Mircea Posted November 17, 2008 Author Share Posted November 17, 2008 In atentia celor care fac revizia la dieselurile cu DPF de pe chevrolet-uri! Cereti ulei 5w30 Long Life pentru motoare diesel echipate cu filtru de particule. Celelalte uleiuri, chiar daca sunt pentru diesele pot "ajuta" la colmatarea filtrului de particule. Link to comment
toby Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 Merci de tip Mircea . Mai am si eu o intrebare . Ce fel de motorina folositi pentru Lacetti ? Euro 4 sau Euro 5 , si din ce statii de alimentare . Eu folosesc Euro 4 , de obicei din Mol sau din Petrom . Se poate folosi si Euro 5 ? Link to comment
speedy82 Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 (edited) Nu. In cartea tehnica a masinii se specifica in mod clar sa nu se foloseasca decat motorina Euro 4, nu Euro 5 si nici bio diesel. Edited December 7, 2008 by speedy82 Link to comment
toby Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 Ms mult , eu chiar nu am vazut asta , inca tre sa o mai rasfoiesc , stiu ca trebuia sa fiu mai atent , dar e mai usor sa pun intrebari . Inca ceva , a incercat cineva cu OMV Sprint Diesel ? Se simte vre-o diferenta ? Link to comment
BogdanG Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 La motoarele CR chiar se simte diferenta intre diferitele tipuri de motorina. Link to comment
toby Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Si are acelasi efect ca si Carrera 100 pt benzina ? Link to comment
speedy82 Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 (edited) Nu stiu daca ar acelasi efect, dar ca sa confirm cele spuse de BogdanG iti dau un exemplu constatat de mine: cu motorina de la rompetrol (efix) masina este putin mai "intepata", gata de o mica alergatura; partea negativa este ca motorul este putin mai zgomotos, tacane mai tare, in special cand este rece. Cu motorina de la Lukoil, motorul este mai tacut, dar nu mai are "vana" aia, dar la caraceristicile sale, oricum, nu poate fi spus ca este puturos Cum se simte motorina de la omv poti incerca singur, sa vezi diferenta. Si tu decizi care dintre acesti combustbili te satisface atat din punct de vedere al performantelor, consumului, pretului etc. Bafta! Edited December 9, 2008 by speedy82 Link to comment
toby Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Multumesc de raspuns. Cu mototrina de la LukOil am obs ca parca e mai puturoasa , si mie mi-au recomandat de la reprezentanta sa nu folosesc din asta . Tre sa incerc cu OMV sa vad cum merge . Oricum , nu se poate zice ca masina e lenta Link to comment
speedy82 Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 ..Oricum , nu se poate zice ca masina e lenta Pai eu ce am zis Link to comment
Stefan Adam Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Azi dimineata ,dupa pornire ,senzorul de calitate a uleiului a ramas aprins. Masina are 23000 km si i s-a schimbat uleiul la 15.000 km. Stie cineva cam care ar putea fi cauza ? Link to comment
Mircea Posted January 15, 2009 Author Share Posted January 15, 2009 Ce ulei ti-au pus la revizia de 15000? Au pus ulei GM 5w30 Low Ash, pentru motoare echipate cu filtre de particule? Link to comment
Stefan Adam Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Nu mai retin exact dar cred ca mi-au pus 5W 40 nu sunt sigur ce marca. Am facut revizia la Sibiu.Trebuie sa pun sotia sa caute factura de la revizie, pentru ca eu nu sunt in tara acum. Oricum maine se duce la Rucom sa schimbe uleiul. Link to comment
Mircea Posted January 15, 2009 Author Share Posted January 15, 2009 E clar. Mergi si schimba uleiul, nu mai face fata. La motoarele acestea se pune ulei GM 5W30 pentru motoare cu DPF (scrie pe bidon low ash, DPF filter engine). Uleiul tau s-a degradat iar urmatorul pas va fi infundarea DPF. Eu in locul tau as cumpara 6 litri de ulei 5w30 pentru motoare cu dpf si un filtru si as merge la un service ieftin sa-l schimb (avand in vedere ca-l vei tine in motor vreo 7000 km). Poti stinge martorul cu ajutorul pedalei de acceleratie daca tii mortis (pui contactul, apesi de 5 ori pedala de acceleratie la fund in interval de 5 secunde, apoi iei contactul). De ce naiba ti-or fi pus ulei 5W40 cand in carte scrie clar 5w30... Link to comment
Stefan Adam Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Multumesc mult Mircea. Macar acum stiu ce am de facut pe viitor la revizii. Eu le-am spus atunci ca trebuie ulei 5w 30 dar replica a fost '' noi de asta folosim si e agreat de GM ''. Imi pare rau ca nu pot merge cu masina peste ei , sa suporte ei costul uleiului. Oricum mi-am facut o idee despre Chevy Sibiu. Link to comment
toby Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Nu am mai scris de mult , sincer , cam iau informatie de pe forum , si nu imi place sa ma bag in discutii aiurea . Acum insa am o alta intrebare . Daca opresc clima , adica ii dau OFF , se poate sa se intample ceva cu freonul sau sistemul de climatizare ? Link to comment
Mircea Posted April 6, 2009 Author Share Posted April 6, 2009 Orice sistem de aer conditionat - deci si clima- trebuie pornit cel putin o data pe saptamana. Link to comment
