laurentziu83 Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 Tot am uitat sa pomenesc despre ea. Am facut revizia la 40000 km la Matiz cu mana proprie in mare parte, asta pentru ca mi-am zis sa nu mai arunc banii pe fereastra adica sa-i au la service, oricum nu mai aveam decat garantia extinsa de-acum incolo. Revizia am facut-o la 42500 km, am cam depasit-o, dar uleiul se prezenta in conditii bune, asa ca nu sunt probleme. Asadar, am intrat la piese auto Daewoo si am cerut urmatoarele, problema e ca nu mai stiu decat aproximativ preturile.: -ulei 10W40 Aral 283000 litrul 3 litri (nu gasisem nicaieri 5W40) -filtru de ulei Daewoo (cutie cu holograma) ~100k lei -curea de alternator <150k lei Gates -filtru de aer Daewoo (asta nu mai stiu cat costa, dar cam aceleasi preturi erau pentru toate reperele peste tot) -filtru de benzina Daewoo Total 1475000 lei. Acestea fiind luate, am plecat frumusel la un prieten cu o vulcanizare, schimb ulei etc si mi l-a schimbat pe 60 k lei si mi-a zis: daca nu-mi spuneai ca ai facut 12k km cu uleiul asta eu nu-mi dadeam seama, asadar ARAL Rulezzz. Mi-a schimbat si filtrul cu ocazia asta. Apoi am plecat acasa, unde am facut restul Am montat filtrul de aer, nu mai dau detalii, ca-i prea simplu. Filtrul de benzina: am scos roata dreapta spate si m-am bagat sub masina. acolo m-am chinuit ceva sa desfac surubul care tinea filtrul, dar am reusit. Mai greu a fost pana am scos furtunele de pe filtrul vechi, din cauza pozitiei incomode, trebuia sa apesi pe doua butoane aflate in ambele parti ale mufei ce venea pe filtru, dar am reusit si asta, desi aveam degetele rosii de-acum. A curs ceva benzina pe jos, dar nu foarte multa (100ml cu tot cu filtru) si apoi am montat filtrul nou cu operatiunile enuntate in ordine inversa. Pentru moment am facut ce era stringent la masina, mai ramane sa schimb cureaua de alternator si antigelul. Cureaua de alternator nu o schimb eu, ca-i prea mult de munca si mai bine dau 100 k lei la vreun mecanic. Antigelul il voi schimba eu, pentru ca e foarte simplu, din ce am vazut prin biblie: Se scoate capacul de la vasul de expansiune, apoi se scoate furtunul inferior de la radiator si se da drumul la antigel intr-un vas de cca 4 litri (atat e capacitatea la MTZ). Apoi se procedeaza la o curatare a instalatiei, o sa ma documentez mai bine, dar nu e necesara. Dupa care se pune furtunu la loc si se toarna antigelul nou pana la nivelul marcat din vas. Dupa care se da o cheie, se verifica si se mai completeaza eventual cu antigel si gata. Am luat decizia de a nu ma duce la service din motivele pe care le stiti foarte bine. In total cred ca ma va costa cam la 2 milioane lei revizia asta, nu 3-3,5 milioane cat m-ar fi costat daca o faceam in service, unde nu stiu daca mi-ar fi schimbat antigelul (merge si asa). Si nu as fi suportat sa vad pe manopera: schimbat filtru de aer si sa treaca acolo cine stie cat pentru asta. asadar pot sa zic ca am facut o importanta economie pe care nu as fi facut-o la service unde as fi turnat cu bani pur si simplu. Link to comment
gorbyka Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 Felicitari, si eu am renuntat la serviceuri , m-au fu* ultima data tare de tot am platit la manopera de numai, daca ai pe cineva care are un garaj unde sa-ti pui masina, do it yourself ca merita, ii destul de greu de demontat prima data dar dupa aceea te obisnuiesti , bafta in continuare Link to comment
tolin Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 (edited) Cureaua de la alternator se poate schimba doar din groapa sau cu masina pe elevator. Decizia ta este de felicitat, dar cine mai tine la garantie nu-si permite. Eu am avut doar 1 an garantie, asa ca dupa revizia de 10 k am rezolvat singur toate reviziile. Edited January 14, 2005 by tolin_afc Link to comment
