Jump to content

Sedan Sau Suv


Recommended Posts

Hades, rostul e sa vezi de sus. Dupa 3 saptamani in Rav4 cand am revenit la coyota ma simteam alt om =))

Crystaki, tu nu ai intrat cu 190 in curbe cu astra ta pentru ca nu cred ca prinde real nici pe linie dreapta o masina de 80 de cai =))

 

Si apropo, daca nu te-ai prins, eu comparam cu o masina cu motor asemanator, nu pun alaturea mere cu pere.

Pune motorul ala de 177 de cai pe o compacta sau berlina, si atunci are sens ce spun eu, altfel pot face referire si lamatiz =))

Link to comment
  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu m-as uita la Volvo si nu m-as uita dupa SUV-uri. E suficient sa te uiti + drive test la C30. Cu limita de suma de care dispui, iti iei ce motorizare vrei, la top, ce nu au altii. Cu masina aceea mergi si in urban si pe sosea si pe alte drumuri, iar spatiul interior nu este mai mic decat ai in prezent, din contra. In plus, scapi de orice discutie despre probleme tehnice sau despre securitate.

Link to comment

Cine pretinde că un SUV este o maşină elegantă, mai trebuie să se roage de proprietari de Mercedes serie E, Jaguar, BMW serie 5, Audi A6 etc. să-l scoată la plimbare cu o maşină elegantă. În afară de Jaguar, din ce ştiu eu, toate celelalte mărci au şi modele de SUV. Se compară cu modelele pe care le-am amintit mai sus? Să fim serioşi. La summit-ul Nato de la Bucureşti pe cîţi denmnitari au coborît din SUV?

Numai la români unul de elementele de bază a prezentării bunăstării este ,,gipanul". Nu sînt absurd, au şi SUV-urile segmentul lor de piaţă bine definit chiar corect. O firmă sau o persoană fizică poate să aibă la un moment dat afaceri sau proprietăţi în locuri în care o maşină limuzină nu are ce căuta şi unde prezenţa SUV-ului este chiar necesară.

Link to comment

Cred ca totusi voi ramane la sedan.

 

N-am apucat sa ma uit la volvo, o sa ma uit zilele astea.

Pana una alta m-a dat pe spate jaguar X-TYPE mai rau decat Avensis dar nu am vazut cutie automata la ei.

 

De fapt cam asta e problema principala. La majoritatea (intra aici si Accord si Avensis) nu am vazut cutie automata pusa pe diesel si nu inteleg de ce. :(

La un motor de minim 140 CP, dieselul este un "must" avand in vedere ca fac @ 30.000 de km pe an. Ori cum ai da-o avantajul consumului va bate diferenta de pret dintre motorina si benzina, taxe, etc.

 

Passat pica pentru ca e prea "populara" iar in bugetul meu nu intra o versiune de top. Din cate m-am mai doscumentat e diferenta mare de finisaj intre o varianta medie si una de top la interior. Prefer o versiune full in banii aia indiferent de brand decat una medie ca dotari, doar pentru ca e "cool", pentru ca nu vreau sa dau @ 30.000 de euro pe o troaca si un motor pe care scrie VW.

 

 

Mai intra pe lista si noua Mazda 6 la care am apucat sa arunc un ochi si o sa ma uit si la volvo, de care chiar uitasem ca exista. =))

 

Criteriile principale vor fi: siguranta/confort/eleganta. Practic vreau sa iau o masina sigura dar cu cel mai bun echilibru confort/eleganta/dotari vs pret. Daca nu se poate cu automata, asta este, nu e un capat de tara. Daca tot dau o caruta de bani, macar sa stiu de ce si clipele petrecute la volan la drum lung avand in vedere ca voi merge aproape legal de cand va fi si bebita in masina, vreau sa fie o placere. :)

 

Nu vreau sa schimb masina din snobism, pur si simplu Lacetti nu mai indeplineste un criteriu important: siguranta. Asa ca daca tot m-am decis sa-l schimb, vreau sa-l schimb cu ceva misto. :)

 

P.S. Vor urma 2-3 luni de drive-test cu toate masinile de pe lista. :P

Edited by Night Elf
Link to comment

La care se adauga inca ceva maruntisuri: casco, rca si intretinere net mai scumpa. In oras nu e pb numai de manevrabilitate ci si de locuri de parcare, de incaput pe stradutele f inguste ale Iasului etc. E pretty much useless in oras :P .