toby Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 (edited) Am inteles . Ma gandeam ca daca il opresc pentru 1 ora sau ceva de genu , si daca ma duc mai sportiv , sau de obicei las geamul jos , se poate intampla ceva . Ms de raspuns , prompt ca intodeauna. Majoritatea timpul e pornit oricum . Edited April 6, 2009 by toby Link to comment
Mircea Posted April 6, 2009 Author Share Posted April 6, 2009 Cu placere. Daca nu-l tii mai mult de 5-6 zile oprit, si mai ales nu e un obicei asta, n-ai nicio grija. Oricum, nu cred ca e cazul sa-l opresti ca sa conduci mai sportiv Link to comment
toby Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 mi se pare ca e un pic mai vioi , plus ca imi place sa merg cu geamul jos , mai si fumez si mno ... aiurea , de obicei il las pe ventilatie la 2 linii . Link to comment
Mircea Posted April 17, 2009 Author Share Posted April 17, 2009 (edited) Boon. Drum la Fetesti. A2. Blana. 200 kmh. Incercat sa vad daca trece de 200. Nu trece. Injurat coreanu' ca n-a mai bagat o treapta in cutie. Lasat la croaziera de 160 kmh. Idiot cu logan bagat in banda doi. Pus frana pana pe la 130, sesizat ca vibreaza volanul si pedala de frana... Repetat intentionat experienta de 3-4 ori. La fel. Testat la diverse viteze, sub 100 kmh nu se simte, peste se simte. Pus mana pe telefon, sunat service, chemat constatare. Azi constatare: discuri frana fata ovalizate. La insistentele lor au pus masina si pe tester de amortizoare si franare. Eficienta la franare excelenta, amortizoare pe fata 78% respectiv 79% pe dreapta, pe spate 35% respectiv 40% ... Concluzia: peste 2 saptamani (cand vin piesele) se inlocuiesc discurile de frana pe fata si amortizoarele pe spate pe garantie. Tot atunci se remediaza si suieratul in coloana volanului prin gresare si se vor vopsi - pe CASCO si 3 elemente de caroserie, victima a unor idioti, aripa spate stanga, capota portbagaj si capota motor. PS: le-a placut grila, erau curiosi de unde am cumparat-o )"> PPS: masina asta are 890 kg doar pe fata!!! Edited April 17, 2009 by Mircea Link to comment
root Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 (edited) Se pare ca nu numai Kalos/Aveo sufera de boala discurilor de mamaliga... Ai franat intens si apoi ai trecut Dambovita cu ea sau pur si simplu sunt ele proaste? P.S. La ce service te-au rezolvat atat de elegant? Edited April 17, 2009 by root Link to comment
Mircea Posted April 18, 2009 Author Share Posted April 18, 2009 (edited) Am avut odata o frana puternica de pe la 170 la aproape 50, la blana efectiv. Cred ca de-acolo i se trage. Plus ca am impresia ca discurile de la diesel sunt la fel cu cele de benzinar, iar masina e mult mai grea. Despre service am scris in topicul dedicat. Edited April 18, 2009 by Mircea Link to comment
Elfu Posted April 18, 2009 Share Posted April 18, 2009 Mircea, eu nu cred ca are nicio legatura ovalizarea discurilor cu faptul ca ai dat o frana de la 170 la 50 cat mai degraba cu faptul ca cei de la GMDAT pentru a putea oferi niste preturi cat mai mici au inceput sa bage chinezarii pe masini. Am mai scris asta si pe topicul despre anvelopele koreene hankook care acum sunt chinezesti. Daca ar fi cum spui tu, in cei @58.000 de km pe care i-am facut eu cu masina si in care am evitat la limita vreo 5 accidente frontale cu franare blana pana la 0 Km, ar fi insemnat sa schimb de vreo 5 ori discurile, nu? Referitor la amortizoare. Eu la 45.000 de km cand am facut testul la Expocar Targoviste mi-au iesit @85% fata si @75% spate. Desi masina are km pe care ii are la bord, e cam la fel de rigida ca in prima zi. Nu stiu ce marca sunt amortizoarele si nici nu ma intereseaza, cert este ca la cum se compora cred ca trec de 100.000 cu ele. Pe de alta parte... o intrebare: Cu cat e mai grea masina cu motor diesel decat cea pe benzina de ar avea nevoie de alte discuri? Intreb pentru ca am in cap urmatoarea imagine dupa ce ti-am citit postul. Un Lacetti diesel condus de o persoana de @ 70 kg cu un copilot de 65 de kg care face un test de discuri de frana pe o distanta de ~20.000 de km in paralel cu un Lacetti pe benzina condus de o persoana de 130 de kg si care are in dreapta un copilot de vreo 120 de kg. Link to comment
Mircea Posted April 18, 2009 Author Share Posted April 18, 2009 Citez din memorie, fisa e in masina: fata 890 kg, spate >450 kg... Daca ai fisa testului de amortizoare compara cu greutatea masinii tale pe fata. Link to comment
Elfu Posted April 18, 2009 Share Posted April 18, 2009 (edited) Pe chevrolet.ro la date tehnice am vazut ca masina cu motor diesel e cu ~100 de kg mai grea decat ea pe benzina cu motor de 1.6. Sincer pentru 100 de kg in plus nu cred ca trebuie alte discuri sau alte amortizoare ca ajungem iar la imaginea aia pe care am descris-o mai inainte cu slabanogii si grasanii la volan, parerea mea. Pe de alta parte faptul ca masina cu motor diesel e mai grea pe puntea fata decat cea pe benzina, ar duce teoretic la o uzura mai mare a amortizoarelor pe puntea fata, nu pe puntea spate. Eu am carat saci de ciment, caramizi, mobila, etc cu masina in cei 58.000 de km si nu au nici pe dracu amortizoarele. Nu stiu de ce am impresia ca nu avem acelas tip de amortizoare pe masina si ca in timp pe masura ce o sa mai avansezi ca numar de km o sa-mi dai dreptate cu chinezariile. Edited April 18, 2009 by Elfu Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now