Abram Burel Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Ar fi multe de spus despre bunul simt. Nu prea are mare legatura cu regulamentul. Nici nu conicide, nici nu il exclude Nu asta ma ingrijoreaza, desi "orgoliul" civic ar trebui sa se revolte un pic. Ce ma necajeste este lipsa de asa ceva in domeniile care ne privesc pe acest forum, adica ceea ce se numeste "bun simt tehnic". Nu e vorba de puzderia de fete care conduc pe strazile celui mai mare oras din tara (si altele probabil) fel de fel de masini, fara a avea habar de... mecanica circulatiei (nu e vorba de cea a masinii, ci de cea a fizicii aplicate corpurilor in miscare, ca sa nu folosesc cuvinte mari). Nu sunt misogin si nici nu mi-ar conveni sa par Ceea ce ma "enerveaza" (nu silabisiti, nu e cuvantul cel mai bun, dar e orele inaintate) este multa lume care: - fie se multumeste sa intrebe orice i s-a intamplat intre cafeaua de acasa si cea de la servic9 - fie citeste un post (de "probleme") si arunca un altul fara noima in... istorie - fie "se baga" (ca musca in c... nu. nu acolo, ca acolo ii place, era vorba de ciorba) Ar mai fi si altele, dar poate aveti si voi ceva de spus pe tema asta... De ambele parti ale baricadei Link to comment
tolin Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Poti sa mai repeti o data, pentru noi astia, mai grei de cap ? Link to comment
florinbad Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Hai ca incerc eu: 1. bun simt 2. domeniile de pe forum – “bun simt tehnic” 3. puzderia de fete, care n-au habar de mecanica circulatiei 4. misogin – da si nu 5. enervare datorata lumii acesteia nesuferite care: a) intreaba intre cafele b) arunca post fara noima in istorie c) lumea se baga ca musca in cacao Bre, da’ Abramburica unde este (care este)? PS: nici eu n-am inteles nimic. De vina este ora inaintata...(insomniaci, nene!) Link to comment
Abram Burel Posted August 23, 2008 Author Share Posted August 23, 2008 Nu-i problem Stati linistiti, voi veni cu... exemple Link to comment
tolin Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 Vino, Dojo, nu ne mai fierbe ! Link to comment
Tommy Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 Nu-i problem Stati linistiti, voi veni cu... exemple Eu vreau cu puzderia de fete, si cu multimedia daca se poate Link to comment
laurentziu83 Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 3. puzderia de fete, care n-au habar de mecanica circulatiei Daca le au macar cu mecanica fluidelor, e ok. Link to comment
sorin77 Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 (edited) Ar fi multe de spus despre bunul simt. Ce ma necajeste este lipsa de asa ceva in domeniile care ne privesc pe acest forum, adica ceea ce se numeste "bun simt tehnic". Abram Burel te deranjaza ca pe forum intra oameni mai mult sau mai putin tehnici? Oameni care pun intrebari stupide? Te deranjaza din topicuri, numarul haotic de topicuri? Ori oamenii care doar freaca menta la cafenea si deschid topicuri asa sa fie deschise? Parere mea e ca daca te deranjaza cafeneaua nu mai intra in folderu asta ) Acu sa va spun o poveste de "bun simt tehnic". Am un prieten softist (or inginer IT) care are si el un Cielo korean. Nu isi foloseste masina zilnic, dar din cand in cand pleaca cateva sute de km, gen un drum de Bucuresti etc. Omu nu e pasionat de mecanica, numa de biti. Intr-o zi merge la un mester sa isi schimbe placutele de frana. Face mesteru ce face, ii schimba placutele de frana (pe fata), pleaca de la el si e multumit. Dupa vreo cateva saptamani i se aprinde in bord becu de la frana de mana. Il suna pe mester sa intrebe ce si cum, oare care o fi problema (pedala de frana avea ok). Se elimina rapid cauza contact levier la frana de mana. Mesteru il pune pe telefon sa verifice daca are lichid de frana. Asta deschide capota, cauta dupa brake fluid pe vreun vas. Gaseste! Se uita la nivel nivelul era chiar un pic peste maxim. Ii transmite informatia la mester. Ala excitat in loc sa ii recomande sa ii faca o vizita de