Jump to content

Inchidere Centralizata


Recommended Posts

  • 1 month later...

Salut! Am si eu o mica nelamurire- am cumparat Matizul meu cu alarma si IC pe usile din fata. Toate bune si frumoase pana intr-o zi cand alarma nu m-a mai lasat sa pornesc masina, asa ca m-am enervat si am deconectat-o! Oricum telecomenzile faceau figuri...MA rog, problema mea e ca nu mai merge IC, nici daca deschid cu cheia(singura varianta, oricum X( ). Intrebare : o merge sa-i montez o alta IC sau chiar alta alarma, ca am vazut pe la Selgros la preturi rezonabile; ce mi-ar trebui sa fac IC si pe spate? Va multumesc!

PS- IC=inchidere centralizata, desigur ;)

Link to comment
  • 1 month later...
salutare! am un tico si mi-am pus alarma scopion ... iar de cand mi-au montat-0 nu se mai inchide bine usa , adica usor din prima , trebuie sa dai mult mai tare cu ea... sa fie din cauza alarmei din cauza senzorilor? mi e frica sa-mi pun inchidere centralizata ... ca poate cine stie poate am nevoie de al doilea om sa inchid usa :) )

Alarma nu are nici o treaba cu inchiderea usilor asa ca problema ta este din alta parte vezi vre-un cheder sau inchizatoarea de la usa etc

Bafta

Link to comment
ok..mersi de raspunsuri.Deci pana la urma nu se poate monta un buton pe bord de unde poti inchide si deshide usile!!?

 

:) Sal

Referitor la intrebarea ta de mai sus treaba e foarte simpla:

Modulul tau de inchidere centralizata are 8 fire (verde, albastru, negru, rosu, maro, alb, maro, alb) Ultimele doua (maro, alb)sunt mai scurte. Iei si tu un buton cu revenire si le conectezi la butonul respectiv. La apsarea butonului vei obseva ca se inchid usile.La o noua apasare usile se vor deschide. FOARTE SIMPLU NU ?

Link to comment
  • 4 weeks later...

Salut

In primul rand vreau sa multumesc celor care au pus poze(ToPser si corbitze),din 4 poze am inteles mai mult decat din cele 7 pagini :worthless: --ca dealtfel toate topcurile "how to"

Si am o intrebare pt cei care si-au montat inchidere pe tico:

Firele de la acutatoare,dupa ce intra in stalpii masinii,pe unde ies?

Si daca montez acutatoarele ca in cazul lui corbitze (http://www.gmclub.ro/forum/index.php?s=&showtopic=2404&view=findpost&p=370532) geamurile merg ok? si nu apar zgomote in + ?

ms

Link to comment

pai vezi ca pe usa acolo undes balamalele e un actipil negru rotund, il rupi si o sa gasesti gaurica :) daca vorbesti de usile din spate vezi ca si alea sun prevazute cu gaurica numai ca trebuie sa demontezi plasticelel de la centuri dupa stalpi sa le scoti din braduti si sa lai umpic la oparte :)

 

:) Sal

Referitor la intrebarea ta de mai sus treaba e foarte simpla:

Modulul tau de inchidere centralizata are 8 fire (verde, albastru, negru, rosu, maro, alb, maro, alb) Ultimele doua (maro, alb)sunt mai scurte. Iei si tu un buton cu revenire si le conectezi la butonul respectiv. La apsarea butonului vei obseva ca se inchid usile.La o noua apasare usile se vor deschide. FOARTE SIMPLU NU ?

Nu uita sa-i spui ca de firele alea doua se mai leaga si firele de la alarma ptr deschidere inchidere unsi :) ca sa poata alarma sa comande inchiderea .Eu de exmplu nu am mai pus buton,ptr ca actuatoru de la sofer le comanda pe toate e cu 5 fire :)

Edited by CatalinC
Link to comment

Asa,azi am reusit sa pun acutatoarele pe usile din fata(doar mecanic,firele vor urma)

Se pare ca cel putin pe fata am garuile pt fire gata date si acoperite cu plastice(cum scria si p-aici)

Ce tot n-am inteles,e pe unde scot firul in interiorul masinii,in fata,stiu ca e o gaura in partea de sus a bordului(pe unde vin firele de la semnalizare+faruri si plafoniera/antena,in functie de care parte). Alta mai la indemana e?

Si cum anume trebuie sa reglez tijele una fata de alta(a acutatorului fata de cea a sigurantei),ca am vazut ca acutatorul are o cursa mult mai mare decat siguranta

Asa cum le-am pus acum(acutatorul nu ajunge la cap de cursa cand siguranta e),nu-mi mai sare siguranta cand inchid portierele din fata(protectie anti uitat cheile in masina) :(

Pun si niste poze clare cu usa din stanga,restul vor urma

post-21270-1237754314_thumb.jpgpost-21270-1237754185_thumb.jpg

Daca vrea cineva poze cu ceva anume sa-mi spuna,pana nu termin de montat centralizata :wink:

Link to comment

Am reusit sa conectez acutatoarele de pe fata la centrala si centrala la alarma. Alta viata! :headbanger:

Pe spate abea am reusit sa montez un acutator.celalat in weekend

Si am vazut ca pe spate nu am gauri pentru cabluri,deci trebuie sa le fac eu

Are careva idei cam unde ar trebui sa le fac? sa nu gauresc caroseria si apoi sa vad ca nu e bine :grumpy:

ms

Link to comment

:) am montat IC in 2 ore cu un amic in parcare .

