mdascalu Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 (edited) @adisoru - exact aceeasi solutie am adoptat-o si eu si culmea, cu aceeasi solutie "minune". Am sa repar gaurile cu chit de fibra. Eu am gaura si in oala de la roata stanga spate. Intre cele doua table, cum ai scris mai sus, spatiul nu e gol, este acolo un strat de mastic cauciucat. Dar am gasit ceva f.f. interesant. PROTECTII DE PLASTIC PENTRU OALA SPATE. Mi-am luat-o pe cea de pe stanga, era pe stoc si maine vine si cea de pe dreapta, acolo unde am eu probleme cu rugina. Poate solutia minune functioneaza si stopeaza rugina (eu sper sa faca ce scrie pe cutie) si nu sunt nevoit sa pun sudura pe masina. AA, era sa uit, m-am decis sa scot plasicul ala care acopera in masina oala spate, sa dau o gaura astfel incat sa pot baga capul pistolului de aplicat antifon si sa improsc in ambele parti vaselina. Ce sa-i faci boala de la batrana Dacia 1310 se mosteneste la TOT CE FAC ROMANII. Pentru cei interesati. La nicubarbu daca vreti sa comandati protectiile din plastic, cereti KK 1103547 pentru oala stanga si acelasi cod dar cu 8 in loc de 7 pentru oala dreapta spate. Iar in final ceva poze. Edited September 4, 2009 by mdascalu Link to comment
adisoru Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Este foate bine ca bagi vaselina, chiar ajuta. Eu din pacate dupa ce am facut toata operatia de vopsire si dupa cateva ploi iar am vazut cum apa a umflat noua vopsea data, facad niste basici pe aripa. DECI la mine apa si rugina nu au atacat aripa de pe dedesubt, acolo unde este oala. Problema la mine era undeva la stopul din spate. Daca dai jos stopul spate, o sa vezi ca sunt acolo niste gaurele. La mine pe acolo intra apa si se aduna jos in aripa. Am bagat silicon pe acolo, am montat la loc stopul si vad ca nu au mai iesit picaturi de apa la ploile din ultimul timp. In desen am desenat aproximativ traseul pe unde intra apa la mine in aripa. Link to comment
Doru_Neo Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Eu folosesc la toate masinile si tot ce inseamna tabla ruginita sau profile metalice ce urmezza a fi vopsite, o solutie nemteasca Miparox. Se aplica in stat subtire (pulverizat) peste locul cu rugina sau ce urmeaza a fi vopsit. Foarte multumit pana acum . Problema e ca solutia vine la bidoane de 1L si se vinde la bax de 6 buc. Pretul uni bidon e undeva in 30 Euro. Link to comment
Viktor Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Multam pentru raspuns. Mai exact, ce rol are acea solutie? Protejeaza in-potriva ruginii, sau... Link to comment
Doru_Neo Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Neutralizeaza rugina si face o pelicula protectoare. Nu mai stiu exact da scria undeva pe prospect ca transforma rugina in nu stiu ce chestie chimica.. Tot in prospect si din prezentarile tipului care facuse demonstratia initial .. era garantat ca undeva in 5 ani nu mai apare in acel loc rugina Link to comment
adisoru Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 Dupa cum vedeti in poza rugina mi-a mancat aripa spate la Matiz. Am taiat tot ce era ruginit (de aia este acea gaura in aripa). Am dat cu Sonax-o solutie ce transforma rugina in ceva negru si tare. Inainte de a acoperi gaura si de a vopsi, ce ma sfatuiti sa fac: - sa bag vaselina, ulei in aripa si apoi sa acopar cu chit si sa vopsesc ? SAU - sa sa injectz in toata aripa spuma poliuretanica si apoi sa vopsesc ? Link to comment
niki Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 Spuma? Te referi la cea bagata intre tamplarie si perete ca izolator si sa umple golurile? Daca da eu zic sa stai cuminte. 1. E poroasa si f. posibil sa atraga si umiditate 2. isi mareste volumu. Sa nu te trezesti cu aripa deformata(desi nu ced ca ar fi cazu) 3.Daca nu e acoperita(tencuita in cazul ferestrelor) se macina. Pe scurt nu o idee buna Link to comment
