Jump to content

Inchidere Centralizata


Recommended Posts

  • 1 year later...

Nu am gasit nicaieri deschidere portbagaj tico,doar matiz,asa ca scriu aici,idea.

Vreau sa scot bucutu de la portbagaj,sa pun in locu lui un push buton de dimensiunea gauri.actuator cu 5 fire care sa traga de parghie camd e apasat butonu.

butonu va functiona doar cand usile sunt deschise,dasta trebuie unu cu 5 fire.Ca sa stie cand sunt ridicate si celelalte.

 

Problema e unde gasesc un push buton de dimensiunea aia :( ? Ca actuator si tras fire sunt deja rezolvate.butonu lipseste.

 

Vreau asta ca dupa iarna asta vad ca nu mai merge deloc sa invart cheia in el.Ma enerveaza.Cand vreau ceva din portbagaj,trebuie mereu sa ma duc sa descui din interior,noroc ca am parghie ptr deschidere haion.

Si idea asta e super practica si chiar misto.

Apesi doar butonu si pac sare haionu.

Link to comment

Pe maica domnului vazusem ceva butoane (antivandal,de metal) la dimensiune apropiata

 

Dar 2 din cele 5 fire vin direct pe motor,iar celelalte 3 sesieaza daca actuatorul e inchis sau deschis... Nu prea inteleg ce legatura au cele 3 fire cu celelalte actuatoare

Ca sa sesizezi daca restul usilor sunt inchise sau deschise,trebuie sa "iei semnal" de la cele 3 fie (ma rog,doar de la 1 din ele) ale actuatorului de la usa soferului (sau de pe oricare alta usa care se misca sincron cu celelate)

Edited by Dr.L
Link to comment

se folosesc doar 4 fire din alea 5 ale actuatorului de la portbagaj cu buton.

Sa vad cand mai ajung pe maica domnului si ma pun pe cautata la fiecare magazin.Da intai trebuie sa scot butucu sa-l masor calumea la diametru.

buton trebuie dala cu piulita sau cu cleme :) ca sa stea bine acolo.

Oricum o sa ma ajute un amic cu l;egatu firelor,io sa gasesc butonu acuma.asta ma tine pe loc.

Tico pe haionu ala chiar si cu eleron ,nare nici un loc unde sa pui un buton frumos.

Link to comment

un mic update ca am indus lueam in eroare fiind si io in eroare.

La portbagaj se monteaza actuator cu doua fire,si se ia semnal ptr el de la actuatoru cu 5 fire de la 2 fire ale lui.

Io am luat inca unu cu 5 fire l-am montat ca pe unu cu doua fire in usa spate pasager si iau semnal din ala,ca e mai aproape nu trebuie sa trag fire pana la usa sofer.

poze :)

post-4301-127256508209_thumb.jpg

post-4301-127256509229_thumb.jpg

post-4301-127256510349_thumb.jpg

post-4301-127256511303_thumb.jpg

Edited by CatalinC
Link to comment

Eu am zis :P

Sa inteleg ca ai terminat tot montajul? Merge bine? Unde ai gasit buton pana la urma?

Dar actuatorul ar trebui alimentat printr-un releu,nu drirect de la firele alea,ca ,, contactele alea nu-s facute pentru curent asa mare

Edited by Dr.L
Link to comment

te referi la buton ca nu rezista ? scrie pe el 220 w cu 50 A ,cred ca e buton de panou de lift :) )

 

pe maica domnului vizavi de conex. magazinu dupa colt.

sa vad cum se comporta dupa o spalare > :)

Edited by CatalinC
Link to comment

Nu zic, ideea e foarte buna dar mai trebuie studiata un pic problema. Acelasi sistem e si la Focus/Fiesta si alte modele si marci dar daca n-ai curent plangi linga portbagaj, ca nu mai ai butucul .

 

Daca tine cablurile in portbagaj da la picior ca taximetristii :mrgreen:

Edited by Carabusu junior
Link to comment

nam cabluri :P si ticosenia mea are deschidere portbagaj din interior, parghia de langa cea de la capacu combustibil :P .

o sa fac o poza si cu inghesuiala din portbagaj, putin loc ptr actuator.Ca am si stergator.Deh model sx.

io sincer nam relee la inchidere centralizata si alarma,vad ca merge ca in prima zi saracia de alarma pilot,sunt chiar super uimit,nu sa ars nimic.Are aproape 3 ani.

 

de faza cu picioru,sa stii ca am pornit=o odata doar eu,am impinso pana a luat ceva viteza am sarit in el rapid si a pornit =)) .atuncea era baterie veche.

Edited by CatalinC
Link to comment

Cum sa n-ai relee :dizzy: . In primul rand,in alarma ai un set de relee de 15A. Apoi,daca la inchidere ai si o cutiuta neagra care controleaza actuatoarele,mai ai si acolo relee...deci nu e chiar asa simplu

Link to comment

nu mai am ce poze sa pun.ideea e ca functioneaza.

butonu intrerupe minusu.ca daca sa zicem se strica de la apa sa nu iasa foc,ci doar sa descuie portbagaju.

e super.mai ales ca mie mi se incuie si masina in mers.deci nu ma tem ca vai apasa careva pe el cand sunt la semafor si-mi deschide portbagaju.El merge doar cand sunt toate actuatoarele ridicate.si nu am pus nici un releu.

