Gerula Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 Pentru cei cărora le pasă de câţi banuţi bagă in masină pentru reparaţii şi service. Link to comment
strumfuadi Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 am votat shi eu, deshi nu cred ca sunt cel mai in masura sa fiu luat in calcul. tizucul meu are doar 12mii km, practic doar la revizia de 10mii am dat bani.. in rest.. doar o problema, cablul shi pedala de ambreiaj -> garantzie.. e interesant de raspuns la aceasta intrebare de catre cei care au matizuri mai vechi, ieshite din garantzie.. ce piese au schimbat shi cat i'a costat. numai bine! Link to comment
dan_m Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 Eu pana in 10,000 am facut 2 revizii - alea la 6 luni. Deci oscilez intre 4-5 MIO sau peste 5 MIO. Asta daca reviziile se pun. Link to comment
tolin Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 In 5 ani fara garantie am schimbat urmatoarele: - am blindat toba finala, pentru ca s-a spart imediat dupa garantie (150k manopera), merge si acum; - 1 buc. curea alternator, la 40.000km (140 k + 70k manopera); - 1 buc. acumulator Fullman, dupa 4 ani (1M1); - 1 set bujii Bosch Super4, ca-s mai fitzoase (270k); - 4 buc. cabluri aprindere, ca-s proaste, am combinat Bosch + Champion (~360k, chilipir); - 1 set placutze de frana, la 40.000 km (270k, romanesti); - 4 buc. valva PCV, pentru ca am aflat de ea (~400k); - 2 buc. janta argintie, din vina lor (1M130 cu echilibrare cu tot); - 3 set. lamele stergator, iarna nu-i ca vara (~300k, cele mai ieftine); - 1 buc. capac delco + rotor, din vina mea (~300k); - 2 buc. aparatori fatza, din vina mea (100k); - 1 buc. cablu ambreaj, tot din vina mea, am trecut peste ceva care a distrus burduful de protectie (sub 400k); - 4 capace protectie roata, pentru ca dupa un timp zanganesc (100k); - 4 capacele pneu, pentru ca 2 s-au pierdut si 2 s-au furat (100k); - 1 siguranta 10A, pe radio, ca s-a ars. In total pana in 6M, ~ 100k pe luna, dar am ajuns abia la 53.000 km. Cand voi schimba pneurile, cheltuielile se dublueaza brusc. In primii 2 ani n-am schimbat nimic. Daca socotesc uleiul motor, filtrul de ulei, filtrul de aer, uleiul cutie si lichidul de racire, atunci costurile se ridica la peste 200k pe luna. Costurile mele sunt mici pentru ca piesele l-am cumparat eu si pentru ca majoritatea manoperei am prestat-o eu, cu prietenii, cu vecinu, pe beri, care oricum se duceau ... la gura asa ca nu le-am mai socotit. Link to comment
laurentziu83 Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 (edited) Bai, nu stiu cum sa votez, ca ele au crescut cu fiecare 10k km facuti. Hai sa o iau asa: 1.primii 10 k km: doar revizia de 10 mii, da nu mai stiu cat a fost. a, si mai multe indreptari la ciocan facute jentilor (insignifiant). Pe la 3000 km a inceput sa-mi intre mai greu in viteze, nu mai e nevoie de detalii (merge si asa, vad ca e mai bine sa nu te iei de cutie) 2.urmatorii 10 k km: revizia de 20 mii:cam 2 milioane jumate; o anvelopa BF Goodrich luata la SH in urma unui accident 350k lei luata cam la 16-17 k km; alte indreptari de jante; o pana de cauciuc. 3.urmatorii 10 k km: revizia la 20 mii:3400000 lei; schimbat o aparatoare de noiroi spate 90 k lei; cele de pe fata sunt varza amandoua, dar nu merita efortul sa le schimb; schimbat brat inferior fata stanga grav vatamat in urma accidentului de mai sus (am mai mers cu el indoit 15k km); schmbat bateria pe garantie; luat anvelopa la SH Dunlop SP 10 cu 600 k lei(nu am gasit ceva convenabil): vechiul avea o galma cam mare; trebuie sa mai schimb si rezervorul de lichid de spalat parbrizul: in asteptare, da mai mult de 200k lei nu dau pe el; eventuale echilibrari de roti, indreptari jante etc;schimbat valva PCV sa nu uit cablul de ambreiaj care a cedat la o zi dupa ce a expirat garantia. 