Jump to content

Frantuzeasca Noua Vs Nemteasca Sh


  

110 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ma lesi, casco este obligatoriu la leasing nu mai abera, si masina nu este a ta ci a firmei de leasing asa ca bla blaul nu tine. Iar 2 la mana nu uita de problema la alternator .

 

A sa nu uit, Lacetti nu este 10k E .

Edited by BogdanG
Link to comment
  • Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pai stai un pic, el ce a zis:

1. Ca nu l-a obligat firma de leasing sa incheie contract de CASCO cu o ANUMITA firma si ca el si-a ales firma de asigurari;

2. Ca nu este numele lui trecut in talon si ca e al firmei de leasing.

 

Unde este problema???

Link to comment
A, si o masina noua de 10000 de euro costa mai mult decat una veche de 10000 de euro.

La cea noua platesti un leasing, cu avans, apoi un casco (obligatoriu), apoi esti constrans sa alegi firma de asigurari a firmei de leasing, apoi, cand ai nevoie sa iesi din tara cu masina, iti trebuie imputernicire

La masina veche, iti trebuie banii ca sa o achizitionezi, apoi iti mai trebuie bani pentru rca si impozitul anual. Casco e optional.

Concluzia e ca, totusi, pentru masina noua iti trebuie ceva mai multi bani, pe care ii vor da cei ce isi permit.

 

Si "masina noua de 10000 de euro" nu poate fi cumparata cash ca si cea "veche de 10000 de euro" ?

 

Casco poate fi optional in cazul asta ... si daca vrei poti renunta si la garantie (ca sa nu fii obligat sa platesti reviziile la reprezentante ...) ...

Link to comment

Pai si daca n-ar fi fost obligatoriu, crezi ca nu as fi facut?

 

Eu consider ca marele avantaj al unui casco facut la o masina in leasing este discount-ul de flota.

 

Incearca sa siguri tu o masina (suma asigurata 15300 euro) ca persoana fizica la Allianz cu francize 0 si o sa vezica te costa aproape dublu fata de casco prin Broker de asigurare.

 

In cazul meu daca asiguram Lacetti ca persoana fizica ma costa cam 1700 euro pe an, prin VBL ma costa 890 de euro pe an.

 

Si daca masina este a firmei de leasing si nu a mea, care-i problema? Oo foloseste firma de leasing, sau eu/firma mea?

 

Cu alternatorul la Lacetti, nu e nicio problema atat de grava incat sa raman cu masina in mijlocul drumui, stai linistit, ca se rezolva la urmatoarea revizie. Nu e atat de grav ca da ceva mai multa tensiune, cam cu 0,7 volti decat ar trebui. In afara de becurile de faza scurta si pozitii, care au stat aprinse "non-stop" ca sunt pe contact, nu a fost nimic altceva afectat.

Aici e discutabil daca este defect de fabrica sau este defect/dereglat din cauza mea ca am pus becuri mai puternice si l-am solicitat mai mult. ;)

Oricum, exista garantie.

 

P.S> Eu vorbesc pe fapte nu aberez, aberatii am citit destule pe aici scrise de cei care nu si-au luat niciodata o masina noua in leasing sa stie concret cum sta treaba.

 

@

Pai stai un pic, el ce a zis:

1. Ca nu l-a obligat firma de leasing sa incheie contract de CASCO cu o ANUMITA firma si ca el si-a ales firma de asigurari;

2. Ca nu este numele lui trecut in talon si ca e al firmei de leasing.

 

Unde este problema???

Nu stiu de ce, dar la Aygo, desi e luata tot in leasing e trecuta firma mea, nu firma de leasing la detinator. :D

Shit, acum mi-am dat seama nici asta nu e pe numele meu. =))

Frate chiar nu pot dormi noaptea.

 

LE: Imi pare rau ca nu am facut poze zilele trecute cu passatul de 10.000 de euro al unui vecin care si-l repara in fata blocului (ceva pe la baia de ulei/cutie de viteze ca ii curgea ulei) la nici 3 luni de la cumparare.

Deh, are masina jermana omul, mai mult sta ridicata pe cric decat merge.

Cum prima ocazie, nu mai ratez, fac poze. =))

Edited by Night Elf
Link to comment

Masina lovita in timp ce statea la semafor, de un tigan fara permis, ce conducea o masina furata, cu numere expirate. S-a intamplat, si masina avea cateva luni.