Doar am luat plus ptr actuatoru cu 5 fire din usa spate stanga de la siguranta IC-ului.

Edited by CatalinC
Link to comment
  • 1 month later...

buna,am si eu o problema mica vreau sa imi pun si eu inchidere centralizata la Matiz si as vrea sa stiu care e mai buna si eventual ieftina...ca am citit pe forum tot felu de pareri...ms

Link to comment
  • 4 weeks later...

Buna. Am montata pe Matiz o alarma Maat 675, su inchidere centralizata.

De cateva zile, nu mai mergea partea de inchidere centralizata. Am dat actuatorul de pe stanga-fata jos, l-am testat... motoasul merge, dar comutatorul e stricat, blocat pe inchis.

Am testat firele care se cupleaza cu firele actuatorului, sa vad daca trece curent prin ele. Am descoperit ca prin firele albastru, verde si negru, trece in permanenta curent negativ, si in plus cand armez trece curent negativ prin firul alb, iar prin firul maron trece curent negativ cant dezarmez. Prin firele albastru si verde, trece curent negativ in permanenta si la celelalte actuatoare, si nu cred ca e normal. S-a stricat releul? Ce credeti ca s-a intamplat?

Link to comment

E normal sa ai negativ permanent prin verde si albastru,asa lucreaza centralizata. Ca sa inchida sau sa deschida,unul din fire devine pozitiv.

Negrul e conectat permanent la masa,iar alb si maro sunt conectate la intrerupatoarele de la capetele de cursa.

De ce zici ca e blocat pe inchis?

Link to comment

E normal sa ai negativ permanent prin verde si albastru,asa lucreaza centralizata. Ca sa inchida sau sa deschida,unul din fire devine pozitiv.

Negrul e conectat permanent la masa,iar alb si maro sunt conectate la intrerupatoarele de la capetele de cursa.

De ce zici ca e blocat pe inchis?

 

E blocat pe inchis deoarece cand conectez negru+alb de la motoras, la o baterie cu un bec, acesta lumineaza indiferent daca tija e trasa sau impinsa. Daca fac la fel cu negru + maron, becul nu lumineaza indiferent de pozitia tijei motorasului. Am luat un actuator nou-nout, si acest lucru nu se intampla. Becul lumineaza cand e tija impinsa la negru+alb, si lumineaza cand e tija trasa la negru+maron. Deci clar e comutatorul dus. Problema e ca noul motoras, care testat pe baterie functioneaza foarte bine, montat pe pe usa si cuplat la fire, nu functioneaza. Apas pe telecomanda inchis/deschis, si nimic. Alarma functioneaza, dar inchiderea nu raspunde la comenzi. Am facut si un altfel de test pe firele care vin de la modul si intra in actuator. Am cuplat borna "-" de la claxon cu firele verde si albastru, pe rand, apoi am apasat inchis-deschis din telecomanda. In nicio situatie nu s-a aprins becul de la creion. Deci e clar ca nu vine curent "+". Am facut la fel conectand "+" de la claxonul de pe volan, cu albastru si verde, pe rand. Cand dadeam comanda inchis deschis, trebuia sa se stinga becul creionului intr-unul din cazuri. Dar nu s-a stins.

Eu stiam ca prin verde si albastru nu circula curent "-" in permanenta, curentul fiind trimis si alternat inchis/deschis prin releu, cand e nevoie. De aceea am intrebat mai sus daca e normal.

Raman la parerea ca e dus releul de inchidere/deschidere.

Link to comment

Vezi schema centralei de comanda a actuatoarelor sa vezi de ce e - permanent. Ai doar 2 relee cu cate 2 pozitii,alta solutie de comutare nu e.

La fel e si in cazul geamurilor electrice,in repaus ai - pe ambele fire. Si cum ambele fire sunt la aceelasi potential,nu circula nimic

Vezi ca la claxon ai - doar daca apesi pe buton

Conectand noul actuator,el le actiona pe celalate? Sau leaga negru de maro/alb pt un test. Dupa testul asta aflii sigur daca centrala merge sau nu. Verifica-i si siguranta

Link to comment
  • 2 weeks later...

A venit timpul sa repar si inchiderea la tico :mrgreen: Sa luam de la inceput.inchidere + alarma eaglemaster(nu stiu modelul) nu imi mai deschide nici o usa.(se chinuie da nu reuseste)Am desfacut ieri panoul din fata sa verific firele .Le-am dat cu spray de contact si am masurat firele . la inchidere/deschidere am 2-4V ! motorasul l-am testat cu 12v de la o alta baterie de rezerva sa vad daca merg.. cu 12v funtioneaza perfect. Presupun ca la toate am tot asa.. de la 2-4V cea a ce e cam putin zic eu . Ce voltaj trebe sa aiba in mod normal? mi groaza da o sa trebuiasca sa dau jos toate matele sa le verific unde pierde curent sau ce nui bine .... #-o

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...