Jump to content

Respectam Limitele De Viteza ?


Limitele de viteza  

144 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

S-a ajuns la această tragedie după o depăşire hazardată. Un şofer a riscat pe dublă linie continuă

 

Corect, nu e din cauza vitezei. Iar ideea ca acul ramane intepenit la viteza la care a avut loc impactul este falsa.

Link to comment
  • Replies 187
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

In oras niciodata nu trec de 100km/h ( mi'e frica sa nu pierd carnetul + nu mai poti controla masina bine ) ... in general merg cu 60km/h ( noaptea o mai calc pana'n 80 90 ). In exterior - in general- merg cu 120km/h ...

 

Am 2 amenzi pana acum pentru depasirea vitezei in localitate ( 64 si 72 pe Calea Bucuresti - Craiova )

Edited by Razv
Link to comment

Acolo e mai mult decat viteza. Nu stiu daca stii drumul dar sunt doua benzi pe sens, sensuri delimitate cu linie dubla continua. Viteza a fost doar unul dintre factori. In viata mea nu am depasit intr-un astfel de loc si viteza, slava domnului, ca am depasit-o...

Link to comment

Interesant, majoritatea celor care raspund pe acest topic se gandesc la carnet cand merg cu viteza prin oras, mai ales noaptea. Nu prea am auzit sa se gandeasca la cei pe care ar putea sa-i loveasca atata timp cat la 90km/h masina parcurge 25m/sec, iar spatiul de franare este cat este. Masurati distantele prin cele dintre stalpii de iluminat pentru a realiza situatia la care va expuneti. Eu cred ca se mizeaza doar pe "mie nu mi se intampla asa ceva".

Link to comment

@tolin subscriu la ceea ce ai spus mai sus, in general primul lucru la care ne gandim e permisul , insa pericolul de a accidenta pe cineva eu zic ca ar trebui sa fie pe primul loc .

 

@tommy In cazul in care ai schimbat diferite firme producatoare de lichid de frana probabil ai observat si tu la prima franare diferenta.

Numirea dunlop sport nu am facut-o in sensul "vezi doamne ce cauciucuri sport am eu" era doar numele proabail trebuia sa scriu dunlop, ca si performanta mi-am luat pe cealalata masina niste R888 .

Cat despre expresia "maistre" ce pot sa zic ..."bravos".

Edited by ROV
Link to comment
Acolo e mai mult decat viteza. Nu stiu daca stii drumul dar sunt doua benzi pe sens, sensuri delimitate cu linie dubla continua. Viteza a fost doar unul dintre factori. In viata mea nu am depasit intr-un astfel de loc si viteza, slava domnului, ca am depasit-o...

 

Da, dar din cate tin minte, prima banda e mai mereu ocupata de masinile parcate ale satenilor, asa ca nu e utilizabila. Se merge pe banda 2, dar macar se merge, nici prin cap nu mi-ar fi trecut sa depasesc in zona aia.

Link to comment
Interesant, majoritatea celor care raspund pe acest topic se gandesc la carnet cand merg cu viteza prin oras, mai ales noaptea.

Pai fix doar asta ma intereseaza cand merg peste limita legala. In rest oricum imi adaptez viteza in functie de conditiile de trafic, nu de putine ori am mers muult sub limita legala, pentru ca asa imi impunea drumul.

Daca nu ar sta alde cap de creta la spaga as conduce mult mai relaxat.

Link to comment

Decand ma stiu, noaptea am mers mai incet, fapt observat la majoritate. Explicatia este simpla, acuratetea vizuala scade serios noaptea datorita iluminarii insuficiente si gradul de oboseala a organismului este mai mare. Aceste lucruri sunt valabile pentru toti cei aflati pe drum, soferi sau trecatori prin viata. Acum, mai exista unii care zic invers, in functie de cantitatea de alcool sau de cea de energizant sau ambele, combinate. Dar daca stai sa te gandesti ca poti opri masina, in cel mai fericit caz, in spatiul dintre 3 stalpi de iluminat ti se taie maioneza. Acum, cineva zicea ca la viteza la care circula, el opreste in lungimea unui teren de fotbal, adica distanta dintre 6 stalpi de iluminat. Numarati voi sase stalpi, vedeti unde veti opri masina si ce se gaseste pe drum intre cele doua repere, in localitati.