FLEX Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 Se apropie revizia de 40k ... Ca de obicei, incerc sa pun tot ce-i mai bun pe masina mea, dar la revizia asta sint o sumedenie de schimbat, atit dupa kilometraj cit si de virsta. In timp mi-am cam format o parere despre consumabilele "originale" Daewoo si aceasta parere nu e chiar favorabila, din pacate, e marfa de calitate medie la un pret decent, insa ... vreau sa ma sfatuiesc cu voi despre alte produse after-market care sa ma multumeasca si s-o multumeasca si pe doamna tigaie a mea. Ar fi de schimbat: - ulei motor: de data asta incerc uleiul Daewoo 5w30, sint foarte curios cum se va auzi motorul cu uleiul facut (teoretic) exact dupa gustul lui "> . - filtru ulei: cred ca o sa pun ori un Champion de care am acum pe masina, ori un MANN, in Bosch nu prea am incredere de cind cu incalzirea asta globala - bujii: Bosch Super4 fara discutie, sint foarte multumit de cele pe care le am acum pe masina, dar le-o fi venit vremea de schimbare dupa 18kkm - ulei cutie de viteze: cred ca o sa pun Aral 75w90 de care si-a pus si cchrism - antigel: n-am nici o idee, dar cred ca o sa merg pe mina service-ului, fiindca n-am avut vreo problema pina acum in ceea ce priveste racirea; credeti ca un smac de curatare inainte de schimbarea antigelului ar fi de folos? - filtru de benzina: nici o idee, o sa pun probabil de la service, de care or avea ... un sfat, ceva? - lichid de frina: aveti vreo recomandare? eu as merge pe 2+2, care a functionat ireprosabil pina acum pe celelalte masini pe care le-am avut, alta idee? - placute de frina: am 37.000km cu actualele placute, de vreo 2000km le simt ca sint cam la capatul puterilor, lucru confirmat in service; si aici as merge pe marci consacrate, respectiv Ferodo ... alta optiune? - filtru de aer: anumite greutati banesti nu mi-au permis pina acum sa imi pun K&N-ul dorit, asa ca am 2 optiuni: filtru "original" sau filtru de la alt producator, probabil dublu ca pret (ca si in cazul filtrului de ulei, de exemplu). Cam atit, plus verificare, stringere articulatii si incerc pina la implinirea virstei de 2 anisori sa schimb pe garantie perechea de amortizoare spate (isi fac de cap de vreo 2000km) si poate un kit de ambreiaj (cam fluiera si zgomoteste). Astept parerile cit mai multor woo-isti! Link to comment
andreib Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 Pai bujiile dupa parerea mea nu trebuiesc schimbate daca sunt Bosch (18kkm e putin pt un set de bujii de firma). Uleiul Daewoo nu e cine stie ce, nici prost dar nici grozav. Filtrul de aer daca nu ai bani de unul sport pune-i din ala standard, ca nu prea cred ca are sens sa arunci banii pe geam.In rest sa-i pui pe baieti sa verifice toate articulatiile cu simt de raspundere (eventual ii motivezi cu o mita in prealabil) si sa puna si un tester sa vada ce mai spune ECM-ul. Pune-i sa schimbe tot ce pare uzat daca te apropii de sfarsitul garantiei, ca sa nu platesti tu mai tarziu. In rest succes si sa speram ca o sa iesi multumit din service. Link to comment
bogdan_o Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 Daca vrei ce-i mai bun pentru masin ta: - ulei motor: Mobil - ulei cutie: ELF - filtru aer: MANN - filtru ulei: MANN - lichid frana: Mobil - antigel: GlaceELF - placute frana: Ferrodo Link to comment
laurentziu83 Posted January 28, 2005 Author Share Posted January 28, 2005 @Flex: curata totusi instalatia de racire, nu de alta dar se formeaza piatra, pe care acum o indepartezi usor, mai tarziu Chiar as vrea o parere despre un smac dintr-asta ca inca nu l-am schimbat pe gelu' desi ma apropii de 45000. DAr astept sa se mai incalzeasca totusi. Link to comment