urgenta, incepe si abereaza, ii spune sa stea linistit probabil or fi ferodourile uzate si or avea senzor de uzura si sa stea linistit merge si asa inca o vreme apoi cand da de bani sa si le cumpere sa mearga la el sa le schimbe. Omu nostru linistit ii multumeste mesterului si pleaca prin tara cu masina chiar asa cu becu de frana aprins. Dupa alte cateva zile ramane in mers absolut fara pedala de frana. Se sperie omu cumplit. Reuseste sa opreasca fara sa loveasca pe nimeni. Se uita la roata in fata. Plin de lichid de frana. Deschide capota, cauta brake fluid, se uita lichid peste maxim.Se gandeste ca s-or fi stricat garniturile la etrier stia el ceva ca daca prinde aer nu mai tine frana... Se agita sa comande garnituri noi, telefoanse stanga dreapta etc. Povestea contrinua, cheama un prieten comun (forumist de al nostru dealtfel care e mai experimentat in materie de masini si constata ca aerisitorul la etrier nu fusese strans cum trebuie de primul mester (culmea e ca dupa scoala forumistu nostru ar fi trebuit sa ajunga prof. de geofgrafie si nici macar nu lucreaza in domeni mecanicii.. in sfarsit bunu simt tehnic .. preocupari diferite etc.) Si s-a lamurit si misterul cu lichidul de frana. La Cielo sunt 2 vase pe care scrie mare break fluid (la ambreaj si la pompa de frana). Omu nostru de fiecare data s-a uitat numai la vasul care contine lichid de frana dar pentru ambreaj. Si era complet convins ca are suficient lichid. Apropoo de "bun simt tehnic", lipsa de bun simt vis a vis de unde este stocat lichidul de frana pentru fana putea de fapt sa il coste viata. Omu nostru nu e lipsit ce ceea ce se cheama "bun simt tehnic", (stia fizica la scoala) si rezolva probleme tehnice complicate dar de IT, si se vede treaba la diagnosticul unui sistem de franare e complet pe afara. Da sa vedeti pe urma show, ca nu intelegea de ce dracu au scris mare brake fluid pe vasu de ambreaj ca sa duca lumea in eroare? Nu puteau sa scrie dracului pe vas mai mare ca e pentru ambreaj ...bine ca s-a terminat fara victime. Edited August 23, 2008 by sorin77 Link to comment
puchi Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 Bai ce chestie .Bine ca nu a patit nimic .Nu l-a luat un pic la paruiala pe asa zisul mester? Graba ,incompetenta .Din cauza lui putea sa moara omul. Link to comment
Abram Burel Posted August 24, 2008 Author Share Posted August 24, 2008 Nu era vorba de o discutie despre "forum", altfel as fi deschis topicul in alta parte. Nici despre cei ce stau la palavrageala la Cafenea - e dreptul si voia lor. Povestea lui Sorin e buna (mi-a cam fost lene sa caut in arhive, astept interventii proaspete pe forum ). Eu unul nu prea pot sa inteleg cum adica esti "softist", dar ca posesor de masina poti sa ramai ignorant chiar si fata de lucrurile care fac probleme. Adica eu, daca sunt "electronist", ar trebui sa schimb bujiile la service? Ceea ce incercam sa spun intial (trebuie sa recunosc ca am fost destul de... criptic ) ar fi ca, in fine, asa sunt unii, treaba lor, dar ce te faci cand d-alde ca ei posteaza pareri despre o problema tehnica? Se numeste ca vor sa invete sau/si sunt binevoitori? Sau sunt un pic cam... periculosi la o adica? Nu e o problema legata de forumul asta. Aici e destul de parfum. Mai sunt pe un forum al... electronistilor. Cand citesc ce se scrie pe acolo, cateodata imi vine sa-mi reneg meseria Link to comment
laurentziu83 Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 Adica eu, daca sunt "electronist", ar trebui sa schimb bujiile la service? DA > Link to comment
Tommy Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 Asta e riscul serviceului prin telefon. Ma surpinde ca un inginer, in orice domeniu o fi el, sa nu vada ca rezervorul ala de lichid nu e pe pompa de frana, ma surprinde ca nu s-a uitat la roti decat in ultimul ceas +1 sa vada de curge lichid ori ba. Cand esti atat de autist, nu incerci sa rezolvi prin telefon. PS: habar nu am daca sunt off-topic sau nu, cred ca imi lipseste bunul simt tehnic Link to comment
