chitosu dan Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 Am deschis acest topic din urmatorul motiv: am la bloc un vecin si prieten mai in varsta care doreste sa-si cumpere un SH, si anume un matiz sau un twingo,dispunand de 3800E(nimic in plus); inainte de a cumpara una din cele 2,vrea sa stie care sta mai bine la fiabilitate,consum si pozitia la condus(nu-l intereseaza prea mult dotarile,vrea o masina cu care sa intre cat mai rar in service). eu ,avand matiz i-am dat cam toate amanuntele pe care le stiu despre matiz ,insa despre twingo nu stiu mare lucru (motor de 1,1 sau1,2l parca). rog pe cei de pe forum care stiu(in special cei care le-au condus pe amandoua) sa se pronunte. Link to comment
laurentziu83 Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 (edited) Despre Twingo pot sa-ti spun ca sta prost la capitolul piese de schimb si pret al acestora, in sensul ca, la orice service Renault te duci, trebuie sa fii pregatit sa astepti sa vina comanda. De bine de rau insa, piesele vin in 3-4 zile majoritatea, dar te poti trezi sa astepti 2-3 saptamani pentru bieleta antiruliu pe dreapta, de exemplu. La partea de consumabile e ok, dar daca ajungi sa inlocuiesti bucsi si bielete antiruliu, discuri de frana, etc, ai preturi la piese cam ca la Megane 2, ceea ce nu e prea rezonabil pentru o masina mica la mana a doua. Simeringul care face legatura dintre capacul de la culbutori si filtru de aer costa cam 75 ron, de exemplu, bieletele antiruliu (legatura dintre bara antiruliu si amortizor) costa 200 ron/buc, iar bucsele de pe bara 45 ron bucata. Twingo e dezavantajat de faptul ca nu prea s-a vandut in Romania, de aceea service-urile nu prea au piese pe stoc pentru el. Ca tinuta de drum si agilitate, nu ma indoiesc ca la 55 cp si masina mai joasa ii da clasa Matizului la stabilitate si confort la drum. Nu sunt asa sigur de confortul de pe locurile din spate. Ca fiabilitate, cred ca sta destul de ok, mie mi-a intrat unul pe mana acum cateva zile, si la 130000 de km avea de schimbat doar pe partea de bucsi, bieletele de directie si capetele de bara stateau bine, dar raman dezavantajele de mai sus. Asadar, daca se hotaraste prietenul tau spre un Twingo, ii recomand sa se duca intr-un service inainte, sa vada ce e de inlocuit pe el, si daca e dispus sa astepte piesele si sa le plateasca. A, si cine se lauda ca "nu am schimbat nimic la masina", de obicei are masina cea mai praf. Alege varianta 2 in acest caz, a vanzatorului care spune ca "la 60 de mii am schimbat distributia, am schimbat bucsele la xx km, am schimbat aia si ailalta, etc", arata ca a avut grija de masina. Ca si consum, nu stiu ce sa-ti zic, oricum sa se astepte la un 5% afara si 7% in oras. Edited August 8, 2008 by laurentziu83 Link to comment
chitosu dan Posted August 8, 2008 Author Share Posted August 8, 2008 Din ce spui tu,inseamna ca un twingo are costuri de intretinere clar mai mari decat cele ale unui matiz,si nici cu fiabilitatea nu pare sa stea f.bine; in schimb pare sa stea mai bine la confort si tinuta pe drum; cosum de 7% urban ??????? (sigur nu in bucuresti!) Link to comment
smailmiami Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 Din ce spui tu,inseamna ca un twingo are costuri de intretinere clar mai mari decat cele ale unui matiz ... Sa nu-ti vina sa crezi, nu ? Link to comment
laurentziu83 Posted August 9, 2008 Share Posted August 9, 2008 Cu fiabilitatea sta ok, orice masina peste 100 de mii de km incepe sa inghita piese. Modelul de care spun avea bine peste 100 de mii de km, nici nu inghitise prea multe piese pana atunci, tot cate-o bucsa, etc. Ca Daewoo e cea mai ieftina marca de intretinut o stie toata lumea de ani de zile. Link to comment
EM!L Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 am la bloc un vecin si prieten mai in varsta care doreste sa-si cumpere un SH, si anume un matiz sau un twingo,dispunand de 3800E(nimic in plus); Fiindu-ti prieten, sfatuieste-l sa nu cumpere masina "de toti banii". Find vorba de un SH, ar trebui sa ia in considerare si costurile ulterioare ce pot surveni (pe langa schimburile obligatorii de imediat dupa achizitionare - distributie, filtre, ulei, placute, lichid de frana etc...). Sfatul meu: sa ia Matiz Link to comment
