Abram Burel Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 (edited) Am mai demult o zgaiba pe creier, legata de folosirea telecomenzii de la inchiderea centralizata sau de la alarma, daca vreti. In mod normal, apesi pe un buton si se deschide, apesi pe altul si se inchide. Daca apesi de 2 ori pe un buton ce se intampla? Nimic! Dar de 3? Tot aia! Pacat. Ce-ar fi insa sa facem un montaj care sa "interpreteze" un numar mai mare de impulsuri pe "inchis" si "deschis" si sa comande alte lucruri. Mie mi se pare utila pentru multa lume, dar nu-mi e foarte clar care ar fi preferintele oamenilor in privinta comenzilor. Nu ca ar conta prea mult, ca oricum dispozitivul ar urma sa fie programabil, dar partea de actionare hardware ar putea sa difere. Asa ca am inventat chestionarul urmator si desigur puteti sa dati si alte sugestii. Se pot pune optiuni multiple, dar atentie la "compatibilitate". Multumesc! L.E. Am corectat ceva ortografie Edited August 28, 2008 by Abram Burel Link to comment
tolin Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Un alt topic care sa dovedeasca ca imaginatia utilizatorului este mai mare decat cea a proiectantului ? Probabil ca trebuie o telecomanda programabila. Altfel, nu ne ajung telecomenzile din casa ? Link to comment
Abram Burel Posted August 28, 2008 Author Share Posted August 28, 2008 (edited) E vorba de topic sau de... off-topic?! In ceea ce priveste comparatia dintre utilizator si proiectant, relatia e alta si "imaginatia" intervine in forme diverse: - utilizatorii intimpina probleme sau simt nevoia de ceva suplimentar - proiectantul gaseste solutia optima Intre ele, sarcina proiectantului este sa stoarca zeama din utilizator Pana la urma, e o forma de "win-win situation" Edited August 28, 2008 by Abram Burel Link to comment
cris06 Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 (edited) Interesant si foarte util topicul! A B, cu siguranta vei avea de lucru daca colegii nostri si nu numai isi vor exprima dorintele in materie de automatizari auto, in speta ce ai propus tu prin vot. Deci, stimati colegi poftiti la vot! ) LE: Iaca dle A B, eu indemn lumea la vot si personal nu pot vota! De ce? Edited August 28, 2008 by cris06 Link to comment
Abram Burel Posted August 29, 2008 Author Share Posted August 29, 2008 Nu stiu. Esti sigur? Poate esti o sosie a mea, ca nici eu nu am voie sa votez Link to comment
claz Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 (edited) Off: pentru a putea vota in chestionarele deschise de dl. Abram, trebuie parcursi urmatorii pasi: - logout - relogare - inainte de a tasta parola, se va tasta codul de acces special pentru chestionare AB: *666# urmat de parola On: Ar trebui prevazuta si o confirmare acustica a comenzii... Daca vrei sa ridici geamurile noaptea, poate ar fi interesant sa confirme ca a facut asta si nu a deschis portbagajul de exemplu. Edited August 29, 2008 by claz Link to comment
Wolfman Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 LE: Iaca dle A B, eu indemn lumea la vot si personal nu pot vota! De ce? Nu ai votat la toate cele cinci sectiuni. Link to comment
Abram Burel Posted August 29, 2008 Author Share Posted August 29, 2008 @claz / on Se poate face: in cazul asta, ar putea sa... aprinda farurile Mda, asta e o chestie. Dar deocamdata suntem la latura functionala. Cea de "siguranta" ar urma dupa. Nu e numai chestia de "incurcare", ci si de confirmare a executiei comezii. De exemplu, ce te faci daca ai dat comanda de inchis geamurile si ele nu s-au inchis (ca sa nu mai zic inca o data ce zici tu, ca s-ar deschide portbagajul ) /off Link to comment
claz Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 ACK-ul poate sa fie si din luminile de semnalizare. Chiar mai bine decat sa-ti bage fazerele in ochi. Ideea generala e buna. Chiar foarte buna. Dar nu e pentru toata lumea Ca idee de realizare, as propune o varianta modulara. Adica ar fi un modul de logica, interpretorul comenzilor, etc, si modulele de comanda care pot fi echipate ulterior cu relee si ce le mei trebuie. Logica ar trebui sa fie cm asa: - prima comanda din remote este executata in mod normal (armeaza, dezarmeaza, etc) - start timer - asteapta o perioada stabilita (5 secunde ar fi de ajuns) pentru comenzile speciale - daca in aceste 5 secunde mai primeste o comanda, o interpreteaza modulul de logica Oricum, ar trebui realizat in asa fel sa-l poti programa. Link to comment
Abram Burel Posted August 29, 2008 Author Share Posted August 29, 2008 Ma gandeam (poate nu am fost suficient de explicit) sa fac un fel de add-on. Adica, omul are o centralizata sau o alarma cu functia asta, si dispozitivul intercepteaza comanda (fie la nivel logic sau actuator) si executa ceva conform logicii lui. Nu cred ca e buna chestia cu 5 secunde. E enervant! Trebuie o interpretare "on-line". Ramane problema cu "securitatea". Ne mai gandim Link to comment