Link to comment

Offtopic, la ultima intalnire nationala, in camp am incercat franele Fiatului si, la 110-120, am reusit sa franez cam in distanta dintre doi stalpi si inca ceva (aproximativ jumate.) din asta.

 

Pe de alta parte sa mergi cu 100 si sa te uiti in fata (fie doar sa vezi) doar pana in 50 de metri e ca si cum ai traversa cu ochii inchisi (fie si pe trecere).

Link to comment

O intrebare pentru voi:

Care dintre voi ati avut accident grav(vatamari sau victime) din cauza vitezei (a voastra sau a celuilalt)?

Daca tot am inceput raspund eu primul.Eu am avut accident cu un cretin beat care conform expertizei tehnice efectuate dupa accident , circula cu peste 98 km/h, noaptea si fara faruri aprinse in Galati.A rezultat un mort si NU am fost eu vinovat.

Cei care n-au trecut prin asa ceva nu pot intelege de ce e bine sa mergi regulamentar si prudent,chiar m-au acuzat ca as fi ipocrit.Uite de asta insist eu asa cu respectarea limitelor de viteza ,pentru viata si libertatea celor inconstienti " protejati" de detectoare.

Edited by kornelush
Link to comment
La ce distanta se pun stalpii de elctricitate pana la urma? 15m, 20 m, 25m?

Pe vremea cind faceam scoala de soferi, instructorul mi-a zis (si culmea, am tinut minte de atunci) ca intre stilpi sint 20m.

Link to comment

Mare dreptate ai>> kornelusch <,ca de cand am detector o calc si eu .Si l-am pupat pe unul in cur( al masini binenteles)Ca de... viteza .Eu am iesit cu bara julita si sistemul de inchidere capota cost 300ron . Sper ca-mi mai vine mintea la cap, ca prin oras o ard si cu 70-80 -90,si nu-i bine zau.

Link to comment

Oamenii responsabili folosesc detectorul de radar tocmai pentru ca mai ciup cate 10 20 de km/h fata de limita impusa,cei iresponsabili il folosesc pentru a merge cat de tare ii tine masina. Apropo de condus pe timp de noapte, eu unul imi reglej farurile de asa natura (becuri , reglaje) incat sa pot vedea cat mai mult pe timp de noapte, chiar daca pe faza lunga ii deranjez serios pe cei din trafic(oricum renunt la faza lunga atunci cand se apropie masini din sens opus).

Un experiment interesant este sa reglati farul din dreapta astfel incat sa bata mai mult pe marginea drumului. Veti fi surprinsi cate lucruri nu le vedeati de obicei.Oricum cheia succesului este o masina bine pusa la punct cu un sofer responsabil care isi cunoaste foarte bine masina.

Link to comment
eu unul imi reglej farurile de asa natura (becuri , reglaje) incat sa pot vedea cat mai mult pe timp de noapte, chiar daca pe faza lunga ii deranjez serios pe cei din trafic(oricum renunt la faza lunga atunci cand se apropie masini din sens opus).

Thanks!

Dacă ai mers vreodată noaptea pe drum şi ai avut senzaţia de... frigider plin cu carne, e posibil să te fi întâlnit cu mine, pe contrasens. :D

Link to comment
O intrebare pentru voi:

Care dintre voi ati avut accident grav(vatamari sau victime) din cauza vitezei (a voastra sau a celuilalt)?

Daca tot am inceput raspund eu primul.Eu am avut accident cu un cretin beat care conform expertizei tehnice efectuate dupa accident , circula cu peste 98 km/h, noaptea si fara faruri aprinse in Galati.A rezultat un mort si NU am fost eu vinovat.

Cei care n-au trecut prin asa ceva nu pot intelege de ce e bine sa mergi regulamentar si prudent,chiar m-au acuzat ca as fi ipocrit.Uite de asta insist eu asa cu respectarea limitelor de viteza ,pentru viata si libertatea celor inconstienti " protejati" de detectoare.

