Jump to content

Proiectoarele de ceaţă


Zmeul cel rau

Recommended Posts

Salex si Ab. Proiectoarele de ceata sunt pentru ceata ... Daca ar fi fost construite pentru iluminat gropi, colturi, santuri etc, nu credeti ca s-ar fi numit altfel? Adica proiectoare de gropi, lumini de sant, lumini de fite etc? De ce oare s-or numi proiectoare de ceata, nu se intreaba nimeni?

Bre, nu stiu de unde ai inteles ca as promova utilizarea proiectoarelor de ceata cu un alt scop decit acela pentru care sint concepute :scarpin: Ba chiar din contra, sint total impotriva utilizarii lor pentru gropi, ciini, etc.

 

 

Proiectoarele sunt similare cu faza lunga, bec neprotejat de nimic pentru a nu orbi ...

 

PS. Si ca o nota personala acum vre-o 2 ani, iarna, veneam dinspre Alexandria spre Bucuresti si m-a prins o ninsoare pe drum de nu mai se vedea nimic, aproape toate masinile s-au oprit pe avarii. Aprinzand doar proiectoarele fara nimic altceva am putut inainta. (ce-i drept cu 10-20 Km/h max, dar mergeam) .

Cum i-am zis si lui AB, ale mele sint cu lupa, bec de 35, nu deranjeaza sub nici o forma. Cu toate astea, le folosesc doar in situatii de genul celei descrise de tine. Am trecut si eu prin citeva episoade similare si le-am gasit extrem de utile atit pe ceata cit si pe ninsoare.

 

Un proiector la circa 10-15 m. Ce mama ciorilor vezi tu in plus cu proiectoarele?

Poate chiar ciorile ... din copaci, daca nu sint reglate bine :D

Edited by Salex
Link to comment
  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mircea, stiu ca tie iti place litera legii, dar tocmai asta e problema. In chinul ei de a fi exhaustiva, legea poate fi atacata tocmai in detaliile ei. De exemplu, in masura in care ea spune ca luminile de ceata trebuie folosite (impreuna cu cele de intalnire) in conditii de ceata (nu mai insist asupra chestiei cu "densa" si a utilitatii luminilor de intalnire in conditia respectiva, e alta discutie), si nu contest obligativitatea asta, enuntul asta, corelat cu toate celelalte, nu ma lamureste ce sa fac daca se adauga o conditie suplimentara "periculoasa". Eu nu sunt nici pe departe adeptul mersului cu proiectoarele (cu toate ca am, niste csenoane misto pe ele :) ), dar nu ma va opri nici o lege sa le aprind atunci cand voi considera ca ele ma ajuta sa ma deplasez mai in siguranta. Aici nu e vorba de a "reduce viteza pana la limita evitarii oricarui pericol". Spiritul oricarei legi a circulatiei este sa te ajute sa te deplasezi decent (ma refer aici si la respectul fata de durata limitata a vietii omenesti si la siguranta, a ta si a celorlalti). Spiritul asta se poate dezbate in instanta daca vreun politist ar avea nevoie de astfel de demonstratii, dar pun pariu ca (cu exceptia vreascurilor uscate ce sunt peste tot), regula e alta si, pe acolo pe unde si cand chiar ai nevoie sa aprinzi proiectoarel, violand litera legii, nu e niciun politist si, chiar daca e vreunul nu o sa-ti dea puncte pe spinare.

Link to comment
Un proiector la circa 10-15 m. Ce mama ciorilor vezi tu in plus cu proiectoarele?

Vad in imediata apropiere a masinii, si in special in laterale, de unde apar frecvent suprize. Daca ar bate 15 m ar fi bine, dar in realitate acopera maxim 10 m in fata si maxim 3-5 m in lateral- foarte utili insa acei cativa metri.

Link to comment

Mi se pare o lege foarte idioata. Farurile/proiectoarele de ceata lumineaza al dracu de bine noaptea si in fata si in lateral si nu deranjeaza la ochi mai mult ca un far normal cu faza scurta sau ca un taran cu o Dacie care isi pune 1 bec pe faza scurta si unul pe faza lunga, sau becuri albastre sau mai stiu eu ce curcubeuri.

