Cumnatu Posted July 28, 2008 Share Posted July 28, 2008 Astazi mi-a aparut codul ce in manual reprezinta "Crankshaft position sensor" Engleza mea dpdv tehnic e destul de rudimentara . O sa scot bornele de la baterie poate isi revine. Daca nu, ce rau pot face masinii in conditiile in care NU schimb senzorul respectiv ? Are cineva idee ? Multumesc ! Link to comment
smailmiami Posted July 28, 2008 Share Posted July 28, 2008 Ma gandesc ca este eroare de la senzorul de pozitie a vibrochenului, dar nu prea ar mai trebui sa functioneze masina daca este defect ... Link to comment
Salex Posted July 28, 2008 Share Posted July 28, 2008 Crackshaft = vibrochen, deci e vorba de senzorul care detecteaza pozitia vibrochenului. Din cite stiu eu, in general exista o redundanta, adica exista si un "Camshaft position sensor" care detecteaza pozitia axelor cu came. Intrucit axele si vibrochenul sint destul de "bine" conectate, daca pica unul din senzori, celalalt ii poate suplini functia celui defect si motorul continua sa functioneze in parametri OK. Am cautat la mine la Leganza si nu am gasit senzorul pentru axele cu came, deci exista si situatii in care nu avem de-a face cu redundanta. Daca motorul iti merge OK dupa aparitia mesajului, inseamna ca la tine exista redundanta respectiva ... norocul tau Din cite stiu eu, senzorii sint cei care "dicteaza" o gramada de chestii destepte, printre care aprinderea, injectia, etc. Fara ei, cel mai probabil ca motorul nu ar mai functiona corect, sau chiar deloc. Nu-l lasa asa !!! Link to comment
ovi_jer Posted July 28, 2008 Share Posted July 28, 2008 (edited) Crankshaft position sensor = senzor rotatie arbore cotit.In functie de acest senzor ecm-ul controleaza injectia si aprinderea si fara el motorul nu porneste sau porneste greu.In cele mai multe cazuri problemele sunt cauzate de pozitionarea lui.Daca este pozitionat pe volanta problemele apar dupa depunerea pe el a piliturii de pe pinionul electromotorului si al volantei iar daca este pozitionat in zona fuliei arborelui cotit problemele apar din cauza depuneii de ulei scapat pe la semeringuri sau cauciuc de pe cureaua de distributie.Alte cauze din care mai apare eroarea : -Cablajul senzorului intrerupt -Contact imperfect la mufa cablajului -Ecm defect Salex @ Nu mai cauta cea ce nu ai Senzorul axului sau axelor cu came se regaseste numai pe motoarele cu ecm OBD2 si de la euro 3 in sus . Edited July 28, 2008 by ovi_jer Link to comment
Cumnatu Posted July 28, 2008 Author Share Posted July 28, 2008 Motorul merge perfect si nu a crescut consumul sau ceva, porneste ca de obicei la sfert. Am scos bornele de la baterie pentru 1 ora si a disparut eroarea Acum imi amintesc cand a aparut : Aveam scaunul foarte pe spate si m-am pripit cand sa pornesc motorul si NU am tinut indeajuns de mult ( acea fractiune de secunda ) cheia unde trebuie si NU a pornit motorul. Zic ... hm. Dau din nou la cheie, porneste fara probleme dar cu martorul aprins. Opresc motorul fac check de coduri si imi da P0339. Acum a trecut. Link to comment
Salex Posted July 28, 2008 Share Posted July 28, 2008 Salex @ Nu mai cauta cea ce nu ai Senzorul axului sau axelor cu came se regaseste numai pe motoarele cu ecm OBD2 si de la euro 3 in sus . fftopic: Iti dai seama ca a fost o poveste veche. acelui senzor am facut-o pentru ca am gasit cablul senzorului de la arbore aproape distrus, se frecase rau de suportul pompei de servo-directie. Arata atit de nasol incit nu am crezut ca mai poate functiona normal si am fost convins ca exista un alt senzor ... cel despre care i-am zis si Cumantului. Link to comment
Abram Burel Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 P0339 e dat ca eroare "intermitenta". Faptul ca a aparut dupa manevra aia si apoi a disparut confirma acest lucru Link to comment
criss_blue Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 Am patit si eu acelasi lucru dar la o Supernova . Acel senzor mai popular ii zice cititor de volanta(cel putin asa stiu eu din limbajul folosit in service) ''Repararea'' a constat in stergerea capului (parca magnetic) de pilitura colectata,rezultata din frecarea pinionului electromotorului cu dintii volantei. Link to comment
Salex Posted August 1, 2008 Share Posted August 1, 2008 Am patit si eu acelasi lucru dar la o Supernova . Acel senzor mai popular ii zice cititor de volanta(cel putin asa stiu eu din limbajul folosit in service) ''Repararea'' a constat in stergerea capului (parca magnetic) de pilitura colectata,rezultata din frecarea pinionului electromotorului cu dintii volantei. Probabil ii zice "cititor de volanta" pentru ca la DSN (si la Nova 1,6i) se afla in carcasa cutiei de viteze, in dreptul coroanei de pe volanta. Pilitura rezultata in urma uzurii dintilor nu cred ca se aduna in cantitate mare, insa la asta se adauga si praful rezultat de pe urma uzurii discului de ambreiaj. Senzorul ala nu stiu la cite masini se gasesc acolo (pe CV), inclin sa cred ca la mai multe se afla in blocul motor citind direct pozitia arborelui prin intermediul unui disc atasat de arbore (ca principiu similar cu volanta si dintii acesteia). In cazul asta e cam improprie denumirea populara Link to comment
criss_blue Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Tocmai de aceea am specificat si la ce masina pt a nu induce in eroare. Nu la toate masinile sunt la fel. Mare dreptate Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now