Abram Burel Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 (edited) Au inceput sa puna baietii pe la terase sisteme de racorire cu apa pulverizata fi. Am vazut mai demult un "proiect" al unui nene... inventator, care incerca ceva asemanator. Nu-mi este foarte clar cat bine face atata apa prin masina Edited July 5, 2008 by Abram Burel Link to comment
andrei_xxl Posted July 5, 2008 Author Share Posted July 5, 2008 Chiar ma batea gandul sa caut pe la dezmembrari o instalatie de AC, dar tinand cont si de faptul ca masina o tin pana maxim in februarie anul viitor nu stiu in ce masura se merita investitia. Mai testez deocamdata diverse combinatii de geamuri deschise/inchise. Haideti, fratilor, chiar toti aveti masini cu AC? Voi cum va descurcati? @rich1974 Chiar te crezi amuzant, nu? Link to comment
Abram Burel Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 (edited) Buey, eu cand merg cu Nova, dau geamul meu jos (ca pe cel de la pasager mi-e lene), pun cotul stang pe geam si stau asa mai intr-o... parte. Oricum, cu urechea stanga am probleme, asa ca nu mai conteaza prea mult Edited July 5, 2008 by Abram Burel Link to comment
EM!L Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 Din cate stiu eu, e destul de complicat de montat o instalatie de A/C (nici pretul nu-i prea mic). Ca si la diesel/benzina, pare-mi-se, renteaza in functie de (pe langa perioada cat mai tii masina) cat de mult o folosesti. O solutie ar fi, in masura in care poti, s-o lasi la umbra, ca pe perioada deplasarii se incinge, e adevarat, dar oricum, macar atunci cand te urci in ea nu mai e "sauna". Dar, stiu... cum in orasul asta nu gasesti nimic, slabe sanse sa gasesti un loc liber de parcare si ala sa fie la umbra Link to comment
Cumnatu Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 Complicat NU e sa montezi instalatie AC. Si se merita pentru ca o folosesti nu numai cand e cald dar si cand ploua sau e frig si umezeala, scapandu-te de aburirea geamurilor. Acum daca merita sau nu numai fiecare dintre noi in parte stie functie de cat de mult pretuieste confortul si cat de mult circula si are de gand sa tina masina. Link to comment
rich1974 Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 (edited) acum serios. eu nu prea folosesc ac-ul . stau cu geamurile inchise. le deschid numai la plecare daca masina a stat in soare. merg cu aeroterma la viteza a 3-a . la aveo chiar isi face treaba. dar eu suport destul de usor caldura ca am 65 de kile. Edited July 5, 2008 by rich1974 Link to comment
laurentziu83 Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 Cum ani de zile am mers cu Matizul care, saracu, avea AC, da n-avea posesoru' bani de benzina, pur si simplu cuplam treapta 2 de ventilatie, eventual 3, aeratoarele spre mine, geamul de la sofer cat mai mult jos, cotul pe geam si aia era. Daca era prea cald, dadeam tricoul jos si mergeam la bustul gol. Link to comment
naylui Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 ... pun cotul stang pe geam ... nu stiu cum reusesti tu, caci la mine frige al draqu portiera...si volanul il tin cu 2 degete Link to comment
closchkutza Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 Si stii care este faza mai tare: ca daca mergeai asa si in extraurban, deci la viteze mai mari, masina iti consuma aproape la fel ca atunci cand ai fi avut ac-ul pornit si ai fi mers normal. Link to comment
rich1974 Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 pai bine frate, tu nu ai volan cu ventilatie? o solutie ar fi sa porti niste manusi d-alea de bucatarie daca zici ca frige asa de rau volanul. Link to comment
Lucian M Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 Eu as zice sa nu mai atingeti deloc volanul. Ca daca frige- treaba e nasoala- nu mai poti apasa nici pe butoanele de la telecomanda. Ce nasol e sa rogi sotia sa dea pe sport/stiri/discovery... Din cate retin eu, in manualul de utilizare a masinii (si la Matiz si la Aveo) scrie asa (parca): intri in masina, dai geamurile jos (le poti si sparge- alegerea soferului nervos), ventilatia la maxim cu aer de afara, aeratorul de la picioare, se pleaca, se ridica geamurile, se da aerul prin aeratoarele centrale si cele de jos. Cei care "are" aere conditionate porneste aerele si le da la treapta a II-a spre picioare. Cei care are aere de alte tipuri (clismatronic, climatic, bizonic, trizonic- sau voi va ganeati la alte aere- alea de cocalar, poate )- le foloseste dupa cum vrea muschiu' lor. Link to comment
VFX Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 ... le foloseste dupa cum vrea muschiu' lor. AUTO all the way... In primele minute dupe ce ma urc in ea stau cu cel putin un geam deschis sa se "aeriseasca" mai repede... Nu am manualul la indemana, dar era explicat acolo si "secventa" de folosire a instalatiei in modul manual. Nici la Oltcit nu aveam AC si ma descurcam...dar parca nu era asa cald pe vremea aia...sau cel putin nu stateai atat de mult in masina la semafor sa inghiti fumul de la toate tdi, dci, hdi, etc... Link to comment