Link to comment

Eu nu inteleg de ce trebuie sa ne tocmim unde e lege?

Proiectoarele de ceata sunt facute sa fie folosite pe ceata, este asa de greu? Stiu ca e cool, e chiar fitza maxima, ale mele sunt si mai cool pt ca am xenon in ele, arata mijto dar numai in combinatie cu ceata sau mai exista o combinatie cu ultimul album al lui Florin Salam ala merge beton cu proiectoare ceata aprinse cand nu este ceata . Dupa gust .

Link to comment
Farurile/proiectoarele de ceata lumineaza al dracu de bine noaptea si in fata si in lateral

În lateral, da! Dar în faţă, mai mult de câţiva metrii nu bat (cel puţin ale mele). Uneori, sunt utile şi când nu e ceaţă, de exemplu la mersul încet printre blocuri, la parcările mai "strânse"...

Oricum în oraş e "modă". Cine e şmecher merge doar cu poziţiile aprinse şi cu proiectoarele. Cei cu adevărat şmecheri folosesc tot timpul şi lămpile de ceaţă. Atunci când e senin. Când e ceaţă, se stă frumos acasă. :)

Link to comment

Sunt masini la care proiectoarele bat foarte bine in lungime (matiz, vw passat,...) si care nu deranjeaza.

In fine vad ca sunteti de alta pareri asa ca o las balta. Puteti sa-mi spuneti si manelar si cum vreti dar noapte pentru mine (si nu numai!) acestea lumineaza foarte bine si usureaza condusul.

Edited by Dumitru Cristian
Link to comment
Sunt masini la care proiectoarele bat foarte bine in lungime (matiz, vw passat,...) si care nu deranjeaza...

... Puteti sa-mi spuneti si manelar si cum vreti dar noapte pentru mine (si nu numai!) acestea lumineaza foarte bine si usureaza condusul.

 

Da ai dreptate. Dar numai din punctul tau de vedere. Sau probabil crezi ca cei care iti dau flashuri te saluta? Mai verifica-ti frigiderul din cand in cand. ;)

In alta ordine de idei, daca tot mi-e in service masina, va primi si un set de proiectoare care for fi folosite doar pe timp de ceata sau pe drumuri neumblate.

Link to comment

Din ce reglezi inaltimea spotului, din prinderea relativa pe un spoiler supus deformarii ? N-ai observat, cand esti pe contra-sens, modul in care tremura spotul unui proiector plasat in spoiler ?

 

Altfel, toata povestea este din categoria: "sa comentam legea, atunci cand nu vrem s-o respectam". Iar din categoria "Daca nu v-am spus-o, v-o repet": cand nu vedeti noaptea, faceti un consult la oftamolog si purtati ochelarii care va sunt recomandati, vederea pe timp de noapte se va imbunatatii cu 100%. Nu s-au inventat inca faruri mai bune decat ochelarii de corectie a vederii.

Edited by tolin
Link to comment

Probabil ca procedura se adreseaza in special proiectoarelor prinse pe bara (ma rog, echivalentul fostei bari...). In alta ordine de idei vibratia spoilerului (daca totul e OK d.p.v.d. tehnic) induce deviatii rezonabile asupra fasciculului de lumina, +-5grade sa zicem. Daca referinta e reglata corect, cred ca putem suporta aceste inconveniente. Din puntcul meu de vedere, am vazut si vad destule masini la care "tremura" faza scurta ...

Link to comment
... In alta ordine de idei vibratia spoilerului (daca totul e OK d.p.v.d. tehnic) induce deviatii rezonabile asupra fasciculului de lumina ...

... rezonabile pentru cine ? Cand este vorba despre lumini, se discuta, intotdeauna, din punctul de vedere a celorlalti ! Orice argument pro este adus aici din punctul de vedere a celor care incalca regula.