chitosu dan Posted August 11, 2008 Author Share Posted August 11, 2008 Din contra,el ar opta pt twingo(un coleg de al lui a avut multi ani un twingo mai vechi ,de prin 95-96 cu care a avut f multi km si putine probleme,si acelea minore),care ii place si ca design mai mult decat matizul,sigurele inconveniente pt el ar fi ca twingo are doar 2 usi si posibil f. multi km(in realitate). intre timp, m-am uitat pe forumul renault si am vazut cu surprindere ca multi de acolo le considera cele mai fiabile masini din gama renault. Link to comment
laurentziu83 Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 (edited) Intotdeauna cele mai mici masini alea unui producator sunt considerate ca fiind cele mai fiabile, deoarece sunt cele mai simple si se utilizeaza motoare mai vechi dpdv conceptual, la care s-au eliminat hibele, iar restul organelor mecanice au fost revizuite. Eu n-am punctat sa ia Matiz sau sa ia Twingo, am spus doar avantajele si dezavantajele celui din urma, intrucat am avut contact cu unul si a trebuit sa aflu costurile de reparatie ale acestuia. Edited August 13, 2008 by laurentziu83 Link to comment
Englishman Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Matiz all the way !!! Ca un fapt divers, imi aduc aminte intr-o iarna eram intr-un service Daewoo prin Iasi si asteptam sa mi se schimbe uleiul si restul consumabilelor. Apare un Matiz taxi, fara nimic suspect la prima vedere. Omul se da jos, cheama un mecanic, desface capacul radiatorului- inauntru era GHEATA bocna ( banuiesc ca uitase sa puna antigel si era doar apa chioara) Cica mergea asa de cateva zile ... Mecanicul a dat de doua ori cu o surubelnita in gheata, a vazut ca nu era doar o pojghita superficiala, s-a scarpinat in cap zicand ca nu a vazut asa ceva in viata lui...cum naiba nu a pocnit tot motorul?? a bagat masina in service, a asezat un radiator incandescent langa motor, a inlaturat apa rezultata dupa topirea ghetii, a pus antigel si l-a trimis pe om pe traseu, zicand ca masina nu are nici pe dracu. Inutil sa zic ca ma uitam ca prostu` si nu-mi venea sa cred ce vad. Mi se pare foarte graitor acest incident dpdv al fiabilitatii lui Maty. Link to comment
closchkutza Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Iarna, motorul matizului se raceste foarte bine..cu aer. La mine, dupa jumate de ora de mers prin bucuresti, iarna trecuta, motorul era caldut. Link to comment
Mircea Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Nu asta era problema. Gheata formata poate sparge radiatorul si blocul motor. Link to comment
EM!L Posted August 17, 2008 Share Posted August 17, 2008 Din contra,el ar opta pt twingo..care ii place si ca design mai mult decat matizul,sigurele inconveniente pt el ar fi ca twingo are doar 2 usi si posibil f. multi km(in realitate). Atunci, Twingo sa fie . Personal consider Matizul fiind (pe langa "varianta castigatoare") masina mult(/cel) mai ieftin de intretinut. Link to comment
ToPser Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 Twingo are tinuta de drum cu mult peste Maty ! Daca rabatezi bancheta din spate il bate si la spatiu pe Maty ,acum depinde de ce anume vrea sa faca cu masina ! Link to comment
chitosu dan Posted August 23, 2008 Author Share Posted August 23, 2008 Twingo are tinuta de drum cu mult peste Maty ! Daca rabatezi bancheta din spate il bate si la spatiu pe Maty ,acum depinde de ce anume vrea sa faca cu masina ! Vrea o masina pt un pensionar si babuta lui, mica si fiabila,cu consum mai mic,in care sa mai bage cate un sac de cartofi si unul de ceapa ,de la tara. Link to comment
laurentziu83 Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 Atunci clar Matiz. Ii doresc tot binele din lume pensionarului si o viata linistita. Stiu ce penibil e sa-i spui unui pensionar ca are de investit 2000 ron in masina lui ca sa ia ITP-ul si sa circule in continuare. Link to comment
chitosu dan Posted August 27, 2008 Author Share Posted August 27, 2008 In sfarsit vecinul meu s-a decis: a ales un matiz E rosu din 2004 ,cu 39000 km,nelovit(cred 95%)si fara probleme(deocamdata),cu carte service(a bagat numai ulei daewoo 10w30),radioCD,alarma+inchidere,pret:3500E(negociat de la 3700) si cu o mica urma de regret pt twingo;astfel ,topicul se poate inchide. Link to comment
Recommended Posts