Lucian M Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 Nici la Oltcit nu aveam AC si ma descurcam...dar parca nu era asa cald pe vremea aia Bine spus. Si eu la dacia 1300 nu simteam atat de tare zapuseala, dar nici nu erau temperaturile alea. Link to comment
rich1974 Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 pai stiti de ce nu simteati zapuseala? fiindca masimile alea aveau geamurile mai verticale decat la masinile de acum si se producea mai greu efectul de sera. parerea mea! Link to comment
laurentziu83 Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 Zapuseala nu se face nici acum foarte mult in dacie, probat saptamana trecuta, ca tot o mai am in batatura, si asta pentru ca dacia nu e la fel de etansa ca masinile de acum. La fel cei care si-au montat termopane au simtit ca a crescut temperatura vara inauntru. Link to comment
EM!L Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 Dar parca nici temperaturile nu erau asa mari in trecut . Si eu am observat treaba referitoare la etanseitate. Link to comment
Elfu Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 Bine spus. Si eu la dacia 1300 nu simteam atat de tare zapuseala, dar nici nu erau temperaturile alea. Pai dacia nu a trecut nicodata testul cu mâţa ! Link to comment
andrei_xxl Posted July 6, 2008 Author Share Posted July 6, 2008 Probat azi solutia data de Emil. Am plecat de la servici dupa ce am lasat-o ca de obicei, in soare, am lasat-o 1-2 min sa se incalzeasca motorul (tic nervos), intre timp am deschis geamurile pe fata la maxim, a mai scazut temperatura de la focurile iadului la sauna, am aprins tigara si am inchis cam 3/4 geamul de la sofer. M-am chinuit un pic sa suflu fumul pe geamul celalalt si sa scrumez afara (scrumiera e ca de obicei plina de alte prostii in loc de scrum) si chiar am simtit ca nu ma mai trage curentul asa de rau. Merge cat de cat solutia. Multumiri, Emil, iti dau un punct la reputatie Link to comment
laurentziu83 Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 Pana pe la 70-80 poti sa mergi lejer cu ambele geamuri deschise. Link to comment
EM!L Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 (edited) Mie mi se pare tare nasoala senzatia de a merge cu ambele geamuri deschise... chiar si la 40-50. @Andrei, ma bucur ca ai reusit cat de cat sa rezolvi "problema" L.E. Apropo, sper ca ai dat si aeroterma la max. sa "sufle" la picioare, concomitent cu geamurile fata jos. Edited July 6, 2008 by EM!L Link to comment
azzureus Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 Eu din martie pina in octombrie merg tot timpul cu geamul de la sofer deschis la maxim (cind nu ploua, bineinteles). Cind e foarte cald si stau la semafoare, deschid si geamul pasagerului. Asa m-am dus si anul trecut la mare (cu toate ca aveam aer conditionat). Aerul conditionat il folosesc extrem de rar, din simplul motiv ca ma racesc ca un caine daca merge (chiar daca merge doar pe treapta I si neindreptat direct spre mine). De curent nu am avut niciodata probleme, asa ca... geamul tras jos de tot si pe cai Link to comment
laurentziu83 Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 Am si eu o intrebare: cum se face ca posesorii de masini decapotabile care n-au decat parbriz in fata nu sufera niciodata de "curent"? Link to comment
Satori Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 As raspunde eu, dar nu ma hotarasc ce sa aleg: 1. De unde stii? Ai facut sondaj? 2. Adrenalina ii face sa fie sanatosi tun. 3. Masinile sunt proiectate astfel incat "curentul" sa fie minim. 4. Exista gel special care te protejeaza de "curent" 5. Cand se uita femeile la ei se incalzesc si le trece. 6. Au scaune incalzite si se stie ca, daca fundul iti e cald, nu mai conteaza capul. Link to comment
Cumnatu Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 E curent ca toti dracii in decapotabila. Numai daca stai perfect regulamentar la unghi de 90 grade si relativ aproape de parbriz, la viteze mici NU e curent. Oricum, pe praful si tevile de esapament de la noi nu as merge in asa ceva fara sa ma platesti bine. Link to comment
EM!L Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 Am si eu o intrebare: cum se face ca posesorii de masini decapotabile care n-au decat parbriz in fata nu sufera niciodata de "curent"? Am mers si eu cu un 307cc si cu un Eos, curent al draq in ambele, cu geamurile ridicate, cu chestia aia din spate ridicata (ce ar avea rol sa "alunge" curentul din habitaclu). Mai degraba posesorii de decapotabile nu se plang... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now