Akon Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Am observat ca marginea tevii de esapament e plina de funingine(la exterior).Am curatat-o bine deoarece m-am gandit ca a dat masina ceva fum cand a avut martorul motor aprins pe la 11k.La cateva saptamani iar e neagra.La voi cum e teava?Eu la majoritatea benzinarelor am vazut teava alba pana si la interior ca multe o au dreapta nu spre pamant ca lacetti. Link to comment
Senna Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 E neagra si la mine. Motoarele sunt de generatie veche si nu dispun de sonda lambda 1 cu cinci fire care ar putea sa dea informatii mult mai precise despre raportul aer/benzina real Deci momentele in care amestecul este bogat sunt mai dese decat cele in care amestecul este optim si de asta pe teava se tot depune funingine ce nu mai are cand sa fie curatata De aici si celebrul consumul mare, deja stiu intrebarea care urmeaza dupa ce spun ce masina am si anume: "Chevrolet? Pai nu consuma mult?" Link to comment
Adrian_C Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Mie mi-or zis pana acuma vreo 3 mecanici care s-or uitat la masina: 2 la revizie si unul asa, ca prieten si s-or mirat ca am toba alba si ca cica: "Super tare, nu iti scoate deloc fum negru" cand calcau acceleratia la 5000 ture, cica: "tu sigur ii dai" n-o sa ai probleme cu ea, daca mergi tot asa. Si asa este. Toba e inca stralucitoare, asa argintie cum e ea, dupa 16k km. Imi scoate un fum foarte frumos, alb-gri-albastrui, dar doar noaptea sau dimineata devreme, in rest nu il vad deloc iesind (uitandu-ma in masina). Nu stiu daca e ok ca merg asa ca nebunul cu ea tot timpul, dar daca astia care sunt specialisti imi zic ca e ok, eu continui tot asa. fftopic: Da daca mergi ca nebunul, se si duc toate (suspensii, frane, planetare, etc.) cu 10-15 mii de km inainte de vreme. Link to comment
andreib Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 (edited) Negreata de pe tobe nu are nici o legatura cu sonda lambda cu 4 fire sau faptul ca motoarele sunt de generatie mai veche. Ea are legatura cu mersul urban subturat pe perioade lungi si eventual cu combustibili prosti, in ambuteiaje sau cu porniri dese. La masinile euro 3+ teava ar trebui sa fie curata daca arderea e ok. Teava de evacuare la nubira mea (euro 3) e pefect curata (asa a fost atat pe GPL cat si pe benzina), lafel si la punto. Edited August 7, 2008 by andreib Link to comment
Akon Posted August 7, 2008 Author Share Posted August 7, 2008 Pai la mine tocmai asta ma mira.Masina merge in general extraurban si tare spre foarte tare vede foarte des 5-6k ture.Benzina bag mai nou de la Petrom deoarece nu se justifica diferenta de pret la OMV.Masina are acum ~17k km. Link to comment
Elfu Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Voi cum dracu v-ati uitat ma daca are negru pe teava sau nu, ca e bagata ca dracu toba aia si mai e si orientata in jos deschiderea? P.S. Cand o sa fac un 69 cu Lacetti o sa va zic si eu daca la mine e neagra sau nu teava. Link to comment
tolin Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Vezi sa nu se innegreasca si tie varful la ... Link to comment
Elfu Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Stai linistit ca am semnat protectia muncii si am echipament. Link to comment
Tommy Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 P.S. Cand o sa fac un 69 cu Lacetti o sa va zic si eu daca la mine e neagra sau nu teava. Deh, obisnuita e a doua natura omului ) De altfel iti dau dreptate, nici eu nu m-am uitat in teava sa-i vad culoarea Link to comment
Senna Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 (edited) Negreata de pe tobe nu are nici o legatura cu sonda lambda cu 4 fire sau faptul ca motoarele sunt de generatie mai veche. Ea are legatura cu mersul urban subturat pe perioade lungi si eventual cu combustibili prosti, in ambuteiaje sau cu porniri dese. Daca te-ai fi uitat la tensiunea sondei lambda cu 4 fire ai fi vazut ca permanent variaza intre 0.2 si 0.9V determinand ECU sa recurga la Short Term Fuel Trim pozitiv respectiv negativ. La sonda cu 5 fire cum au motoarele de VW mai noi de 1999 (Golf IV 1.4 16V 75CP D4) tensiunea e aproape constanta in jurul valorii de 0.41V iar S T F T e aproape insesizabil; asta inseamna amestec ideal in permanenta. Confirm si eu ca merg urban la turatie normala (2800-3500rpm), reusesc sa nu dau peste ambuteiaje si chiar dupa 1000km de extraurban in forta am tot teava neagra desi...n-am curatat-o in prealabil Edited May 9, 2011 by Salex Link to comment