Gerula Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Poate sa-i speli instalaţia de vreo cinci -sapte-opt ori cu baga apa, goleste, bis, bis...) si pe urma un antigel bun. Oricum nu-l mai schimbi decat pe la 75.000. Fisele de bujii, eu i-am pus unele TESLA si-s mulţumit. Verifica-i cablul de ambreiaj sa nu fie rupt burduful ala de jos. Ca intra apa. ingheaţa si risti sa se rupa. Link to comment
laurentziu83 Posted January 28, 2005 Author Share Posted January 28, 2005 cu apa "robinetzeni" merge facuta chestia asta? eu stiam ca cu apa distilata. si nu cred ca apa chioara ia toate impuritatile. trebuie un degresant, solvent ceva, ca dint-astea iti trebuie si cand speli vasele. Link to comment
FLEX Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Io la Fiat si Lada am folosit un curatitor 2+2 Radiator Flush si a mers beton, radiatorul de Fiat l-a facut ciur, din ala de Lada a scos un pumn de namol; ma gindesc ca la asta, noua fiind, i-ar prinde numa' bine o curatare ... Link to comment
tolin Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 @FLEX>Bosch-urile alea te tin 50.000 km. La nevoie le ai pe alea originale pe care eu le refolosc acum, au vreo 25.000 km si arata ca la 10k. Daca totusi vrei s-o faci ca noua, cauta model 504. Astea au gap-ul la 1,1mm. Eu am pus model 503, ca altul n-am gasit atunci, ele aveau 1,6 mm. Am mers asa o vreme, apoi le-am adus la 1,1 mm, dar n-am remarcat vreo diferentza. Tot afumate aratau. Acum reciclez Bosch-urile originale, dar de cand am pus comutatorul pe CO91 este pentru prima data la masina asta cand vad bujiile curate dupa un rulaj exclusiv urban. In schimb, de la benzina Petrom din 2005, a aparut guma neagra pe marginea bujiei, iar electrodul si miezul sunt perfect curate. Link to comment
Gerula Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Da, au pus aqua chiorens da tot a iesit o groază de nămol. ( şi noi ne-nchipuim că din apa distilată si antigel nu iese asa ceva) In mod normal trebuie pusa o soluţie slab acidă, ceva cu oţet, lasată să meargă asa o zi, două si abia p-ormă: bagă apă, scoate apă. Nu cred că sunt indicate solutiile alcaline de curatat vesela, pentru ca rişti să rămâi şi fără ceva chestii folositoare din instalaţie. Link to comment
tolin Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Eu l-am spalat la furtun, pe sensul invers si a iesit perfect. A iesit ceva namol sanatos la reumatizm, dar ala nu se depune pe metale. Doar mi-a murdarit vasul de expansiune si nu mai vrea sa iasa. Data viitoare bag alt vas, ca nu se merita sa ma chinui (parca as recicla sticle de lapte). Apa degeaba este distilata, daca nu este filtrata inainte. In plus, poate fi colorant de la glicol. Nu mi-a placut apa niciodata. Link to comment
FLEX Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Nu mi-a placut apa niciodata. <{POST_SNAPBACK}> Am observat, nici eu nu ma omor dupa ea Link to comment
aztec Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 ca sa scriu si eu la subiect, eu nu prea ma bag la lucruri ceva mai grele ce implica masina.. ma duc in service, platesc u8n schimb ulei oficial( e in jur de 250.000 parca manopera) , cu toate produsele mele , si acolo am un mecanic al meu... si cu ocazia asta schimb sau repar si ce mai e de facut, ultima data am schimbat uleiul la motor, ulei cv, lichid de frana, bujii,filtru ulei, filtru aer, ... cu o ora de manopera... ca sa-l platesc pe mecanic nu am mai apucat o sa-i dau data viitoare...si pt data trecuta.. Link to comment