4.dupa 40 k km: consum ulei din cauza valvei PCV, turnat un litru de ulei si apoi schimbat valv; acum am 43700 km; am facut revizia acum o mie de km si imediat dupa craciun, am topic separat: cost 1500-2mil lei. Deocamdata nu am mai bagat bani in kuru ei ca nu prea am acum. Ar mai fi: Luat macar 2 cauciucuri noi in urmatoarele 6 luni, preferabil Continentale, Kumho, depinde de bani, in nici un caz montane . amortizoarele pot sa mai astepte, n-am atatea milioane pentru ele (am vazut ce pot ale lui andrei ), da 8 milioane ... Tablaria o sa mi-o fac la primavara pe CASCO: aripa dreapta putin indoita si binecunoscutii stalpi; rezervorul de lichid spalat parbrizul; parbrizul il rezolv pe CASCO cu o piatra dupa aceea. Per total, consider ca Matizul nu e o masina care sa necesite costuri mari de intretinere, comparativ cu o Dacie ele sunt mai mici. Veti spune ca e o aberatie, dar piesele intr-adevar sunt mai scumpe, dar nu cad intr-o veselie, chiar tin. Probelemele la masina asta apar datorita drumurilor proaste si datorita mentalitatilor (aici a zonelor unde parchezi). O consider totusi o masina excelenta, chiar sunt surprins acum, dupa 2 ani de mers in toate conditiile posibile, ca rezista impecabil si ca nu ma rupe la buzunar cu reparatiile. Acum cand privesc in urma imi dau seama ca, daca nu m-as fi purtat ca animalul cu ea sau as fi mers pe drumuri mai bune, nu as fi bagat chiar atatia bani in ea. Ideal sa zic, singura problema urata pe care am avut-o a fost cablul de ambreiaj, in rest... Edited January 17, 2005 by laurentziu83 Link to comment
NFS Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 Mai Laurentiu, tu sigur esti dialup? Ar trebui sa-l pui si p-asta la socoteala! ) Sa incepem: Matiz E, 32000 km, 2 ani vechime. Schimbate: 1. Vasul de expansiune - 180.ooo lei 2. Bascula fatza stinga 1.3 mil - Indoita in urma iesirii in decor. Revizii, schimburi: 1. 1000 - schimb ulei + filtru - 1 mil 2. 10.000 - schimb ulei motor si CV - 2.150.000 lei 3. 15.000 - numai verificari, uns usi si pedala de acc.- 300.000 lei 4. 18.500 - schimb ulei, filtre (ulei, benzina, aer), schimb bujii, diverse verificari si ungeri - 2.6 mil 5. 27.500 - schimb ulei - 1 mil 6. 31.000 - schimb lichid de frina si antigel, facut geometria, inlocuit o aparatoare noroi, curatat bujii, alte verificari - 2.3 mil Preturile includ si manopera! Care va' zica... reparatii si revizii, TOTAL = aprox 11 mil => costurile pe 10k km = 3.6 mil !!! , sau 450.000 lei / luna ! Cit costa abonamentu' RATB? In rest, imbunatatiri: Oglinzi incalzite 800.000, temporizare 800.000, placa portbagaj 850.000, bujii Bosch Super4 vreo 500.000, fise siliconice Tesla 350.000, caucioace Pirelli 8 bulioane, mp3 player Sony CDX-MP30 280$, cotiera 400.000, plus alte maruntisuri (ex: lumina scrumiera si portbagaj). Urmeaza: 1. Amortizoare spate Sachs (as fi vrut Koni, da' nu fac de Matiz) 2. Jante aliaj (la astea nu-s foarte hotarit) Link to comment
andreib Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 Pai de unde sa incepem?Nu mai trec reviziile ca alea is standard. 