Tiku Posted January 16, 2005 Share Posted January 16, 2005 (edited) Problema mea - o sa rideti - nu e neaparat ca nu am permis de conducere ( hehe! - am totusi motive obiective si 37 de ani, "locul mortului"), ci ca ticozaurul familiei a "papat" o baterie, si nici la a doua nu pare sa se simta mai bine. Bine, prima baterie pare sa se fi uzat moral, dat fiind ca avea 4 ani vechime dar inca mai avea "ochiul magic" - verde. Dar tare mi-e teama ca am (da, EU am, fiind "minitehnicus" amator in acest caz) o mare problema de alternator, dar nu posed spatiu adecvat pentru verificare. Masina este Tico SL/2000, luata de la primul proprietar de curind (sept. 2004), si nu a avut vreo alta problema pina acum decit curentul. Poate, pe undeva, compenseaza consumul pe care unii l-ar categorisi ca "indecent de mic"... De curind, insa, am inceput (epifanie?; premonitie?) sa aud un "fil-fil-fil"-fiit spre dreapta. Nu afecteaza mersul sau directia in nici un fel, doar se aude. Any ideas? Edited January 16, 2005 by Tiku Link to comment
VAXXi Posted January 16, 2005 Share Posted January 16, 2005 Tu vrei să-ţi schimbi maşina pentru că nu-ţi mai încarcă acumulatorul ? e absurd. De ce nu verifici partea de încărcare ? după cum am aflat recent, ai de verificat următoarele: tensiunea pe care o dă alternatorul, curea alternator, releu încărcare, punte diode. Link to comment
Tiku Posted January 16, 2005 Author Share Posted January 16, 2005 (edited) @ VAXXi - Nu, omule, as fi idiot sa schimb asa masina pe altceva decit un Smart Forfour (se ofera cineva? ) Nu, pe mine ma agasa rapiditatea cu care se "ducea" curentul din acumulator, in conditiile in care alternatorul pasa-mi-te functiona, si nu era frig afara Am schimbat "bateria" (ex-DELCO, actualmente HEX), doar ca sa constat ca simptomele se repeta... Acum ma capseaza un sunet de frecare care vine dinspre roata din dreapta-fata, atita tot, si nu stiu de unde vine PS: Nu am cum sa verific toate astea nici acasa (unde petrec max. 7 ore pe zi), nici la munca (unde n-am ce-mi trebuie). Nici sa ma duc cu masina la verificat nu pot, din moment ce n-am permis... Sper sa-l iau anul asta (desi sincer nu mi-l doresc...) Edited January 16, 2005 by Tiku Link to comment
VAXXi Posted January 16, 2005 Share Posted January 16, 2005 Acum ma capseaza un sunet de frecare care vine dinspre roata din dreapta-fata, atita tot, si nu stiu de unde vine Păi, corelând cu problema de mai sus (nu încarcă), eşti sigur că nu e mai mult un fluierat ? Link to comment
Tiku Posted January 16, 2005 Author Share Posted January 16, 2005 (edited) Da, sint mai mult decit sigur In plus este audibil si din interior, si din exterior Verificat cu mai multi amici Si mai am un pic pina la ITP... PS: Cureaua de alternator este corect intinsa (dar nu pot masura curentul care iese; n-am cu ce...), insa zgomotul vine dinspre roata, nu are nimic de-a face cu descarcatul bateriei (cred eu, desi am vazut filmul "The Butterfly Effect") PPS: Eu am inceput sa-mi spun oful in cu totul alt topic, nu pricep cum a ajuns aici... Abia acum intzeleg de ce m-a intrebat Vaxxi daca vreau sa vind mashina... Please cut&paste wherever this belongs Edited January 16, 2005 by Tiku Link to comment
VAXXi Posted January 16, 2005 Share Posted January 16, 2005 S-a făcut, am separat mesajele care nu aveau treabă cu sfaturile pentru cumpărare Tico. Ştrumfu' zicea că fluieratul ăsta poate avea ca sursă şi o defecţiune electrică (de exemplu la mine tot fluiera după schimbarea curelei, fluierat care-a încetat după schimbarea punţii de diode şi a releului de încărcare). Link to comment
Tiku Posted January 17, 2005 Author Share Posted January 17, 2005 M-am gîndit şi eu la "buleftrică", dar am exclus posibilitatea Asta pentru că apare numai în mişcare, iar rapiditatea "fîlfîitului" e direct proporţionalã cu viteza de deplasare. Ca şi cum aş avea ceva pe roatã, care atinge de aripã. Dar pe roatã nu e nimic, iar la învîrtit staţionar nu scoate nici un zgomot suspect. Numai în sarcinã. Plãcuţa de frînã nu atinge, am verificat şi asta. Sã fie planetara? Altfel nu cîrîe, nu nimic... Mulţam tuturor pentru rãspunsuri Link to comment
tolin Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 (edited) Daca cureaua de antrenare alternator este uzata, atunci fluiera (fisiie) si daca este "corect intinsa". Schimbarea ei ar rezolva si problemele de incarcare ale bateriei. O verificare a alternatorului nu strica pentru ca si o proasta valoare a curentului de excitatie poate provoca efectele descrise (punte, regulator). Verificarea se face pe intuneric, pe faza lunga, cu toate sarcinile electrice semnificative pornite. Zgomotul "din dreapta" ar trebui sa fie proportional cu energia electrica ceruta. Edited January 17, 2005 by tolin_afc Link to comment
Recommended Posts