Abram Burel Posted September 1, 2008 Author Share Posted September 1, 2008 Confirmarea acustica este cu adevarat necesara (10x claz). Pe mine ma enerveaza si alarma asta silentioasa de la Kalos... Totusi, trebuie gasit ceva in spirit... european Link to comment
madkat Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 am votat doar doua chestii la apasarea de doua ori a inchiderii sa se ridice geamurile, iar la apasarea de doua ori a deschiderii sa se deschida portbagajul Link to comment
Ath Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 In cazul aprinderii farurilor din telecomanda, ar exista si posibilitatea stingerii lor tot din telecomanda? Sau va trebui sa mergi la masina, sa o deschizi, si apoi sa stingi farurile? In cazul II nu vad care ar fi utilitatea,ca si in cazul plafonierei. In rest foarte ok , mai ales pentru ridicarea/coborarea geamurilor si ridicarea portbagajului. Ar mai fi o intrebare: in cazul ridicarii portbagajului, nu trebuie anulat senzorul acestuia, sau ridicarea lui se face dupa dezarmarea alarmei la intreaga masina? Link to comment
Abram Burel Posted September 2, 2008 Author Share Posted September 2, 2008 (edited) Mda, e loc si pentru optiunea asta; fie la "altceva", fie cu o temporizare (chestie la care m-am gandit implicit cand am propus aprinderea farurilor). Daca vrei, poate fi si varianta asta, trebuie doar sa gasesti suficienti sustinatori ca sa iasa votul Care e cazul II? Pai, la prima apasare se dezarmeaza si la a doua sau a treia, in functie de dorinta, "sare" portbagajul. Deci, de ce sa ne mai chinuim cu senzorul? Edited September 2, 2008 by Abram Burel Link to comment
Ath Posted September 4, 2008 Share Posted September 4, 2008 Am inteles: va trebui sa dezarmezi inatai, si apoi sa deschizi portbagajul. Iar farurile cu temporizare mi se pare super fain, ca un "follow me home". Se poate realiza pornire din telecomanda? asta in special pentru diminetile de iarna, cand cel mai es nu apuci sa incalzesti nici motorul, nici habitaclul si trebuie sa demarezi catre munca, unde te asteapta seful si-ti spune ca tocmai ai intarziat 2 minute . Link to comment
Abram Burel Posted September 4, 2008 Author Share Posted September 4, 2008 Fara feedback e cam riscant si nici n-am chef sa improvizez senzor pentru punctul mort. De ce sa incalzesti motorul, nu se incalzeste singur? Si nici nu intarzii Link to comment
madkat Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 @AB alarmele cu pornire din telecomanda - din ce imi aduc aminte au doar intrare de la frana de mana - pentru ca doar cand asta e trasa sa poata porni logic e cum zici tu, cu senzor de punct mort... da e al naibii de greu de realizat... doar la automate e simplu... Link to comment
closchkutza Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Cel mai eficient lucru(pentru cei care au geamuri electrice), parerea mea, este sa se faca un modul care sa permita inchiderea geamurilor din telecomanda(sau chiar cheie, pe partea soferului). Eu, de exemplu, am oprit motorul cu geamurile deschise de o gramada de ori si m-ar coafa ca atunci cand inchid masina sa inchid si geamurile, sa nu mai stau cu motorul pornit dupa ce am ajuns la destinatie sa inchid geamurile. Link to comment
hitman Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 (edited) Eu, de exemplu, am oprit motorul cu geamurile deschise de o gramada de ori si m-ar coafa ca atunci cand inchid masina sa inchid si geamurile, sa nu mai stau cu motorul pornit dupa ce am ajuns la destinatie sa inchid geamurile. Pt. treaba asta sint module de alarma (unele alarme au incluse la altele se cumpara separat) care inchid automat geamuriile atunci cind motorul este oprit si s-a comandat inchiderea usiilor din telecomanda. Edited September 5, 2008 by hitman Link to comment
closchkutza Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Stiu, dar modelele GM-Daewoo nu au acel "limitator de cursa". Practic, atat timp cat tin mana pe buton, chiar daca geamul a ajuns sus, motorasul merge. In plus, la mine nu exista nici optiunea de "impuls". Link to comment
Abram Burel Posted September 5, 2008 Author Share Posted September 5, 2008 @madkat Stiu, dar eu nu vreau sa fac o alarma d-aia ci care sa fie compatibil cu... mintea mea Atentie la modulele de ridicat geamuri: sa aiba senzor de curent si sa actioneze geamurile pe rand. Link to comment
madkat Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 te cred, eu personal nu sunt un fan al pornirii motorului din telecomanda... doar expuneam ce stiu despre sistemele astea iar cu modulul de inchis gemauri din telecomanda... ai mare dreptate - ce am gasit "no-name" la preturi normale au doar actionare consecutiva cu interval fix... ceva gen 30 de secunde/geam... care combinat cu lipsa protectiei la capat de cursa built-in a masinii... rezulta moartea motorasului si/sau macaralei dar deja o dam in offtopic Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now