Jump to content

Zgomot suspect Tico


Recommended Posts

Problema mea - o sa rideti - nu e neaparat ca nu am permis de conducere ( :redface: hehe! - am totusi motive obiective si 37 de ani, "locul mortului"), ci ca ticozaurul familiei a "papat" o baterie, si nici la a doua nu pare sa se simta mai bine.

Bine, prima baterie pare sa se fi uzat moral, dat fiind ca avea 4 ani vechime dar inca mai avea "ochiul magic" - verde. Dar tare mi-e teama ca am (da, EU am, fiind "minitehnicus" amator in acest caz) o mare problema de alternator, dar nu posed spatiu adecvat pentru verificare.

 

Masina este Tico SL/2000, luata de la primul proprietar de curind (sept. 2004), si nu a avut vreo alta problema pina acum decit curentul. Poate, pe undeva, compenseaza consumul pe care unii l-ar categorisi ca "indecent de mic"...

 

De curind, insa, am inceput (epifanie?; premonitie?) sa aud un "fil-fil-fil"-fiit spre dreapta. :lavolan: Nu afecteaza mersul sau directia in nici un fel, doar se aude. :o

 

Any ideas? :osanale:

Edited by Tiku
Link to comment

Tu vrei să-ţi schimbi maşina pentru că nu-ţi mai încarcă acumulatorul ? e absurd.

 

De ce nu verifici partea de încărcare ? după cum am aflat recent, ai de verificat următoarele: tensiunea pe care o dă alternatorul, curea alternator, releu încărcare, punte diode.

Link to comment

@ VAXXi - Nu, omule, as fi idiot sa schimb asa masina pe altceva decit un Smart Forfour (se ofera cineva? :) )

 

Nu, pe mine ma agasa rapiditatea cu care se "ducea" curentul din acumulator, in conditiile in care alternatorul pasa-mi-te functiona, si nu era frig afara

 

Am schimbat "bateria" (ex-DELCO, actualmente HEX), doar ca sa constat ca simptomele se repeta...

 

Acum ma capseaza un sunet de frecare care vine dinspre roata din dreapta-fata, atita tot, si nu stiu de unde vine

 

 

PS: Nu am cum sa verific toate astea nici acasa (unde petrec max. 7 ore pe zi), nici la munca (unde n-am ce-mi trebuie). Nici sa ma duc cu masina la verificat nu pot, din moment ce n-am permis... Sper sa-l iau anul asta (desi sincer nu mi-l doresc...)

Edited by Tiku
Link to comment
Acum ma capseaza un sunet de frecare care vine dinspre roata din dreapta-fata, atita tot, si nu stiu de unde vine

 

Păi, corelând cu problema de mai sus (nu încarcă), eşti sigur că nu e mai mult un fluierat ? :rolleyes:

Link to comment

Da, sint mai mult decit sigur

 

In plus este audibil si din interior, si din exterior

 

Verificat cu mai multi amici

 

Si mai am un pic pina la ITP... :(

 

PS: Cureaua de alternator este corect intinsa (dar nu pot masura curentul care iese; n-am cu ce...), insa zgomotul vine dinspre roata, nu are nimic de-a face cu descarcatul bateriei (cred eu, desi am vazut filmul "The Butterfly Effect")

 

PPS: Eu am inceput sa-mi spun oful in cu totul alt topic, nu pricep cum a ajuns aici...

 

Abia acum intzeleg de ce m-a intrebat Vaxxi daca vreau sa vind mashina...

 

Please cut&paste wherever this belongs

Edited by Tiku
Link to comment

S-a făcut, am separat mesajele care nu aveau treabă cu sfaturile pentru cumpărare Tico.

 

Ştrumfu' zicea că fluieratul ăsta poate avea ca sursă şi o defecţiune electrică (de exemplu la mine tot fluiera după schimbarea curelei, fluierat care-a încetat după schimbarea punţii de diode şi a releului de încărcare).

Link to comment

M-am gîndit şi eu la "buleftrică", dar am exclus posibilitatea

 

Asta pentru că apare numai în mişcare, iar rapiditatea "fîlfîitului" e direct proporţionalã cu viteza de deplasare. Ca şi cum aş avea ceva pe roatã, care atinge de aripã.

 

Dar pe roatã nu e nimic, iar la învîrtit staţionar nu scoate nici un zgomot suspect. Numai în sarcinã.

 

Plãcuţa de frînã nu atinge, am verificat şi asta.

 

Sã fie planetara? Altfel nu cîrîe, nu nimic...

 

Mulţam tuturor pentru rãspunsuri

Link to comment

Daca cureaua de antrenare alternator este uzata, atunci fluiera (fisiie) si daca este "corect intinsa". Schimbarea ei ar rezolva si problemele de incarcare ale bateriei. O verificare a alternatorului nu strica pentru ca si o proasta valoare a curentului de excitatie poate provoca efectele descrise (punte, regulator).

Verificarea se face pe intuneric, pe faza lunga, cu toate sarcinile electrice semnificative pornite. Zgomotul "din dreapta" ar trebui sa fie proportional cu energia electrica ceruta.

Edited by tolin_afc
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
 

×
×
  • Create New...