Puteti rula linistit cu Kalosul (2004, 1,4 adica al meu - nu ma bag la aveo si la zbarnaitori de 1,2 ) la 1000 rpm sau chiar la ralanti la modul taras (sau tiris pentru... nostalgici). N-a zis nimeni de frecat ambreiajul. Punem pariu ca debreierea intre I si II (in ambele sensuri, daca nu vreti sa dati cu capul in parbriz sau in luneta) consuma mai mult ambreiajul decat "mangaierea" lui daca e nevoie de reluat repriza (am descris metoda undeva). Lucica, stiu ce zici, dar mai asculta-l si pe... tata Link to comment
augustinionut Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Incearca sa sprijini talpa de consola centrala, lateral. Link to comment
puchi Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Bravos>Abram burel <Explica monsieur afirmatia ( nu ma bag la aveo si la zbarnaitori de 1,2 ) . Adica zbarnitori Link to comment
Abram Burel Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Off - aia nu e o "afirmatie", ci o... (paranteza) Link to comment
florin77 Posted May 17, 2008 Author Share Posted May 17, 2008 Multumesc tuturor pentru raspunsuri . M-am mai linistit , ma gandeam ca trebuie sa ma duc la doctor cu ea . Problema nu este mentinerea acceleratiei la o constanta , chiar daca este moale rau . Dar cred ca fiind drumul cu destule gropi si acceleratia moale la intrarea sau iesirea dintr-o groapa are efect de acceleratie ( parca m-ar lovi masina in talpa si ar accelera ; nu radeti , stiti ce vreau sa zic ). Daca iau piciorul de pe acceleratie si o las sa mearga la relanti nu mai face . Mai am o problema pe care am uitat sa o scriu ieri ; cand stau la relanti , se aude un uruit undeva in fata jos in valuri : uruie 3 secunde , dispare , iar uruie , iar dispare . Nu este zgomotul de la directie de care am citit pe forum pt ca nu invart volanul . Link to comment
Abram Burel Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 Mereu sau doar cand este motorul mai incalzit? Daca e vorba de a doua situatie, atunci poate fi din combinatia zgomotului motorului cu a ventilatorului care produce un soi de "batai". Link to comment
florin77 Posted May 17, 2008 Author Share Posted May 17, 2008 (edited) Cand este motorul cald . Dar nu cred ca este suficient de cald ca sa porneasca ventilatorul , ce naiba , dupa amiaza zona Pantelimon Colentina nu este asa de aglomerata . Edited May 17, 2008 by florin77 Link to comment
Abram Burel Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 Prinde-l in flagrant. Cand il auzi, trage repede pe dreapta, desfa capota, si arunca o privire. Urmatoarea informatie nu a putut fi verificata: Totul trebuie facut in mai putin de 10 secunde Link to comment
florin77 Posted May 18, 2008 Author Share Posted May 18, 2008 O sa incerc sa vad daca asa imi dau seama de unde se aude . Poate . Totusi , o pornesc dimineata , merg 2-3 km , ajunge temperatura motorului la jumatate si cand opresc la semafor se aude . Link to comment
Abram Burel Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Mai este un zgomot de genul asta provocat de MTIA care "cauta" regimul de ralanti (sau ceva de genul, era pe aici pe undeva o dicutie). Link to comment
Recommended Posts