Tommy Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Vad ca tot mai multa lume se plange de AC, consum sau alte mici sau mari nemultumiri in functionarea masinii. Sunt lucruri care s-au tot spus, iar la deschiderea topicului am pornit de aici: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=361171 Pun o poza cu doua filtre de aer schimbate dupa 8 mii respectiv dupa alte 20 de mii, un filtru de polen ce a copt 28 de mii, si.. "bonus", placutele de frana, inafara de faptul ca stateam cu aerul dat pe maxim si tot nu baga bine, iar acum la 23 ma "congeleaza" si se simte o proaspat ca in prima zi, cred ca nici un comentariu nu are rost Link to comment
Salex Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Ala de polen arata ca dracu' ... Banuiesc ca se simtea si miros rau de praf in masina. Link to comment
tolin Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 (edited) Acelasi lucru este valabil si la bujiile cu electrozi din Cu. Planul service-urilor este stabilit la 30.000 km, distanta garantata de catre producatorul lor. Dar producatorul motorului pune o nota la consumabile, unde scrie marunt, ca intervalele se injumatatesc in regim greu, rulaj preponderent urban si drumuri prafuite, adica exact conditiile din RO. Observ o neintelegere in regimul de folosire al consumabilelor, multi utilizatori leaga termenele acestora de termenele reviziilor. "Revin si adaug": nu exista vreo legatura intre ele. Reviziile se fac pentru ca producatorul sa conditioneze garantia si sa urmareasca starea masinii, iar consumabilele se schimba la termenele date de catre producatorii lor si in functie de regimul de utilizare, deci, de cate ori este nevoie. Schimbarea lor poate fi facuta tot la service-ul care asigura reviziile periodice, dar este bine sa se treaca in carnetul de garantie data si modelul consumabilului schimbat pentru a nu se incurca cu reviziile. Service-urile autorizate nu sunt interesate de acest gen de lucrari din cauza ca sunt subdimensionate la resurse fata de parcul auto deservit. In plus, sunt legate de un dealer si se consuma resursele cu receptia si pregatirea pentru vanzare. Consider ca aceasta conditionare in perioada de garantie, utilizarea, doar, a retelei producatorului, contravine drepturilor proprietarului. Consumabilele pot fi schimbate la orice service care functioneaza legal, atata timp cat se utilizeaza consumabile autentice si recomandate de catre producatorul masinii, parerea mea. Daca exista o clauza minuscula, pierduta printre termenele de acordare ale garantiei, ele contravin interesului cumparatorului si creaza monopol. Controlul asupra consumabilelor este la mana producatorului in cadrul reviziilor periodice si nu trebuie sa conditioneze schimbarea lor in reteaua proprie. Ca sa nu spun ca producatorii se discrediteaza reciproc, nu cred ca un service Ford (ales aleator) nu este in stare sa schimbe niste filtre la o masina de aceeasi categorie, dar de alta marca. Toata aceasta smecherie tacita intre producatori este facuta in detrimentul cumparatorului, intelegere in vederea cartelarii pietii. Sunt convins ca o plangere la CEDO ar avea o solutie care ar pune capat, in UE, la astfel de practici. Ca sa nu mai spun ca reviziile periodice din majoritatea service-urilor autorizate se rezuma, doar, la schimbarea unor consumabile, adica cel mai minor lucru din lista de verificari si reglaje ce trebuie facute periodic, dar care nu se fac, in schimb se factureaza ! Majoritatea service-urilor autorizate conditioneaza utilizarea consumabilelor vandute de catre ele, desi, in multe cazuri sunt de calitate indoielnica si nu se regasesc printre tipurile obligatorii masinilor respective ! Deci, consumatorul i se pun pe masina consumabile mai rele sau nepotrivite/neindicate la niste preturi care sfideaza bunul simt si sunt vecine cu talharia. In plus, aici nu ai cui sa reclami, reprezentatii producatorului sunt bara-bara cu patronii din reteaua autorizata. Organismele special create si platite din impozitele tuturor nu-s capabile sa sustina consumatorul pentru ca personalul lor este numit pe criteriile specifice (politic, nepotism). PS scuzati offtopicul, dar consider ca am facut niste precizari necesare intelegerii fenomenului. Edited June 29, 2008 by tolin Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now