Jump to content

Proiectoarele de ceaţă


Zmeul cel rau

Recommended Posts

In seara asta m-am dus la masini (Nubira si VW Passat noul model din 2007 cu xenon si proiectoare) si am facut urmatoarele poze si observatii:

VW Passat:

-proiectoare ceata + pozitie, ce se vede in fata (scuzati claritatea...) bateau si mai mult dar era Nubira in fata, lumina era foarte bine dirijata in fata,la acelasi nivel pe o portiune foarte mare si foarte bine in laterale:

 

 

cum se vede din Nubira doar cu proiectoarele si faza scurta: nu deranjeaza deloc, arata ca 2 lanterne ce bat in jos si deranjeaza MULT mai PUTIN decat farurile pe xenon

 

 

Nubira:

-proiectoare ceata si faza scurta fazuta din alta masina (proiectoarele sunt mai puternice ca faza scurta cu destul de mult):

 

vazut din inauntru nu am mai facut dar bat destul de bine in lugime si mult mai bine in laterale.

-proiectoare ceata + faza scurta: proiectoarele au aceeasi "putere" ca si farurile, deci ambele iti atrag atentia la fel

 

 

din interior ai un drum luminat foarte bine! proiectoarele lumineaza din botul masinii pana unde incep sa bata bine farurile si foarte bine in laterale (again nu am poza...)

 

Pozele au fost facute la nivelul capului, cu o camera foto profesionala.

 

Concluziile le trageti voi, care cum va deranjeaza dar la masinile astea 2 chiar nu te deranjeaza proiectoarele, no offence!

Link to comment
  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

...

Concluziile le trageti voi, care cum va deranjeaza dar la masinile astea 2 chiar nu te deranjeaza proiectoarele, no offence!

 

Vad ca nu vrei sa intelegi.

Daca in casa iti aprinzi 4 becuri in loc de 2 cum e?

Mai imagineaza-ti ca iti vin din fata vreo 4 berbeci de astia unul in spatele celuilalt, banuiesc ca iti odihnesc ochii toate luminile astea.

Daca nu iti da nimeni flash, asta nu inseamna ca nu iti baga carne in frigider. Eu unul m-am saturat sa dau flashuri...restul banuiesc ca il intelegi. ;)

La final, vorba lui Tolin - te invit sa mergi e afara cu proiectoarele aprinse.

 

P.S. Daca tot ii admiram pe cei din tari cu apa calda, oare ei sunt mai prosti ca le interzic la fel...prin lege?

Link to comment

In casa daca aprind 4 in loc de 2 am lumina ca ziua.

Au fost mai mult ca sigur situatii in care au venit mai multe masini una dupa alta cu proiectoarele aprinse si nu m-a deranjat nici pe mine nici pe sofer! Daca tu te uiti fix in proiector normal ca te deranjeaza, e la fel ca si cum te uiti fix in far

Sa sti ca si aici le folosim noaptea pe drumurile si autostrazile neiluminate si nu numai noi!!!

Pana acum nimeni din familie nu a primit un singur flash ca folosesc proiectoarele si in Romania, noaptea cu Matizu sunt aprinse tot timpul...

 

 

Later edit: O las moarta! M-am saturat sa argumentez cu voi si sa ma cert cu toata lumea! Asa o fi, sunt un manelar tampit care incalca legea, oboseste si incurca toti soferii si pune vieti in pericol. Mai pe scurt: sunt un prost care nu intelege nimic.

 

Deci nu mai spun nimic legat de proiectoarele de ceata! E ilegal sa le folosesti si o sa le folosesc doar pe ceata. E OK asa???????

Edited by Dumitru Cristian
Link to comment

Cand vin din fata si pe mine ma deranjeaza putin cei cu proiectoarele de ceata aprinse , insa cand imi baga proiectoarele in oglinzi ma iau toti dracii si aprind si eu lampile de ceata pe spate sa vada si ei ce frumoase si puternice sunt.

Link to comment

Şi la Cielo e tare eficientă manevra asta > :) Lămpile de ceaţă sunt al naibii de puternice. Cel mai mişto e când şi cel/cei din faţă şi cel/cei din spate merg cu ele aprinse...

Aseară, prin oraş, de 2x (zone mai puţin circulate/luminate) am fost deranjat de proiectoare de ceaţă aprinse aiurea. De fiecare dată a fost vorba de Transporter-uri de poliţie... :)

Link to comment

Dumitru Cristian, e nevoie sa-ti atasez o schema ca sa pricepi ca faza scurta bate in fata si un pic spre dreapta (in limitele benzii de circulatie) iar proiectoarele bat in lateral? Adica nu se mai respecta acea zona de siguranta care permite celui de pe contrasens sa priveasca in fata lui si ca acesta din urma va privi fix in lumina generata de proeictoarele tale? Sau ca un bec de 55 w bagat intr-o oglinda mica produce lumina focalizata, mult mai puternica decat acelasi bec aflat intr-o oglinda mai mare?