Firele in fata daca dai plasticele alea de la picioare la o parte o sa vezi pe unde ies :)

 

Io tot nu inteleg cum nu ai gauri,sunt gaurile, uitete mai bine, sigur sunt acolo.si in prag si in usi.Credema ca nu am stat sa dau gauri prin caroserie ptr fire deloc.E chiar ciudat.

Scoate din clisuri protectiile dupa centurile de siguranta ca sa poti trage firele frumos si pacolo e si gaura care iese spre usa spate :)

Ps pai nu mai sare sigurantza ca nu mai are cum,tine actuatoru tija fortat jos,nici mie numi mai sarea, da cand am legat si alarma am constata ca daca e siguranta lasata si inchid usa cu ea asa, o deschide alarma. :) nustu dece da asa face. :P

Sa-ti montezi butoane ca sa stie alarma ca ai deschis si usile spate ca altfel cand o dezarmezi si deschizi doar usile din spate se va inchide la loc dupa 30 sec.si daca ai uitat cheile in ea adio :P .

Desi un tico ti-l deschid in cateva secunde cu o sarma ;) .si nici macar nu umblu la iala lui

Edited by CatalinC
Link to comment

Am intrerupatoare pe toate usile si le-am si curatat,ca faceau figuri

Pe spate nu am gauri acolo langa balamale,pt fire

In fata erau,si acoperite cu niste cauciucuri,exact cum zici tu

Firele de la IC le-am tras eu

Pana acum am petrecut 8h cu inchiderea :grumpy:

O sa experimentez si eu sarma,asa ca masura de siguranta :) )

MS!

Link to comment

Scuze de post dublu da nu am mai putut edita postu

 

Cum am promis pozele.mie mie greu sa cred ca nu ai gaurile alea sunt jos detot sub a doua balama aproape pe prag :) .

Mai da tampiti coreeni astia,in fata au facut niste gaurele mici mici si in spate au facut niste gauri imense de incape degetu mic prin ele . :) )

E parcata masina intre doi copaci loc special doar ptr tico :D si nu reuseam sa deschid usa mai mult :P .

post-4301-1238240933_thumb.jpg

post-4301-1238240940_thumb.jpg

post-4301-1238240951_thumb.jpg

Link to comment

Am si eu o intrebare legata de inchiderea centralizata...

Am cautat pe forum dar nu am gasit ceva concludent...

si anume...

la una din usi... nu se imi impinge actuatorul suficient sa se deschida...

se poate ajusta asta sau trebuie un actuator nou?

Multumesc!

Link to comment

Se poate ajusta

Vezi,de exemplu in pozele puse de mine pe pagina anterioara,ca este o piesa cu suruburi care 'leaga' tijele

Desfaci un surub si ajustezi tijele,in asa fel incat acutatorul sa nu ajunga nici pe deschis nici pe inchis la capat de cursa. Vezi ca acea clema sa nu loveasca de ceva (sus sau joc).

Cursa acutatorului e mai mare decat cea a mecanismului de inchidere

Link to comment
... Firele de la acutatoare,dupa ce intra in stalpii masinii,pe unde ies?

Si daca montez acutatoarele ca in cazul lui corbitze ...

 

 

... Asa,azi am reusit sa pun acutatoarele pe usile din fata(doar mecanic,firele vor urma)

...

Si cum anume trebuie sa reglez tijele una fata de alta(a acutatorului fata de cea a sigurantei),ca am vazut ca acutatorul are o cursa mult mai mare decat siguranta

Asa cum le-am pus acum(acutatorul nu ajunge la cap de cursa cand siguranta e),nu-mi mai sare siguranta cand inchid portierele din fata(protectie anti uitat cheile in masina) ...

 

 

... Desfaci un surub si ajustezi tijele,in asa fel incat acutatorul sa nu ajunga nici pe deschis nici pe inchis la capat de cursa. Vezi ca acea clema sa nu loveasca de ceva (sus sau joc).

Cursa acutatorului e mai mare decat cea a mecanismului de inchidere ...

 

Ce-i ala acutator, ca ne-ai facut cu nervii cu el ? La cat de mult ai folosit termenul acesta, inventat de catre tine, o sa creada toata lumea ca asa se numeste.

Edited by tolin
Link to comment
Ce-i ala acutator

http://www.google.ro/search?hl=ro&q=ac...mp;aq=f&oq= de exemplu

Poti cauta si la imagini pt o exemplificare. Termenul nu e inventat de mine,chiar daca nu apare in dexul roman.

Termenul vine din engleza. Definitie:

A mechanism that causes a device to be turned on or off, adjusted or moved.
An actuator is a mechanical device for moving or controlling a mechanism or system.

http://www.google.ro/search?hl=ro&defl...on&ct=title

http://www.google.ro/search?hl=ro&ei=C...ion&spell=1

ca ne-ai facut cu nervii cu el

Si mai exact cui am facut nervi,in afara de tie?