1.Amortizoare spate(2.2 mil diferentade la Daewoo la Sachs) 2.Baterie Varta 2 mil(nu in garantie nu au vrut sa o schimbe ca e modificat sist electric) 3.multe pocnituri rezolvate pe casco/rca vinovatilor(masina revopsita in proportie de 80%) 4. antena 300k ca au rupt-o nishte handicapati mintal 5.amortizoare Sachs fata 2.2 mil (vineri le montez si iar astept 2 luni decontare de la Daewoo) 6.Capace roti 300k 7.Antifurturi capace 150k 8. Echilibrare roti 1mil(la dracu sa le ia de gume ca se desumfla si se dezechilibreaza f des) 9.Vreo 1.5 mil benzina pana la service si inapoi (inclusiv plimbari la firmele de asigurare etc) Si acum imbunatatiri: 1.Radio cd mp3 sony Rx330(parca) 200 eur 2.Boxe Sony Xplod 16.5 fata+ noname 20 cm metalice spate + tweetere 4mil 3.Subwoofer + statie 100w 5.5 mil 4.Neoane 2x90cm +3x30cm 3.5 mil 5. Autocolant laterale+spate 800k 6.Ornament esapament 300k 7.Schimbator aluminiu +burduf piele 600k 8.Claxon aer 2 goarne 700k (suna de moare baba pe trecerea de pietoni, deh cu cel original radeau taximetristii de se prapadeau cand ii claxonam ) 9.Plasa aluminiu spoiler fata 600k (facuta cu manutza mea) 10. Spray vopsea gri metalizata(vopsit unele ornamente interioare) 150k 11.Presuri cauciuc 250k 12.Inchidere centralizata 2 mil 13 Alarma 1.5 mil (am montat-o eu ca m-am enervat ca am dat prea mult pe inchidere) 14. 200k silicon si folie parchet pentru antifonat portiere fata Cam atat am cheltuit pe masinuta in 1.5 ani si acum ma gandesc serios sa o vand ca nu ma prea multumeste decat sonorizarea, masina de loc. Link to comment
brusli Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 avem 5 ani de utilizare si aproape 72000 km -40000km schimbat motoras stropitoare 300000 -35000km schimbat bara fata 2000000...am lovit un ciine -65000km cumparat un cauciuc 1800000 -60000km schimbat un rulment pe spate 50000 -60000km schimbat saboti spate 500000 -42000km schimbat filtru aer/benzina 300000 cam 5000000 lei pe 5 ani la toate operatiunile adaugam berile reci de rigoare Link to comment
Gerula Posted January 18, 2005 Author Share Posted January 18, 2005 Salut fraţilor! Am introdus sondajul asta ca sa ne facem o idee cam cum sunt in general costurile de inteţinere la maşinuţele astea in condiţii normale de exploatare. Adica strict ce scrie in carte: SCH. ULEI + REVIZII + PIESE + REPARATII Tuning-ul e altceva. La fel accidentele, furaciunile, cainii loviţi (saracii),chiar şi gumele uzate prematur nu au nici o legatura cu maşina in sine. Link to comment
NFS Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 Desi am incercat sa "tin aproape" de subiect... recunosc ca ai dreptate si reparatiile in urma lovirii ciinilor sau iesirilor in decor, deci "din vina noastra", nu se pun aici! Ca urmare, de la mine scadem bascula, refacem calcu-le-le-le si avem asa: 9.4 mil / 3 (ca am 32.000km) = 3.1 mil / 10.000 km 9.4 mil / 24 luni (c'o am de doi ani) = 400.000 lei /luna cheltuieli de intretinere masina. PS. Un topic mai interesant era cit revine pe luna cu intretinerea masinii (including revizii, benzina, reparatii de orice fel, imbunatatiri, casco... TOT) Link to comment
Gerula Posted January 18, 2005 Author Share Posted January 18, 2005 PS. Un topic mai interesant era cit revine pe luna cu intretinerea masinii (including revizii, benzina, reparatii de orice fel, imbunatatiri, casco... TOT) <{POST_SNAPBACK}> Eu facusem un calcul monstruos comparativ cu Dacia, că la 70.000 Km dacă socotim diferenţa de consum, cca. 3 l / 100 km. rezulta 2100 l. adica 1636 euroi. Asta in bere inseamna cam 3000 sticle la 1/2 Link to comment
FLEX Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 Matiz E. feb. 2003, 35.000km 1. revizii, materiale incluse = 2.500.000ROL/~6luni => 420.000ROL/luna 2. reparatii +piese schimbate (2x flanse amortizor +brat inferior/pivot) = 3.500.000ROL/~2 ani => 150.000ROL/luna 3. imbunatatiri (maruntisuri, dotari suplimentare) = 6.600.000ROL/~2 ani => 290.000ROL/luna 4. tuning (jante aliaj + cauciucuri vara +cauciucuri iarna) = 25.000.000ROL/~2 ani => 1.100.000ROL/luna 5. intretinere lunara (spalat + lichid parbriz) = 150.000ROL/luna Deci fara nebuneli, adunind