Aveai tu viteza excesiva? Ca vad ca la el nu viteza era problema. (beat, fara faruri aprinse...) Asta e toata chestia pe care ti-o reprosam, la fel ca in cazul colegilor tai de la circulatie, reduci toate problemele de pe strada la "viteza excesiva". Pentru ca e mai usor asa.

 

Stau in masina si vaneaza. Dupa care ies la televizor si subliniaza "viteza excesiva" motivandu-si atitudinea pasiva. Pentru un sofer beat 10 km/h e viteza excesiva.

Link to comment

In orase in functie de trafic dar nu mai mult de 80km/h(asta in Bucuresti, pe anumite tronsoane unde se poate circula mai tare, in cele de provincie nu sar de 60-65km/h), in sate/comune ~90km/h(+/-5kmh), la fel, in functie de trafic iar in afara 130km/h.

 

 

Iar la intrebarea lui cornelush: da, am avut accident cu vatamare corporala, acum 2 ani, un copil de 5-6 ani mi-a sarit in fata, din stanga, din spatele ultimei masini din coloana ce circula din sens opus. Nu l-am vazut decat cand a trecut de axa drumului, era mic de inaltime si nu se vedea de masina. Culmea, aveam 40-45km/h dar n-am putut opri, el mi-a sarit in fata mult prea aproape iar pe vremea respectiva eram cu dacia, care dacie s-a dus sanie cu toate rotile blocate. Partea buna a fost ca in afara de cateva vanatai si zgarieturi nu a patit nimic, nu a avut nimic rupt, probabil tot datorita daciei care a ingenunchiat pur si simplu si l-am urcat pe capota, mare parte din leziuni aparand cand masina s-a oprit iar el a picat de pe capota pe asfalt.

Edited by closchkutza
Link to comment
Oamenii responsabili folosesc detectorul de radar tocmai pentru ca mai ciup cate 10 20 de km/h fata de limita impusa,cei iresponsabili il folosesc pentru a merge cat de tare ii tine masina.

 

Aferim ! Cit am sughitat cind am incercat sa punctez chestia asta pe topicul de Radare. Eu de asta nici nu mai folosesc detectorul de radar. Asa ca eu ciupesc 10-15 km/h in localitati acolo unde se poate si tot cam asa in afara localitatilor. Este o realitate, e in firea soferului sa incerce sa ciupeasca mai mult, mai mult ... si poate nu din necesitate (ma refer la mersul obisnuit, normal, nu la o situatie de urgenta) dar pentru ca poate fiind oarecum protejat de piuitor.

 

Inca o chestie cu care nu sint de acord cu unii dintre voi: faptul ca apreciati ca limitele de viteza sint puse prost si, ca atare, sintem indreptatiti sa le incalcam. Nu sint de acord cu ideea in sine, am zis-o si o mai zic, majoritatea sintem soferi, sintem datori sa respectam legile/regulamentele in vigoare si atit. Acum citeva zile am inteles ca pe A1 a fost (sau mai este) o restrictie de viteza linga un pod. Nu ati vazut restrictii de viteza si pe alte autostrazi ? Vi s-au parut la fel de nejustificate ? Sincer, nu cred.

 

Credeti ca ar fi OK daca fiecare s-ar simti oprimat de o lege sau alta si ar incalca-o ? Orice lege ... orice . Si asta e o realitate, regulamentele/legile/restrictiile nu sint populare, insa au o trasatura : cit timp sint in vigoare, nu reprezinta subiect de discutie ! Ca fapt divers , in urma cu 15 ani mi-am pierdut permisul pentru o luna pentru o fapta care acum nici nu mai exista in ...

 

Inca o chestie legata de viteza: la intrarea in tara (Nadlac) am vazut un indicator cu vitezele ce trebuie respectate : 50/loc; 100/afara loc. ; 130/autostrada. S-a modificat ceva in ultimele luni legat de viteza din afara localitatilor ?

Link to comment
Aveai tu viteza excesiva? Ca vad ca la el nu viteza era problema. (beat, fara faruri aprinse...) Asta e toata chestia pe care ti-o reprosam, la fel ca in cazul colegilor tai de la circulatie, reduci toate problemele de pe strada la "viteza excesiva". Pentru ca e mai usor asa.