devnulla Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 Si eu asa zic ca e bine sa stii ce unde este si sub capota masinii (nu numai in torpedou ) ... Totusi, conduci o masinarie care te duce unde vrei, sau iti ia viata daca esti ignorant si esti cu ideea ca ce e sub capota tine de omul care lucreaza la autoservice. Link to comment
ileana Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 Eu cred ca bunul simt tehnic nu il dobandesti citind carti de specialitate, sau punand mana pe cheie incercand sa iti schimbi bujiile singur. Fiindca e un simt, te nasti cu el. Si il dezvolti incepand cu data eliberarii permisului auto. Sau poate mai devreme pentru cei cu simtul mai ascutit. Degeaba as sta in bucatarie ore intregi, incercand retete simple sau sofisticate de prajituri. Pana la urma tot o dau in bara si ajung la cofetaria din colt. Nu incercati sa invatati pe cei care nu stiu sa asculte (in special femeile), cum se verifica uleiul sau cum se comporta masina cand trebuie schimbat filtrul de aer. Cea mai buna povata e sa mearga la direct la service. E usor si simplu de invatat. Asa cum si eu am invatat de mult drumul spre cofetaria din colt. Link to comment
tolin Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 De ce trebuie cineva sa aiba cunostiinte si aptitudini tehnice pentru a folosi un bun ? Trebuie sa stim mai mult decat scrie in manualul de utilizare ? Eu cred ca-i o apucatura a unui societati bolnave, sarace si cu prea mult timp liber (tot de la bani se trage). Un individ al unei societati sanatoase a externalizat demult aceste servicii, el stie ca automobilul se duce dimineata la service, la intervale regulate si bine stabilite, in drum spre servici si se ridica seara, la intoarcere. Daca nu este gata, primeste in schimb o masina functionala. Nu-l intereseaza ce au facut cei de la service, nu-i treaba lui si nici cat costa operatiunea pentru ca masina a fost achizitionata cu valoarea reviziilor in termen de garantie cuprinsa in pretul final (aia pe care o vedeti declarata de catre producator si multiplicata cu 2 in serviceurile romanesti). Singura lui grija este sa plateasca lunar rata la imprumut. Daca ceva nu a fost facut ca la carte, raspunde service-ul si garantia, iar el are un mijloc de transport asigurat. Daca apar litigii, intra pe fir avocatii si asigurarile, iar daca nu-i mai place, o da inapoi (pay-back) si isi actualizeaza la banca imprumutul pentru noua achizitie. La cat de scurta este viata si cate ar trebui acumulate, in absenta unui hobby, este pierdere de vreme. Eu nu cred ca societatea romaneasca va fi vreodata o societate normala si sanatoasa pentru ca romanul are cateva prejudecati plecate din lipsa de educatie: tot timpul are senzatia ca este furat sau ca face cineva misto de el. Ii inteleg si pe hoti si pe mistocari, e pacat sa ratezi asa un fraier. Link to comment
devnulla Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 Corectez un pic ideea scrisa mai devreme. A stii ce este "sub capota" inseamna pentru mine urmatoarele: - stiu unde umplu lichidul de curatat parbrizul (parbrizol ) - stiu unde sa verific nivelul de lichide (racire, frana, ulei samd.) - stiu la ce presiune tin rotile - stiu unde alimentez cu combustibil Asta ar fi minimumul necesar... dar traind in RO cu service de tot cctul mai bine imi schimb eu uleiul si evit sa am ulei peste max cu doua degete, sa primesc raspunsuri de genul "asa fac toate" si sa ma trezesc ca fac accidente pentru ca un "mester" nu a strans un surub la aerisirea circuitului de frane, sa puna ulei de toata jena (10W40) la un motor nou pentru ca asta primesc la pret bun si le vand clientilor la un pret de ulei sintetic si dupa 2 ani ies din garantie cu un ulei prost si motorul probabil la fel de prost "intretinut" de service in garantie. Daca nu ai "Bunul Simt... Tehnic"... devii fraierul altora (celor de la service in garantie). Scuze ca sunt asa de pesimist... Link to comment