 

@cristi: Mie nu-mi plac SUV-urile deloc, deci nu ai nici o sansa sa ma convingi. Mi se pare ca in ro evoluam intr-o directie opusa fata de cum ar trebui: nici macar americanii nu mai cumpara suv-uri... Urmatoarea masina va fi mai mica decat actuala si sper eu cu un motoras turbo pe benzina (nu mi-ar displace deloc un t-jet de 150cp).

Link to comment

Un SUV e un consum inutil de benzina/motorina in plus daca nu il folosesti curent in conditii mai nasoale.

Eu merg des la munte in conditii de offroad usor vara si greu iarna. D-aia mi-am luat SUV desi il consider mai degraba cross-over. Adica un fel de break mai suspendat 4x4. Dar eu il folosesc strict numai pt extraurban.

 

Cristaky, ai grija cu consumul, asteapta-te la mai mult ca sa nu fii dezamagit...

 

Elfule, treci bre pe Accord si gata, e o masina care te va face sa uiti de drumuri forestiere. Iar pentru astea, mai bine iti iei un atv+remorca si ai rezolvat problema muuuult mai bine.

 

Toline, Volvoul sufera la service. Si, din pacate, si ele au nevoie de serviceuri. Si la CASCO. In rest, da, e o masina care te satisface. La propriu si la figurat.

Link to comment

Elfule, in ianuarie apare noul lacetti. S-ar putea sa te coafeze. Ai rabdare, nu te grabi :)

SUV nu mi-as lua decat pe la >50 de ani, atunci cand ma loveste pasiunea pescuitului si mersul cu nepoteii la munte :)

Link to comment

Mircea nu mai vreau Lacetti.

 

Ideea e ca nu ma plang de masina, e buna, dar sta cam prost la siguranta, cel putin cea pe care o am eu pentru ca nu am decat airbag-uri frontale, nu am directie progresiva, etc. Nu mai vreau Lacetti pentru ca nu ofera airbag-uri cortina si ESP.

 

Nu vreau sa ma rup in figuri cu noua masina, vreau doar o masina decenta cu niste dotari ok pe securitate si confort. Asta e motivulpentru care se afla si epica pe lista mea.

 

Deci ca si dotari minime ar fi urmatoarele:

ABS, servodirectie progresiva, TCR, ESP, climatronic sau dubluclimatronic, airbag-uri frontale, laterale si cortina, piele la interior (preferabil bej), scaune incalzite si reglabile electric, oglinzi electrice incalzite si rabatabile electric, cruise control si o linie audio cel putin ca cea de pe Lacetti.

 

Motorul sa fie undeva @150 CP, preferabil diesel avand in vedere numarul de km pe an pecare-i fac si stiind cam care e consumul unei benzinare de peste 100 CPm dar nu e exclusa nici o motorizare pe benzina. Urmeaza sa fac niste calcule legate de diferenta pret de achizitie intre benzina si diesel, taxe de mediua, revizii, consum, pretul carburantului, etc sa vad daca renteaza diesel-ul sau nu.

 

Si mai vreu cutie automata. :)

 

Nu tin neaparat sa ma arunc peste 30.000 de euro dar nici nu ma deranjeaza daca gasesc ceva mai ieftin, nu ma intereseaza brand-ul, etc.

Nu sunt inca decis 100% daca o sa fie sedan sau SUV, desi am un feeling ca va fi sedan.

 

Decizia finala o voi lua dupa ce voi face drive-test cu fiecare masina de pe lista, lucru ce va dura.

 

P.S> Stie cineva cand se lanseaza noul Avensis si noua Epica? :D

 

LE: Mama ce Honda Accord style pare sa fie noul Avensis daca asa va arata. Oricum pare mai pe gustul meu decat noul Accord care e prea rotunjit.

post-5141-1215160390_thumb.jpg

Edited by Night Elf
Link to comment

Cam naspa. Vad ca are faruri gen New Corolla style. =((

 

Urasc farurile alea iesite in afara.