Valoarea reparatiei - undeva pe la 6-7000E. Cam 50% din pretul masinii. Daca nu avea CASCO, ce se intampla?

Dar daca masina era un SH cumparat cu 10.000, care noua costa cam 30.000, si la care nu i-ar fi facut CASCO din cauza ca era prea scump?

-----

WV cumparat SH. Au crapat injectoarele. 1600lei / buc, cu injectorul vechi la schimb. De ce au crapat? Probabil ca avea mult mai multi KM decat cei de pe bord.

-----

Am 10.000. Iau SH de 3 ani care a fost 30.000 nou, sau masina noua de 10.000? Iau SH pt. confort. Iau una care a fost 100% intretinuta ca la carte (pp prin absurd ca as avea norocul asta), care se comporta excelent, bla-bla. Nelovita, ne-nimic. Ma fortez si ii fac si casco (dau de vreo 2 ori mai mult decat la cea noua).

Dupa 3 zile mi se sparge radiatorul. Pur si simplu pt. ca s-a intamplat, nimeni nu putea prevede acest lurcu, nu a fost din cauza intretinerii. Si se mai busesc si altele pe la motor.

Stau cu ea in fata blocului o gramada de timp pt. ca nu am bani sa o repar? DA.

-----

Iau masina SH de 3 ani cu 10.000. Nu-i fac casco, nu ma loveste nimeni. O mai tin 5 ani si o vand. In timpul asta am intretinut-o cat mi-am permis, sa zicem undeva la 90% din 'carte'.

 

Dintre cele 4 situatii, care este cea mai putin plauzibila? Sincer, va rog.

 

In jur de 10.000 se pot cumpara masini noi, cu un nivel de confort si echipare decent.

Aveo, Colt CZ3, Symbol, si lista poate continua. Ba chiar as include si Logan, variantele "scumpe".

 

My 2 cents: SH - cand nu imi permit o masina noua la un nivel de echipare decent (dpdvd al sigurantei) sau cand banii nu sunt o problema, dar imi doresc neaprat o anumita masina, care nu se mai fabrica.

Link to comment

Cred ca ar trebui sa deosebim cazurile:

1- cumperi o SH la 1/2 din pret pentru ca n-ai bani de cumparat una noua si scumpa sau n-ai chef, ca orice masina cu mai mult de 100 km intorsi pe bord este deja SH;

2- cumperi o SH pentru ca la pretul respectiv iti permiti o masina de 2x mai buna decat una noua;

3- cumperi o SH cat mai ieftina ca n-ai bani nici de carburant.

 

Discutiile difera radical prin prisma cazurilor. Din ce am inteles eu, topicul cade pe cazul 2.

Link to comment

Bine, sa zicem ca suntem in cazul 2, in care sa zicem ai bani de carburant, intrebarea se pune si cam asa: Ai bani sa o intretii? adica... Ai bani de injectoare? Ai bani de turbina in cazul tedeiurilor? Ai bani de amortizoare si ce-o mai pica? Si mai presus de orice... ai timp sa stai cu masina prin service-uri si ai incredere sa pleci cu o masina cu 100.000+ km la bord peste o ora la un drum de 3000 de km? :D

Link to comment
Ok, sa zicem ca faceam un credit de 3-4 k euro pentru un GLE. Eu cel putin nu am vazut inca un proprietar de cielo care sa vanda masina de plictiseala. Cunosc caz concret in care o ruda a vandut coreeanca din cauza ca incepea sa dea semne de oboseala. Eram mai castigat asa?

Asa am ales o masina noua, ce-i drept de 2 ori mai mult platita, care probabil ma va tine mai mult decat un GLE cu 3000-3500 euro.

 

La kilometrii care-i facem noi (10-15k MAXIMUM pe an) te tine la fel de mult, te asigur. Daca faceam >50k/an se schimba kalimera, masina noua cu garantie. Eu am vazut mai multi care au vandut Cielo de plictiseala/pt. ca e non euro/etc. Masini cu maximum 100k la bord, intretinute, la primul proprietar; adyCez poate sa-ti confirme, unui amic de-al lui i-am dat un pont despre o masina de genul asta...

Link to comment
Pentru ca AYGO intra in "porcbagajul" unui reno Laguna nu cred ca aceasta comparatie este reusita .