mr_ Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 (edited) Tolin, crezi cumva ca mecanicii auto (occidentali) sunt niste asi ai simtului tehnic? Niste tipi nascuti si crescuti pentru motoare, care au o intelegere profunda a automobilului pana la ultima piulita? In realitate marea lor majoritate sunt niste papagali nu foarte dotati intelectual, care stiu doar sa schimbe piese fara sa-si puna intrebari. S-a dus bateria? O schimbam, 150E please. A doua zi a picat iar? A fost proasta, o mai schimbam o data, de data asta gratis pe garantie. A picat si a treia zi? Grav, trebuie sa vina domnu' inginer sa vada, ceva pute...aaaa, nu merge alternatorul, ce coincidenta sa cada si asta dupa doua baterii, se schimba si asta, 600E please. Va putem programa peste trei saptamani pentru reparatie... da, inteleg, aveti nevoie de masina, va putem inchiria un C3 cu doar 35E/zi, avand in vedere ca sunteti client fidel... Costa ceva ca inainte sa schimbe bateria ar fi verificat daca sunt pierderi de curent sau daca alternatorul merge? Nu, insa nu este eficient sa gandesti, nu aduce bani, ganditul nu e pentru toata lumea si in plus eficienta cere sa inlocuiesti fara sa cauti cauza problemei. Din motivul asta eu unul prefer "externalizarea" doar daca sunt convins ca problema ma depaseste. Intr-un kil de creier incape mai mult deca o simpla meserie, e pacat ca in afara de servici sa nu te mai duca capul si la altceva, indiferent ca e mai manual sau mai abstract. Asta nu inseamna ca toata lumea trebuie sa se priceapa la masini, insa nu e nimic rau in a te pricepe un pic. Nici sa fi auzit de ctrl_alt_del nu strica, ce-ar fi sa te duci la un specialist de cate ori se infige windowsul? PS Cazul cu bateria de mai sus e absolut real, s-a intamplat unui coleg cu un C4. Subsemnatului i s-au intamplat alte belele care i-au intarit increderea in mecanicii auto. Ideea e sa dai (sau sa ti se recomande) unul bun care sa te convinga si sa mergi numai la el. Cu Nubira am descoperit unul destul de tarziu...Getz-ul e in garantie, si deja mi s-a servit la service celebra replica "toate face asa". CAnd iese din garantie nu ma vor mai prinde la service-ul lor... voi reveni la cel unde mergeam si cu Nubira. PS2 La revizia Getz-ului si eu am capatat ulei doua degete peste nivel, mi-am adus aminte cand am citit postul antevorbitorului. Edited August 24, 2008 by mr_ Link to comment
Tommy Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 Pai nici la service-ul ala nu ai fost extrem de multumit din cate imi aduc eu aminte Link to comment
mr_ Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 Pai n-am fost... din motive de comoditate m-am dus de mai multe ori la un service Mitsubishi. Am renuntat.. mai ales ca m-am certat cu ei si m-au banat Insa am descoperit (mi-a recomandat cineva) un garaj opel unde tipul chiar stie meserie. SE baga la orice marca, si face si reparatii si restaurare de masini de colectie. Tipul care mi l-a recomandat are un Jensen Interceptor... Acolo am facut reparatiile mai delicate si am fost foarte multumit. La papagalii de la Mitsubishi m-am dus doar pentru chestii marunte si pe alea le-au facut tot prost uneori... Link to comment
tolin Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 (edited) Mecanicii auto, ca si frizerii, ca si soferii sunt la fel pe tot globul, iar sintagma "asa face toate" are echivalent in toate limbile, indiferent de marca masinii. Problema era alta, iar stilul acesta de analiza pe bucati, extras din context, indeparteaza cititorul de mesajul transmis. Cititi pana la capat si apoi schimbati sensul. Vedeti ce se desprinde. Va ajut eu: fraieri, lipsa de educatie, prejudecati, pierdere de timp intr-o viata scurta ... Si inca ceva: nu discut cazul celor care cumpara masini SH de la cei care afiseaza: "am primit marfa noua". Edited August 24, 2008 by tolin Link to comment
Abram Burel Posted August 25, 2008 Author Share Posted August 25, 2008 Era sa zic ca se potriveste chestia cu "lupul moralist", dar mai degraba e aia cu "ne meritam soarta" Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now