FLEX Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 Rezolvat, in service-ul Arian Motors (franciza Radacini); costurile au fost: *materiale cumparate de mine: - ulei Daewoo 5w30, 3l - 1.000.000 ROL - filtru benzina Bosch - 390.000 ROL - filtru ulei Bosch - 230.000 ROL - placute frina Bosch-Textar - 1.370.000 ROL *materiale cumparate de la service: - lichid frina Shell Donax DOT4 0.5l - 205.000 ROL - lichid antigel GlicoShell 3l - 720.000 ROL - ulei cutie viteze Shell Spirax 80w90 2l - 350.000 ROL - filtru aer - 210.000 ROL - valva PCV - 100.000 ROL - simering cutie planetara dreapta - 31.000 ROL *manopera: schimb ulei, schimb filtru ulei, schimb filtru aer, curatat IAC, schimb filtru benzina, schimb simering planetara dreapta, schimb antigel, aerisire frine si schimb lichid frina, schimb placute frina, schimb ulei cutie viteze, verificat si strins articulatii, curatat saboti, reglat frina de mina: 1.950.000 ROL Un frumos total de 7.000.000 ROL , incluzind si cheltuielile de protocol aferente reviziei ... PS: bujiile arata extrem de bine, sint curate, nici o depunere, nimic ... am comutatorul pe 95 si merg cu 95, rareori 98 ) ) BOSCH rulzzzzzzzz ... Link to comment
laurentziu83 Posted February 9, 2005 Author Share Posted February 9, 2005 7 bulioane... Valeu mama, bine ca am facut-o in parcare. Link to comment
FLEX Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 Mdea, din care 4.500.000ROL materiale ... de astea nu scapi, oricum ... Link to comment
tolin Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 @FLEX>Cureaua de la alternator ai schimbat-o ? Link to comment
FLEX Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 NU! ... da' de ce ma intrebi? Link to comment
tolin Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 (edited) Ca la curea zice 40k km si asa este. E pacat sa te prinda pe drum, ca numai pe elevator se schimba mai comod. Altfel este ftr de utr. Vezi ca-i vreo 140k cureaua. Daca te uiti la ea pare buna, numai daca o dai jos vezi crapaturile. Se coace pentru ca este temperatura mare acolo. Edited February 9, 2005 by tolin_afc Link to comment
FLEX Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 Aham, asta mi-a scapat! ... o schimb peste vreo 2 saptamini ... multam de pont! Link to comment
tolin Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 - la placute ti-au schimbat si lamelele elastice de fixare ? - s-au uitat si la bolturile de ghidaj ? - ti-au spalat circuitul de racire ? - motorul l-au spalat putin de pe circuitul de ulei ? - cum merge masina acum ? Link to comment
Guest Mecmar Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 Nenea Flex-ule, masina o ai inca in garantie sau a depasit termenul? Manopera cat cuprinde te-a taxat, caci daca nu mai este in garantie puteai aranja cu unul dintre mecanicii de acolo (cu conditia sa aiba si un atelier pe acasa) si ieseai mai subtirel. Pai filtrul ala de aer nu-ti ia decat 10 sec. si la manopera te taxeaza 250.000 banditii. Link to comment
FLEX Posted February 10, 2005 Share Posted February 10, 2005 - la placute ti-au schimbat si lamelele elastice de fixare ?- s-au uitat si la bolturile de ghidaj ? - ti-au spalat circuitul de racire ? - motorul l-au spalat putin de pe circuitul de ulei ? - cum merge masina acum ? <{POST_SNAPBACK}> - nu - da, curatat, verificat, bla bla ... - nu, n-am avut timp si chef sa cumpar smacolina de curatare, dar lichidul vechi inca avea culoarea aia albastra, in nuante azurii palide - nu, uleiul sta maxim 6 luni in motorul meu, deocamdata nu vad sensul unei smacoline de curatare, am pus numai 5w40 si am mers zilnic cu masina, nu vad de ce sa faca gome. - BETON, fara urma de misto ... cred ca PCV-ul ala nou chiar face minuni, nu mai tremura scaunul din dreapta, se infige foarte bine, sint multumit ... inca nu l-am ascultat cu atentie daca mai tacane, insa la ralenti e la fel de silentios ca in prima zi. Intrebare: cam in citi km se pasuiesc placutele cele noi? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now