Jump to content

Help Help Help-----probleme Matiz


Recommended Posts

va rog frumos pentru cine poate sa-mi de un sfat sincer nu stiu ce sa mai fac.locuiesc in Israel si am un matiz an2000 cred ca e non euro. am avut-o la secvice o sapt dar mi-au dat-o inapoi la fel cum am dus-o.porneste bine si merge bine timp de 10-20 min cand motorul este rece apoi dintr-o data incepe sa inrerupa si apoi cand apas pe acceleratie se decelereaza in loc sa se accelereze.dupa ce se incalzeste motorul incepe sa faca mai des la 2-3 min. opresc pornesc iar merge bine 2-3 min la relanti merge bine doar cand apas pe acceleratie nu se accelereaza.am schimbat pompa benzina,filtru,capac delco,fise,bujii,valva pvc si sincer nu stiu ce sa mai fac.cei de la service spun ca ar fi calculatorul de bord dar nu au tester ca sa poata se conecteze.daca cineva a avut aceasta problema sau are cat de cat idee ce ar putea fi va rog dati un sfat.MULTUMESC

Link to comment

- nu exista acolo service Daewoo care sa aiba SCAN100 ?

- indicatorul Check Engine se aprinde cand incepe s-o ia razna ?

- au gasit un cod de eroare la ECM ?

- au umblat la surubul de limitare a clapetei de acceleratie (cel marcat cu vopsea) ?

Edited by tolin
Link to comment
- nu exista acolo service Daewoo care sa aiba SCAN100 ?

- indicatorul Check Engine se aprinde cand incepe s-o ia razna ?

- au gasit un cod de eroare la ECM ?

- au umblat la surubul de limitare a clapetei de acceleratie (cel marcat cu vopsea) ?

da au umblat si acolo si nu iinca nu am gasit un service autorizat care sa aiba tester

Link to comment

Pai, acolo nu trebuia sa umble. Altfel, e posibil sa fie dereglat senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie (TPS). La ralanti, tensiunea livrata de acesta ar trebui sa fie aprox. 0,4V, iar reglajul se face prin rotirea senzorului.

 

Reset la ECM ai dat ?

Edited by tolin
Link to comment

Atunci chiar ai o problema .Mai este pe forum un coleg cu aceasi problema(surub dereglat) .Sfatul meu gaseste un service daewoo.

Mai incearca reset ECM.

Edited by puchi
Link to comment
... nu se aprinde nimic in bord.dar eu l-am luat sh si nu stiu daca functioneaza led-ul

Daca nu se aprinde cand pui cheia pe pozitia Ignition, un pas inainte de demaror, e ars becul.

Link to comment
Nu garantam ceva, doar ca, nu te-am invatat ceva rau.

multumesc .oricum sa inteleg ca singura solutie e testerul.aa si inca ceva cei de la service au zis ca ar putea fi computerul de bord .e posibil asa ceva?

Link to comment

Posibil este, dar rata de defectare este mica. Distrugi greu un ECM cu doar 12V de la baterie. Nu se strica nici daca pui bornele invers la baterie.

 

Solutia este testerul daca la capatul lui este un tip care cunoaste Matiz sau macar Daewoo.

Edited by tolin
Link to comment

Pentru ca regimul de lucru al unui motor termic difera cat timp el n-a ajuns la temp de regim, la rece, amestecul este mult mai bogat. Altfel, n-are rost sa speculam cat timp nu stim care-i defectul.

Link to comment

ieri am schimbat sensul valvei pvc si a mers perfect . numai ca dupa cativa km s-a oprit motorul si nu mai vrea sa porneasca. nu mai vine scanteie la bujii. astia de la service sustin in continuare ca e calculatorul de bord dar nu stiu de ce nu prea imi vine sa cred.mai degraba cred ca este ceva cu instalatia.si inca ceva am gasit siguranta 'ef19' arsa .daca poate cineva sa-mi dea si mie schema cu tabloul de sigurante din interior de sub bord.multumesc.nu stiu de ce dar cred ca am cumparat cel mai jaf matiz din lume

Link to comment

Valva PCV este asimetrica, are un capat mai gros, nu prea intra invers pe furtunase...

Siguranta Ef19 ( 15 A ) din compartimentul motor e de mare importanta, motorul nu va merge fara ea. Da curent la procesor, injectoare, pompa de benzina, senzor oxigen, alarma supraturatie, supapa EGR, supapa vapori benzina, relee ventilator si priza de testare. Eu as pune repede una buna, sa vad poate nu se mai arde, altceva n-are ce sa se intample. Schema o am intr-o carte, sorry...

Link to comment

Ef19 este siguranta si de pe alimentarea ECM-ului, injectoare, bobine de aprindere, EGR, A/C ... in concluzie, siguranta de pe releul principal de alimetare.

post-402-1220279432_thumb.png

 

Multe posibilitati de scurturi pe ramura asta.

Edited by tolin
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...