Link to comment
Low beam (dipped beam, passing beam, meeting beam) headlamps provide a distribution of light designed to provide adequate forward and lateral illumination with limits on light directed towards the eyes of other road users, to control glare. This beam is intended for use whenever other vehicles are present ahead. The international ECE Regulations for filament headlamps[2] and for high-intensity discharge headlamps[3] specify a beam with a sharp, asymmetric cutoff preventing significant amounts of light from being cast into the eyes of drivers of preceding or oncoming cars. Control of glare is less strict in the North American SAE beam standard contained in FMVSS / CMVSS 108[4] .

 

LINK

 

Da, si eu sunt afectat de cei care merg cu farurile dereglate sau cu proiectoarele aprinse!

 

@Dumitru Cristian: nu stiu cum ai facut tu poza cu Passatul cu pozitiile si proiectoarele aprinse(numai!) pentru ca lumina este alba, pe cand intr-o poza ulterioara, lumina este galbena. Si aici ma refer la cea din proiectoare :) De unde trag eu concluzia ca poza este facuta cu faza scurta aprinsa :D

 

Daca vrei sa te convingi, fa o poza de la nivelul ochilor soferului spre botul masinii, cu proiectoarele aprinse si ai sa vezi ca nu ajuta la nimic!

 

Exemplu:

post-64-1225704801_thumb.jpg

Link to comment

Bine Mircea am inteles! La Nubira asa e, recunosc ca bat in lateral destul de mult ...

 

 

 

mike.omega deseara fac o poza asa cum ai spus tu pe strada cu proiectoarele de la VW.

Prima poza este facuta din Passat DOAR cu proiectoarele si pozitia. Se vede mai ciudat din cauza ca am miscat cand am facut poza si in realitate lumina are aceeasi "culoare" cu ce se vede in a doua poza.

Edited by Dumitru Cristian
Link to comment

Mike, ce sa inteleg: ca ti-ai pus procesor de imagini pe creier sau ca ai un aparat cu CCD retinal? Hai sa fim seriosi, pun pariu ca stii foarte bine ca obiectivul nu "vede" ca ochiul. Ceea ce insa arati tu, arata cat de contradictorie e parerea in jurul proiectoarelor: unii zic ca bate de-i orbeste pe cei care vin cu TIR-ul din fata (chiar asa, Mircea, ia-ti dom'le un djipan si poate scapi), altii zic ca nu lumineaza deloc :D

Link to comment

Abram Burel normal ca obiectivu' nu vede ca ochiul dar macar e cu ceva dovezi...

Mike omega uite si pozele, nu le-am mai facut pe strada ca e iluminata prea tare...

Deeeeeeci la acelasi VW

-proiectoare ceata+pozitii:

 

 

-faza scurta+pozitii

 

 

-proiectoare ceata+pozitii+faza scurta

 

 

Mai am poze dar nu mai au loc ca sunt prea mari..

Masinaria asta mai are un set de lumini pentru curbe, alea nu va mai deranjeaza?! Cand eu iau curba stanga, se aprind si becurile alea pe halogen care lumineaza si pe banda voastra (de exemplu) astea nu va deranjeaza, nu?!

 

Da proiectoarele de ceata de spate de orbesc pur si simplu, dar alea de SPATE nu de fata.. aparatul asta foto are o chestie care iti spune de unde vine lumina cel mai puternic si in cazul ceata+faza scurta lumina mai puternica venea de la faza scurta.

Edited by Dumitru Cristian
Link to comment

OFF Topic - "Djipan" imi iau dupa 50 de ani, pana atunci prefer compacta stabila si legata de sosea :P Cu proiectoare pentru ceata :D BTW, la masinile cu post de conducere inalt, efectul de orbire este mai puternic.

Link to comment

@AB: daca vrei sa punem si latura tehnica a pozelor in discutie, pot spune ca aparatul pare a fi folosit in modul automat, de unde deduc ca si White Balance-ul este tot pe automat. De unde rezulta ca senzorul reda culorile cum stie el mai bine(apropo! la astfel de poze se poate seta iso1600). Ce mi se pare foarte interesant la cum reda culorile e ca in primul set de poze proiectoarele de la Passat sunt galbene iar cele de la Nubira sunt albe(am re-vazut pozele). Iar in al doilea rand de poze, si proiectoarele de la Passat sunt albe(si orbesc serios!), de unde deduc ca e grele cu WB :) Oricum, trecem peste! Desi cu totii stim ca in proiectoare sunt becuri cu halogen care dau lumina galbena sau daca nu e galbena, oricum are o temperatura mai mica decat xenonul, mult mai mica!