 

Si daca e mai mica, nu inteleg, cu ce e mai masina Laguna? Si eu vorbeam de clio nu de laguna.

Daca ar fi sa aleg intre frantuzeasca second si nemteasca second, as alege frantuzeasca. Daca ar fi intre frantuzeasca si nemteasca, noi, as alege nemteasca. Dar intre cele din topic nu mi-as lua nimic. Mai bine o coreana/japoneza noua/second decat oricare din cele din topic.

Link to comment

@wolfman: precizeaza si condiiile de exploatare cand spui ca nu ai nevoie de casco. Putini dintre noi tin masina in garaj/curte (idem la servici)... Tu ai face lafel daca ai merge prin traficul infect din Iasi, ai lasa-o pe unde mai apuci vreun petic de loc de parcare?

 

Ca fapt divers TOATE daunele mele pe casco au fost vandalism sau gasit masina izbita in parcare...

Edited by andreib
Link to comment

Nu mai vorbim de cazul in care da un "italian"/"spaniol" peste tine si vrei sa-ti faci masina pe cartea lui verde; eu am patit-o odata. Poti sa nu-ti faci casco la o masina mai veche de 8-9 ani, dar la una de pâna în 5 ani eu zic ca e must have (mai ales in tara noastra). Eu nu cred ca exista masina in tara care în primii 3 ani sa zicem de la achzitionare (de noua) sa nu aiba macar o zgârietura, aripa usor înfundata, parbriz fisurat, punctulete mici de vopsea cazuta din cauza criblurii, janta indoita în gropi, si alte mici defecte inerente conditiilor de trafic autohtone; evident cu conditia sa fi circulat minim 15-17000 de km an.

Edited by Laurycã
Link to comment
@wolfman: precizeaza si condiiile de exploatare cand spui ca nu ai nevoie de casco. Putini dintre noi tin masina in garaj/curte (idem la servici)... Tu ai face lafel daca ai merge prin traficul infect din Iasi, ai lasa-o pe unde mai apuci vreun petic de loc de parcare?

 

Ca fapt divers TOATE daunele mele pe casco au fost vandalism sau gasit masina izbita in parcare...

 

Si daca ai insuma costul reparatiilor (din cate stiu ai avut daune minore), cat la suta din costul politelor ai acoperi ? :)

Edited by Wolfman
Link to comment

Eu am platit pana acum vreo 1200 euro la casco.

In urma PV-urilor stau cam asa. Spoiler fata lovit in vreo 2 locuri, spoiler spate lovit cu fagurele de sub el praf, plafon indoit in vreo 3 locuri, capota lovita de pietre cu vopsea sarita si puncte de rugina, un bendou de pe o usa zgariat, urme de vopsea prin alte 3 locuri pe bendouri, o oglinda zgariata, grila fata impuscata de pietre. Ce ziceti sar de 1200 de euro cu reparatiile cand o duc in service? :D

Edited by Night Elf
Link to comment

@Wolfman Dupa cum am mai zis, depinde de mai multi factori achizitia unei masini. Fiecare persoana are in fata variabile diferite. Acum topicul tinde sa se indrepte iar spre discutia NOU vs SH. Nu aici am vrut sa aduc discutia. Voiam sa subliniez faptul ca unora le este mai convenabil sa ia o masina noua de pana in 10000 euro sa zicem, fata de una SH in aceeasi bani.

Link to comment
Si daca ai insuma costul reparatiilor (din cate stiu ai avut daune minore), cat la suta din costul politelor ai acoperi ? :)

Intre 100% si 150%, nu am calculat exact. CASCO ma costa cca 550eur/an, o aripa/potiera costa de vopsit cca 400-700ron, un spoiler 900-1300ron etc, nu e nevoie sa faci mare dauna ca sa se adune cat polita. Nu am facut NCIODATA casco cu gandul ca daca sunt bou si sar de pe sosea sa plateasca, ci tocmai pentru elementele de neprevazut (atinsa in parcare, vandalism, idiot care da peste tine fara rca/rca la gigi&co asigurari, piatra ce sare in parbriz, drogalau ce se gandete sa-mi fure de prin masina etc).

Edited by andreib
Link to comment
As intelege un credit auto mai mare la un venit lunar pe famile de minim 1000 de euro (eu un GLE DIN '96 mi-am luat cand aveam venitul asta), insa nu-i inteleg pe cei care platesc rate la masini noi si se plang ca nu au bani de diverse (concedii, intalniri DWCC, :P , etc).