tolin Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Si tu vrei senzori scumpi (sonda Lambda cu raspuns liniar) pe masini ieftine ? Nici Logan nu are asa ceva, in schimb are teava ruginie, deci, problema nu-i de acolo. Link to comment
Elfu Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 (edited) tolin, frate nu te supara ca zic dar masina aia e ruginie toata default dupa prima ploaie. Baga si tu alt exemplu ieftin, mai credibil. Edited August 7, 2008 by Night Elf Link to comment
tolin Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Neh, la culoarea esapamentului este cel mai bun exemplu (pozitiv, pentru cine nu cunoaste). Link to comment
Elfu Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Stai putin ca nu inteleg... Adica tu vrei sa zici ca daca ai teava ruginita (ma rog ruginie) pe interior, e de bine? / Link to comment
Elfu Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Pai in cazul asta cred ca e de la prostata nu de la sonda lambda... Link to comment
tolin Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Din o parte de C8H18 si N parti O2 rezulta H2O, in cel mai bun caz, nu 3,14 + 3,14. Link to comment
closchkutza Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Al exemplu ieftin: matizul din dotarea personala. Nu este ruginie(pentru ca nu a ruginit) insa daca dau cu degetul pe interiorul tevii nu se murdareste decat foarte-foarte putin(normal de altfel). Masina are peste 24.000km iar teava nu este curatata pe interior. Link to comment
Akon Posted August 7, 2008 Author Share Posted August 7, 2008 Repet nu ma refer la interior,cu toate ca si acolo ar trebui sa fie perfect curata la o benzinara fabricatie '07.Se caneste la exterior si chiar se vede.M-a intrebat cineva chiar,daca e diesel vazand esapamentul asa. Ma gandesc totusi problema sa nu fie de ordin tehnic deoarece mi se pare uneori ca e zgomotos motorul la relanti chiar si atunci cand e cald. Link to comment
Alezz Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Hai ca o sa-mi pozez si eu teava sa va arat,dar abia peste o saptamana in cel mai fericit caz pun pozele ca maine plec in concediu Link to comment
Elfu Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 (edited) Vezi sa nu-ti iei ban pentru poze obscene. Serios acum. Am bagat degetul in fund la Aygo si m-am murdarit de negreala. O fi diesel? Are doar 5000 si ceva de km la bord si e zgomotoasa rau de cand am luat-o. La Lacetti e mai complicat, n-am incercat procedura. Edited August 7, 2008 by Night Elf Link to comment
Tommy Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 (edited) Am bagat degetul in fund la Aygo si m-am murdarit de negreala. Ne-ai spus deja, deci secsu' hanal e mai simplu ca 69. .S. Cand o sa fac un 69 cu Lacetti o sa va zic si eu daca la mine e neagra sau nu teava. Alezz si-o pozeaza apoi "target my ass".. Bai nene.. e atata pornache chiar pe forumul asta? Ori grija pentru teava si daca e de negru au ba.. e inca o intrebare? Nici nu ma mai intreb daca sunt off-topic sau nu, e normal ca esapamentul sa nu ramana curat cum credea un coleg ceva mai devreme, pentru ca sunt arderi, si daca sunt arderi formule simple din chimie spunE ca rezulta si alti compusi. Edited August 7, 2008 by Tommy Link to comment
paul_marines Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 De altfel iti dau dreptate, nici eu nu m-am uitat in teava sa-i vad culoarea Bre nea Tommy, daca matale nu faci atunci altii de ce nu? Acum cativa anisori i-am tras un album mono-digital de sunete din toba in si bemol opus CO95 Moll, pe care l-am analizat cu un program de audiometrie. Rezultatele au bagat in ceata specialistii GM care mai surubarira ceva la Kalos, sa-mi scoata zambetul la lumina . Acum, iata cineva vine si se uita daca sunetul iese insotit si de particule nearse din amestecul carburant. Asta inseamna ca suntem ginecologi in unor solutii pentru problemele constatate si inca neelucidate? BTW stii bancul. Link to comment
Mircea Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 Lasa, nu vrem sa-ti vedem teava )"> Link to comment
MCojo Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Dar cu siguranta va poate arata cheia... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now