 

Concluzie: proiectoarele ne orbesc in continuare! S-a micsorat ziua si ajung pe intuneric acasa iar drumul e o "placere" din ce in ce mai mult...

Edited by mike.omega
Link to comment
Da proiectoarele de ceata de spate de orbesc pur si simplu, dar alea de SPATE nu de fata.. aparatul asta foto are o chestie care iti spune de unde vine lumina cel mai puternic si in cazul ceata+faza scurta lumina mai puternica venea de la faza scurta.

Pai atunci lamureste-ma si pe mine ... ca nu mai reusesc sa pricep ce vrei sa demonstrezi ... Daca faza scurta iti da lumina mai puternica, la ce iti mai sint utile farurile de ceata :-/

Legat de luminile de ceata de pe spate sint de acord cu tine. De fapt, cred ca aici e consens :)

Link to comment

Tu din poza 2 nu vezi ca proiectoarele sunt mai puternice (mai focalizate) fata de faruri, si din pozele 3+4 ca nu e nicio diferenta (pentru tine) intre faza scurta si faza scura+proiectoare?

 

Pentru cei care "vad mai bine" in lateral cu proiectoarele:

 

Jiji merge cu 90km/h in afara comunei., drum cu 1 banda pe sens. Bezna totala, fara marcaje. Are proiectoarele pornite.

Proiectoarele lumineaza la 3-4m in dreapta, dar la 4-5m fata de botul masinii in fata.

Pe contrasens vine un camion. Jiji este temporar orbit de proiectoarele lu' camionu', iar in momentul in care trece de camion, proiectoarele ii lumineaza brusc silueta unui om, la 1/2m de marginea soselei. Nu pe carosabil, logic. Bineinteles ca este la 4-5m de el cand il vede, ca daca era mai departe nu-l luminau proiectoarele.

Jiji se sperie si trage stanga de volan si intra sub rotile camionului. Ricoseaza din camion, se rastoarna peste omul nevinovat, si-l omoara.

Declaratie la politie: Dom'le ce bine ca am avut proiectoarele pornite, ca dementu circula pe mijlocul strazii, si asa mai aveam o sansa sa-l evit.

 

BTW, de curiozitate:

1. Exista vreun fabricant de masini suficient de 'inteligent' sa puna becuri HID in proiectoare?

2. Cei care sunteti/nu sunteti deranjati de proiectoare, spuneti si daca purtati ochelari. Intr-adevar, prin 2 straturi de sticla lumina este focalizata altfel.

Link to comment

@mike omega, l-am dat pe modul automat, nu ma pricep la aparate foto.

@Salex, m-am referit la faptul ca faza scurta "bate" la ochi mai tare ca proiectoarele si proiectoarele lumineaza foarte bine pe jos, continuand si ajutand astfel faza scurta sa lumineze drumul in sine foarte bine.

@Alice, in poza 2 am scris ca sunt pozitiile nu faza scurta! si proiectoarele. Daca te-ai uitat la poza 4 ai fi vazut ca am tras o linie unde proiectoarele de ceata lumineaza si unde farurile. Deci daca folosesti si "ceata" si faza scurta vezi absolut tot ce e in fata ta. Pt intrebarea 2, NU, nu port nici un fel de ochelari, nici macar de soare!

 

Asta vreau eu sa spun...

Link to comment
BTW, de curiozitate:

1. Exista vreun fabricant de masini suficient de 'inteligent' sa puna becuri HID in proiectoare?

2. Cei care sunteti/nu sunteti deranjati de proiectoare, spuneti si daca purtati ochelari. Intr-adevar, prin 2 straturi de sticla lumina este focalizata altfel.

 

1. Sper ca nu! Ca la cat mizerie se aduna pe proiectoare...

2. Eu nu port ochelari, nu am nevoie. Cand e soare port ochelari de soare, pe mine unul ma ajuta :)

Link to comment

Dumitru Cristian, zona pe care o indici ca fiind luminata "bine" de proiectoare, a fost luminata cu cateva secunde mai devreme de faza scurta. Nu te ajuta cu nimic, poate doar psihologic ai impresia ca vezi mai bine fiind luminata si acea zona, in fapt, in mers, tu ai vazut ce se afla in acea zona cu mult inainte.

Mike si Alice, din pacate exista proiectoare HID.

Link to comment

@dumitru_cristian, vad de cateva zile ca ai facut o mare pasiune pentru demonstrarea unei ineptii, ce de altfel ti s-a spus ca e si pedepsita de lege.

Ma mira faptul ca nu intelegi un lucru elementar: lumina reflectata din proiectoare o ia direct in sus si deranjeaza.