pct. 1,2 si 5, rezulta frumoasa suma de 720.000ROL/luna, adica 18E/luna haliti de masina, fara benzina, asigurari, si taxe diverse. D1310 ma costa 60E/luna acelasi lucru ... no comment ... Adincind analiza, cu 6. asigurari ( Casco = 250E/an, RCA = ~ 1.000.000ROL/an) = 900.000ROL/luna 7. benzina = 35.000km cu un consum mediu de 6.5l/100km la un pret mediu de 28.000ROL/l =>~2.800.000ROL/luna TOTAL cheltuieli/luna => 5.800.000ROL/luna, grosso-modo 6.000.000ROL/luna, adica 150E/luna => TOTAL GENERAL = 3450E in 23 de luni ... e ceva, te pune pe ginduri, nu? PS: am votat luind in considerare punctele 1, 2 si 5; restul ... D-zeu cu mila, se pare ca sint cam dus cu capul Link to comment
Shenck Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 Revizia la 40k 60E (placute+saboti+filtre+ulei Cv+curea alternator) + in aproape 20kkm/2 ani=2 schimburi de ulei 50E+ reparatie o planetra (35E)+ 3E zema de parbriz si miroase pt masina = inretinere si reparatii/luna=10 E. La asta se aduga benzina , asigurarile si taxele. Link to comment
Guest Mecmar Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 Data achizitiei: 12.12.2003 Revizie 1.000 km - 0 lei spaga – 0 lei Revizie 5.000 km - 3.028.940 lei spaga – 200.000 lei Revizie 10.000 km - 2.070.500 lei spaga – 200.000 lei Temporizator - 700.000 lei - Oglinzi incalzite - 1.000.000 lei - Policioara portbagaj - 899.000 lei - Alarma auto - 2.500.00 lei - Actuator inchidere centralizata - 1.400.000 lei - Montat radiocasetofon - 150.000 lei - Montat boxe - 300.000lei - Montat antena - 220.000 lei - Antifurt auto - 500.000 lei - Total - 13.944.440 lei + 400.000 lei TOTAL = 14.344.440 LEI/13luni = 1.076.495,30 lei Reviziile 5000+10.000 = 5.499.440 lei/13luni=423.033,84 lei Benzina lunar 1.500.000-2.000.000lei Nu au fost incluse taxe, asigurari, etc. Link to comment
vio.p Posted January 6, 2006 Share Posted January 6, 2006 revizii la 1500km la 5000km la 10000km cred ca peste 5 milioane benzina lunara intre 8-12mil(vara ) iarna cam 6milioane pe luna + la spalatorii auto cam la 2 sapt. cate 200k 3 x 5 = 15M + 6 x 12M + 6 x 6M = 15M + 72M + 36M = 123M + X x 0,2M = ? Cred ca deja e alta masina, ce mai cauti in clubul asta ? Nu de bani, vorbesc, de ani ? Link to comment
dreamlike Posted January 11, 2006 Share Posted January 11, 2006 (edited) Masina din X.2004, 12500km si ar fi cam asa: Cheltuieli obligatorii: - revizie 1500 - 1 100 000 lei - revizie 6000 si ceva - 1 200 000 lei - revizie la 10 000 - 3 000 000 lei - casco - 189 euro - RCA - 1 500 000 lei - rovinieta - 600 000 lei - impozit - 200 000 lei Daca mai socotesti ca intr-un an rulezi aproximativ 10000 km, cu un consum mediu de 6% cu 32000 lei/litru -> 19 200 000 lei TOTAL: 14 600 000 lei (adaugand si costul benzinei -> 33 800 000 lei) adica aproximativ 2 800 000 lei / luna in primul an de functionare. Nu am avut probleme mecanice sau de alta natura, pana acum. Una peste alta mi se par cele mai ieftine costuri de intretinere pentru o masina, daca te limitezi la costurile stricte legate de functionare si intretinere. Daca vrei sa-i faci si alte imbunatatiri, costurile cresc proportional cu gargaunii fiecaruia si tot nu o faci nici jeep, nici limuzina, nici masina sport, asa ca ... Alte imbunatatiri (de bun simt cred si esentiale): - mp3 player pioneer cu boxe spate - 200 euro - huse - 900 000 lei - deflectoare - 700 000 lei - stropitoare tico - 100 000 lei - deodorante, spalaturi si alte chestii - 1 000 000 lei (in extenso) - ceas si termometru - 250 000 lei Cu trecerea timpului si a numarului de km parcursi probabil costurile mai cresc. Edited January 11, 2006 by dreamlike Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now