 

Uite asa incet incet ma apropii de Honda. :P

Link to comment

Eu nu pot intelege cum poti spune.. Avensis/Accord sau Captiva =))

 

Uite aici http://www.bmw.ro/ro/ro/index_narrowband.h...ngine_data.html

 

Da click pe 320i. 170 de cai si te incadrezi in 30k. Apoi uiti de glume gen captiva,

mai poti avea o singura replica in coltul gurii: once bmw, bmw for ever :D

 

 

Roţi

Dimensiuni pneuri faţă 205/55 R16 V

Dimensiuni pneuri spate 205/55 R16 V

Dimensiuni jante faţă 7 J x 16 steel

Dimensiuni jante spate 7 J x 16 steel

Motor

Clindri/supape 4/4

Capacitatea în cmc 1,995

Alezaj/cursă în mm 90.0/84.0

Putere maximă în kW la 1/min 125 (170)/6.700

Moment maxim în Nm la 1/min 210/4.250

Mase în kg

La gol EU 1,445

Total maxim admis 1,890

Sarcină admisă 520

Sarcină admisă pe puntea faţă/spate 895/1,060

 

Performanţe

Valoarea rezistenţei la frecare(cw) 0.26

Viteza maximă (km/h) 228

Acceleraţie 0-100 km/h (in s) 8,2

Acceleraţie 0-1000 m (in s) 28,6

Acceleraţie 80-120 km/h în treapta 4/5 (in s) 8,3/11,0

Consum

Consum urban (l/100 km) 8,4

Consum extraurban (l/100 km) 4,8

Consum mixt (l/100 km) 6,1

Emisie CO2 (g/km) 146

Capacitatea rezervorului carburant în l(aprox.) 63

Edited by Tommy
Link to comment

Tommy, ma incadrez si cu un Mert 200c la banii aia cam standard sau un A4 cam mediu ca si dotari... dar prea au toti manelistii si figurantii marcile astea 3, asa ca le ocolesc. :P

 

Pe de alta parte, seria 3 nu-mi place deloc la interior. Are naşul meu si e seaca rau ca sa nu zic prea spartana. In plus e mica fata de ce vreau eu.

 

Vreau o masina de famile mai mare. Prefer o asiatica full-option decat o germana cheala. :P

Am mai zis, nu vreau sa iau masina sa ma rup in figuri pe la "mol".

 

Daca te-ai uitat atent pe la ce am enumerat, ai fi vazut pe acolo si Jaguar X-Type. Ceva in genul vreau adica o masina mai "batraneasca" si cat mai clasica ca si linii. Vreau confort si eleganta nu briz-briz-uri futuriste sau motoare puternice.

 

Imi place destul de tare actualul avensis, dar parca nu as lua o masina noua veche, desi s-ar putea sa sara cu niste oferte misto cei de la Toyota ca sa lichideze repede stocul cand se va lansa noul model.

O sa razi poate, dar Epica imi place tocmai pentru bordul si interiorul clasic.

 

 

Cu bebe in masina nu voi mai sari de 140-150. :D

 

P.S> Cica BMW, Mercedes si Audi nu se mai vand decat albe. =))

Edited by Night Elf
Link to comment

Mi se rupe de cine ce are. Daca mie imi place cu ce ma imbrac sau ce mananc e strict treaba mea.

Nu e o masina mare 320-ul, e doar o bijuterie din punctul meu de vedere.

Daca ai de carat .. ia captiva, o masina fara feed-back, fara atitudine fara nerv, fara linie si fara identitate.

la capatul celalalt e pasiunea si calitatea. Diferenta o face ochiul fiecaruia.

 

later edit: porcbagaj si spatiu are si golanul. ma p|s cu nadejde in el.

Edited by Tommy
Link to comment

Pasiunea pentru ce? Pentru un fier? =))

 

Eu nu fac pasiuni pentru masini. Aleg masini practice.

 

Sincer daca as fi cu vreo 6-7 ani mai tanar as alege BMW seria 3.

 

Acum poate as alege seria 5, dar nu-mi permite bugetul, asa ca prefer o asiatica dotata.

La 30.000 de euro prefer sa am fundul si parbrizul incalzite iarna, ca sa simt din prima secunda confortul si sa nu stau sa dau cu rascheta zapada. :D

 

Stii cum e, gusturile nu se discuta. Prefer sa-mi fac viata mai usoara nu sa starnesc invidia vecinilor. ;)

Edited by Night Elf
Link to comment
Mircea nu mai vreau Lacetti.

 

Ideea e ca nu ma plang de masina, e buna, dar sta cam prost la siguranta, cel putin cea pe care o am eu pentru ca nu am decat airbag-uri frontale, nu am directie progresiva, etc. Nu mai vreau Lacetti pentru ca nu ofera airbag-uri cortina si ESP.

E vorba de noul Lacetti. Va avea si ESP si airbaguri cortina in variantele superioare, alta mecanica (imparte platforma tehnica cu opel insignia - new vectra), iar motoarele vor fi cele existente in prezent, adica inclusiv diesel de 121 CP.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...