Eu conduc mult noaptea, am zeci de mii de km facuti numai pe intuneric, poate peste 100 de mii, vad foarte bine noaptea, nu port ochelari,

si pot spune cu mana pe inima ca nu ajuta la nimic proiectoarele, decat daca vrei sa-l fugaresti pe unul si aprinzi tot ce ai.

Insa de deranjat deranjeaza fara dubiu. A sustine cat se poate de public ceva ilegal si ireal nu face decat sa te arunce in derizoriu.

Spor la postat argumente inventate.

Link to comment
... A sustine cat se poate de public ceva ilegal si ireal nu face decat sa te arunce in derizoriu.

Spor la postat argumente inventate.

Tommy, Tommy , Tommy ... mmmm ... ce surpriza !!! Sincer, eu cred ca ma numar printre cei care apreciaza la maxim postul tau prin care ai pus punctul pe "i" foarte transant si prin care te situezi de partea regulamentului si a legislatiei, chiar daca asta e (poate) in detrimentul soferului. Sper sa intilnesc posturi similare si pe alte topicuri ;)

Link to comment

Tommy are dreptate 150%. Incercat pe pielea mea cu faza scurta aprinsa si proiectoarele. E ca in poveste, la soare te puteai uita (a se intelege faza scurta) dar in proiectoare ba... da, da dupa aia numeri cerculetele colorate care se formeaza pe retina vreo 2 minute. Si exact asa actioneaza, astupa locul lasat gol de faza scurta, lumineaza cam tare in lateral dar pentru asta pe vreme normala e crima pentru cel ce-ti vine din fata daca nu ai macar 60 de cm de parapet plin drept delimitare intre sensurile de mers.

Nu stiu ce naiba au facut astia de la Opel in ultimul timp, dar parca au pus becurile de la proiectoare nu orientate catre inainte ci in sus (sau asa mi se pare) si sunt de-a dreptul criminale, le-am aprins pana acuma doar ca sa vad ca functioneaza in garaj, ca nu duc lipsa de carne in frigider momentan :) ) . In comparatie cu ele cele de la Nubira (bine ca erau si mai batrane oleaca) par licurici obositi.

Link to comment

Mirceo unde ai vazut tu proiectoare de ceata cu OEM HID ? NEVER EVER. Exista niste reglementari destul de clare in acest sens, autoleveling obligatoriu mai putin spalator faruri pt SUA .

Tommy are iar dreptate dar are degeaba pt ca nu numai dl Dumitru nu intelege sunt si altii cum ar fii ZEU de exemplu care nici el nu intelege ca proiectoarele de ceata deranjaza. Am incercat sa-i explic ca prin constructie sunt facute sa bata de jos in sus intr-un anumit unghi fapt observat de VLAD de altfel dar ZEU nu credea, am observat la mai multe masini moderne ca proiectoarele bat de jos in sus exact pt a penetra ceata care coboara pana la 50cm, zona 0-50cm nu are ceata tocmai de aceia acolo se monteaza proiectoarele de ceata care tb sa bata usor in sus pt a penetra ceata, tocmai de aceia unele proiectoare de ceata sunt deranjante.

Sincer proiectoarele de nubira sunt chioare rau, dar asta nu inseamna ca tb folosite aiurea, aia e alta discutie insa .

 

Succesuri in folosirea proiectoarelor de ceata incorect .

Link to comment

Putin offtopic... cine imi poate explica si mie chestia asta cu zona 0-50cm sau cat o fi fara ceata?

Nu de alta, dar o auzi o data, zici ca-i poveste, o auzi a doua oara... in fine, am inceput sa o cred si eu.

 

Ontopic: cu zona, fara zona, penetrarea nu e scopul, cel putin nu aici. wikipedia, fog lights.

Link to comment

Bine bre. Sunt un prost incapatanat ca la orice alt ceva ce spun eu... Asta e, pe lumea asta unii sunt prostii alti mai inteligenti, din pacate/fericire fac parte din aia prosti si incapatanati.

(o chestie pe care am vazuto in seara asta si nu stiam, mercedes-benz-urile de pe aici, astea noi, cand iei stanga/dreapta se aprinde proiectorul de ceata in partea in care virezi :shock: )

Nu mai spun nimic legat de proiectoarele de ceata!

Link to comment

Sistemul de la Mercedes este de vreo 2 ani(daca nu ma insel) si nu mi se pare cine stie din simplul fapt ca proiectoarele bat jos si foarte putin in lateral pentru a te putea ajuta. Mai mult incurca deoarcere atrag atentia(in plus) celorlalti participanti la trafic.

 

Ce este si mai interesant la Mercedes e ca au dezvoltat un sistem care iti modifica distanta la care bat farurile in functie de viteza. Si daca mergi cu 70-80 zici ca ai farurile inclinate la maxim la o masina normala b-(

La viteze mai mari devine acceptabil :D

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...