Edited by tolin
Link to comment

As pune pariu ca niciunul din sfatosii in ale respectatului legii nu depaseste 50 in localitate si nu stiu mai cat in afara. Hai sa nu ne dam cu curul in sus de corecti ce suntem. Discutia ar trebui sa fie de fapt despre conditiile in care ar putea fi utile proiectoarele astea. Punem pariu, Bogdane, ca si patentul a fost facut drept... cleste, dar din cand in cand il mai folosesti drept ciocan? :D

Link to comment

@tolin, prin "poza" respectiva am vrut sa arat "un mod de reglare corecta a proiectoarelor de ceata" - adica cit trebuie sa "bata" aceste proiectoare.

In ceea ce priveste "modul in care tremura spotul unui proiector plasat in spoiler " - probabil ai dreptate ... evit sa ma uit spre proiectoarele masinilor de pe contra-sens ...

In baza principiului "ce tie nu-ti place, altuia nu-i face" (dupa care incerc sa ma ghidez in viata) fac tot posibilul sa nu-l orbesc pe cel din fata mea asa ca nu aprind proiectoarele de ceata decit in caz de maxima necesitate iar "faza scurta" o am reglata sa bata cit mai putin (chiar daca sint singur in masina e reglata in pozitia pt. "masina incarcata").

Link to comment
... rezonabile pentru cine ? Cand este vorba despre lumini, se discuta, intotdeauna, din punctul de vedere a celorlalti ! Orice argument pro este adus aici din punctul de vedere a celor care incalca regula.

Ma refeream strict din punct de vedere al potentialului agresat. Ideea era ca mi-e mai usor sa tolerez un coleg care circula cu farurile de ceata aprinse dar reglate bine decit pe unul care circula cu ele aprinse cind nu e cazul si reglate prost. In ceea ce ma priveste, am mai spus-o, nu folosesc asa ceva decit in situatii exceptionale (ceata, ninsoare).

 

PS: Prin totul OK d.p.v.d. tehnic m-am referit la faptul ca spoilerul nu atirna aiurea in tramvai sau e prins cu sirma sau altceva de genul asta ...

Edited by Salex
Link to comment

Orice sprijin in reglarea corecta a proiectoarelor de ceata vine in favoarea celui care le are pentru ca pe timp de ceata, daca bat prea sus nu folosesc nici posesorului, nici nu deranjeaza pe cei din fata. Toata discutia inutila de aici a fost generata de catre cei care vor sa le foloseasca cand nu este ceata, lucru interzis, deci, fara obiect.

 

Daca n-ati aflat inca, de azi au intrat in vigoare permisele de conducere in baza caruia nu se va conduce fara ochelari de corectie a vederii sau nu se va conduce, deloc, pe timp de noapte, dupa cum este marcata o casuta din permis. Desigur, asa-i la Romania, permisele o iau inaintea Regulamentului, dar nicio grija, vine si acela. Din momentul acela, oricine foloseste nepermis luminile poate avea permisul suspendat pana la completarea corecta a restrictiilor, in baza unui consult oftamologic riguros. Orice oftamolog care nu declara corect rezultatul testului se gaseste sub incidenta "falsului in acte publice", deci, adio spaga.

Link to comment
Da ai dreptate. Dar numai din punctul tau de vedere. Sau probabil crezi ca cei care iti dau flashuri te saluta? ...

In alta ordine de idei, daca tot mi-e in service masina, va primi si un set de proiectoare care for fi folosite doar pe timp de ceata sau pe drumuri neumblate.

 

De fiecare data cand am fost cu ai mei in masina si au avut proiectoarele aprinse nu am primit un singur flash! :thumbl:

Tu poti sa-ti folosesti proiectoarele de ceata cand si cum vrei.

 

"Unde-i lege nu-i tocmeala" a zis cineva mai sus. Sa nu-mi spuneti ca voi mergeti toti la limita de viteza pe care o spune legea si nu incalcati absolut nici o lege si aia care o fac, fac o crima.