Salex Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 La ce se vede in poze, stai pe bomba (de rugina) amorsata. Am trcut prin asa ceva, eu i-am schimbat complet pasajele. Daca dai intii cu ulei/vaselina, greu de crezut ca mai poti face o reparatie ca lumea. Nici cu spuma poliuretanica nu cred ca rezolvi mare lucru, aia expandeaza frumos in spatii inchise. In zona aia nu o sa-ti patrunda ca lumea si mai rau o sa iti faca. Sfatul meu ar fi sa faci intii reparatia. Dupa asta, dai cu solutie din aia anti-rugina pe interior, ca sa-ti patrunda frumos pina la imbinarea dintre aripa si pasajul interior. Daca ai putea sa bagi si o perie de sirma ar fi minunat. Uleiui si vaselina sint solutii invechite si care o sa iti asigure pete sub masina multa vreme. Din ce am incercat eu, iti recomand ceara speciala pentru praguri sau usi. Este la fel de lichida ca si uleiul insa dupa 2 zile se intareste si capata consistenta sapunului. NU se mai topeste indiferent de temperatura de afara. Pentru rezultate optime eu am amestecat-o cu putin antifon de pistol. Zeama asta patrunde si in cele mai inguste colturi. Link to comment
closchkutza Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 @adisoru - exact aceeasi solutie am adoptat-o si eu si culmea, cu aceeasi solutie "minune". Am sa repar gaurile cu chit de fibra. Eu am gaura si in oala de la roata stanga spate. Intre cele doua table, cum ai scris mai sus, spatiul nu e gol, este acolo un strat de mastic cauciucat. Dar am gasit ceva f.f. interesant. PROTECTII DE PLASTIC PENTRU OALA SPATE. Mi-am luat-o pe cea de pe stanga, era pe stoc si maine vine si cea de pe dreapta, acolo unde am eu probleme cu rugina. Poate solutia minune functioneaza si stopeaza rugina (eu sper sa faca ce scrie pe cutie) si nu sunt nevoit sa pun sudura pe masina. AA, era sa uit, m-am decis sa scot plasicul ala care acopera in masina oala spate, sa dau o gaura astfel incat sa pot baga capul pistolului de aplicat antifon si sa improsc in ambele parti vaselina. Ce sa-i faci boala de la batrana Dacia 1310 se mosteneste la TOT CE FAC ROMANII. Pentru cei interesati. La nicubarbu daca vreti sa comandati protectiile din plastic, cereti KK 1103547 pentru oala stanga si acelasi cod dar cu 8 in loc de 7 pentru oala dreapta spate. Iar in final ceva poze. Cum ai prins protectiile acelea din spate? Doar in suruburile vizibile in poze? Sta fixa in felul asta? Eventual mai pune niste poze din mai multe unghiuri.. Link to comment
Ryco Posted December 28, 2009 Author Share Posted December 28, 2009 Rugina este problema nr.1 a acestor dragute buburuze. Link to comment
raven84 Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 fftopic: bine ai re...revenit Ryco - desi ma intreb sincer cat iti va lua de data asta ca sa ii enervezi pe moderatori. Estimarea mea? Nu foarte mult si acum, cat se poate de , problema principala nu este rugina ci modul in care a fost tratata caroseria de la bun inceput. Sunt convins ca daca se facea o tratare corespunzatoare a tablei...si daca tabla in sine era mai GROASA atunci nu ar fi avut nici un fel de problema. Si eu am mici puncte de rugina cam peste tot. Vreau in ianuarie sau februarie sa imi comand niste spray-uri pe culoarea masinii, sa imi iau si niste lac si chit cu fibra de sticla iar daca este necesar si un tub de primer la spray si sa curat toata rugina vizibila. Sau poate o sa astept vara sa fie mai cald si uscat, nici nu stiu cum ar fi mai bine Link to comment
Ryco Posted January 2, 2010 Author Share Posted January 2, 2010 (edited) Cumpara alta. Mai evolueaza si tu,nu te plafona Edited January 2, 2010 by EM!L Nu mai cita integral postul anterior. Foloseşte AddReply sau FastReply Link to comment
smailmiami Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Tie Loganul ti se pare evolutie ?! Link to comment
dann_262003 Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 am un matiz din 2000,cumparat vara trecuta de la o amica.m-a atentionat ca la aripa dreapta spate e o gaura de rugina cam cat o nuca dar nu m-am sinchisit sa o repar.acum cand am fost sa schimb uleiul si mecanicul a pus talpa elevatorului sub prag sa o ridice,m-am speriat. a crapat cam 10-15 cm din el si a iesit rugina la iveala.a mai patit cineva asta?daca da,spuneti-mi si mie un service care ar face treaba buna(banuiesc ca trebe schimbat tot pragul sau cel putin o parte din el).multumesc!!! Link to comment
korydon Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 din cate stiu eu nu se pot schimba numai pe jumatate pragurile, daca le schimbi e bine sa le schimbi pe ambele matiz-ul meu a fost masina de firma si a fost lovit pe partea dreapta ( toata ) si bineinteles ca mi-a aparut rugina la aripa spate dreapta ; am dus-o la tinichigerie si mi-a vopsit toata partea dreapta caci era vopsita prost si ii sarise lacul. in rest nu pot spune ca am avut probleme cu rugina si e destul de veche masina; am ridicat-o pe elevator si m-am uitat sub ea si nu are rugina. nu e foarte buna tabla la matiz dar merge; am citit de o comparatie cu loganul sau cu cea de la renault - nu se compara cele 2 tipuri de tabla Link to comment