 

Stau in masina si vaneaza. Dupa care ies la televizor si subliniaza "viteza excesiva" motivandu-si atitudinea pasiva. Pentru un sofer beat 10 km/h e viteza excesiva.

Daca era doar beat si fara faruri si mergea cu 60(asta e limita legala in tot orasul Galati) nu MUREA nimeni si avea timp sa reactioneze.Eu am avut 32 km/h in momentul impactului conform expertizei.

Tu zici ca 100 km/h nu e o viteza excesiva in oras, noaptea????????

Dupa parerea mea personala de conducator auto de 7 ani , da viteza este cea mai mare problema atunci cand se coroboreaza cu inconstienta , alcool , teribilism etc

Edited by kornelush
Link to comment
La ce distanta se pun stalpii de elctricitate pana la urma? 15m, 20 m, 25m?

 

 

Pe vremea cind faceam scoala de soferi, instructorul mi-a zis (si culmea, am tinut minte de atunci) ca intre stilpi sint 20m.

 

Din cate stiu eu distanta e de 50m :)

Link to comment
Daca era doar beat si fara faruri si mergea cu 60(asta e limita legala in tot orasul Galati) nu MUREA nimeni si avea timp sa reactioneze.Eu am avut 32 km/h in momentul impactului conform expertizei.

Tu zici ca 100 km/h nu e o viteza excesiva in oras, noaptea????????

Dupa parerea mea personala de conducator auto de 7 ani , da viteza este cea mai mare problema atunci cand se coroboreaza cu inconstienta , alcool , teribilism etc

 

Eu zic ca la 10 km'h beat fiind ar fi putut sa fi dat peste un pieton. Am zis ca 10 km/h ar fi fost viteza excesiva pentru el in oras. Cred ca subestimezi betia la volan. Ala a fost inconstient de cand s-a suit la volan, nu de cand a apasat acceleratia. "inconsitent" il folosesc la modul propriu, intr-o masura mai mare sau mai mica, in functie de imbibarea alcoolica. Nu am zis ca 100 km/h nu e viteza excesiva in oras. Viteza nu este o cauza accidentelor in sine, este un efect al celor ce le-ai spus tu: inconstienta , alcool , teribilism. Casele de asigurari au inteles asta: te despagubesc daca ai mers cu 200 km/h si ai facut accident (daca te mai deslipesc din masina) dar nu te despagubesc daca ai mers cu 10 km/h la ora si un pietroi ti-a spart geamul dar tu erai beat.

 

PS: In situatia data de tine, si in care tu consideri ca limita de viteza este "setata" corect pentru un om in deplinitatea facultatilor mintale, cu atat mai mult 60 nu era o limita de viteza buna pentru un om beat. Daca era asa inseamna ca imi dai dreptate cand zic ca adjectivul "excesiva" in raport cu viteza este relativ. Ori asta ori consideri ca abilitatile de sofer nu scad in stare de ebrietate.

Edited by Zmeul cel rau
Link to comment
PS: In situatia data de tine, si in care tu consideri ca limita de viteza este "setata" corect pentru un om in deplinitatea facultatilor mintale, cu atat mai mult 60 nu era o limita de viteza buna pentru un om beat. Daca era asa inseamna ca imi dai dreptate cand zic ca adjectivul "excesiva" in raport cu viteza este relativ.

:thumbl:

Link to comment

In general le respect! Ciup peste dar cu bun simt. Mai ales unde apar brusc restrictii de viteza! (din alea.. gen 30)

Nu o sa uit niciodata o intamplare de pe A1 de acum vreo 3 ani. La un pod era restrictie de 30 si..in generla oameni nu prea o respectau.. de ce sa puna ei frana la un pod de la...130 sau cat aveau la 30? Nu o sa uit cat de fericit am fost atunci pt ca am franat! Dupa pod erau mai mult de 10 masini cu bratele rupte pe fata. E ciudat sa vezi ca o frana te-a salvat,ca masina ta nu sta pe asfalt cu baia de ulei, si sa iti contiuni drumu. Am ramas uimit... Si consider ca unde apar restrictii bruste de viteva au un motiv si ar trebuii luate in considerare!

Inconstienta si teribilismul sunt cele care provoaca victime!

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...