Exact. Eu imi amintesc situatia mea de acum 3 ani, cand a trebuit sa dau Matizul pe Clio. Daca pur si simplu imi dadeau diferenta de bani, vreo 3-4 mii de euro, ce tur al Europei trageam de banii astia, ce anvelope si modificari trageam pe matizel...Dar nu, masina NOUA, care, pana sa-i pun GPL, a stat uneori saptamani intregi in parcare fara sa-l urnesc din loc. De-abia anul asta am iesit in BG cu ea. Acum, chiar daca intra in categoria de noua, (adica merge leasingul si casco-ul), tot cere kit de accesorii, tot cere bielete de directie, pompa de apa, apoi va cere cauciucuri noi, etc, deci mare afacere n-am facut. Si paradoxul e ca, peste prut, tot cu dracia tre sa ma duc (si sa ma fac de bafta cand nu cupleaza bendixul cand se ridica bariera la vama si-s cap de coloana).

Asa ca...cel putin in cazul meu, la ce buna o masina noua care sa putrezeasca in parcare din lipsa de bani? Si sa am 3 masini in parcare dar sa merg cu cea mai rabla?

Edited by laurentziu83
Link to comment

Mai nene. Situatia ta de acum 3 ani nu se compara cu a nici unuia dintre noi (wolfman sau eu), de ce? Simplu. Tu ai primit masina si nu ai cumparat-o din banii tai. Asa ca lasa asta deoparte. ;) Chestia aia cu dat 3500 euro pe un SH la unii (mai exact in cazul meu) nu a functionat.

P.S. Vreau sa fie clar ca nu sunt impotriva sa iei masina SH si nu sunt sustinator infocat al masinilor noi. E treba ta ce cumperi si cum.

Link to comment

Pai tocmai pentru ca am incercat toate variantele posibile raman la ideea sh-ului. La Cielo de bine de rau ai piese cat de cat bune si nu ai de schimbat piese de schimb ce trebuiau sa fie indestructibile. Logan nu ma va sa cumpar vreodata.

Edited by laurentziu83
Link to comment

Mie îmi miroase ca te-ai întins mai mult decât ti-a permis plapuma (financiar vorbind) si de asta tot blamezi tu Clio-ul, care e dublul unui Matiz ca pret si de aici si întretinerea sa.

Edited by Laurycã
Link to comment

@Lauryca tata, nu m-am intins eu, m-au obligat altii, dar nu mai deschid discutia, ca iar incep unii cu morala ca e mai bine asa.

 

Pai daca tot sunt reducerile astea la Daewoo, de ce nu te bagi la o nubira ?

Sau ti s-a pus pata pe Passatul tatalui tau? :D

Mie mi s-a pus pata pe un Polo 1.4, mi s-ar fi pus pe un Matiz, dar are 2 dezavantaje mari: 1. doar 51 cp (imi trebuie vreo 70) 2. centrul de greutate prea ridicat. Opel Corsa e cam de gagica masina, totusi.

Passat-ul pot sa-l conduc oricand vrea muschiul meu, cel putin de luni pana vineri ar putea fi al meu, dar nu ma pasioneaza. Si, de cand s-a scumpit atat motorina, parca-i mai rentabil 9.2% mediu pe gpl decat 8% motorina.

 

Din pacate in Romanica ai ceva de tras pana sa ajungi la nivelul de a-ti permite sa ai o masina si apoi sa-ti permiti si intretinerea ei ca la carte.

Edited by laurentziu83
Link to comment
..Mie mi s-a pus pata pe un Polo 1.4, ...

 

O sa imi sara Bogdan iar in cap, dar tu ai bani sa intretii Polo ala? Eventual un mecanic sa lucreze la negru? Stiu ca e alta mancare de peste, dar o colega de servici si-a pus mainile-n cap cand a auzit ca trebuie sa plateasca 700-800 lei pentru revizia de 15.000 km la un Polo de 1.2.

Edited by ZeNeSeu
Link to comment

Pai nu cred ca-l ia nou (s-a declarat pentru nemteasca sh) si nu va fi nevoit sa faca revizii la reprezentanta. Si daca faci reviziile la un mecanic priceput nu ajungi la suma care ai zis-o tu.

Edited by Laurycã
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...