cristiangabi Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 (edited) Deoarece se agreaveaza problemele cu rugina la aripa spate caut solutii. Am gasit pe un site din Cehia (care este si in romana) carenaj roata spate (stanga dreapta) la 22 euro ambele http://www.valeo.cz/...a-l_d28039.html Dar nu gasesc o modalitate sa comand. Ati gasit asa ceva la un magazin in Constanta sau in Romania, sa se poata trimite curier? Edited February 26, 2012 by cristiangabi Link to comment
niki Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 (edited) http://www.unixauto...Lista_Form.aspx Este mai scumpa cu 7-8 lei decat unde ai gasit tu Dar au sediu si in Constanta. Scoti banii pe transport Unix Constanta SC Unix Auto SRL Adresa: Constanţa, Str.Avram Iancu nr.57 Telefon: +40-241/552226, +40-241/552228, +40-749/083325 E-mail: constanta@unixauto.ro L-V: 8 - 18 S.: 9 - 13 Gps: 44,17895 28,63819 Edited February 26, 2012 by niki Link to comment
cristiangabi Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Multumesc. Am tot intrat pe site-ul lor, dar nu gasisem. Link to comment
duku Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Gasesti si la autokarma, poti verifica stocurile on line Link to comment
cristiangabi Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 (edited) Acum am vazut ca este exact ce a montat colegul nostru "mdascalu" prin 2009. Pretul actual este 80 Lei/set cu comanda online si ridicare de la magazin. Edited February 26, 2012 by cristiangabi Link to comment
getablonda Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 (edited) Cu măştile acelea de plastic nu rezolvaţi problema în totalitate. Cum spunea adisoru (http://www.gmclub.ro...post__p__442743), apa intră pe lîngă stopuri şi rămîne în aripi şi praguri - cine a mai curăţat găurile de drenare a apei din praguri? Înainte de orice, trebuie etanşate stopurile. Matizul meu a ajuns într-un mare hal în ultimii trei ani de ignorare a problemei. Iată postarea mea din aprilie 2009, cu poze: http://www.gmclub.ro...post__p__421049 Chiar şi atunci, în 2009 era destul de tîrziu, în sensul că reparaţia necesita tăierea zonelor afectate. Dacă aş fi făcut-o, acum ar fi trebuit să o duc din nou să-i repare pragurile. Între timp, am avut şi un accident cu lovitură în spate care mi-a îndoit (a treia oară) portbagajul... Reparaţia ar fi foarte extinsă şi costisitoare, comparabilă cu preţul maşinii. Celălalt motiv pentru care nu am făcut-o fiind că, pur-şi-simplu nu m-am putut dispensa de maşină o lună, cît am estimat că ar dura reparaţia. Aş ieşi să fac nişte poze, ca să vă sperii, dar plouă la Galaţi... În curînd! Cum spuneam... În prima poză se vede luftul dintre stop şi caroserie. Restul vorbesc de la sine. Edited March 2, 2012 by getablonda Link to comment
cristiangabi Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 (edited) Intr-adevar, s-a agravat foarte rau in 3 ani. Se vede ca masina a mai fost "aranjata" exemplu intre prag si aripa fata.. sau zona aceea de sub prag unde nu se vede vopseaua..nu inteleg ce s-a intamplat acolo. Eu am cumparat-o in 2009. Atunci arata bine, dar se vedea ca a fost vopsita pe unele zone. Dupa iarna din 2010 s-au umflat zone de pe aripile spate (sub vopsea). Acum m-am speriat putin inainte sa o spal ca era jalnica. Dupa ce am spalat-o si am curatat stratul de ceara de pe vopsea (care se murdarise) am vazut ca pare ok. Nu s-au marit zonele de rugina Inainte de ultimele ierni am dat cu spray cu ceara (pe interiorul si marginea aripilor, pe partea inferioara a pragurilor, pe buza de jos de la usi) dupa ce am curatat bine interiorul aripii de noroi. De atunci s-a pastrat in aceeasi stare, dar in vara asta doresc sa repar aripile spate (DIY curatat, feruginol, chit, spritz-chit, vopsea spray, insonorizant/ lac spray) si sa pun acea protectie de plastic. Apa daca ajunge pe tabla, se usuca. Dar daca ajunge noroi imbibat cu sare ataca si distruge tabla. Tabla de la Matiz rugineste repede pentru ca e foarte subtire stratul de vopsea/lac. Edited March 2, 2012 by cristiangabi Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now