Nu imi dau seama cum pe unii dintre voi va deranjeaza farurile alea asa de jos puse(si bine plasate), dar in fine... eu sunt manelar :) )

Edited by Dumitru Cristian
Link to comment

Uite acum e ceata, acum se pot folosi proiectoarele :D

Se poate ca unele proiectoare sa nu deranjeze (cele de Passat B5.5/Golf 4 cele cu lupa in general) dar mai sunt cele de Logan, Megane, Golf 5 si in general cele cu sticla clara in care becul nu are "ciuperca" in cap, acolo lumina nu este focalizata pur si simplu este aruncata in fata . Cand e ceata nu este deloc deranjant pt ca acea lumina aruncata aiurea nu poate deranja, noaptea insa esti orbit de acele proiectoare de ceata.

Ale mele la Volvo au acea ciupercuta in fata becului, sunt reglate dar tot deranjaza, adica sunt mai puternice decit farurile. Eu le folosesc sa dau flashuri la cei care merg cu proiectoare noaptea, avand xenon in proiectoare am succes si reusesc sa-i conving pe unii sa le stinga. Nu pe toti insa .

Link to comment
dar nu ma va opri nici o lege sa le aprind atunci cand voi considera ca ele ma ajuta sa ma deplasez mai in siguranta. Aici nu e vorba de a "reduce viteza pana la limita evitarii oricarui pericol".

 

Ab, c'mon! La ceilalti nu te gandesti? Stii cat de placut este pentru un purtator de ochelari sa incaseze in ochi reflexia unor 55 w focalizati prin 2 straturi de geam? Sau prin 2 straturi de geam, din care unul este ud (pe ploaie)? Ganditi-va si la ceilalti! Mergeti cu ele aprinse cat vreti voi si cand vreti voi, dar cand se apropie alta masina din fata, stingeti proiectoarele!

Vad in imediata apropiere a masinii, si in special in laterale, de unde apar frecvent suprize. Daca ar bate 15 m ar fi bine, dar in realitate acopera maxim 10 m in fata si maxim 3-5 m in lateral- foarte utili insa acei cativa metri.

Asa, 3-5 m in lateral (btw, 10-15 m am zis anterior, deci 10 m se incadreaza in marja, da?)! In lateral da? Well, ala care vine din fata vine in unghiul de 3 m- 5 m lateral omule. Faza scurta e reglata astfel incat sa nu bata pe contrasens, dar tu ce faci? Tac cu proiectorul, ca ala care a facut farurile a fost fraier!

@dumitru_cristian, pentru a fi sigur de "eficacitatea" condusului cu proiectoarele de ceata aprinse, te invit sa mergi in UE cu ele aprinse!

Edited by Mircea
Link to comment

Mirciulica, eu vorbesc de principiu, al meu. Nu exprim o parere generala (cat ar fi ea de... maxima :) ) si nici nu am pretentia ca cineva sa fie de acord cu mine sa sa faca la fel. E responsabilitatea mea sa ma asigur ca proiectoarele nu jeneaza pe altii. Stai linistit, nu o sa te intalnesti cu mine cu proiectoarele aprinse. In afara de niste sectiuni de pe Constanta-Mangalia, nu le aprind ca se consuma csenoanele :D Iar printre blocurile pe unde umblu e in general lumina. Pe la tine nici nu mai vorbesc, sunt case :)

Link to comment

Nu bre, pe la mine tot blocuri sunt. Si lumina printre ele. Asa-i e responsabilitatea ta sa te asiguri ca nu jenezi pe altii cu proiectoarele. Iar ca sa fii sigur ca faci asta, stinge-le cand se apropie o masina din sens opus.

Edited by Mircea
Link to comment

Bre, da' tu esti ai ceva cu mine. Tu nu citesti ca nu umblu cu ele aprinse? Ce sa sting? Iar in situatia in care le aprind, daca le sting ar putea sa dea vreo gazela peste mine (sau peste tine) si asta nu vreau ;)

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...