 

LE:

Ia uite ce am gasit chiar in al 2-lea post de pe prima pagina:

Pai exista:

1. 4 acuatoare (un soi de motorase electrice liniare) care au sa ctioneze butoanele de blocare pt fiecare portiera in parte. Instructiunile de montare le vei gasi in cutie, implica datul jos al fetelor de portiera, montatul acuatoarelor prin intermediul unor cleme pe tijele butoanelor de blocare si prinderea acuatoarelor de tabla fetei de portiera prin 2 suruburi

2. Trasul firelor de la acuatoare(e unul cu mai multe fire-ala vine in stanga fata) pana unde ai de gand sa plasezi centralizatorul (de obicei pe sub bord)

3.Ai probabil un fir cu o siguranta pe parcurs(ala e plusul ce trebuie tras de la panoul de sigurante sau de la baterie) si inca unul simplu(minusul)

4. Legarea firelor la centralizator dupa schita electrica

5.probarea instalatiei(cand descui portiera stg fata se descuie si celelalte si cand o incui sa viceversa)

Pe langa astea mai ai nevoie de nishte cablu unifilar litat (preferabil mai multe culori -de la acuatoare la centralizator), o banda izolatoare si un cutter(pt dezizolat cabluri)

 

PS:Trebuie sa ai nishte cunostiinte de baza de mecanica(sa fii putin priceput) si electronica. Daca nu te pricepi mai degraba apelezi la cineva care stie sau la un atelier autorizat . In total ai de munca cca 3-4 ore(depinde de priceperea fiecaruia) smilies29.gif

Acum intreaba-i si pe ceilalti care au postat ce e cu acutatoarele alea.

 

Si daca nu se numesc acutatoare,asa cum le-am botezat eu,atunci cum se numesc?

Edited by Dr.L
Link to comment

Atat in limba romana, cat si in alte limbi, printre care si engleza se numeste a c t u a t o r. Aceasta este si denumirea sub care se comercializeaza. Foloseste acelasi google, daca n-ai mai intalnit cuvantul printr-un manual tehnic.

 

PS In privinta acuzatiei de instigare la violenta pe care ai facut-o intr-un report la mesajul meu, iti recomand sa consulti un doctor adevarat.

Edited by tolin
Link to comment

Am terminat opera,acum pozele:

Actuatorul:

post-21270-1238872733_thumb.jpg

Tija de legatura:

post-21270-1238872781_thumb.jpgpost-21270-1238872792_thumb.jpg

Montat pe usa din spate:

post-21270-1238872840_thumb.jpg

Protecta firului-spirala+banda adeziva cu insertie,se comporta exact ca un manson:

post-21270-1238872875_thumb.jpgpost-21270-1238872894_thumb.jpgpost-21270-1238872994_thumb.jpg

 

Detalii cablu spate:

post-21270-1238873384_thumb.jpgpost-21270-1238873403_thumb.jpgpost-21270-1238873424_thumb.jpgpost-21270-1238873469_thumb.jpg

Trecerea cablului pe fata-am folosit coplex de 13mm,care intra la fix in stalp,gaura din portiera e mai mare,acolo l-am trecut prin plasticul ala:

post-21270-1238873574_thumb.jpg

E bine intai sa se bage firul prin manson,e muult mai usor de potrivit asa decat daca se baga firul dupa montarea mansonului!

Detalii alimentare-cabluri de 2,5mm^2(sectiune) direct de la baterie,prin care alimentez inchiderea si alarma,sigurantele sunt sub bord:

post-21270-1238873759_thumb.jpgpost-21270-1238873850_thumb.jpg

Merg puse si cabluri de 1-1,5mm^2 fara probleme,eu credeam ca alarma consuma mai mult,avand in vedere siguranta de 15A,dar la curentul ala se topeau firele ei originale :grumpy:

Gaura pe unde am trecut firele:

post-21270-1238874067_thumb.jpg

 

Dupa cum am spus si mai inainte,e foate utila imbunatatirea asta!

Edited by Dr.L
Link to comment
  • 3 weeks later...

Am pus si butonul de inchidere de Dacia Nova,cu mici modificari:

Am dat cu pasta corectoare pe partile din plastic prin care nu trebuie sa treaca lumina(ca altfel trecea si se vedea aiurea):

post-21270-1240177151_thumb.jpgpost-21270-1240177189_thumb.jpg

Am pus 2 leduri bicolore in loc de vechiul led verde:

post-21270-1240177217_thumb.jpgpost-21270-1240177233_thumb.jpgpost-21270-1240177583_thumb.jpg

Am taiat si din clema de fixare de jos a butonului,ca lovea si se apasa cam greu

Si l-am montat in bord in locul butonului pentru stergatorul din spate(ca am SL,nu SX :( ):

post-21270-1240177110_thumb.jpgpost-21270-1240177124_thumb.jpg

 

Ledurile indica starea incuietorilor,rosu=inchise,verde=deschise si se aprind cand pun contactul

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...